Spring naar bijdragen

Dinsdag 13 augustus 2019


Yvonne

Aanbevolen berichten

Wat zat ik er gisteren doorheen. Ook weinig geslapen.

Even de balans opmaken: de afgelopen dagen gedronken. Maar daarvoor toch méér dan een week niet. 

Nu al 8 dagen rookvrij.

Hulp voor oudste is in gang gezet. Hij houdt het al sinds vrijdag clean.

Ex is al langer ziek, we wisten al dat hij niet meer beter wordt. Vanochtend heeft zoon hem gesproken, hij klonk redelijk, vanmiddag gaan we op bezoek. Medicijnen lijken wat te helpen.

Het zijn maar kleine pluspuntjes. Maar er moet niet nog meer ellende op me afkomen. Dat de vakantie misschien niet doorgaat, daar heb ik me al bij neergelegd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het gisteren ook raar om te lezen over een leuke activiteit en daarna een groot glas bier.  En wijn.  Kan best,  mag wel,  maar op een forum om elkaar te steunen in het niet (of matig) drinken vind ik dat niet fijn.  Daar niet op gereageerd, maar nu het benoemd wordt wil ik het wel even delen. Waarom stoort het me dan? Omdat het toch juist is wat voor mij absoluut niet meer kan.  In het dagelijks leven word je natuurlijk voortdurend geconfronteerd met alcohol, maar hier op het forum is juist de plek waar "wij" zijn,  daarbuiten "zij" die dit probleem niet snappen. 

bewerkt door IJsvogel
Typefoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind overigens dat IJsvogel het mooi verwoordt..
Ik snap ook wel dat twee glazen bier wat anders is dan je compleet van de wereld drinken en dat je daar best een beetje trots op kunt zijn, maar voor mij (en veel anderen hier) is gebleken dat het beter is om maar liever nooit meer een glas bier te drinken. 

bewerkt door Pelle2
t
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nadia weet niet of je er iets aan hebt. 

 

Ik ben ongeveer tegelijk met roken en drinken gestopt op het ingewikkeldste punt in mijn leven. Dacht:erger kan het niet worden. Men vroeg zich af of ik nou wel.'nu moest stoppen. 

(Ging vooral.over roken. Drinken was ik geheimzinniger over)

Ik dacht: ja. Juist nu pak.ik door. Het is al.vreselijk allemaal.  Hiermee kan ik tenminste nog iets positiefs doen voor mezelf.

Nog steeds tevreden over. Ga goed meis.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik dat zolang er niet verheerlijkend over drank wordt gesproken, de verschillen tussen iedereen en hoe hij/zij omgaat met stoppen óf minderen het forum juist kleur geven. 

In het "echte" leven loop je uiteindelijk ook tegen moeilijke situaties mbt alcohol op. Als iedereen een beetje rekening houdt met hoe een bericht over wel/niet drinken overkomt lijkt het forum me juist een relatief "veilige" plek om met triggers om te leren gaan en te oefenen. Het is maar mijn mening. Ik kan me voorstellen dat hier ook anders over kan worden gedacht, en dat is ook prima.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika ik wil eigenlijk ook een signaal afgeven aan zoon: beetje raar dat ik hem richting hulpverlening probeer te krijgen, terwijl ik zelf niks zou ondernemen....

Bij ex geweest en die is weer wat opgeknapt, hopelijk mag hij toch nog naar huis terug. Er werd mij bezworen om toch op vakantie te gaan. Zó ver weg gaan we ook niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was ik opgelucht omdat ik me niet mee heb laten slepen in een lang weekend flink drinken, wat de gewoonte was met deze vrienden die ik al meer dan mijn halve leven ken. Hoe ik het heb gemeld hier, ben ik ook niet tevreden over. Het bericht was positiever over alcohol dan ik wil etaleren. Dat wilde ik even melden, voor wat het waard is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond iedereen, ik wil je me ook graag aanmelden voor de dagpact, de dag is al bijna voorbij maar het was gelukkig weer een alcohol vrije dag. De laatste tijd gaat het best goed met me, met enkele uitglijders na... Ik ben ook hard opzoek naar iets wat ik kan doen om deze terugvallen te voorkomen.

Ik ben trouwens hoogsensitief, ik heb een emotie regulatie stoornis en complexe PTSS... Klinkt erger dan het is, ik kan er behoorlijk goed mee omgaan, maar om even aan te geven waar mijn alcohol verslaving vandaan komt... 

Onderstaand topic had ik gister geopend maar begreep dat daar niet zoveel gekeken word en hier wel..  Zoals ik in het topic aangeef is het bij mij steeds 5 a 6 weken droog en dan 1 week nat... Dan heb ik dus een terug val. Ik heb overal in huis papiertjes opgehangen met "niet drinken!" , ik heb een lijst gemaakt met alle nadelen van drinken en in een dagboek opgeschreven hoe verschrikkelijk klote ik me voel en alle domme dingen die ik doe als ik drink. Ik zit nu in week 4 en ik voel me een beetje angstig voor week 5 en 6... Gelukkig voel ik op dit moment geen zucht maar mocht het alcohol mannetje weer de overhand nemen in mijn hoofd dan zou ik graag wat tips hebben om hem te verslaan... Alvast bedankt.

P.s Ik ben op het moment wel veel chips, koek, snoep en ijs aan het eten... Maar dat is denk ik beter dan drinken...

bewerkt door Elfje
Tekst was weg na plakken link
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lonster:

Gisteren was ik opgelucht omdat ik me niet mee heb laten slepen in een lang weekend flink drinken, wat de gewoonte was met deze vrienden die ik al meer dan mijn halve leven ken. Hoe ik het heb gemeld hier, ben ik ook niet tevreden over. Het bericht was positiever over alcohol dan ik wil etaleren. Dat wilde ik even melden, voor wat het waard is. 

En dát snap ik dan weer helemaal en vind ik ook interessant om te lezen. Fijn dat het zo goed lukte en en dat het zo leuk was geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin maar snel met een groot glas water ? Ga douchen of naar bed..weg van waar het fout kan gaan.

Ik ga mijn bed in, moe van dag 5 maar ook heel erg blij en opgelucht dat ik niet meer hoef !

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje voor je reactie. 
Ik begin nu met een groot glas water, of eigenlijk een fles ijswater wat ik uit de diepvries ga halen.
Douchen is voor nu even te confronterend. Ik wil mezelf niet zien. Slapen gaat ook niet nu. Maar ik doe mijn best om wel van die * alcohol af te blijven.
Herpakken, dit moment gaat voorbij, dat weet ik. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf denk ik niet samenhangend. Ik heb denk ik een steun nodig wat ik niet aanpak. Ondanks alle goede bedoelingen van een ieder hier. Het levert me schaamte op en heel veel waardeloosheid. Het enige lichtpuntje is nu dat ik nog helder en sober ben. Ik moet dit zelf doen. 

Al zou ik kunnen schreeuwen, het is geen oplossing. Ik probeer echt het beste van alles te maken. Ik ga zo toch douchen. Niet geprobeerd is ook niet van geleerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch weer even terug hier. Ik lig dan wel in bed, maar dat wil niet zeggen dat ik moe genoeg ben om ook al te gaan slapen. Het is vooral nu even een plek om rust te hebben en niet in mijn normale gewoonte-situatie te zitten. 
Wat ik dan wel doe in bed? Online spelletje Catan...best leuk !

Ben je klaar met de douche? Helpt het je om juist vast tevreden met jezelf te zijn omdat je weet dat je morgen nuchter wakker kan worden? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet zo. Ik ben niet onder de douche gegaan. Ik ben wel heel erg aan het dubben, wat is nu 'goed'? 
Heb angst om mijn lijf te zien. Ook om door te gaan zoals ik deed. 
Ik wil niet mezelf weer lazarus zuipen. Ik weet alleen ook niet met nuchterheid om te gaan.
Overdag gaat dat trouwens wel, maar 's avonds en 's nachts is een heel andere wereld lijkt het.
Ik hoop morgen nuchter wakker te worden. 
Ik luister muziek die helpend is. Dank Vol,:rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...