Spring naar bijdragen

mijn weg zoeken op dit forum


meratje

Aanbevolen berichten

hallo, iemand verwees mij naar de "huiskamer", vandaar deze poging. snap nog niet zo goed hoe alles functioneert. Ik heb zo'n 25 jaar rivotril geslikt zonder te beseffen hoeveel impact dat op me had. Ik heb een onbekende erfelijke neurologische ziekte en dacht dat ik daaardoor achteruit ging en weet nog altijd niet wat het gevolg is van de ziekte en wat de rivotril met me heeft gedaan? ik heb afgebouwd, op eigen houtje, van 8 druppels naar 2 momenteel. dat was niet gemakkelijk maar het lukte maar nu heb ik het gevoel dat ik op een punt zit dat het allemaal erg moeilijk word. misschien is er iemand die me advies kan geven? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @meratje Welkom hier. De weg naar de huiskamer heb je gevonden, je zit er midden in. Je bent al hartstikke ver gekomen man, heb je er lang over gedaan?

Misschien zou je even pauze kunnen nemen totdat je je hopelijk weer iets beter gaat voelen, en daarna langzamer gaan afbouwen. 

Wat gaat er moeilijk op het moment?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag Robbin, bedankt voor je reactie. ik denk dat ik drie kwart jaar bezig ben om de rivotril druppeltje per druppeltje af te bouwen en het was niet altijd gemakkelijk maar nu gaat het erg moeilijk. Ik was al van plan om nu wat rustiger af te bouwen, tot nu toe was het gemiddeld een druppel minder per maand of drie weken. omdat ik soms veel pijn heb nam ik een pijnstiller met codeïne, zo weinig mogelijk omdat dat ook verslavend is als je het teveel gebruikt. het is geen zware pijnstiller, vlgns de huisarts mocht ik dat gerust een paar keer per week gebruiken wat ik echter niet deed omdat ik het idee heb dat ik abnormaal snel afhankelijk Ordt van verslavende mediacatie. De laatste tijd toch wat meer geslikt (de codeïne), door omstandigheden: verhuis etc. nu heb ik het met momenten heel moeilijk, wordt heel onrustig, slaap soms nauwelijks en voel dat ik soms bang ben om het niet vol te houden of zo. heb jij zelf ervaring met benzodiazepines?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@meratje helaas wel ja. Niet zo’n fijne ervaring ook de laatste 1.5 jaar. Maargoed, je klachten zijn iig bekend hier op het forum en wij houden het ook vol, dus dat moet jouw ook gaan lukken. Ik weet niet hoe het zit met de druppels in verhouding met milligrammen? Ik weet wel dat het niet verstandig is om gewonnen terrein weer in te gaan leveren. Het zou dan beter zijn om even te stabiliseren op de dosis waar je nu op staat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Meratje,

Ik kom niet meer zoveel op het forum maar af en toe wil ik nog wel eens iets schrijven. Rivotril druppels heb ik jarenlang gebruikt en inmiddels is het ook alweer een paar jaar geleden dat ik ermee gestopt ben en dat is de beste beslissing geweest die ik de laatste jaren heb gemaakt. Ik heb hier onder mijn naam indertijd een topic aangemaakt en dat een tijdlang bijgehouden. Het is afschuwelijk om van de Rivotril druppels af te komen. Het is echt een vreselijke strijd. In de loop van de tijd heb ik het vermoeden gekregen dat dit een van de zwaarste benzo's is om vanaf te komen. Ik weet niet helemaal waarom maar dat is mijn ervaring. 

Het heeft bij mij heel erg lang geduurd. Echt maandenlang. En het moeilijkste was voor mij persoonlijk de tijd na de stop. Na de stop heb ik er ook nog maandenlang mee lopen tobben. Maar het is het absoluut waard! Bij mij is de hele waslijst met gezondheidsklachten die ik had, helemaal verdwenen. Rivotril maakt je op de langere duur zieker en zieker. Het sluipt erin.

Onderschat de ontwenningsverschijnselen niet. Nu gebruikte ik een krankzinnige dosis indertijd maar ik heb toen veel gelezen en er gebeuren rare dingen in je brein als je hiermee gaat stoppen. 

Ik heb zelf wat twijfels om Rivotril om te zetten naar Valium zoals de Ashton Manual stelt. Het heeft namelijk een wat andere werking dan Valium. Ik kan je alleen maar aanraden om het heeeeeeel langzaam aan te doen. Desnoods telkens pauzes inbouwen om even bij te komen.

Heel moedig van je dat je de strijd aangaat! 

Liefs Gaba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...