Spring naar bijdragen

1 gram wiet per dag.


JM36

Aanbevolen berichten

Ik ben J, 36 jaar. Ik heb 18 jaar sigaretten gerookt en wiet/joints rook ik ook al 18 jaar. Ik ben nu 3 weken gestopt met het roken van sigaretten. Blowen doe ik nog, met name 's avonds na 't werk en in het weekend of op vrije dagen blow ik meer, gemiddeld circa 1,5 gram wiet per dag. Ik heb mij aangemeld bij Tactus, waar ik nu "deel 1 verslaving de baas" afgerond heb, ofwel 4 groepsbijeenkomsten bijgewoond heb. Ik leef vreselijk in tweestrijd met mezelf, waar ik enerzijds gezonder wil gaan leven en minder wil gebruiken, ga ik anderzijds stug door met blowen. Voor de cursus "verslaving de baas" is registeren van gebruik noodzakelijk, hier komt weinig tot niets van terecht. Ik heb 't gevoel dat ik mezelf voor de gek hou en denk soms bij Tactus, "Wat doe ik hier eigenlijk?" Op andere momenten ben ik weer diep teleur gesteld in mezelf, dat ik er geen moeite voor wil doen of wil gaan proberen een tijd geheel te onthouden.

Tijdens groepsbijeenkomsten vertellen andere cliënten over successen die ze geboekt hebben. Ikzelf moet dan bekennen dat 't bij mij eigenlijk drama is. Ik sta dan ook op het punt in "De circel van gedragsverandering" de tussentijdse uitgang te nemen. Mede omdat ik mijzelf absoluut niet klaar acht voor 't 2e deel van de cursus, waarin je persoonlijke doelen gaat stellen m.b.t. het minderen of stoppen met gebruik.

Vermoeden van hypersensitiviteit bestaat bij mezelf, door erfelijkheid en kenmerken van hypersensitiviteit. Ik heb een verleden met huiselijk geweld/agressie, gepest worden en veel pijn in relaties moeten doorstaan. Dingen nooit verwerkt door het blowen, mogelijk een ontwikkelingsachterstand. 

Reacties op mijn verhaal zijn erg welkom! Ik weet 't niet meer, wat ik wel of niet wil.

M.v.g, J.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag J,,

Allereerst welkom op het forum. Goed dan je het hebt weten te vinden! Soms duurt het even voor er een reactie komt. Je hebt je bericht nu gepost bij Vraag het de hulpverlener, ik verplaats hem naar het kopje Wie is Wie. Wat betreft je behandeling bij Tactus: ik raad je aan om open te zijn over je twijfels of je wilt stoppen met blowen. Meet je niet alleen af aan succesverhalen van anderen in de groep maar onderzoek ook zelf of bij voorkeur met je behandelaar hoe het zit met jouw motivatie om te stoppen. Je vermoedt dat je hypersensitief bent schrijf je. Je hebt veel meegemaakt, dat kan zijn sporen nalaten in de ontwikkeling van je persoonlijkheid, hoe je omgaat met bijvoorbeeld tegenslagen, relaties en intimiteit. Jouw tweestrijd is ongetwijfeld herkenbaar voor veel mensen die worstelen met al dan niet stoppen met middelengebruik.

Maak het bespreekbaar met je behandelaar. Sterkte!

Vriendelijke groet, de moderator. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

He J!

Herkenbaar verhaal! Ik heb zo’n vijf jaar geleden hetzelfde gedacht toen ik bij Tactus in behandeling was. Ook ik vroeg me af wat ik er deed, ik was immers al gestopt.

Mocht je nog actief zijn op dit forum, laat dan wat van je horen. Ik ben benieuwd hoe het met je gaat en of je inmiddels al wel gestopt bent....

bewerkt door JERONlMO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...