Spring naar bijdragen

Bromazepam versus diazepam


Bobbie

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben bobbie 

Ik gebruik al 30 jaar bromazepam 3x6mg soms 2,5 mg voelde me er goed ivb angststoornis nu is dit middel uitverkocht moet nu 3xdaags 3 tabletten 2 mgr diazepam nemen, en moet verder bekijken meer of minder wanneer en hoe, diazepam is toch een andere stof wat in de tablet zit. Weet iemand of 3x3 niet te veel is wat kan ik er van merken van de overgang

Vr Gr bobbie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de omrekentabellen is 1mg bromazepam gelijk aan 1mg diazepam. Dus als jij 3 x 6mg slikt = 18mg. Dan is 3 x 2mg diazepam = 6mg veel te weinig. Ik zou dit dan wel even aankaarten. Verder bouw je met bromazepam amper een spiegel op en met diazepam veel meer. 

Als je chronisch benzo's neemt voor een angststoornis dan lijkt me diazepam sowieso de beste keuze. Dit heeft geen pieken en gaat met afbouwen ook langzamer uit je bloed.

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Bobbie, Welkom hier! 

9 uur geleden zei Bobbie:

Weet iemand of 3x3 niet te veel is wat kan ik er van merken van de overgang

Heb je nog wel Bromazepam in huis of is het helemaal op? Als je nog Bromazepam hebt, zou je om zo min mogelijk klachten te krijgen de Bromazepam per inname kunnen vervangen voor Diazepam. Dus je vervangt dan bijvoorbeeld eerst de avond inname voor Diazepam en dan de andere 2 innames met steeds een kleine week ertussen. Zo kan je lichaam rustig wennen aan Diazepam en heb je het minst kans op klachten van de overgang. 

3x3 tabletjes is goed omgerekend. Je kan dus prima 3 x 6 voor 3 x 6 mg omzetten. 

Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees nu las dat je zei 3 x 3 maal 2mg. Dus dat is inderdaad precies goed! Wat @Robbin al zegt kan je inderdaad het stap voor stap veranderen. Geleidelijk is sowieso het beste. Al kan je zelf kijken hoe je er op reageert als je het in 1 keer doet. Als dat goed gaat dan lijk me dat je lichaam daar snel aan went. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...