Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 12 Augustus 2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goeeeedemorgen :D

Hoe is jullie dag begonnen en hebben jullie een beetje kunnen slapen???

Vandaag is de dag dat ik 5 maanden van de benzooi af ben!! :) Ik zie in die 5 maanden zeker verbetering, heb absoluut nog "slechte" dagen, maar er zit een heeeel langzaam stijgende lijn in. Vandaag is mijn nek weer erg aan het trekken, dat trekt door naar mijn oren en voorhoofd. Wel best goed geslapen en minder moe dan gisteren. Verder weinig plannen vandaag....

@bolletje hoe is het met je hondje??

bewerkt door EefjeJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mij al voorgesteld op ‘wie is wie’. Ik zit hier lichtelijk onrustig te zijn en dmv bewuste ademhaling rustig te blijven. Om ca. 14.00 -15.00 ur ‘mag’ ik weer een oxa 10 mg. En vanavond om 22.00 weer. Dit weekend heb ik geprobeerd het ‘s middags met een halve te doen, maar dat trok ik niet. Gelukkig heb ik goed geslapen, in blokken, dat wel. Het laatste blok mbv een half tablet Zolpidem. 

Vandaag belde ik de HA om te overleggen hoe ik deze sneltrein laat stoppen, maar hij blijkt op vakantie tot 23 augustus. Ik heb niet zoveel zin om een plaatsvervanger hierover te raadplegen, mijn HA kent mijn situatie het best. A.s. donderdag heb ik een telefonisch consult met mijn longverpleegkundige van het ziekenhuis. Ik hoop dat zij iets voor mij kan betekenen. 

Het vervelende is, dat door het besef van het gevaar van mijn ‘helpende’ middelen’, ik extra gespannen ben. Dat heeft invloed op mijn ademhaling en  voor iemand met COPD is dat niet fijn..... 

Nou, ja,  na zoveel weken met oxazepam, zal het ook niet veel uitmaken als daar nog weer twee weken bijkomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn hoor @EefjeJ en @Moedig dat het redelijk goed gaat met jullie,ik sta donderdag op 6 mg en vindt het wel spannend worden.Voel me i.i.g beter in mijn hoofd .Ik ben afgelopen vrijdag naar de cardioloog geweest,ik moest vorig jaar met een betablokker stoppen n.a.v.elke dag vaatspasmen rond mijn hart, echt geen pret .heb er nu z'on 10 maanden geen last meer van maar wel weer last gekregen van  bonkende hartslag/fladderend/en overslagen..wat ook erger is geworden in de afbouw.Nu weer een betablokker is gelijk al minder  hopelijk blijft het goed gaan en krijg ik die spasmes niet terug.Voor de rest probeer ik gestaagd door te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei JohannaEliesje:

@EefjeJ en @Moedig Wat fijn, dat jullie inmiddels ex-gebruikers zijn, ik kijk er naar uit om dat ook te kunnen zeggen en ervaren!

Moedig, hoe ben jij er afgekomen? 

Hoi JohannaEliesje, ik had net bij een andere topic al geschreven over mijn afbouw. Ik ben van 15 mg Oxa gaan afbouwen. Eerste week naar 10 mg p/d, tweede week 5 mg p/d en toen nog een week 2,5 mg per dag. En dat is "redelijk" gegaan. het viel me mee, want een paar jaar geleden heb ik afgebouwd met Diazepam, en dat duurde een half jaar, waarvan ik heel ziek was. Toen had ik ook o.a. aan een stuk door hartkloppingen. En nog tientalle andere heftige klachten. Maar ik zat toen ook nog in een ernstige burnout, wat eigenlijk niet goed is om dan af te bouwen, want daar had ik de energie niet voor om al die ontwenningsverschijnselen ook nog eens op te vangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei JohannaEliesje:

@Moedig Deed je dit in overleg met de huisarts? Of heb je het gewoon in je uppie gedaan? Inderdaad ‘moedig’ hoor!

Deze laatste afbouw heb ik wel doorgegeven aan de huisarts. Ik wilde dat ze op de hoogte was voor het geval het niet goed zou gaan.

De vorige afbouw heb ik ook alleen gedaan, omdat mijn vorige huisarts nog nooit had gehoord van een afbouwschema, de praktijkondersteuner wist helemaal niets van benzodiazepines. Dus heb ik zelf gezocht op internet en zo een heel langzaam afbouwschema gemaakt. Het pijnlijke vind ik nog steeds dat zo weinig hulpverleners kennis van zaken hebben over benzo’s. Als ik dan ontwenningsverschijnselen had zei bijvoorbeeld een hulpverlener van de GGZ: dan neem je er toch eentje extra! Nee, aan de hulpverleners hebt ik niet veel gehad, eigenlijk alleen maar meer stress.

Gelukkig gaat t nu best goed zonder oxa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik mijn ‘middagdosis’ Oxazepam 10 mg weten uit te stellen tot nader order. De vage onrust, die ik rond twee uur voelde, werd op een gegeven moment minder en door afleiding te zoeken bleef het weg, gelukkig.  Als er nog wel angst/onrust komt, mag ik van mezelf een halve nemen, anders wacht ik tot 22.00 uur, dan neem ik wel mijn avonddosis (ook 10 mg.). 

Ik hoop dat het lukt en hierna elke dag.

 

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei EefjeJ:

Goeeeedemorgen :D

Hoe is jullie dag begonnen en hebben jullie een beetje kunnen slapen???

Vandaag is de dag dat ik 5 maanden van de benzooi af ben!! :) Ik zie in die 5 maanden zeker verbetering, heb absoluut nog "slechte" dagen, maar er zit een heeeel langzaam stijgende lijn in. Vandaag is mijn nek weer erg aan het trekken, dat trekt door naar mijn oren en voorhoofd. Wel best goed geslapen en minder moe dan gisteren. Verder weinig plannen vandaag....

@bolletje hoe is het met je hondje??

You go girl! Goed bezig! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Moedig:

Goedemorgen,

Van mij ook een positief bericht. Ben nu bijna 3 weken Oxa-vrij en op het moment voel ik me goed.

Het schommelt nog steeds wat en slapen gaat niet goed. Maar wel in het geheel de goede kant op, veel minder klachten.

Fijn, zo'n positief bericht. Het slapen zal zich wat langzamer herstellen, maar dat komt ook wel goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei mevrouwtje54:

,ik sta donderdag op 6 mg en vindt het wel spannend worden.Voel me i.i.g beter in mijn hoofd 

Wat fijn dat het wat beter voelt in je hoofd @mevrouwtje54. Dat is wel erg snel gegaan zeg, vorige week was het nog heel anders. Ik hoop voor je dat de stijgende lijn  voortzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Robbin:

Wat fijn dat het wat beter voelt in je hoofd @mevrouwtje54. Dat is wel erg snel gegaan zeg, vorige week was het nog heel anders. Ik hoop voor je dat de stijgende lijn  voortzet.

Nou idd , korte termijn geheugen is nog een ramp, ik weet het niet meer van vorige week ,maar dat maakt ook niet uit er zit zeker verbetering in .Hoe gaat het nu bij jou @Robbinis het te doen voor je 2 mg in 28 dagen?? ik heb het bij mij nu bijgesteld naar 6 weken en kijk het daarna weer aan ,Het voordeel dat je weer terug komt in deze wereld:)

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei mevrouwtje54:

Nou idd , korte termijn geheugen is nog een ramp, ik weet het niet meer van vorige week ,maar dat maakt ook niet uit er zit zeker verbetering in .Hoe gaat het nu bij jou @Robbinis het te doen voor je 2 mg in 28 dagen?? ik heb het bij mij nu bijgesteld naar 6 weken en kijk het daarna weer aan ,Het voordeel dat je weer terug komt in deze wereld:)

Vorige week vond je het meest vervelend dat de vloer onder je vandaan werd getrokken, en je het gevoel had constant dronken te zijn etc. Het gaat nog steeds redelijk met 2 mg, maar ga het waarschijnlijk binnenkort wel aanpassen. Ik merk ook wel een positief verschil bij je (als ik het goed heb hoor ;-), met hoe je nu overkomt en de tijd dat je je hier aanmelde. Het gaat inmiddels wat beter toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Robbin:

Vorige week vond je het meest vervelend dat de vloer onder je vandaan werd getrokken, en je het gevoel had constant dronken te zijn etc. Het gaat nog steeds redelijk met 2 mg, maar ga het waarschijnlijk binnenkort wel aanpassen. Ik merk ook wel een positief verschil bij je (als ik het goed heb hoor ;-), met hoe je nu overkomt en de tijd dat je je hier aanmelde. Het gaat inmiddels wat beter toch?

Ik ben nog niet veel waard hoor, maar sta er wel positiever in. Doordat ik weer beter kan denken komt het woordje acceptatie zo af en toe de hoek om zetten,en de rest komt ook wel weer.

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei mevrouwtje54:

Ik ben nog niet veel waard hoor, maar sta er wel positiever in. Doordat ik weer beter kan denken komt het woordje acceptatie zo af en toe de hoek om zetten,en de rest komt ook wel weer.

Alleen het feit dat je alweer wat beter kunt denken is toch al een hele positieve verbetering. De rest komt iid na een tijdje ook weer terug. Accepteren is belangrijk, we kunnen er toch niets aan doen dat het nu zo is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Robbin:

Alleen het feit dat je alweer wat beter kunt denken is toch al een hele positieve verbetering. De rest komt iid na een tijdje ook weer terug. Accepteren is belangrijk, we kunnen er toch niets aan doen dat het nu zo is. 

Daarom,ik werd ook positief verrast door mijzelf:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...