Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

Ja, dat zat ook in mijn hoofd..ik denk dat dat het wordt, zal vast reserveren!

veel plezier, we kunnen hier later napraten ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.

Dagpact:

Billy
Quinn 
Lika
Morgon
Pelle
Vol
Catoo
Yvonne
Kohtje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lika:

Ik heb de hele tijd het idee dat ik van alles mis in wat hier gaande is. Ik heb het allemaal niet zo in de gaten geloof ik.

Daar ga ik me niet druk om maken (hoop ik).

Hier idem dito. Het verward wel een beetje en zorgt voor wat persoonlijke onzekerheid, maar ik laat het er maar bij. Niet voor het eerst, maar
het slijt/bezinkt/vervaagt op den duur wel weer. En ondertussen bestaat dit forum al tig jaar en maak ik er zelf zo'n tig min een beetje
jaar van uit. Dus @Lika, blijf maar gewoon komen zoals je tot nu toe steeds deed. Dat het af en toe een beetje knaagt is vervelend, maar
laat het je niet opvreten. :):heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt hoor Kohtje. 
En probeer het 'niet veilige', het 'foute'  maar zoveel mogelijk te negeren... komt allemaal weer goed..... ooit. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voel me altijd een beetje dom als anderen van alles ontdekken en ontsluieren, maar misschien bén ik gewoon wel dom. Eigenlijk ben ik daar wel
van overtuigd. Dom in mensenkennis, zeg maar. Als ik daar weer eens mee geconfronteerd word laaf ik me altijd maar aan de uitspraak 'Zalig zijn
de armen van geest'... dat geeft iets 'baarmoederlijks'.

Of zo. :mellow:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei jopie:

Bij jezelf onderzoeken waarom iets je zo raakt is, denk ik, bijna 2e natuur geworden. 

Los daarvan geldt ook: als iets duidelijk niet goed voor je is, waarom ga je er dan toch mee door? 

Voor wat betreft liegen is dat voor mij duidelijk. Dat kan ik ook prima aan, hoezeer het mij ook raakt als t om gelieven gaat. Immers, door liegen heb je per definitie geen verbinding meer, maar ook andersom: de verbinding met de ander was kennelijk niet veilig genoeg voor de ander om de waarheid te kunnen spreken. Altijd dubbel dus. Altijd ook een eigen aandeel. 

Voor wat betreft wat hier gebeurt: mensen die opzettelijk (vele) acvounts aanmaken met verhalen die prikkelen, aan de kern van het doel van dit forum komen, met als enige doel onrust maken: dat maakt alles vies. Ook mijzelf. Voor mij. 

Op zich is daar prima mee om te gaan, mits er wel een bepaalde "bescherming" is, de minimale eisen die er zijn. Immers, dan is wat geschreven wordt misschien wel niet echt, maar inhoudelijk nog steeds zinvol. 

Nu die er niet meer zijn, de moderator lukraak wat ingrijpt, maar verder niet, heb ik het idee in een fake-wereld terechtgekomen te zijn, waar het recht van de zieligste geldt. En die zieligste bestaat ook nog eens niet. En het doel: onrust. Sensatie. 

Op zich niet eens erg, maar in zon wereld wordt ik bijna gedwongen weer terug te gaan naar mijn drama om te kunnen en te mogen zeggen wat ik kwijt wil, te kunnen zijn wie ik wil. Of gedwongen tot voor mij tegennatuurlijke zelfbeheersing. "de wijste zijn". Gedwongen tot achterdocht over motieven. Gedwongen tot oppervlakkigheid. Of: laat mij dwingen... maakt niet uit eigenlijk. 

En dat, preciies dat, is wat ik nooit meer wil. Die kant wil ik niet meer op. En zon omgeving is, hoe lief velen me hier ook zijn, geen omgeving waar ik wel bij vaar, noch waar ik mooi bij blijf. En... Het hoeft niet. 

Weet niet op welke emoticon ik moest drukken . Ik ben minder welbespraakt als jij Jopie maar lees je supergraag . Ik vind je heel wijs,  al ben ik het ook niet altijd eens .  Jij  geeft me , maar ook meerderen hier , houvast op 1 of andere manier. En je  mag van mij alles zeggen, als je maar blijft :D:heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dagpact:

Billy
Quinn 
Lika
Morgon
Pelle
Vol
Catoo
Yvonne

Kohtje

Spirit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen

Weer terug van vakantie, het was fijn, wel veel te stellen gehad met jongste zoon qua gedragsproblemen. Dat drukt altijd weer een stempel op alles helaas. Toch hebben we genoten. Af en toe meegelezen hier. Ik hoop niet dat er 'vaste' mensen hier weggaan, net zoals voor @Cleo66 zijn de 'echten' voor mij een houvast. Verder heb ik tijdens de vakantie bij het eten af en toe gedronken, de tweede helft van de week, 1 a 2 glazen bij het eten. Ik wil niemand triggeren, dus schrijf er liever nog over op mijn eigen draadje. Nu weer omschakelen thuis met regen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn je te lezen @Rosee. Regelmatig aan je  gedacht.  We denken hetzelfde,  met Dien verstande dat alcohol voor  mij een no go is .  Wat jammer van jongste , had je zo graag een wat meer ontspannen vakantie gegund 

Blij dat de meeting aanstaande is .

Ben gewoon 2 uitersten op dit moment.  Blij met het vooruitzicht op vakantie te gaan en aan de andere kant...... wat in achterlaat.  Jantje lacht,  jantje huilt . En dan reageer ik hier dus ook regelmatig vanuit emotie .  Mijn reacties slaan af en toe werkelijk nergens op denk ik dan . Ik heb mezelf hier niet zo goed mee in de hand . En maak overal drama van . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Quinn:

Slechte WiFi en regen op Imaginarium. Eerste mensen met bier al gespot, heb nu echt liever koffie. 

Even gegoogeld quinn,  wat jammer zeg van de regen en van dat bier zo vroeg al op de dag  . Tietjerk?? Friesland? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Quinn:

Slechte WiFi en regen op Imaginarium. Eerste mensen met bier al gespot, heb nu echt liever koffie. 

ik dacht serieus dat je het over het forum had:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei jopie:

Op zich niet eens erg, maar in zon wereld wordt ik verleid weer terug te gaan naar mijn drama om te kunnen en te mogen zeggen wat ik kwijt wil, te kunnen zijn wie ik wil. Of gedwongen tot voor mij tegennatuurlijke zelfbeheersing, verleid tot het verlies van mijn zelfbeheersing: it pays off.... Gedwongen "de wijste zijn". Verleid tot achterdocht over motieven. Gedwongen tot oppervlakkigheid. Of: laat mij dwingen, verleiden... maakt niet uit eigenlijk. Daar ben ik hier niet voor. 

En, best lastig om toe te geven: ik schaam me hier te zijn, te blijven, dit belangrijk te vinden. 

En dat, preciies dat, is wat ik nooit meer wil. Die kant wil ik niet meer op. En zon omgeving is, hoe lief velen me hier ook zijn, geen omgeving waar ik wel bij vaar, noch waar ik mooi bij blijf.

Ai, ja dat...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve mensen, nog even iets tussendoor, wat ik nu, achteraf, heel grappig vind. Ik was ooit jaren geleden op een vreselijke allinclusive vakantie waar ik - om de moed erin te houden- op een zuipen besloot te zetten. Maar het hielp allemaal niks en ik werd ook niet dronken naar mijn idee. De laatste dag van de vakantie kwam ik erachter dat ik de hele vakantie een cocktail had gedronken zonder alcohol, de San Francisco. :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier weer twijfels over de poes. Ze kwam gisteren even tevoorschijn om op schoot te gaan zitten. Voel me zo'n verrader om haar in te laten slapen morgen, maar als ik haar dan zie lopen, half door haar achterpootjes gezakt met al haar zweertjes op haar oortjes, die steeds open gaan, haar slechte gebitje, dan weet ik weer, dat ik haar uit haar lijden wil helpen en dat het echt niet meer gaat en dat ik me zo niet moet voelen.

Het is mooi geweest zo haar leventje.

Niet teveel drama van maken maar..(zei de dramaqueen)...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met mijn 10 vingers typeopleding met zoveel aanslagen per minuut, schrijf ik hier soms wat ik denk.

Sorry voor de komma's en punten die er dan eigenlijk bijhoren :blush:

bewerkt door spirit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach @spirit wat moeilijk joh. Snap dat je dat zo voelt. Maar hoe je het beschrijft is ze helemaal op. Dan doe je haar er ook geen plezier mee om dit te laten voortduren. Dat zal de dierenarts vast ook zeggen, hopelijk sterkt dat je. Mijn kat was 19 toen we haar vorig jaar moesten laten inslapen. Verdrietig...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei spirit:

Dagpact:

Billy
Quinn 
Lika
Morgon
Pelle
Vol
Catoo
Yvonne

Kohtje

Spirit

Myle

Goedemiddag. Heb een fijne dag iedereen. En laat je niet van het forum jagen door wie ook maar.

En ik ga soms wat ver met in het rond reageren maar ik heb totaal geen verkeerde bedoelingen ermee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil nog toevoegen dat het me spijt als ik er (mede) verantwoordelijk voor ben dat op het forum een onveilige sfeer is gaan ontstaan. Als er iets is wat ik kan veranderen in mijn manier van doen zou ik dat graag horen. Ik vind het erg jammer als ik hier niet meer zou kunnen komen omdat het dan voor anderen een minder fijne en veilige plek is. Tenslotte ben ik hier met als hoofddoel ADB worden. Niet om te schrijven over allerlei bijkomende problemen. Hier zou ik dan ook bewust meer rekening mee kunnen houden bijvoorbeeld. Ik noem maar iets. Ik hoop dat jullie me niet zien als fake of een troll. Dat ben ik namelijk absoluut niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...