Spring naar bijdragen

Wo 14 aug 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Ik heb nog een reactie voor @Elfje. Je merkt dat je al een paar keer een week of 5, 6 bent gestopt met drinken en dan weer begon omdat de eerste euforie weg was.

Met welke intentie stop je eigenlijk op zo'n moment, met of zonder een vast voorgenomen tijdsduur? Voor altijd, of om te zien hoe lang het lukt? Misschien is het in jou geval zinnig daar iets in te veranderen, want zoals hier ook wel eerder gezegd is: als je blijft doen wat je altijd deed krijg je ook wat je altijd kreeg. Stoppen "voor altijd" is wel erg veel gevraagd, maar "ik zie wel voor hoe lang" heeft precies dat risico in zich waar jij kennelijk tegenaan loopt: over een tijdje denk je er weer anders over en dan vervaagt het oorspronkelijke vaste voornemen.

Misschien werkt het beter als je een tijd van 3 maanden of langer voor ogen houdt op het moment dat je er mee stopt. Daarna, maar niet tussentijds, evalueer je of je zo door wilt gaan of niet. Veel mensen zeggen zelfs dat je het minstens een jaar moet doen om serieus te kunnen zeggen of het je bevalt, maar dat is misschien wel weer erg lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg bedankt @Lika en @Bor.

Het voelt gewoon even verloren en alleen deze dagen, terwijl ik wel hulp mag vragen en er begeleiding is. Ik struikel en val steeds, kan me best wel voorstellen dat dat niet fijn is om te lezen.

Ik doe desondanks mijn best en probeer echt de nodige afleiding en gesprekken aan te gaan.

Vandaag een nieuwe dag, en een nieuwe kans.

Sterkte @Bor, klinkt niet fijn :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sowhat zijn kinderen niet geweldig?

@Bor moeilijk is rot. Er valt niet meer over te praten?

@Myle struikelen doen we allemaal, mooi dat je je best blijft doen. En nogmaals, wat ik zei is mijn persoonlijke standpunt, zegt niks over wat en hoe jij moet/kunt doen.

En verder, het lijkt me normaal dat we het niet allemaal steeds met elkaar eens zijn. Niks mis met tegengeluid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vannacht eigenlijk best verrast, zag het totaal niet aankomen. @Myle, misschien is het ook echt geen gek idee om nu je nog geen trek hebt, eens even al die (lege) flessen weg te doen en de kastjes even na te lopen. Ruimt letterlijk en figuurlijk lekker op. Als je die hond uitlaat, kun je meteen je avondeten halen en daarna je pasje in bewaring geven bij de begeleiding. Goed eten, je lelijkste jogginghuispak aan, pot thee. Film of tv-programma van tevoren uitzoeken. 

Zoiets, een plan. Zodat je de 'aanval' beter te lijf kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinn Je hebt gelijk, er is niks mis met tegengeluid. Is voor mij vandaag eigenlijk ook wel helpend. Heb echt door dat dit niet zo langer kan en dat ik het ook vooral niet wil. Een dankjewel dus. 

Ik heb net nog een tijd op bed gelegen. De 'beloning' voor vannacht. Wel nagedacht over een plan hoe het vandaag niet weer zo te laten gaan. @Lika, ik heb afgesproken de hond van een buurvrouw vanavond rond 10 uur uit te gaan laten. Dan kan ik sowieso niet drinken en ik denk dat er op dat tijdstip uit 'moeten' ook goed zal zijn. Frisse lucht ipv alcohol.
@Nadia Opruimen kan geen kwaad. Is wel een idee. Vooral die flessen soort van "ritueel weggooien". En dan echt nergens meer in huis iets hebben of tegenkomen. Een alcoholvrij appartement. Avondeten heb ik al in huis dus ik hoef helemaal niet meer naar een winkel, dat scheelt. Ik weet al wat ik ga kijken vanavond op netflix. Een grote pot thee erbij en inderdaad een heel lelijk huispak aan. Klinkt goed. Mijn pasje kan ik ook afgeven trouwens. Dan is er echt gewoon geen mogelijkheid meer. 
En @Bor Ik vind je reactie naar mij toe fijn om te lezen. Erg waardevol en lief! De aanleiding, dat je hier kwam terwijl je je zo alleen en onbegrepen voelde is alleen een stuk minder. Het is een lastige positie waar je je in bevindt. Sterk van je dat je vannacht niet die blikken open getrokken hebt. En gelukkig heb je nog even geslapen. Het was best wel laat. 

Ik ga nu naar een inloopcentrum, is open tot 4 uur en er zijn daar verschillende dingen te doen en genoeg sociaal contact. Ik twijfelde om te gaan omdat ik me nou niet erg lekker voel maar jullie reacties en berichten maken wel dat ik door heb, alleen op mijn appartement blijven helpt vooral niet. Dan heb ik daarna als het goed is wel de energie om die kastjes nou eens goed op te ruimen en alles weg te gooien. 

Veel dank iedereen.:rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Myle goed zeg! Nee. Ik denk idd dat je vooral niet alleen moet gaan zitten maken en je slecht en slechter voelen over jezelf. En contact met anderen kan je soms doen laten zien dat ook zij lijden. Dan delen we dat. Dat scheelt en maakt een lach weer gemakkelijker. Wat een topper ben je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Bor:

Jazeker!:)

Ik was sarcastisch :P maar goed, vooruit, ja, ze zijn ook daadwerkelijk fantastisch. Meestal. Maar ze leren praten was echt een fout. 

41 minuten geleden zei Myle:

@Quinn Je hebt gelijk, er is niks mis met tegengeluid. Is voor mij vandaag eigenlijk ook wel helpend. Heb echt door dat dit niet zo langer kan en dat ik het ook vooral niet wil. Een dankjewel dus. 

(...) 

Veel dank iedereen.:rose:
 

Graag gedaan, daar zijn we hier samen voor. Je hebt goeie plannen bedacht om de trek vandaag voor te zijn. Hier komen is ook vaak helpend,gewoon zo tussendoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rond het middaguur naar de dierenarts geweest, zónder hond om 'm de stress van dierenartsbezoek te besparen, mét
het hele verhaal van z'n recente gedrag. Om wat informatie in te winnen over hoe en wat met euthanaseren, dit ook in verband met het afscheid kunnen
nemen door z'n jonge hondgenootje hier in huis. 
Ze (de arts) wil morgen nog een bloedtestje doen om te kijken of z'n nieren nog iets van een behandelbare afwijking vertonen en om me/ons het gevoel te
geven dat we alles hebben gedaan voor hem, maar we zijn voorbereid op het onvermijdelijke einde. Vandaag het beestje in elk geval nog erg verwennen en
ik hou 'm goed in de gaten.
Zo ga ik, zodra hij iets te kennen geeft (soms na een kwartiertje al, soms na een paar uur, meteen met hem naar beneden om hem te laten plassen
en soms een 'grote boodschap' te laten doen. Moet hem daarvoor elke keer de trap af- en opdragen, maar dat is mijn plicht naar m'n huisdier.
Vanmorgen heeft hij een beetje gegeten en hij wil vaak, heel vaak, een paar lebbertjes water. Z'n koekjes gaan er nog steeds in als koek...
Eigenlijk is het 'gedaan' met hem, maar de dierenarts gaf me/ons vanmiddag nog even een piepklein strohalmpje waarvan ik eigenlijk al weet dat
het geen houvast gaat bieden. Vandaag mag en kan, móet ik in elk geval nog even voor hem zorgen.

Ik heb in dit berichtje twee keer 'me/ons' getypt en de rest in de ik/mij vorm.. We hebben twee honden en ze zijn allebei van óns, maar
de oudste is een beetje míjn hond geworden nadat de tweede er zo'n drie jaar geleden bij kwam. M'n vrouw loopt meestal met de jongste
en ik met de oudste. Met die 'ouwe' heb ik ook een hechte band gekregen toen we samen met ons tweetjes in 2012 vier maanden in een caravannetje
woonden toen we in Bretagne een zomer lang een campinkje beheerden voor 'kennissen'. Dat was een slechte kampeerzomer wat weer betreft (zeer veel
wind en regen) en we waren erg op elkaar aangewezen wat gezelschap betreft.. elke avond voor het slapen gaan wens ik hem sinds die tijd dan ook
een "welterusten hondgenootje, bondgenootje" want ik heb hem erg nodig gehad toen én in mijn eerste jaren van herstel. Hij was m'n grote voorbeeld
voor wat nederigheid en onbaatzuchtigheid inhield.. Nog steeds heeft hij dat beter door dan ik.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Kohtje...  Ik heb vorig jaar mijn bondgenootje na 16 jaar in moeten laten slapen, het is en blijft moeilijk. Ik heb haar trouwens na het inslapen mee naar huis genomen zodat mijn andere hondjes afscheid van haar konden nemen. Verder had ik een mooi altaartje gemaakt met haar foto's, kaarsjes en een plukje haar van haar. Dat hielp mij wel... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...