Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
nondetju

Marco

Aanbevolen berichten

Even terug naar je ouders kan rust geven als ik naar mezelf kijk. Ik heb dat 5 jaar geleden ook een periode gedaan (en was toen 33) het gaf mij wel wat regelmaat en stiekem een extra stok achter de deur.

Tip: Mocht het ergens ter sprake komen en iemand vraagt: 'woon je nog bij je ouders?' Antwoord dan met: 'Nee ik woon wéér, tijdelijk bij m'n ouders.' ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steun! ik ga om 8/9 uur richting mijn ouders, echt superrr spannend.. meteen van een 2 naar een 1 persoonsbed dat word ook wennen... 

ik heb zelf besloten na internet af te speuren toch 15mg ipv 30 in te gaan nemen.. ook dat geeft me al iets meer rust ;) echt 1000x bedankt iedereen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

:heart:Ik herken bijna alles wat je schrijft van vroeger. Ik heb verschillende medicatie uitgeprobeerd en alleen van 1 soort had ik klachten.

De anti-depressiva hebben mijn leven weer leefbaar gemaakt. Viel daarvoor in een slechte periode ook steeds 10 kilo af.

Ik weet nog heel goed het moment dat ik bij de bushalte stond en zag hoe geel de bussen waren. Dat was een mooi moment. Ik zag weer kleur.

Je handelt dapper en je doet het goed.

Hoop dat je net zo zult opknappen als ik ooit deed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

check even met je arts voor je de voorgeschreven hoeveelheid zo maar halveert (uit angst)
ik heb er geen verstand van, maar ik geloof dat je een spiegel op moet bouwen en dan heeft
2 x 15 mg een belangrijke functie. De arts zal je ook gerust kunnen stellen dat je er niet gek van wordt.
En misschien kun je die spiegel wel langzamer opbouwen, dat weet ik niet, maar hoe dan ook, nooit
zelf gaan dokteren met middelen die een arts voorschrijft!

bewerkt door lady jane

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Lika:

:heart:Ik herken bijna alles wat je schrijft van vroeger. Ik heb verschillende medicatie uitgeprobeerd en alleen van 1 soort had ik klachten.

De anti-depressiva hebben mijn leven weer leefbaar gemaakt. Viel daarvoor in een slechte periode ook steeds 10 kilo af.

Ik weet nog heel goed het moment dat ik bij de bushalte stond en zag hoe geel de bussen waren. Dat was een mooi moment. Ik zag weer kleur.

Je handelt dapper en je doet het goed.

Hoop dat je net zo zult opknappen als ik ooit deed.

wel grappig dat er zoveel gelijkenissen zijn, hoe heb jij de eerste dagen doorstaan? extra depressief of viel het mee? ik verwacht er misschien veels te veel van omdat ik bij mijn ouders moet slapen voor toezicht.. 

9 minuten geleden zei lady jane:

check even met je arts voor je de voorgeschreven hoeveelheid zo maar halveert (uit angst)
ik heb er geen verstand van, maar ik geloof dat je een spiegel op moet bouwen en dan heeft
2 x 15 mg een belangrijke functie. De arts zal je ook gerust kunnen stellen dat je er niet gek van wordt.
En misschien kun je die spiegel wel langzamer opbouwen, dat weet ik niet, maar hoe dan ook, nooit
zelf gaan dokteren met middelen die een arts voorschrijft!

je hebt gelijk, mijn arts zelf heeft mij verteld dit medicijn zelf ook 5mg te gebruiken voor het slapen gaan, dat geeft me ook wel wat hoop... ik ga kijken wat ik vanavond ga doen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik had bij 1 medicijn rare bijwerkingen. Trillen. Toen was ik bijna 30 en sliep weer even bij mijn ouders. Ik had een psychiater en onder zijn leiding ben ik afgebouwd en op andere medicatie overgestapt.

Ik weet niet meer of het eerst erger werd. Het was al geen leven. Opeens (na enige tijd, spiegel opbouwen zoals Jane zegt) voel je je beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Lika:

ik had bij 1 medicijn rare bijwerkingen. Trillen. Toen was ik bijna 30 en sliep weer even bij mijn ouders. Ik had een psychiater en onder zijn leiding ben ik afgebouwd en op andere medicatie overgestapt.

Ik weet niet meer of het eerst erger werd. Het was al geen leven. Opeens (na enige tijd, spiegel opbouwen zoals Jane zegt) voel je je beter.

ik hoop vanacht al wat beter te slapen en hopelijk morgen weer wat versoenlijks te eten, als dat alweer gaat verwacht ik dat er snel verbetering in zit.. misschien te optimistisch maar de bijwerkingen sufheid/honger en aankomen komt mij toevallig ook nog goed uit..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn Marco dat je nu medicatie krijgt voor je depressieve klachten.  En hoe kom je erbij dat je terug bij af bent.  Juist niet . Je werkt aan jezelf en doet wat nodig is zo als je verslaving aanpakken . En nu naar de huisarts. Dat is verantwoordelijk heid nemen .   Je mag ongelofelijk trots op jezelf zijn . 

Een fijne nachtrust weer even onder je ouders vleugels,  fijn dat dat kan 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je gewoon heel trots op jezelf mag zijn. Huisarts bezocht, advies opgevolgd, gehandeld. Ik hoop dat alles meevalt voor je. Zou gewoon kunnen hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb de eerste nacht doorstaan, nu de dag nog.. ik voel me echt nogsteeds hel beroerd, eetlust is nog niet terug en heb nog niet goed geslapen ( wel maar 3 ipv 4x wakker geworden ). de bijwerkingen lijken mee te vallen. al voelt het vandaag precies hetzelfde. ik verveel me nu al, en de dag duurt nog zo lang, ff lopen zit er ook niet in met dit weer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

6 uurtjes later, ervaar nog steeds geen emoties heb er koppijn bij gekregen. maar heb vandaag wel al een banaan en een pannekoek op.

ik ben net een stukje gaan lopen omdat ik na het eten misselijk werd maar heb het eruit gelopen! heb nu wel hele zware voeten.

ik ervaar tot nu toe de bijwerkingen nog enigsinds positief.

heb wel koppijn erbij, maar heb ook iets gegeten wat weer een pluspunt is. er is zelfs een beetje rust in mijn hoofd op sommige momenten van de dag? zal wel placebo zijn, want het kan volgens mij niet dat ze na 1 dag al werken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Penny:

Je klinkt best positief? Had je de voorgeschreven dosis genomen? Ik wens je een goede nacht!

ik ben er ook wel een beetje positief in.

nee echt flauw, ik heb 15mg gepakt, hou dit aan tot dinsdag, dan weer naar de huisarts kijken hoe het dan gaat. ik ben wel weer bang wat de nacht en de volgende dag brengen gaat.. maar het voelt vooralsnog prettiger dan de afgelopen dagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Penny:

Fijn!

nu 5 minuutjes geleden hetcmedicijn ingenomen, snelcff tandenpoetsen en mijn bed in.. hopelijk eet ik morgen nog beter en gaat het dan weer een stapje vooruit,daar ben ik wel aan toe! weltrusten iedereen, tot morgen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

gooedenmiddag allemaal! 

ik heb tot ongeveer 9 uur geslapen, en ben iets paniekeriger dan gisteren, maar nog niets wat ik niet kan handelen, mijn ouders gaan van 3 tot 8 naar het feestje van opa, waardoor ik die tijd alleen ben, wat me toch aardig bang maakt.. ik hoop vandaag weer wat te kunnen eten! 

verder is de hoofdpijn al minder,gelukkig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoofdpijn is er alweer..

heeft iemand ervaring met mirtazapine? ik ben moe en suf, maar wil vanavond echt een ronde gaan lopen, zou dit verstandig zijn? ik zit nu op dag 2 dag de medicijnen in mijn lijf zitten (dag 24 zonder alcohol)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Lika:

misschien een idee om nu een klein rondje te lopen en vanavond ook een klein rondje. 

Goed drinken.

heb net een croussaintje gegeten, drinken heb ik nog niet gedaan. ik durf niet de volle zon in... ik ga er vanavond gewoon voor.. ik voel me wel best redelijk met de bijwerkingen tot zo ver, het enige nadeel is het "zombie" effect.. maar daar slip ik nog wel uit.. nu hopen dat het in mijn hoofdje ook snel rustig kan worden.. ik heb maar weinig geduld

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik voel me er zo rot onder, mijn opa word 90.. heeft de oorlog meegemaakt en weet ik wat allemaal niet meer en ik zit thuis depressief... dit geeft echt een enorm schuldgevoel. ik heb ondertussen wat gedronken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...