Spring naar bijdragen

Marco


nondetju

Aanbevolen berichten

Hey, hoe was het bij de psycholoog vanmiddag? Ben erg benieuwd. Ik hoop dat je een beetje een klik met hem/haar hebt of krijgt. Dat is erg belangrijk. 

Weetje, nooit ergens over praten en geen gevoelens durven uiten herken ik. Maar voor mij viel er een hele last van me af toen ik dat wel begon te doen. Het is een proces wat nog steeds aan de gang is, maar het levert me veel op. Ik wens dat jou ook toe. Jij, en daarbij al je emoties en gedachten mogen er zijn. Want ze bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Myle:

Hey, hoe was het bij de psycholoog vanmiddag? Ben erg benieuwd. Ik hoop dat je een beetje een klik met hem/haar hebt of krijgt. Dat is erg belangrijk. 

Weetje, nooit ergens over praten en geen gevoelens durven uiten herken ik. Maar voor mij viel er een hele last van me af toen ik dat wel begon te doen. Het is een proces wat nog steeds aan de gang is, maar het levert me veel op. Ik wens dat jou ook toe. Jij, en daarbij al je emoties en gedachten mogen er zijn. Want ze bestaan.

psycholoog is niet mijn ding, ik kan wel over mijn problemen praten, maar het lucht me totaal niet op.. ik ga er nog wel een keertje meer naar toe op aanraden van andere want wil het natuurlijk altijd proberen.. ik hoop aankomende tijd weer de spirit terug te vinden en weer lekker aan het werk kunnen gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @nondetju goed bezig! Dutten kan zeker geen kwaad. Sterker nog, het zorgt er waarschijnlijk voor dat je 's nachts beter slaapt (als je het niet langer dan 3 kwartier á 1 uur doet want dan ga je een REM cyclus onderbreken en dat is weer niet goed) want je lichaam heeft ook wat energie nodig om in slaap te geraken überhaupt. 

Wat ik nog wil zeggen over de psycholoog.. Natuurlijk is dat niet meteen een opluchting want het is totaal niet wat je gewend bent, praten over je gevoelens..  Dat is zwaar buiten je veilige comfortzone. Ik zou ook absoluut niet van een grote ski-piste afjumpen de eerste keer dat ik ski's aanraak en me daar erg veilig bij voelen... Zoiets heeft tijd nodig :) Het is voor iedereen goed te praten over je gevoelens, mensen hebben nou eenmaal verbinding nodig om te kunnen functioneren. Je moet het alleen wel leren en da's eng.

Keep on going strong :) En hopelijk voel je je over een tijdje sterk genoeg om verslaving #2 ook aan te pakken! Want pas daarna begint het echte herstel en kun je ook voor jezelf nagaan hoe fijn het is om helemaal fit en fris en nuchter door het leven te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Besste mensen, ik heb het ff moeilijk op dag 13.. ik snap zelf ook niet waarom, is echt apart. ik zit gewoon op de bank tv te kijken nergens aan te denken me eigenlijk gewoon goed te voelen. en inneens voel ik weer een druk op mijn bene die beginnen meteen te tintelen, mijn handen volgen... ik dacht dat dit van paniek af kwam maar nu snap ik er echt niks meer van. iemand enig idee? ik heb ook een teelbal die harder is dan de anderen en veel ronder misschien dat ik me daar zorgen om maak.. verder heb ik daar geen last van is al 2 jaar zo ongeveer. zou het nog zijn van het niet drinken? hmpff hopeloos word ik ervan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei lady jane:

ff moeilijk hoort erbij, en ja 13 kun je ombuigen naar een geluksgetal hoor
je bent alweer een uur verder dus misschien is de druk er alweer van af?
Dan wordt het meteen een stuk betrekkelijker en weet je dat je hobbels kunt nemen
zonder van je pad af te wijken
houd vol!

het gaat inderdaad nu een beetje beter! heb nogwel veel angst dat het door gaat zetten en ik morgen weer de hele dag in bed lig.. ik sta er wel sterker in dan de vorige keer want normaal zou ik met mijn ogen dicht op bed liggen, nu zoek ik hier de afleiding.. nondetju wat is het soms toch zwaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

anders zou het stoppen ook niets voorstellen en is de keus om te gaan/blijven jojo-en te verleidelijk.
doordat je iets zwaars aangaat en hopelijk overwint, voel je straks ook je krachten toenemen en worden
de verleidingsmomenten meestal minder frekwent en minder hevig. Het loont dus om door te zetten nu.
Eenmaal de knop echt om vanuit de grond van je hart, is het ergste leed geleden.
Dus je mag je angst even parkeren, lekker afleiding zoeken, jezelf belonen met gezonde dingen of iets leuks
en dan begint het oogsten misschien wel vroeger dan je nu denkt.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze ochtend hetzelfde als gisteren, alles is aan het trillen terwijl het in mijn hoofd wel rustig is, en dat op dag 14.. ik pas hierdoor mijn ademhaling aan en daardoor komt er een paniekaanval.. echt wat een ellende...  zodra ik ga liggen en op mijn ademhaling let stopt het trillen, maar zodra ik tv kijk, buiten loop of wat dan ook (de afleiding dus opzoek) gaat het mis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou.. de hele dag om niks lopen stressen 4x de douche in geweest en vaak stukken gelopen, ik zoek in plaats van mijn bed de afleiding op als het weer het toelaat en nu EINDELIJK de rust pas gevonden.. wat was dit een lange en moeizame dag. dalijk nog maar eens een douche nemen en dan slapen. Maar zoals ik van Bassie geleerd heb, Na regen komt zonneschijn. met die gedachte ga ik door!

Hebben jullie bij het stoppen met de alcohol ook even een werkpauze genomen? ik wel maar begin me er bijna schuldig over te voelen.. nu al 3 weken thuis 14 dagen alcohol vrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dag 16 alcohol vrij.. en zo der dit forum en jullie, was het nooit zover gekomen! thanks 

 

even een kleine update, gisteren over de hele dag 1 appeltje gegeten.. mijn eetlust is echt weg. vandaag verplicht maar een broodje frikandel gegeten. drinken gaat ook moeizaam maar wel goed. 

Vandaag voor het eerst ben ik weer een keertje echt moe rond dit tijdstip, wat fijn! ookal weer ik dat het inslapen 2 tot 3 uurtjes duurt, gaat het toch steeds stapje voor stapje de goede kant op.

heb tussendoor nog wel een aantal paniekmomenten gehad, maar heb deze gelukkig weten te onderdrukken. ik ga deze week beetje bij beetje mijn grenzen verleggen om zo volgende week zondag naar een feest te kunnen waar ik het echt niet kan maken om niet te komen. 

ik sta er maar positief in, hopelijk werpt dat zijn vruchten af! 

ik wens jullie allen een goede nachtrust.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei knakker:

Heel goed, domweg vasthouden aan dat besluit is het begin van een veel beter leven. Maar eh, dat feest van volgende week zondag gaat ook geen roet in het alcoholvrije eten gooien? Over eten gesproken: dat is wel weinig, een appeltje of frikandel als totale dagconsumptie. Wat voedingsrijke pap naar binnen slobberen ofzo, lukt dat ook niet? Maar succes met alles. En gefeliciteerd met die 16 dagen!

het feest word een etentje met familie en onbekenden, 3 uurtjes dus de verleiding daar gaat geen roet in het eten gooien. Ik ga morgen evem wat toetjes inslaan en wat fruit, dat wil meestal wel lukken. Ik stel naar de winkel gaan nu zo lang uit, dat ik best wat dagen iets te kort kom, maar ook daar ben ik rustig aan mee aan de slag. drink nu best wel wat appelsap en savonds melk wat voorheen altijd bier was :) thanks voor de support! moet allemaal goed gaan komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag weer naar de psycholoog geweest, ik moet van haar stoppen met blowen want volgens haar komt daar de angst van, terwijl het nu juist een stuk beter gaat, en ik wil dat helemaal nog niet.. ik moet deze week van mezelf ff langs op het werk, al is het maar om ff te roken. die stap om dat te gaan doen is zo groot.. angst speelt al snel op terwijl ik weet dat het nergens voor nodig is.. nouja in ieder geval nog geen druppel gedronken dus dat is zover al redelijk goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Cleo66:

Ik denk dat er een kern van waarheid in zit . Maar om beiden tegelijk aan te pakken is een beetje veel gevraagd . Eerst maar eens stevig in het zadel komen zitten . Na 6 weken gestopt met alcohol ben ik gestopt met roken (geen blowen ) . Maar dat is rijkelijk dicht op elkaar.  Voor mijzelf sterkte het me om nergens meer aan verslaafd te zijn.  Dat gaf een boost en een euforisch gevoel. 

Super om te lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Penny:

Had je hier al uitslag over?

heb het potje nogsteeds voor me staan, de angst dat het alweer(of nogsteeds) niet goed is is te groot om het in te leveren. ik voel me met vlagen wel oke, dus het gaat al de betere kant op :) als de uitslag tegen gaat vallen heb ik weer wat extras om me druk over te maken en over te gaan stressen. normaal ga ik altijd een stukje lopen, vandaag naar mijn lieve ouders geweest! zoiets heb ik jaren niet gedaan.. steeds maar grenzen verleggen voor mezelf om uiyeindelijk het doel;normaal leven weer op te kunnen pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Penny:

@nondetju fijn dat je je ouders bezocht.

Zou ook maar zo kunnen dat het je rust brengt als je de urine wel wegbrengt, is het al lichter van kleur?

ja het is al wat lichter van kleur, dus verwacht dat het ook wat beter is, de geur is nog wel heel sterk, maar het ruikt ook naar thiamine dus denk dat het daar aan ligt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Penny:

Ik heb ongeveer zo een drie keer per jaar blaasontsteking, ik heb dan geen pijn of zo. Ik merk het aan de kleur en een sterke geur. Als ik dan mijn urine wegbreng, is het altijd blaasontsteking. Misschien is het dat ook gewoon bij jou.

ja dat zal het wel zijn, ik ga proberen morgen bij mijn werk langs te gaan, hopelijk gaat dat ook zonder al te veel stress. 

ik ben de dag in ieder geval goed doorgekomen! morgen weer een dag! als die helemaal goed afloopt, moet zondag me ook gaan lukken.. en als dat lukt ga ik mijn werk weer oppakken of zou dat te vroeg zijn? ik zit nu op dag 18 zonder alcohol. i

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik heb geen ervaring met stoppen en ben ook geen zorgdeskundige. Maar ik denk dat je gewoon zo snel mogelijk je normale leven kunt oppakken. Dit is immers wie je nu bent, plus je hebt op het werk ws minder tijd om te stressen? Op dag 18 zit je al, wat een krachtig persoon ben je dan om dat te kunnen. Weet je hoeveel mensen op de wereld dit elke dag proberen en niet verder dan een halve dag komen? Ik denk dat als je zelf echt inziet wat je hier presteert, je angst en paniek op de achtergrond komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Penny:

Goedemorgen, ik heb geen ervaring met stoppen en ben ook geen zorgdeskundige. Maar ik denk dat je gewoon zo snel mogelijk je normale leven kunt oppakken. Dit is immers wie je nu bent, plus je hebt op het werk ws minder tijd om te stressen? Op dag 18 zit je al, wat een krachtig persoon ben je dan om dat te kunnen. Weet je hoeveel mensen op de wereld dit elke dag proberen en niet verder dan een halve dag komen? Ik denk dat als je zelf echt inziet wat je hier presteert, je angst en paniek op de achtergrond komen.

Mooi geschreven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...