Spring naar bijdragen

Wie houd ik voor de gek?


Arnie92

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Gisterenavond op dit forum terecht gekomen en direct een account aangemaakt nadat ik weer eens een x bedrag had verloren. 

Ik ben 27 jaar en sinds april een gelukkige kersverse vader van een prachtige dochter. Ik heb een schat van een vrouw die mij afgelopen jaren constant heeft gesteund met mijn verslaving(en). Ik heb een leuke baan en een prima inkomen.

 

Echter blijft het verslavingsprobleem bestaan, zowel online, in gokhallen, HC's en zelfs tot dagelijkse TOTO's in de plaatselijke supermarkt. Die spanning, de mogelijkheid om snel geld te verdienen, even weg van de normale, soms wat saaie wereld is voor mij funest.

Vaak nadat ik verlies met gokken ben ik erg gemotiveerd om dan echt die knop om te zetten. Om nu echt nooit meer te gokken, ik ga plannen opstellen hoe ik het ga aanpakken en het onder controle krijg, na een week kijk ik hier vaak niet meer naar om. Ik zie dit nu in, en ga proberen of dit forum mij steun kan bieden.

Ik kan maanden niet gokken, waardoor ik denk het wel weer onder controle te hebben, en dan toch weer begin met kleine bedragen, die weer uitschieten naar grote bedragen en ik soms weer maanden in de shit zit.

Ik heb een traject bij Jellinek doorlopen maar weet niet of ik hier heel veel baat bij heb gehad. Kennelijk niet. Aangezien ik gister weer heb gegokt voor 150 euro. 

Ik gok al zeker 5 jaar. En denk zo pak hem beet zeker 25.000 verloren. Ik had 2 jaar terug 17.500 schuld. Deze is nu al terug gebracht naar 4000 door keihard te werken. Maar het verlangen om te gokken blijft, ik verbaas mezelf erover omdat ik weet wat ik te verliezen heb thuis en qua werk, en ook wat ik zou kunnen bereiken als ik gewoon nooit meer gok. Verder kan ik namelijk verbazend goed met geld omgaan. Alleen bij gokken verlies ik mezelf en het besef van waarden.

Ik wil echt controle hierover krijgen en ga dit forum regelmatig bezoeken en updates plaatsen hoe het gaat.

Wellicht dat iemand nog tips heeft voor de gokrush momenten? 

Gr

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé arnie, 

Super dat je gaat stoppen, want het lijkt mij erg gevaarlijk dat je ook nog gaat denken "even" die laatste schuld snel weg te tikken, maar iedereen weet denk ik hoe dat dan uitpakt. 

Om te voorkomen dat je gaat gokken kun je van alles doen,  sporten, het gewoon direct bij iemand melden dat je het even van je af praat, een andere hobby uitvoeren. 

Ik heb zelf in een jaar tijd van alles geprobeerd, en ben uiteindelijk aan het gamen geslagen, niet perse veel misschien 2 uur per dag, maar het voordeel is dat je iets doet waar je progressie in kan boeken denk ik, waardoor het goed afleid. 

Ik heb ook een jaar het bankieren weggedaan zodat ik er niet meer mee geconfronteerd werd, nu ik die weer terug heb ben ik een stuk onrustiger erin geworden, de neiging om te gokken is na 13 maanden nog erg groot. En denk dat ik m'n bankieren gewoon weer uit handen geef. 

 

Maar uiteindelijk is de oplossing gewoon:

Niet gokken

En dat is precies zo lastig, dus de gouden oplossing heb ik ook niet, ben bang dat die er ook niet is. 

Succes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ttv,

Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad regelmatig de gedachte om nog even het laatste beetje te 'verdienen' met gokken, en zo snel klaar te zijn met alles. Ik ben daar al eens de mist mee in gegaan en daardoor weer meer schulden opgebouwd.

Ik blijf nu elke dag gefocust op mijn doel. Elke ochtend zeg ik tegen mezelf in de spiegel dat we vandaag niet gaan gokken, geen risico's gaan nemen. Dit herhaal ik meerdere keren per dag. Alleen soms zijn er van die gevaarlijke momenten die ik echt de baas moet zien te blijven. 

De afleiding die jij benoemt is zeker iets waar ik mee aan de slag ga! Gamen doe ik zo nu en dan. En heb ook een abbonoment bij de sportschool. 

Begrijp ik goed dat jij nu 13 maanden niet gegokt heb? Wat voor gevoel heb je daarbij? Je zal wel ontzettend trots zijn op jezelf ! En terecht. 

Wat was jou spel? 

Ik zelf ga er nu ook echt voor. Elke dag niet gegokt is weer een stapje dichter bij mijn doelen. Ik moet accepteren dat dit iets is waar ik waarschijnlijk de rest van me leven tegen moet vechten.

Ik merk dat het van me afschrijven op dit forum me ook extra kracht geeft! Hier ben je toch tussen de mensen die het begrijpen en snappen.

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bekijk het per dag, of misschien zelfs per uur.  Ik heb nooit gezegt dat ik nooit meer gok, want dan ga ik er juist aan denken... 

Ik heb vanaf mijn 16e altijd redelijk gegokt met bedragen van 100 euro per keer. Maar het laatste half jaar  deed ik vooral blackjack, zo'n 6/7 uur per dag , en heb zo'n 30k verloren, ik weet dat het veel is maar aangezien ik met minimaal 1500 per keer inleg speelde in de laatste half jaar valt het eigenlijk wel mee, ben er vorige maand achtergekomen dat ik in totaal 500000 heb gestort en 470000 eraf gehaald, dus dat loopt best af, maar is als 21 jarige gek zat natuurlijk. Heb dus 5 jaar gegokt. 

Maar nu heb ik 13 maanden niet meer gegokt inderdaad, maar het gevoel valt iets tegen, ik vergeet gewoon hoe klote het gokken soms was, en de goeie momenten onthoud je. Ik hoop gewoon dat er een dag komt dat ik er gewoon niet aan denk. 

Maar dat zal morgen nog niet wezen, maar komt vast goed. 

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 7-9-2019 om 19:21 zei Rodney1970:

21 en 5 ton gestort...zeker een rijke familie. Dan kan je t missen. Blackjack kan je met goede strategie gewoon winnen maar blijft geluksspel..beste is om met mensen die mazzelavond mee te spelen. Dan vaar je meee met iemands geluk 

Nee dat begrijp je verkeerd, stel dat ik op maandag 1000 stort en op dinsdag 1000 eraf haal, en dit woensdag en donderdag herhaal, heb ik er dus 2000 opgezet en 2000 afgehaald, 

Probeerde alleen aan te geven hoeveel ik er in totaal opzette, en dat in een korte tijd, dus dat geeft aan hoeveel tijd er in zat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...