Spring naar bijdragen

Zondag 25 augustus


smart

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Lika:

Ik lees je nog eens goed @Smaragd. Ben je misschien gewoon verliefd? En mag je dat niet voelen? Zoek je een manier om daar iets mee te doen? Ik vul in, maar bovenstaand viel op.

Ja maar het mag van niemand, mijn broers en schoonzussen zijn kwaad. En ik heb dus geen keuze meer, ga het goed maken. Maar laat me niet slaan, hoe goed bedoeld ook. Kom op zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij staat niemand achter het slaan. Ik zeker ook niet. Het is denigrerend.

Maar... er is gezegd dat men de onmacht van je partner wel begreep. Dan doe je soms iets wat niet goed is.

Verliefd zijn mag. Daar iets mee doen is vers twee. Kun je jezelf en je partner vergeven?

Nu geen acties. Misschien even ergens naar buiten, lopen. Kopje koffie in je up?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay dan las ik het zo, hou van hem maar ben idd verliefd op een ander, mag het eens. Omdat ik alcoholist ben zou het niet meer mogen, zo las ik het.

Ga wel tegen hem aan liggen nu, zo moe. Heb weer met hem te doen, hij schaamt zich omdat hij mij sloeg, hoeft ook niet, snap zijn kwaadheid. Maar dit blijft toch doorgaan.

Ik ben idd verliefd, Lika heeft het meest scherpe oog hier. Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte vandaag

Hoe bijzonder zo’n forum met allemaal verschillende karakters hè. Ik zou bijvoorbeeld met geen haar op mijn hoofd nu bedenken tegen mijn partner aan te gaan liggen, om afwijzing (geur/onder invloed) te voorkomen. 

Verliefdheid kan gebeuren, het wel/niet kunnen zijn heeft niets met alcoholisme te maken. Hopelijk lees je dat morgen en nuchter anders !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Vol:

Sterkte vandaag

Hoe bijzonder zo’n forum met allemaal verschillende karakters hè. Ik zou bijvoorbeeld met geen haar op mijn hoofd nu bedenken tegen mijn partner aan te gaan liggen, om afwijzing (geur/onder invloed) te voorkomen. 

Verliefdheid kan gebeuren, het wel/niet kunnen zijn heeft niets met alcoholisme te maken. Hopelijk lees je dat morgen en nuchter anders !

Zeker bijzonder, als hij zijn huis maar blijft behouden en lieve Smaragd, niet de verstoorde Smaragd. Hij was drugs verslaafd en benzo verslaafd, ik heb hem ook geholpen hoor

En ja 3 eigen broers en 3 schoonzussen en, 5 broers van hem en 4 schoonzusters die ons tot het meest unieke paar hebben gebombardeerd. Ja dat krijg je na 30 jaar. Logisch, dus ja makkelijk uiten hier, irl iets te onmogelijk. Maar goed we gaan het zien. Zal toch een  keer moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bor:

Pfieuw wat een ingewikkeld @Smaragd

Maar als ik mijn vent wakker zou maken om naar de afgesproken plek te gaan voor de biertaxi..ik zou het niet eens durven vragen want dan krijg ik denk ik ook een klap voor me harsers

Mijne ook, heel gezond eigenlijk he. Wat ben ik blij je te lezen. Bor  heb een biertaxi gebeld. Was echt eng 3 marocs, ging heel eng. Ga er niet over uitwijden..Wat ben ik moe. Heb 22 halve liters weg gegooid grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar @Smaragd je zegt net dat het makkelijk is je te uiten hier. Ik denk dat je dat helemaal niet gemakkelijk doet. 

Je mag zijn en voelen die je bent en wat je voelt. Ook dan, zelfs dan, kan het heel verstandig zijn om even niets te doen. Gewoon voelen wat je voelt zonder actie, maar ook zonder oordeel. Is lastig.

Ik ben een tijd terug heel verliefd geweest. Achteraf ben ik heel blij dat ik uiteindelijk geen gehoor heb gegeven aan die roep om alles anders. Want het was niet anders geworden. Zie ik nu.

Ik zie ook mijn onmacht toen. Mijn drang tot actie. En er zijn goede dingen uit voortgekomen.

Het is fijn gezien en mooi gevonden  te worden. Maar het is het allerfijnst om bij jezelf te mogen komen en vandaaruit verbinding te maken en te willen geven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lika:

Je mag zijn en voelen die je bent en wat je voelt. Ook dan, zelfs dan, kan het heel verstandig zijn om even niets te doen. Gewoon voelen wat je voelt zonder actie, maar ook zonder oordeel. Is lastig.

Het heeft me al heel veel tijd en inspanning gekost om ook maar in de buurt te komen van mijn gevoelsleven. Gewoon voelen wat je voelt was voor mij al bijna een brug te ver. Maar voelen zonder oordeel (lees oordeel over mijzelf) is nog iets wat me bijna dagelijks bezig houdt.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bert1953:

Het heeft me al heel veel tijd en inspanning gekost om ook maar in de buurt te komen van mijn gevoelsleven. Gewoon voelen wat je voelt was voor mij al bijna een brug te ver. Maar voelen zonder oordeel (lees oordeel over mijzelf) is nog iets wat me bijna dagelijks bezig houdt.   

Mij ook hoor @Bert1953. Toch de moeite waard om voor te gaan. Voorbij de angst voor.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euhmm..wow..een biertaxi. Dat hebben ze volgens mij hier niet. Ik heb eigenlijk geen idee.

@Lika , @Myle en anderen die ik miss vergeet, bedankt voor t reageren. Ik ben wel beetje een stempelgriet. Als ik weet wat ik heb, weet ik ook wat ik moet doen om t beter te maken. 

Dat weet ik nu niet zo goed. Ik hou er niet van om geen controle te hebben over mezelf.

Ik kamp zelf al ongeveer 14 jaar met mijn 'angststoornis'. Maar heel op en af. Soms valt er jaren niets voor. Als t voorvalt blijft t altijd een paar weken doorgaan maar dat ken ik ondertussen. 

Alcohol is gegarandeerd een no go. Ik dronk sowieso sporadisch dus ik heb daar niet echt een groot probleem mee. Uiteraard mis ik t wel de vrijheid die ik had om te kiezen maar ik ga niet dood van niet drinken. 

Mijn situatie is niet perse te ingewikkeld maar t wordt te langdradig om uit te leggen hier.

Maar ik mis wel die connectie met mensen die iets gelijkaardigs als ik voelen.

Toen gisteren die vriendin die opmerking maakte schoot ik een beetje in paniek. En ik betrap me erop dat ik daar zelf ook mee bezig was. Zo ga ik mede ook niet in t zonnetje zitten omdat de huisarts/mensen me niet serieus zouden nemen als ik er lekker bruin toekom. 

Hoe stom is dat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei fleurtje:

Ik heb geen energie, ben moe en huilerig. Ik vergeet heel veel en mij veerkracht is sterk verminderd.

Ik funtioneer nog wel. Ik lach nog wel. Ik probeer elke dag even buiten te zijn. Ik kook, ik ga naar de winkel.

Ik ben niet neerslachtig maar wel beetje bang. 

 

Volgens mij ben jij zwaar depressief, je had toen destijds toch ook al onenigheid met iedereen /de meesten op je werk? Zelfs de leiding en naast aansturende collega's?? Althans dat schreef je toen. Misschien moet je ander werk zoeken? Je bent zeker geen alcoholiste nee,. Althans mijn inziens. Wel goed dat je niet drinkt. om uit te zoeken of het daar aan lag, nu weet je het zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Smaragd:

Geen burn out denk ik

Waarom.denk je dat? @Smaragd?

Ik schoot met burn-out zo in de stress dat ik ook op mijn werk ruzie kreeg.

Ik snap het dat een etiket fijn kan zijn @fleurtje. Er zijn testen voor. Ik ben geen arts en ik ken je natuurlijk niet echt. 

Toch is de vraag naar depressie/burn-out wellicht minder relevant. Feit blijft dat je een manier moet vinden met jezelf zo om te gaan dat je energie stijgt, tijdig wordt aangevuld en dat je het een beetje kunt bestendigen. 

luister (naar jezelf), praat (vooral ook met psych/arts), doe (vooral buiten bewegen schijnt heel goed te zijn). Sterkte meis.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Lika, jij had een burn out maar Fleur wat ze had, daar was mijn antwoord op. Weet het wel zeker maar goed, moet ze echte hulp inschakelen, wij zijn niet die hulp. Ze gaat het label zwaar depri krijgen of je bloed nogmaals onderzoeken, kan ook Ka zijn, mensen hebben dit echt niet door dan en denken iets anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...