Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Toekomst

Shopaholic zoekt steun

Aanbevolen berichten

Dank jullie wel, bij mij tref je geen puinhoop aan. Ik ben juist erg opgeruimd. Laat mijn huis niet vervuilen, dat deden mijn ouders wel. Maar ik heb geen woon heel veel spullen. Niet echt een verzameling maar gewoon veel spullen. Ik hou van mooie spullen. Jurkjes, hakken, lekker parfum en dat mag een cent kosten. Maar ik koop dus te veel en ga daarmee vaak te lang door. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedoelde niet dat jouw huis een puinhoop is, integendeel. Maar er zijn afleveringen bij waar koopverslaving erg goed worden belicht. Vandaar mijn bericht.;) 
Het programma heeft een beetje een ongelukkige naam, gezien jouw situatie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom hier. Ik kan het een beetje hebben met kopen. Begrijp er wel iets van wellicht. Maar ja, in de kern is het allemaal hetzelfde. Wegstoppen wat niet fijn voelt, want we moeten ons fijn voelen, en er iets overheen gooien dat het 'allemaal beter maakt '. Nee dus.

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar je nu vooral iets mee moet, zo kan ik me voorstellen, is met wat je doet als je denkt: kon ik nu maar iets kopen. 

Voor mij is drinken geen optie meer. Maar ik denk nog wel eens: oh wat zou ik nu graag niets meer willen voelen,  een verdoving willen tegen de pijn zeg maar.  Dan is er een trigger, aanleiding,  waar ik wat aandacht aan moet besteden.  In plaats van iets gebruiken of doen waar ik verslaafd aan ben.  Hoe is dat bij jou, herken je dat? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uhm ik schat even in: 15 ? Waarvan het meerder deel ongeopend. Ik ontzettend veel schoenen en kleding. Ik noem het pauw gedrag. Maar het zijn maar spullen, geen herinneringen die blijvend zijn. Op zoek naar de next chase en de next high. Dat is het voor mij. Met name als het het laatste item is..... dan slaat volledig de paniek toe. Hebben jullie dat ook? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vader was ook een hoarder maar ook georganiseerd. Hij had wel 100 derden foto camera’s in vitrine kastjes staan, wist precies elk detail van iedere camera. Maar wel schulden en heel veel financiële verslonzing. Treurig. Kreeg als klein meisje altijd cadeautjes van hem. Later toen we ouder werden probeerde hij zijn slechte gedrag goed te kopen met van alles en nog wat van goude ringen voor mijn moeder tot scooters voor mij. Geen goed voorbeeld dus. Mijn vader dronk zijn verdriet weg, mijn moeder ook. Mijn moeder had vrijwel elke maand meerdere verschillende haar kleuren, ik wist vaak niet welke kleur nu weer had als ik uit school kwam. Dus tja beide ouders op deze manier, dan kan het haast niet anders dan dat jezelf ook beïnvloed wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Toekomst:

Uhm ik schat even in: 15 ? Waarvan het meerder deel ongeopend. Ik ontzettend veel schoenen en kleding. Ik noem het pauw gedrag. Maar het zijn maar spullen, geen herinneringen die blijvend zijn. Op zoek naar de next chase en de next high. Dat is het voor mij. Met name als het het laatste item is..... dan slaat volledig de paniek toe. Hebben jullie dat ook? 

Jawel ik ken het gevoel wel, maar the next high als je m uiteindelijk hebt is altijd underwhelming. Soms word je er op de lange duur wel heel blij mee, aan verknocht, maar de next high is vooral een verzinsel, een fata morgana. 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...