Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 augustus


Yana

Aanbevolen berichten

Burn out en depressie worden vaak verward. Mijn arts denkt dat ik op t randje van een depressie zit. Maar ik heb niet dat idee.

Een burn out wordt vaak gezien als t gevolg van een langdurige hoge werkdruk maar kan meer zijn dan alleen dat toch? 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hoeft het niet per sé het gevolg te zijn van een te hoge werkdruk. Het is in de praktijk wel vaak zo (gezien). Maar depressie wat er zo dicht tegenaan ligt is helemaal niet -direct- gelegen aan werkdruk. Wat mij betreft zijn het vaak meerdere factoren. Voor zover mijn idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droge afmelding,

Na de avonddienst vroegen een aantal collega's of ik ook wat mee ging drinken in de stad. Eerste impuls was om nee te zeggen. Dacht daar gaan we weer..........De maand is nog niet voorbij(mijn voornemen)

Maar kan toch moeilijk overal nee op zeggen(iets sociaals).  Geen zin om een kluizenaar te gaan worden.

Heb het netjes bij bitter lemmon en cola kunnen houden. Die gasten de ene bier na de andere. Dat kan ik met gewone drankjes niet bij houden hoor. Nou heb ik het in gezelschap nooit heel moeilijk gevonden om niet te veel te drinken, was/ben een thuis/alleen drinker. Maar vond het toch goed dat ik frisdrank heb gedronken. Ze probeerden wel even aan te dringen en doe niet zo saai etc... Maar voet bij stuk gehouden. En ik had ook echt dorst in gewoon drinken(droge keel, was erg warm op het werk)

Leukste vind ik, dat ik iig morgen zonder kater opsta, dat vind ik het meest fijne aan helemaal niets drinken.

Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is al de hele avond en nacht een festival bezig. Een (erg) klein dorp (erg) vrij verderop maar zeer duidelijk hoorbaar. Ik hoor letterlijk de bierliederen schallen en mensen hardop lallen. Daarbij de muziek "vrolijk" zijn. Het staat me tegen nu. Ik wil slapen en me afsluiten ervan. Dat kan ik ook best wel. Waarom wordt zoveel feest eigenlijk toch geassocieerd met alcohol?!

Ik wens iedereen daar heel veel plezier. Laat mij nu alsjeblieft zo snel mogelijk slapen of tenminste, rust krijgen van dit.

Het is alsof ik naast een kermis probeer te slapen.

bewerkt door Myle
tikfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djw voor je lieve woorden @Myle

Herken wat je tikt, hier hoorden wij Mysteryland(woon er vlakbij), duurde wel tot na 2 uur voor mijn gevoel. Is nu gestopt. En als de wind hiernaar toe staat, hoor je elke beat. Duurt een heel weekend en achteraf een soort van vuurwerk. 

Maar ik dacht echt, die mensen genieten ervan. Ook veel mensen op mijn fb die ernaar toe gingen. Toch fijn dat mensen daar plezier hebben. Een collega van mij was er ook heen en die drinkt alleen maar water bv. Net wat wij er maar zelf bij invullen. Maar snap je wel. Had ook even die gedachte. Voor mij was dat festival een drankfestijn en dan thuis door, dat riep het in mij op.

Slapen lukt vast zo wel, ik ga ook proberen nu, het is stil nu :D

Slaap lekker meis, je bent goed bezig, het is niet makkelijk. Al ben je net bezig, of een jaar of 10 jaar. Maar je bent er wel mee bezig, erg knap op jouw leeftijd :heart:

Vond een bepaalde opmerking tenenkrommend hierover. Want eigenlijk wordt er dan ook gezegd als je ooit 1 keer een  depressie of burn-out hebt gehad, kun je geen 2e krijgen, want je weet hoe het moet of niet moet. Althans dan is het je eigen schuld. zo las ik het. Maar goed dat is mijn dissen. Dat heb ik als ik stil ben, goed bezig ben. Die woorden komen keihard aan bij mij dan. Ligt aan mij natuurlijk.

Over 1 week de emdr, ben heel erg benieuwd. niet bang maar wel benieuwd en het is echt nodig om te verwerken wat ooit is geweest. Anders kom ik geen stap verder uiteindelijk.

Tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gisteravond last van iemand in de buurt die met luide muziek in de tuin met vrienden zat te feesten. Gelukkig gingen ze niet laat door maar het weerhield me er wel van zelf lekker buiten te gaan zitten met een boek. Wat ik in zulke omstandigheden wel eens probeer is het een positieve draai te geven. Ik stel me dan bijvoorbeeld voor dat ik op vakantie ben in een warm land waar de mensen gewend zijn 's avonds lekker buitenshuis te leven inclusief muziek en dansen, en dan probeer ik van die vakantiesfeer in mijn eigen woonplaats te genieten. Het lukte niet helemaal gisteren maar het is wel een manier om de scherpe randjes er vanaf te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@fleurtje ik ben bekend met depressie en angst en paniek aanvallen. Dat was vroeger.

De burn-out was een paar jaar geleden. 

Voor mij was het verschil dat ik bij de burn-out letterlijk 'uit ging.

Ik viel, kon bijna niets meer (koken, boodschappen doen) en was zoooo moe. Maar ook daarbij kreeg ik last van paniek. Heb dat soms nog.hoort blijkbaar bij mij.

Ik ben niet meer de oude geworden. Kan slechter tegen stress, druk en haast. Ben langzamer en heb minder concentratie. Kan minder 'knallen'vooral op werkgebied. En op zich is dat heel gezond.:heart:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...