Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 16 augustus 2019


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, allemaal,

Weer een beetje zonnige dag hier, heel wat anders na de regen van gister! 

Voor mij een hoopvolle dag, want elke dag gaat het een beetje beter om Oxazepam uit mijn leven te bannen. Gister de 4 e dag zonder de middagportie van 10 mg. Gister zelfs zonder angstgolf door mijn lijf. Ik heb het gistermiddag wel even aardig benauwd gehad, maar dat ligt natuurlijk ook aan mijn COPD, het vochtige weer én de hele middag familiebezoek, druk, maar wel heel gezellig. De benauwdheid heb ik weg kunnen “ademen”. ‘

s Nachts gebruikte ik bijna elke nacht wel een keer een halve Zolpidem, als ik weer eens om 3 uur of zo klaarwakker in de kamer zat. Ook daar ben ik mee gestopt. Tot mijn grote verbazing sliep ik vannacht moeiteloos 7 uur , met één keer wakker worden om kwart over vier. Daarna sliep ik moeiteloos verder. Het is ongelofelijk wat die medicijnen met je geest doen! Ik begin te geloven, dat ik weer redelijk ‘normaal’ word nu. En daar ben ik heel dankbaar voor. 

Door die medicijnen gaat je hele zelfvertrouwen onderuit en je denkt dat je niks meer uit jezelf kan.... Dat basisvertrouwen komt nu langzaam terug. 

Ik hoop, dat iedereen zo hoopvol aan de dag kan beginnen; dat iedereen lekker geslapen heeft en een fijne dag zal hebben. Zet hem op! 

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @JohannaEliesje  Dat klinkt positief zeg! Wat fijn voor je ^_^ Dat van dat zelfvertrouwen klinkt heel bekend...dat komt bij mij ook stapje voor stapje weer terug. Fijne dag!

@Kannietmeer hoe gaat het lieve Liz?? x

Heb je afgelopen nacht wat langer geslapen @Cyclad58? Ik hoop het :)

Ik heb ongeveer zes uurtjes geslapen, dus dat is best oke. Voel me wat afwezig en mijn hoofd en nek voelen wat strak, maar dat is voor mij een herkenbaar iets van de afgelopen maanden. Het wordt heel langzaam minder, dus dat is positief.

@Verbloemen Ik wil je nogmaals veel sterkte toewensen. Gisteren las ik je verhaal over wat er gebeurd was, echt vreselijk voor je... dikke knuffel x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allen,

Op zich wel aardig geslapen. Ik wil nog niet beginnen met het afbouwen van de Zopiclon. Eerst overleggen met mijn psychiater, maar het lukt me niet om een afspraak met haar te maken. Het is een Ggz arts, en ze heeft heel veel clienten. Ik voel me weer niet goed, al lijkt het wel iets beter te zijn als gister. Ik heb niet de energie om dagelijks op dit forum te schrijven. Het is niet anders. 

Nog een prettige dag,

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @JohannaEliesje Fijn dat je verbetering merkt! Ga zo door!
@EefjeJ  Fijn dat jij ook weer hebt kunnen slapen  Ik ben ook weer wat stabieler en minder zombie dan gisteren.  Rust was op dat moment alles wat ik nodig had en dat heeft me goed gedaan.  Na een goede nacht weer aan de slag met het leven.  Mijn zoon nog niet gesproken, dus daar kan ik geen update in geven.
@Lightspacer Wat heb je al afgebouwd?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kannietmeer:

Rust was op dat moment alles wat ik nodig had en dat heeft me goed gedaan.  Na een goede nacht weer aan de slag met het leven

Oh, wat kan een goede nacht je de volgende dag dingen in het juiste perspectief laten zien, hè? De meeste rampen gebeuren in mijn hoofd als ik heel moe ben of in het holst van de nacht als ik denk, dat ik de enige in de wereld ben die wakker is. 

Mijn zoon heeft ook een tijd terug de liefde van zijn leven verloren, dat verdriet gaat je door merg en been als moeder. En dan toch vertrouwen durven hebben dat alles wel weer goed komt. Moeilijk hoor. Wees er maar voor hem, meer kun je niet doen. Sterkte daarmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Wat naar voor je zoon, @Kannietmeer Liz. Dat hakt erin, vooral als het zo onverwacht is. Gelukkig ben jij zelf al wat meer in balans. 

@EefjeJ: dat gaat steeds beter bij jou zo te lezen, fijn!

@JohannaEliesje: bij jou ook verbetering dus, mooi!

Hoe gaat het met jou @Annie87?

Ik durf het hier bijna niet te typen, maar sinds ik 2 EMDR sessies heb gehad heb ik zo vaak de slappe lach. Ik was even een paar weken niet in orde, bleek bloedarmoede te zijn. Nu 4 dagen aan de Floradix, en ik heb weer vaak de slappe lach. Herkent iemand dit? Ik bouw nog steeds Diazepam af, 4 tot 6 Mg gewicht per dag. Er zijn ergere afbouwklachten! Ik begrijp er alleen niks van. Ben nogal een serieus type namelijk ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei ELL:

Ik durf het hier bijna niet te typen, maar sinds ik 2 EMDR sessies heb gehad heb ik zo vaak de slappe lach. Ik was even een paar weken niet in orde, bleek bloedarmoede te zijn. Nu 4 dagen aan de Floradix, en ik heb weer vaak de slappe lach. Herkent iemand dit? Ik bouw nog steeds Diazepam af, 4 tot 6 Mg gewicht per dag. Er zijn ergere afbouwklachten! Ik begrijp er alleen niks van. Ben nogal een serieus type namelijk ;-)

ik vind het heel bijzonder en wil nu ook EMDR. Dat serieuze mag best eens wat minder en de slappe lach is heerlijk. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei JohannaEliesje:

Mijn zoon heeft ook een tijd terug de liefde van zijn leven verloren, dat verdriet gaat je door merg en been als moeder. En dan toch vertrouwen durven hebben dat alles wel weer goed komt. Moeilijk hoor. Wees er maar voor hem, meer kun je niet doen. Sterkte daarmee.

Dank je wel Johanna. Het is inderdaad zo pijnlijk, maar je moet er op vertrouwen dat je kinderen, net als jijzelf, er wel weer doorheen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag begon als een hoopvolle dag. Vanmorgen nog op de koffie geweest bij een ex-collega, heel gezellig. Een spannende primeur ook, alleen in de auto er naar toe. Het hart in de keel , de ademhaling hoog en gespannen, maar het is gelukt! Vanmiddag kwam de klap : ik was erg moe, ook omdat gister een drukke dag was. Even naar bed geweest, maar ik kreeg mijn ademhaling niet ontspannen genoeg om te slapen. Ik ben er maar weer uitgegaan. Maar het tij was niet meer te keren, ik werd al onrustiger, de ademhaling ging steeds meer op hol. Ik had mezelf aan het begin van dit traject beloofd niet te streng voor mijzelf te zijn; het hoeft niet ondraaglijk te zijn. Ik heb dus 3/4  van de 10 mg oxazepam genomen en hervind nu mijn rust weer. Vanavond dan ook 3/4 is het plan, dan is de winst vandaag niet 10 mg minder, maar 5 mg. Maar het blijft winst. Ik hoop dat ik hier goed aan gedaan heb, wat denken jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen @JohannaEliesje  Dat klinkt positief zeg! Wat fijn voor je ^_^ Dat van dat zelfvertrouwen klinkt heel bekend...dat komt bij mij ook stapje voor stapje weer terug. Fijne dag!

@Kannietmeer hoe gaat het lieve Liz?? x

Heb je afgelopen nacht wat langer geslapen @Cyclad58? Ik hoop het :)

Ik heb ongeveer zes uurtjes geslapen, dus dat is best oke. Voel me wat afwezig en mijn hoofd en nek voelen wat strak, maar dat is voor mij een herkenbaar iets van de afgelopen maanden. Het wordt heel langzaam minder, dus dat is positief.

@Verbloemen Ik wil je nogmaals veel sterkte toewensen. Gisteren las ik je verhaal over wat er gebeurd was, echt vreselijk voor je... dikke knuffel x

Ha @EefjeJ. Ongeveer 6,5 uur. Kom ik goed mee weg vind ik. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei JohannaEliesje:

Vandaag begon als een hoopvolle dag. Vanmorgen nog op de koffie geweest bij een ex-collega, heel gezellig. Een spannende primeur ook, alleen in de auto er naar toe. Het hart in de keel , de ademhaling hoog en gespannen, maar het is gelukt! Vanmiddag kwam de klap : ik was erg moe, ook omdat gister een drukke dag was. Even naar bed geweest, maar ik kreeg mijn ademhaling niet ontspannen genoeg om te slapen. Ik ben er maar weer uitgegaan. Maar het tij was niet meer te keren, ik werd al onrustiger, de ademhaling ging steeds meer op hol. Ik had mezelf aan het begin van dit traject beloofd niet te streng voor mijzelf te zijn; het hoeft niet ondraaglijk te zijn. Ik heb dus 3/4  van de 10 mg oxazepam genomen en hervind nu mijn rust weer. Vanavond dan ook 3/4 is het plan, dan is de winst vandaag niet 10 mg minder, maar 5 mg. Maar het blijft winst. Ik hoop dat ik hier goed aan gedaan heb, wat denken jullie?

ha @JohannaEliesje., je hebt gedaan wat je op dat moment het beste vond, dat lijkt me prima. 
Je moet inderdaad niet te streng zijn voor jezelf, en je boekt nog steeds winst. 5mg Oxazepam winst is al behoorlijk, vergeet dat niet. Zolang je progressie maakt in het afbouwen is het prima, beter wat langzamer dan iets te snel. Ik vind dat je goed bezig bent. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei ELL:

Hoi allemaal,

Wat naar voor je zoon, @Kannietmeer Liz. Dat hakt erin, vooral als het zo onverwacht is. Gelukkig ben jij zelf al wat meer in balans. 

@EefjeJ: dat gaat steeds beter bij jou zo te lezen, fijn!

@JohannaEliesje: bij jou ook verbetering dus, mooi!

Hoe gaat het met jou @Annie87?

Ik durf het hier bijna niet te typen, maar sinds ik 2 EMDR sessies heb gehad heb ik zo vaak de slappe lach. Ik was even een paar weken niet in orde, bleek bloedarmoede te zijn. Nu 4 dagen aan de Floradix, en ik heb weer vaak de slappe lach. Herkent iemand dit? Ik bouw nog steeds Diazepam af, 4 tot 6 Mg gewicht per dag. Er zijn ergere afbouwklachten! Ik begrijp er alleen niks van. Ben nogal een serieus type namelijk ;-)

@ELLIk heb dat ook om niks in een deuk kunnen  liggen,heb het ook met mijn zoon we hebben dezelfde humor dan liggen we samen dubbel, ik geniet wel van die momenten dat mag van mij  wel blijven :)ik bouw ook diazepam af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei ELL:

Hoi allemaal,

Wat naar voor je zoon, @Kannietmeer Liz. Dat hakt erin, vooral als het zo onverwacht is. Gelukkig ben jij zelf al wat meer in balans. 

@EefjeJ: dat gaat steeds beter bij jou zo te lezen, fijn!

@JohannaEliesje: bij jou ook verbetering dus, mooi!

Hoe gaat het met jou @Annie87?

Ik durf het hier bijna niet te typen, maar sinds ik 2 EMDR sessies heb gehad heb ik zo vaak de slappe lach. Ik was even een paar weken niet in orde, bleek bloedarmoede te zijn. Nu 4 dagen aan de Floradix, en ik heb weer vaak de slappe lach. Herkent iemand dit? Ik bouw nog steeds Diazepam af, 4 tot 6 Mg gewicht per dag. Er zijn ergere afbouwklachten! Ik begrijp er alleen niks van. Ben nogal een serieus type namelijk ;-)

Hahaha ik kreeg van EMDR ook de slappe lach! Ik lag helemaal dubbel met mijn psycholoog! Toen vroeg ik nog; eeeehm is dit wel goed? Ze zei dat meer mensen het hadden tijdens een sessie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...