Spring naar bijdragen

Alcolverslaving van 3 jaar


Puk86

Aanbevolen berichten

Ik heb een alcohol verslaving van 3 jaar. Ik heb me al een keer laten opnemen 12 weken lang. Ik dronk toen 1 fles wodka per dag op het laatst. Nu ben ik een half jaar clean geweest, maar begin laatste 3 maanden terug te vallen. Ik drink nu al 3 maanden 10 halve liters per dag. Ook omdat ik een hele hoge tolerantie heb. Ik heb nu diazepam gekregen sinds gisteren, maar me ontwenning knalt er dwars doorheen. Ik heb vandaag weer 10 halve liters gehaald omdat ik bang ben voor die ontwenning. Je gaat gewoon door een hel pff.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal vandaag wel meer drinken. Heb er al 6 op en heb er nog 10 gehaald. Probleem is me geld is bijna op tot de 23e en ik in een gevaarlijke ontwenning terecht kom. Ik heb alleen diazepam 5mg, vrij lage dosering. Heb al contact gehad met huisarts maar dit is het enige wat die me kan voorschrijven. Geen zin in epeleptische aanval of zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Puk. Al 6 halve liters op, ik neem aan dat het om bier gaat, en nog 10 gehaald. Als dat op is heb je 8 liter bier op.. Buiten de
vraag 'waar láát je het allemaal' ook de vraag of je voor de ontwenning niet beter nog eens een kliniek in kan gaan om onder medisch toezicht
af te kicken? Helemaal omdat je bang bent voor epileptische aanvallen.. Is je huisarts op de hoogte van je grote alcoholgebruik?
Diazepam voorschrijven aan iemand die minstens 5 liter bier per dag drinkt lijkt me niet echt verantwoord.
Wees alsjeblieft eerlijk naar je huisarts toe. In je eigen belang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 @Puk86. Het is zeker moeilijk maar ik ben het wel eens met @Bob, probeer je financiële situatie af te stemmen op je gebruik (of andersom, is net hoe je het leest).

Die heftige afkickverschijnselen wil je voorkomen zeg je. Dan heb je lijkt mij niet morgen de hoeveelheid 'nodig' die je vandaag hebt gehad. Stapsgewijs afbouwen met wat je hebt dus, en ik wens je heel veel succes! Ook alvast in de kliniek. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook diazepam. Werkt inderdaad niet als een wondermiddel maar het is 'iets' . Ik heb begrepen dat het afkickverschijnselen zou kunnen verlichten, al kan ik daar op dit moment niet veel zinnigs over zeggen. Ik heb wel een wat hogere dosering dan jij. 

Wellicht een idee om bij je huisarts aan te geven dat je het op deze manier niet echt volhoudt tot je opname?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Puk86:

Ik heb me voorgenomen een paar halve liters te drinken tot me ontwenning weg is en dan in de avond over te stappen op diazepam, misschien helpt dat en morgen weer het zelfde ritueel. 

Dat is voor mij samen gebruiken maar nogmaals praat erover met je huisarts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...