Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 augustus 2019


Smaragd

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei Reacher:

Hebben jullie het moeilijk @Quinnpin en @Cleo66?  Moeilijk om nuchter te blijven of zijn er andere oorzaken?

He @Reacher jij toch ook nog hier? Voor mij geldt; moeilijk met nuchter blijven door andere oorzaken. Nuchter zijn betekent helaas niet dat problemen zomaar verdwijnen, of dat je (ik dus, zei de gek) een minder moeilijk mens wordt. Het is weer het punt in onze relatie dat vriendin weg wil en daar is lastig mee om te gaan. Wegdrinken was zoveel simpeler dan oplossingen zoeken. Dat soort dingen.

En dan lees ik hier over gecontroleerd drinken, want ik lees dat topic natuurlijk mee, ook al reageer ik niet, en o, wat zou ik die droom graag een paar glazen volgen. Maar de motivatie is verkeerd, dus we knokken gewoon door, nuchter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Quinn:

He @Reacher jij toch ook nog hier? Voor mij geldt; moeilijk met nuchter blijven door andere oorzaken. Nuchter zijn betekent helaas niet dat problemen zomaar verdwijnen, of dat je (ik dus, zei de gek) een minder moeilijk mens wordt. Het is weer het punt in onze relatie dat vriendin weg wil en daar is lastig mee om te gaan. Wegdrinken was zoveel simpeler dan oplossingen zoeken. Dat soort dingen.

En dan lees ik hier over gecontroleerd drinken, want ik lees dat topic natuurlijk mee, ook al reageer ik niet, en o, wat zou ik die droom graag een paar glazen volgen. Maar de motivatie is verkeerd, dus we knokken gewoon door, nuchter. 

Zwiep! ik lag stiekem op de loer te wachten op jullie reactie dus daar ben ik weer.:ph34r:

 

Weer op dat punt met je vriendin... ik hoop dat jullie allen eruit komen. So many minds, as many wishes...:heart: 

Er zijn van die tijden... dan is het blik op oneindig en niet drinken.  

Voor mij loont het. Niet in supergrote zaken maar nu ik niet meer drink is dat ene hatefull stemmetje dat mijzelf veroordeelde om dat drinken weg. Heerlijk de stilte die op dat ene plekje in mijn hoofd is gevallen!

Ik word gelukkig door wat ik van je lees. Je blijft voor het constructieve kiezen. Knappert!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Cleo66:

@Reacher, hier teveel meegemaakt in te korte tijd . Het lontje tekort , de tranen re hoog.  En als de emoties zo hoog zitten,  er is geen escape meer zo als Nadia zegt . Hoeveel kan een mens hebben.  Drinken daarbij is vluchten voor je verdriet en pijn  , de scherpe kantjes eraf,  maar ik doe het niet !! 

Lief Cleootje. Voor pijn en verdriet valt niet te vluchten volgens mij. Het is ook niet niks, de heftigheid in de prikkelingen die bij jou anders binnen komen en waar ik je mee zie worstelen, de eenzaamheid die erdoor ontstaat.  Je grote empathie voor anderen die je diep raakt. dat zijn al zaken in het dagelijks leven die alles .. intens maken. Het zijn ook enkele van de unieke eigenschappen die jou Cleo maken.   En die Cleo doet het leven met kroontje op, desnoods tégen een boksbal, maar zonder drank :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je @Reacher, dat is een lieve manier van ernaar kijken. Die stilte die je noemt heb ik niet. Nog niet misschien? Maar je weet, mijn kop zit vol veroordelende stemmen en stemmetjes.

En wat jij zegt is ook heel herkenbaar @Cleo66, er komt een moment dat het gewoon teveel is voor één persoon. De vraag is hoe we ermee om kunnen gaan, zonder in oude gewoonten te verzinken.

Tja, je leven is nou eenmaal een opeenstapeling van keuzes en aan het einde van de dag moet je het er maar mee doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Quinn:

Dank je @Reacher, dat is een lieve manier van ernaar kijken. Die stilte die je noemt heb ik niet. Nog niet misschien? Maar je weet, mijn kop zit vol veroordelende stemmen en stemmetjes.

Ik weet het. Dat zijn rotstemmen die géén gelijk hebben. Ik moet denken aan een stukje dat Wentworth Miller (overigens doe je mij vaak aan hem denken) daar eens schreef. Even zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Reacher:

Ik kom later nog weer even teruglezen. Nu even opgekruld tussen de kittens dutje doen. Kijken of ze in de gaten hebben dat ik homo sapiens ben. 

Ik denk het niet Reacher. Pas maar op, die kleintjes willen nog steeds drinken, al is het maar aan een draadje van een trui en voor je het weet lig je in je b.h.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A GOOD TALKING TO
“There is no such thing as a neutral word... Either you are speaking life... Or you are speaking death..."
I heard somebody say that once. And I've never forgotten it.
I've had a lot of death spoken into me over the years. Harsh words. From multiple directions. Aimed in my 
direction.An at some point in there I guess I grabbed the baton. Started speaking death into myself.
There are things I've said to myself, about myself, in my car/apartment/shower that I wouldn't dream of repeating
in public.That if I saw written in a book or heard on TV I'd  think, “Horrible.Abusive." "Not okay.” Words that speak, that have literally encouraged death.
If I heard a parent say to their kid the things I used to say to myself on a regular basis, I'd call the cops. See to it 
that child was removed from the home.
And that's just what I've said out loud.
In my head it's a whole other story.
In my  head I host a perpetual chorus, a gaggle of voices some strident, some seductive, some  sounding like 
specific individuals and others like nobody in particular that can be relied on to say the exact wrong thing at the 
exact wrong time. Disabling me. Unmanning me. Reminding me of my place (small, in the shadows) in the scheme 
of things.
I know this is true for other people too. Because I've heard them make the same complaint. They've got voices in 
their heads they can't get rid of. Try as they might. Bigoted. Belittling. Shaming. Voices that sound suspiciously like
their parents or their peers. Like a former teacher or boss. Or maybe an ex. Or exes plural.
Well if you're one of those people I've got bad news for you. I don't think those voices are going away.I don't think 
there's any cutting them off or tuning them out. I think they're there to stay.
Speaking death.
So what to do?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eh... bovenstaande was nog voor @Quinn. Stukje dat meneer Miller schrijft. Heel humoristisch, intelligent, pijnlijk en waar. Hij lost het op zijn eigen manier op.

Maar waar in dit verhaal om draait is dat er door het verhaal dat je aan jezelf òver jezelf vertelt meer schade toebrengt dan je zelf in de gaten hebt. 

En je bent zoveel meer dan die stemmen @Quinn

Ikke trouwens ook :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat het een beetje lijkt gekalmeerd. Volgens mij maakt het niet uit of je een 'oudgediende' bent of newbie, Iedereen is op zijn/haar weg bezig met accepteren en aanvaarden wat goed is. Of dat nu niks meer is of gecontroleerd drinken. 
Ik kan me vinden in wat @niks zei.
Ik vind dat het een waardeloze strijd is elkaar te veroordelen. Heb elkaar liever lief.
Hoe ouder hoe wijzer, ik kan me daarin vinden. Ik ben alleen 27 en als ik tien jaar terug kijk was ik toen nergens aan toe. Volgens mij maakt leeftijd niet zoveel verschil. Wel de motivatie. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Boebellientje Ik lijk  heel wijs maar schijn bedriegt. :D

Reacher pas maar op dat die hummies niet gaan harken met hun nageltjes om de melkproductie op gang te brengen. Kun je na gaan wat moeders te verduren heeft. Zo us kijken of ik m'n prutje warm kan maken. Smakelijk mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Myle:


Ik vind dat het een waardeloze strijd is elkaar te veroordelen. Heb elkaar liever lief.

 

Myle soms is het gewoon erg moeilijk om precies te begrijpen wat die ander bedoeld, je ziet die persoon niet. Ook is het echt niet erg om een woordenwisseling te hebben als het maar met respect gaat. Nou dat wordt nogal eens vergeten.

Ikzelf weet in zo'n situatie dat ik ALTIJD ;) gelijk heb en probeer die ander daarvan te overtuigen. Hetzelfde als ik een kast van de voorkant en jij van de zijkant. Allebei zien we een kast maar allebei anders. En daar gaat het vaak fout doordat ik ga proberen jou ervan te overtuigen dat jij het verkeerd ziet, ik heb gelijk. i.p.v. gewoon te accepteren dat jij het anders ziet. Ach we zijn mensen hé.:lol:
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Myle:


Ik kan me vinden in wat @niks zei.
Ik vind dat het een waardeloze strijd is elkaar te veroordelen. Heb elkaar liever lief.
 

Als we elkaar niet lief vonden, dan lieten we de ander zich rustig naar de kl*** drinken. Het gaat er juist om dat we om elkaar geven. Het zijn diepgaande dingen die soms al 10 jaar duren. De discussie is dus soms bitter maar niet minder welgemeend.

Ik begrijp heel goed dat het niet altijd leuk is om het te lezen. Het is ook niet altijd leuk om het te schrijven. Het is sowieso niet altijd leuk. Sorry :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Reacher dank voor het opzoeken en ja, het klopt helemaal. Dus dat, what to do? Drinken en snuiven doe ik niet meer, zelfs pillen slikken is over. Dus wat te doen? Er mee leren leven tot het sterven?

Ik vind het lastig om al te diep te gaan hier nog. Ligt aan mij, aan mijn lange afwezigheid, aan andere sfeer door andere inbreng. En aan al die verhalen over mensen die drinken. Die dat kunnen (of niet echt). Maar ook dat ligt aan mij, want hier mag en kun je alles delen. Dus, die sleutel draai ik zelf om. 

Doe je dagpact vandaag @Manou? Morgen zien we dan wel weer, maar vandaag drink ik niet.

Vriend komt zo thuis, ga ik een paar zegeningen tellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...