Spring naar bijdragen

Wo 14 aug 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Ik voel allerlei commentaar in me omhoog komen en ach, misschien moet het er maar gewoon uit. Niet alles is altijd maar leuk en aardig tenslotte. Dus, skip het gerust als het ongewenst is. 

Hoewel ik graag mijn naam op het dagpact wil zetten, zie ik er vandaag vanaf. Vandaag mis ik namelijk de waarde ervan, aangezien het pact is gestart door iemand die een uur geleden nog aan het drinken was. Je moet het zelf weten @Myle en de invulling van jouw Dagpact is aan jou, maar voor mij is dit daardoor een farce.

@Elfje ja, je was duidelijk over het hoofd gezien, omdat er erg op één ander persoon werd gereageerd op zat moment. Zo gaat dat soms, tja. Maar goed, je vroeg om tips tegen terugvallen. Ik zou zeggen, niet in huis halen, afleiding zoeken, maar ook, op zoek gaan naar de oorzaak van het willen drinken en dat proberen aan te pakken.

Verder heb ik gisteren een fles whisky gekocht en die een uur later ongeopend in de glasbak geflikkerd. 

Dus, goedemorgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Bakje om te beginnen maar. 
 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

Gerelateerde afbeelding     Afbeeldingsresultaat voor veel smoothiesGerelateerde afbeelding

En met blijdschap mag ik melden dat het gisteren hier geregend heeft, echt geregend, eindelijk. 
Geen hoosbuien zoals ik op een filmpje in het westen van Friesland zag, maar evenzogoed regen.
Ik was al bang binnen een jaar in een woestijnlandschap te leven zo langzamerhand. 
Om dat te voorkomen moet er eigenlijk een paar maanden elke dag (of nacht natuurlijk) een grote plens vallen, 
maar wie het kleine niet eert..... ;) 

Verder ben ik het niet eens met Quinn en Jim, sorry, maar
het dagpact is er niet minder om geworden als de stichter er van af valt. 
Want dat zou betekenen dat alle deelnemers er voor Jan Joker op hebben gestaan?
Dacht het niet. 
Je zet jezelf op een dagpact in de allereerste plaats voor jouzelf. 
Drink je zo'n dag niet dan is het dagpact voor jóu geslaagd.... 
Tenminste, dat is mijn idee van het dagpact. 
D
AGPACT

Myle

Vol

Yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit het dagpact is er niet minder om geworden als de stichter er van af valt ben ik helemaal met je eens @Yvonne, net als dat je het dagpact voor jezelf doet. Maar om het te starten terwijl je gedronken hebt? Nee. Vind ik.

@Nadia zeker, het dagpact helpt mij ook echt als ik wankel sta en dat heb Ik behoorlijk de laatste week, maar het bewust ermee omgaan is ook een hulpmiddel. Opnieuw, voor mij dus he. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Elfje je bent zelf aan het onderzoeken hoe het komt dat je na vijf weken weer wilt drinken. Misschien gaat het om het omgaan met dingen die je emmer doen overlopen. Je bouwt gedurende de weken de spanning op, en dan heb je het idee dat je alcohol nodig hebt.

In plaats van "niet drinken" kun je ook positieve boodschappen bedenken. Die werken namelijk sterker, als je die op een briefje schrijft. Ik heb eens op een cursus geleerd dat je hersenen het woord "niet" overslaan. Dus het woord drinken kom je dan de hele tijd tegen. Als je daar "wees nuchter" of "lekker fris" van maakt, of iets dat jou aanspreekt, is dat een positieve boodschap..

Ik heb dat ook gebruikt toen ik stopte met roken. Positieve affirmatie :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Elfje, welkom hier. 
En ja, er lopen hier mensen rond die tien jaar of langer posten, 
er lopen ook mensen rond sinds een paar dagen... 
Jezelf een buitenstaander voelen in het begin is niet zo vreemd, 
je kent immers nog niemand hier. 
Maar het went snel over het algemeen hoor, en zoals iemand anders al opmerkte: 
we zijn hier allemaal ooit als nieuweling binnen komen rollen.... 
Wat betreft de tips... sowieso jezelf afvragen waarom het elke keer na een paar weken fout gaat.
En loop je dan al een paar dagen te dubben of je wel of niet gaat drinken of komt dat op als .... 
Misschien goed om te zorgen dat je altijd voldoende eten in huis hebt zodat je niet als de drang opkomt tóch naar de winkel moet om eten in huis te halen??? 
Om maar iets te noemen.... 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Nadia:

DAGPACT 

Myle

Vol

Manou

Yvonne

Nadia

Lonster

Het voelt inderdaad niet helemaal zuiver dat iemand die gedronken heeft een dagpact opstart. De intentie blijft verder hetzelfde. 

bewerkt door Lonster
dubbel woord
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen,

Even een update. Puck is thuis met een flinke jaap over haar ruggetje. Ze waggelt nog wel maar gelukkig veel minder. Ze is daar in de dierenkliniek in België heel goed verzorgd, heeft hydrotherapie gehad, is gemasseerd zodat de spieren wat gestimuleerd worden, en verder is ze veel verwend met knuffels. Ze moet veel rusten en wat slanker worden omdat ze te dik is. nou dat was het. Ik ga zo weer wat rusten want ben best wel erg moe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...