Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 13 augustus 2019


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

Hi Allemaal ,

omdat dat ik een paar dagen geen tijd heb gehad  hier te komen wilde ik vandaag persee even laten weten dat het okay is met mij, maar dat ik gewoon te weinig tijd heb om alles te doen wat ik wil doen, waaronder hier schrijven en rusten en tekenen en met alle mensen praten die het zwaar hebben en mijn huishouden en  en en....
Ik ben dankbaar dat ik de dingen kan doen die ik doe, echt waar.
Het houd me van de straat:lol:

Ik word niet altijd goed wakker,  en ervaar dan die heftige spanning in mijn lijf. Wel is mijn slapen normaler aan het worden qua tijden en dat is een bijzonder herstel na 20 maanden. Ik ben er blij mee.

Dikke knuffel voor iedereen vandaag.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Kannietmeer en iedereen,

Fijn te lezen dat het ok met je gaat. Dat is je zo gegund. Je bent en blijft een topper. 

Inmiddels ben ik terug van vakantie. Deze was heerlijk. Ik heb echt kunnen genieten. Dit had ik 2 maanden geleden niet durven dromen. En dat allemaal door de overstap op diazepam. Wel ben ik nog steeds behoorlijk moe. Op vakantie af en toe s middags geslapen en ook gistermiddag nog. Dat ken ik totaal niet. 

Ik kan echt iedereen aanraden de overstap op diazepam te maken. Ik kom van 20 mg en ga deze week naar 17 mg. Tot nu toe zonder al te veel problemen. Het enige is de vermoeidheid, maar dat is niks vergeleken met de hel waar ik in zat. 

@Cyclad58 fijn te lezen dat het weer wat beter met je gaat. Ik hoop echt dat het nu een x zo blijft

@Leen ik ben zo benieuwd hoe het met joiw vakantie is gegaan. Ben je al terug? En hoe ging de eerste afbouw? 

En aan iedereen die nog in de ellende zit, Het gaat goed komen, echt, overweeg de overstap op diazepam serieus. Ook jullie zullen je straks een stuk beter voelen. 

Liefs van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Kannietmeer goed om even wat van je te horen :) Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. 

Wat heerlijk @doorbijter dat je zo genoten hebt van jullie vakantie :D Als ik inderdaad denk aan hoe je twee mnd geleden hier schreef...wauw wat een omslag! Echt blij voor je ^_^

Hoe gaat het met de rest vandaag? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei doorbijter:

Lieve @Kannietmeer en iedereen,

Fijn te lezen dat het ok met je gaat. Dat is je zo gegund. Je bent en blijft een topper. 

Inmiddels ben ik terug van vakantie. Deze was heerlijk. Ik heb echt kunnen genieten. Dit had ik 2 maanden geleden niet durven dromen. En dat allemaal door de overstap op diazepam. Wel ben ik nog steeds behoorlijk moe. Op vakantie af en toe s middags geslapen en ook gistermiddag nog. Dat ken ik totaal niet. 

Ik kan echt iedereen aanraden de overstap op diazepam te maken. Ik kom van 20 mg en ga deze week naar 17 mg. Tot nu toe zonder al te veel problemen. Het enige is de vermoeidheid, maar dat is niks vergeleken met de hel waar ik in zat. 

@Cyclad58 fijn te lezen dat het weer wat beter met je gaat. Ik hoop echt dat het nu een x zo blijft

@Leen ik ben zo benieuwd hoe het met joiw vakantie is gegaan. Ben je al terug? En hoe ging de eerste afbouw? 

En aan iedereen die nog in de ellende zit, Het gaat goed komen, echt, overweeg de overstap op diazepam serieus. Ook jullie zullen je straks een stuk beter voelen. 

Liefs van mij

lieve doorbijter, ben heel blij dat het is gelukt en dat het zoveel beter met je gaat. De vermoeidheid komt misschien wel doordat je lichaam wel harder moet werken om de diazepam te verwerken. Maar de voordelen wegen op tegen de nadelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag voor de tweede dag de ‘middag’pil Oxazepam 10 mg aan het uitstellen tot nader order. Nu voor de tweede keer spanning/onrust die door m’n lijf giert. Maar het gaat ook wel weer voorbij, heb ik gister gemerkt. Nu ook weer, het zakt weer wat weg, even flink ademhalingsoefeningen doen. Om halftien/tien uur ‘mag’ ik dan mijn avondpil. Ik hoop dat het bij deze ontwenningsverschijnselen blijft en dat ze nu elke dag wat minder gaan worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed JohannaEliesje dat je die spanning/onrust kunt doorstaan.

Dan bouw je nu af met een hele oxa van 10 Mg. Ik heb steeds met een halve en een kwart afgebouwd. Maar als dit zo lukt, geweldig!

Houd vol. Dat gaat lukken. Je bent sterk en hebt goede “hulpmiddelen” ademhalingsoefeningen.

Sterkte en succes!

bewerkt door Moedig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei doorbijter:

DLieve @Kannietmeer en iedereen,

Fijn te lezen dat het ok met je gaat. Dat is je zo gegund. Je bent en blijft een topper. 

Inmiddels ben ik terug van vakantie. Deze was heerlijk. Ik heb echt kunnen genieten. Dit had ik 2 maanden geleden niet durven dromen. En dat allemaal door de overstap op diazepam. Wel ben ik nog steeds behoorlijk moe. Op vakantie af en toe s middags geslapen en ook gistermiddag nog. Dat ken ik totaal niet. 

Ik kan echt iedereen aanraden de overstap op diazepam te maken. Ik kom van 20 mg en ga deze week naar 17 mg. Tot nu toe zonder al te veel problemen. Het enige is de vermoeidheid, maar dat is niks vergeleken met de hel waar ik in zat. 

@Cyclad58 fijn te lezen dat het weer wat beter met je gaat. Ik hoop echt dat het nu een x zo blijft

@Leen ik ben zo benieuwd hoe het met joiw vakantie is gegaan. Ben je al terug? En hoe ging de eerste afbouw? 

En aan iedereen die nog in de ellende zit, Het gaat goed komen, echt, overweeg de overstap op diazepam serieus. Ook jullie zullen je straks een stuk beter voelen. 

Liefs van mij

Hi doorbijter!  Wat een super nieuws dat je zo ontzettend van je vakantie hebt genoten. Mijn vakantie is ook echt super. Echt dit had ik niet durven dromen. Vooral dat mijn depressie zo is opgeklaard. Kids en mannen hebben ook zo genoten. De overstap naar dia heeft mij ook zo goed gedaan. Ik ben vorige week gehalveerd met een halve Mg dia en die voel ik nu wel vanaf dag 5/6. Iets meer angst en unheimisch gevoel bij teveel prikkels. Ik ben natuurlijk redelijk krap omgezet van 1 Mg lora naar 7 Mg dia. Ik ga vanaf nu als ik weer wat gestabiliseerd wel micro taperen. Verder heb ik weinig klachten. Soms wat meer hoofdpijn. Dus iedereen kan ik ook adviseren om over te stappen naar diazepam mocht je nog twijfelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Moedig Dank je wel voor je steun! Ik ben heel erg geschrokken van de verhalen die ik hier las, dus ik ben supergemotiveerd. Bovendien heb ik door COPD 4 al heel wat angst en benauwdheid leren doorstaan. Je ertegen verzetten maakt het alleen maar erger. Beetje meeleunen, dan ebt het het snelst weer weg is mijn ervaring. Vandaag was al minder heftig dan gister, dus ik heb goede hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei JohannaEliesje:

Ik ben heel erg geschrokken van de verhalen die ik hier las, dus ik ben supergemotiveerd. Bovendien heb ik door COPD 4 al heel wat angst en benauwdheid leren doorstaan. Je ertegen verzetten maakt het alleen maar erger. Beetje meeleunen, dan ebt het het snelst weer weg is mijn ervaring. Vandaag was al minder heftig dan gister, dus ik heb goede hoop

iedereen heeft denk ik in eerste instantie dit gevoel van verbijstering en  schrikt zich een hoedje. Belangrijk is dat je het daarna terug brengt in perspectief en je eigen verhaal en je eigen reactie van je lichaam als uitgangspunt gebruikt. Niet de verhalen die je hier leest. Want iedereen is anders. In alles. Niets is het zelfde. Veel is herkenbaar, dat wel.

Een ding is gelijk voor iedereen: je komt er doorheen en je gaat beter worden. Zorg dat je van de benzo afkomt, en je lichaam zal genezen. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kannietmeer:

Een ding is gelijk voor iedereen: je komt er doorheen en je gaat beter worden. Zorg dat je van de benzo afkomt, en je lichaam zal genezen. :heart:

Dat vertrouwen heb ik nu ook. Vandaag voor de derde dag op rij de middagpam van 10 mg overgeslagen. Toen de spanning/onrust kwam, vanmiddag om een uur of drie, ben ik buiten gaan zitten, heb wat gewandeld en gekletst met m’n partner. En toen zakte het eigenlijk vrij snel weer. Ik ga het gewoon weer redden met 10 mg. minder vandaag. En zo komt het vertrouwen, dat dit wel weer goed komt. Ik ben niet bang. Na een week ga ik dan die avondportie verminderen, waarschijnlijk een kwart eraf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...