Spring naar bijdragen

Do 15 aug 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Maar goed, ik heb me behalve hier ook weer heraangemeld bij Hans. Hij heeft me een jaar of wat geleden geweldig geholpen en ik hoop dat hij dat nog een keer kan.

 

Boos, Nadia? Onzin  Dat was dus mijn boze ik. Ik bedoelde: Joh Nadia, laat het gaan,  de loempiabakker is in huis dus die kan je uit zijn bed rammelen, probleem opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt wederom voor jullie lieve berichtjes. Ze helpen, ook wederom, echt om het verdriet iets te verlichten. Voor zover verdriet te verlichten valt.
We zijn begonnen met het 'wennen aan' maar dat zet nog niet echt zoden aan de dijk. Ons hondje (wel wat raar om nu in enkelvoud te schrijven) begint
nu ook echt een beetje van slag te raken... snuffelen, snuffelen, snuffelen. Je kunt gewoon het spoor van ons ouwetje (Bihan) volgen door zíjn snuffeltraject te
volgen. En tussendoor stopt hij (Phelan) en kijkt dan met een scheef vragend koppie naar één van ons. Om vervolgens door te speuren.
De manden beneden in de woonkamer en boven laten we nog even staan. De hondjes wisselden vaak onderling van mandje. Volgens mij een beetje
het principe: het gras bij de buren is altijd groener. Ze hadden dat alletwee, dat ze graag in het mandje van de ander lagen. En als ze dat dan met veel gedoe voor elkaar hadden,
dan was het na korte tijd weer vice versa... Die kleine kan nu ongestoord kiezen en nog even snuffelen. Over een paar dagen zullen we wat gaan opruimen,
een beetje afhankelijk van hoe de kleine reageert. Maar nu is ons lieve ouwetje nog veel te aanwezig om maar aan opruimen te denken.

Een 'nieuw' hondje komt er vooralsnog niet. Bihan is onvervangbaar. Zijn ontbreken is wel opvulbaar maar niet op stel en sprong. Alle tijd.


Niet m'n gewoonte om te doen, maar op deze rare.nare, emotionele dag meld ik me voor de duidelijkheid droog af van het dagpact.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fiet Boosheid is bij mij ook een groot thema. In mijn geval vooral de angst voor mijzelf boos voelen of boos zijn. Ik schrik dan erg van mezelf. Ik weet wel dat er in mij een hoop boosheid en agressie zich heeft opgebouwd. Rationeel inderdaad te begrijpen maar eenmaal emotioneel echt stukken lastiger. Ik heb schematherapie gevolgd (weliswaar voor een andere stoornis) maar dat heeft me enkele inzichten gegeven.

Ik wens je sterkte en succes. Ik hoop dat je dit proces niet alleen doorloopt. :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top @Kohtje.

Ik meld me ook droog. Heb het onverwacht moeilijk in Frankrijk. Waarschijnlijk omdat ik ook iets aan mijn gewicht doe. Dus er 'mag niets meer....

Ik hoor mezelf denken. Heb het nu uitgesproken. Laat de lijn wat varen (Klein beetje), maar houd het droog.

Ik vind terrasjes minder leuk geworden. We zitten nu in hotels. Nog 2 nachten. Daarna een huis. Kan ik gewoon gezond koken. Voelt prettiger.  Heb ik minder last van zieligheid....

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik niet hoor! Totaal niet zelfs. Ik denk van aan de lijn doen en niet drinken en op vakantie en in hotel, dus afhankelijk van voedsel dat je eet in restaurants etc. Is vaak toch anders dan je zelf kookt.

Dus het 'Ik mag ook helemaal niets gevoel of 'Ik neem iets dat niet mag'. Ik zie het nu. Kan ik er wat aan doen. Komt goed. 

Verder uitzicht op zee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fiet Boosheid is bij mij ook een groot thema. In mijn geval vooral de angst voor mijzelf boos voelen of boos zijn. Ik schrik dan erg van mezelf. Ik weet wel dat er in mij een hoop boosheid en agressie zich heeft opgebouwd. Rationeel inderdaad te begrijpen maar eenmaal emotioneel echt stukken lastiger. Ik heb schematherapie gevolgd (weliswaar voor een andere stoornis) maar dat heeft me enkele inzichten gegeven.

Ik wens je sterkte en succes. Ik hoop dat je dit proces niet alleen doorloopt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Tientoi:

Myle, je dissocieert, gebruikt benzodiazepines drinkt zo’n 3/4 liter wodka per dag; toch lukt het je om, met hier en daar een (spel)foutje je heel ‘sober’ en coherent te profileren als ‘slachtoffer’ met psychiatrische problematiek. Zal ook zondermeer zo zijn. Behorend bij je persoonlijkheidsstoornis zal ook zijn dat je af en toe kritiek durft te geven op sommige reacties en dat herroept als je meteen als je geen bijval krijgt.M.i. is voor jou aandacht een belangrijke factor in je leven. Dat ‘begroot’ mij; aandacht kun je ook op leukere manieren krijgen.

Ik probeer hier ten eerste alleen in nuchtere toestand te schrijven, en ook wanneer ik niet (al te veel) last heb van dissociaties. Nu heb ik van die laatste vooral 's nachts erg veel last en overdag in mindere mate. D.w.z., dan kan ik het beter 'controleren'. Afspraken maken intern over welk deel wel en welk deel niet gebruik maakt van het forum. Vooral wie er bijvoorbeeld op welke onderwerpen reageert. Om het zo voor de verschillende 'zelven' overzichtelijk te houden. Dit klinkt makkelijker dan het is zoals ik dit nu schrijf, maar na bijna 10 jaar therapie ben ik nu zover dat het me redelijk afgaat.

Verder vind ik het af en toe leuk om wat te sparren op een forum. Gewoon een beetje discussiëren. Ik hou alleen niet van ruzie, en wanneer ik dus zie dat een bericht van mij niet goed wordt opgevat, of dat er mensen over vallen zie ik dat al snel als beangstigend en dan herroep ik inderdaad al snel wat ik heb gezegd. Soms uit angst voor verdere confrontatie en soms ook omdat ik vind dat anderen ook gewoon gelijk hebben. 

En als laatste, wat je zegt over aandacht, daar zitten verschillende kanten aan. Ik wil af en toe aandacht zoals elk mens, maar liever wil ik soms gehoord of gezien worden. En ik wil graag meedoen en er voor anderen proberen te zijn. Ik ben veel online en schrijf hier geregeld, maar dit is niet om zoveel mogelijk 'aandacht' te vragen of reacties op te roepen, maar simpelweg omdat het me helpt om van me af te schrijven. Daarbij komt dat ik me erg onzeker voel en denk dat het kan helpen actief mee te doen hier. 

56 minuten geleden zei Tientoi:

Mele en Smaragd; jullie ‘relatie’ is destructief. Jullie helpen elkaar een ‘ongezond zelfbeeld, levenswijze in stand te houden.

Ik snap dat dit zo kan worden gezien en het is ook wel even door mijn hoofd geschoten, dat dit zo zou kunnen worden opgevat. Voor mij voelt dit alleen niet zo. Wij zijn allebei verschillende personen met verschillende levens. En het is niet zo dat ik bijvoorbeeld zou gaan drinken als Smaragd een terugval zou hebben. Of dat ik mijn emoties of humeur ontleen aan hoe het gaat met haar.

Ik hoop dat ik het zo een beetje heb kunnen verduidelijken, de manier hoe ik erover denk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zeg, ik wil helemaal niet bij jou in 't gevlei komen. Waarom zou ik? Ik wilde gewoon op je bericht reageren. Nou dat is dan verspilde moeite. Had je gewild dat ik je zou afwijzen? Ik snap niet wat je nu eigenlijk wilt zeggen met je laatste reactie. Je eerste kon ik waarderen Deze laatste niet bepaald. Je komt op mij erg bevooroordeeld en veroordelend over.

Edit: Als welwetend "hulpverlener" heb je wellicht gehoord van de term 'NIVEA'. Staat voor Niet Invullen Voor Een Ander.
Wellicht is dat iets waar jij iets aan kunt hebben.

bewerkt door Myle
Edit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-8-2019 om 19:03 zei Tientoi:

 

Smaragd, ik verwacht dat jij nu weer in de ‘professionele’ PB-er, ‘psychiatrische vpk-rol’ stapt en mij gaat ‘verfoeien’.  Mijn zegen heb je. Maar ik kan het niet laten om te schrijven dat goede vpk’s / pb-ers niet ‘zachte heelmeesters’ zijn die ‘altijd begripvol’ zijn. Oh ja, goede zorgverleners laten ook hun werk los als ze vrij zijn.

 

Wees maar niet bang! Jij bent het totaal niet waard, om inhoudelijk op te reageren. Jij doet alsof je mij kent maar zelf laat jij niets van jezelf zien. Dus dit is wel een beetje te gemakkelijk. Fijn je analyse betreffende mij, hoop dat je er erg gelukkig van gaat worden.

Paar maanden geleden liet jij een steekje vallen, ik had dat door en ik denk vandaar ook jou wat gefrustreerde reactie. Maar het is je vergeven hoor. 

Tot over een paar maanden :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...