Spring naar bijdragen

Donderdag 22 augustus 2019


Vol

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Etty:

En ja, dat forum doet heel raar momenteel,  het heeft iets aantrekkelijks, dat drama. Ik merk het ook aan mezelf, dat ik toch blijf lezen, dat gekift. Ik heb me nog nooit zo vaak afgevraagd waar ik mee bezig ben als de afgelopen weken hier op het forum.

:heart:

Nou, ik dacht dat ik de enige was.. voel me een beetje ramptoerist, zo iemand die het ongeluk aan de andere kant van de vangrail uitgebreid gaat staan bekijken
zonder iets te (kunnen) doen, zo iemand waar ik eigenlijk een gruwelijke hekel aan heb.

Nou ja, dan maar een hekel aan mezelf.
Maar tóch:

Dagpact:

Fiet

Myle

Cleo66

Lika

Kohtje

 

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal! 

@Cleo66 :rose: En dan ben je eigenlijk dubbel uit je comfort-zone, terwijl je je superveel zorgen maakt. In een vreemde 'oezo-rijke' omgeving en dan ook nog eens spanning tussen jou en je partner.. Maar het belangrijkste is denk ik dat je jezelf toestaat dat je, ondanks dat je op vakantie bent, je heel erg rot mag voelen.. Die gevoelens zijn er nou eenmaal. Probeer lief voor jezelf te zijn  :rose: En als het veilig voelt, proberen dat met je man te delen. Sterkte!

 

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naast alle commotie, hier en daar, ben JIJ er ook nog Cleo
en dat is waar jij invloed op hebt en verantwoording voor hebt.
zorg goed voor jezelf meis.

een zonnige morgen, in Griekenland en hier in Nederland!:heart:
ik heb gisteren weer van t strand mogen proeven,
voor herhaling vatbaar vandaag. dat absorberen van die zon: zo zalig weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, wat lastig voor je @Cleo66 . Je bent natuurlijk helemaal geen zuurpruim maar 'gewoon' een mooie, blije, vrije vrouw die nu even niet zo blij is.
Niet gaan drinken hoor!!!! Kun je praten met je man? Je schreef dat jullie nader tot elkaar kwamen, kun je hem vertellen wat dat ouzo-momentje met je deed?

Ik gun je dat je lichtheid kunt ervaren ook al gaat je vriendin sterven. Dat je kunt genieten van zon en strand, dat je de schoonheid van de natuur kunt ervaren met de liefde voor je vriendin in je hart. :heart:

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel mee met Etty en Kohtje, ik moet mezelf echt dwingen om hier niet steeds mee te lezen. Dan sta ik af te wassen of, nog erger, ik probeer te mediteren dan zit ik de hele tijd te denken aan de ongenuanceerde reacties die sommige mensen hier neerzetten en hoe ik daar op zou kunnen reageren :blush: Het forum helpt me van de drank af te blijven maar heeft soms ook een negatief effect op me. Laat het los.... rustig blijven ademen... voel de mildheid in je hart... (en zo blijf je lekker bezig).

Dagpact:

Fiet

Myle

Cleo66

Lika

Kohtje

Morgon

Quinn

Yana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66, het klinkt wat raar om je sterkte te wensen op je vakantieadres waar ik je plezier zou moeten wensen.
Maar door sterkte in jezelf te vinden kun je misschien toch nog wat plezier ervaren op je zo mooie vakantieplek.
Bedenk dat je voor je vriendin momenteel niet meer kunt doen dan aan haar denken, of je nu hier bent of daar. Door aan
haar te denken ben je op z'n nauwst met elkaar verbonden, fysieke afstand doet er dan niet toe. En door die spirituele
binding, door het denken aan, hoop ik dat je je voor jezelf sterk genoeg kunt maken om met je daadwerkelijke situatie om
te gaan. Naast de moeilijke verstandhouding met je man en alcoholschenkende Grieken is er ook nog het mooie Griekenland zelf
en een Cleo die dit land alcoholloos wil beleven. Dat is niet zuur voor anderen, dat is prachtig voor jezelf.

PS, er bestaat ook AA in Griekenland. Daaruit mogen we concluderen dat ook Griekenland mensen kent die met een alcoholprobleem
worstelen en daar hulp bij zoeken. Wat dacht je wat??? dat jij de enige bent?? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Fiet

Myle

Cleo66

Lika

Kohtje

Morgon

Quinn

Yana

Kruidenthee

 

Tja..wij mensen zijn toch vreemde wezens...ja, ramptoerist..dat vind ik wel een mooie...in de zin van...dat ie me aan het denken zet. Ik doe mee vandaag op het dagpact. Want als er voor mij één ding heel helder is, is dat niet drinken in tijden van commotie in welke vorm dan ook, voorop staat.  Er is nooit een reden meer.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt een beetje een trend te worden dat in de ochtend hier lief en verwelkomend op elkaar wordt reageert maar dat het naarmate de dag vordert het allemaal wat verminderd, de sfeer.... Da's althans mijn interpretatie :) Voor mij als 'nieuweling' en bovenal 'onbekende' dus prettiger om 's ochtends te kletsen en te delen. Ik snap dat, zeker na maandag, alle nieuwelingen nog wat meer met argusogen worden bekeken maar gisteravond durfde ik echt niet te reageren in de wetenschap dat ik hoe dan ook een snauw zou krijgen. Ik ben in ieder geval blij met het forum en de liéve mensen die ik wél ben tegengekomen :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een eens nieuwe dag. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Gisteren in mijn kop te veel met werk bezig. Ik wil het een beetje een andere richting op gaan bewegen. Mijn werkleven. Het is een gebuitel aan meningen over elkaar heen. Maar dat is overal.

Ga de opleiding uitzoeken die ik wil gaan doen. En dan pas in januari starten.

Even pas op de plaats nu. Verlies vader is nog vers en moedertje oud. Kind nr.2 start met nieuwe school.

Misschien kan ik wat meer thuis werken om te beginnen. Waar ik heel lang behoefte heb gehad aan nieuwe andere dingen, trekt mijn huis mij nu heel erg. En misschien als Ik het durf te vragen, is het niet zo heel ingewikkeld daar gehoor aan te geven. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow ik werd vanmorgen slechter wakker dan ik ging slapen. 

Morgen afspraak met de psycholoog. Mijn broer zei al grappend 'maak hem niet depressief he'. Wel ik denk dat die kans er dik inzit. 

Dat Lars gestorven is probeer ik opzij te schuiven maar t vreet kleine stukjes weg. De woede die ik hier gisterenavond voelde en de manier waarop ik t losliet laat niet meer achter dan een gat.

Ik ben moe. 

Maar de zon schijnt

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...