Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 augustus 2019


Smaragd

Aanbevolen berichten

Lieve Bol ben een jongen hahaha. Ben niet boos want jij tikte het goede en Jim kan er ook niets aan doen. Die zit overduidelijk in een burnout. 

Maar moet ergens beginnen en dat is voor nu een maand. We gaan het zien. Fijne dag en lief dat jij je energie in mij steekt. Bepaalde mensen doen dat cynisch en ja moeten ze zelf weten of een spiegel aanschaffen en zichzelf aankijken.

Ga maar lekker je ding doen, moest er van huilen terwijl ik blij ben. spoort ook niet maar goed. Ben blij dat ik hier mag komen en delen, anders was ik er niet meer geweest.

doeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed begrijp is het Smaragd ondanks alle mogelijke inzet en hulp niet gelukt om droog te blijven maar een lange periode van gecontroleerd drinken is wél gelukt (15 maanden ofzo?) en daar is hij blij mee, dankbaar voor en trots op. Ja, en toen kwam er een beroerde terugval waar hij toch ook weer dapper uitgeklauterd is. Ik kan me zo voorstellen dat onze hulp kan bestaan uit het supporten van de weg die voor hem werkt. Vallen en weer opstaan hoort daar ook bij, dat komt ons allemaal niet onbekend voor toch?

In ieder geval vind ik het fijn om te lezen @Smaragd hoe je je leven weer oppakt samen met die leuke man van je. Een fantastisch idee om een maand helemaal niet te drinken en ik hoop van harte dat het een mooie maand voor je gaat worden. Zet em op!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens en meiden het is nog vroeg, does lief tegen elkaar! Goedemorgen trouwens. Gisteren mijn werkplek gebeld, ik zou  september beginnen. Maar ik zou zo graag nu al willen beginnen, dat mag. Ik ga dus tot september vrijwilligerswerk doen :) Morgen ga ik beginnen, ben er blij mee. Goed om bezig te zijn, ik kan er alleen maar van leren. Ben ik straks ook al wat gewend, als de opleiding begint. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben afgekoeld. Yana beschreef het perfect. En Cleo snapt mij ook wel denk ik.

Ik ga vanavond ook beschrijven hoe het voor mij is, in dat andere draadje van Knakker. Hulpverlening kwam ook met het gecontroleerde drinken aan . Was nog enige optie en pure winst, hoe ik bezig was, crisis in en uit, dat kan natuurlijk ook niet

Djw Marika, deel ook wat je wil delen, je bent welkom he hier!! Ook over verdrietige dingen, we hoeven niet alles weg te zuipen.

En ook Voor Jim, jij kan het ook niet helpen, je bedoelde het ws ook nog eens goed. Copy/paste doe maar, zou ik bij jou nooit doen.

Vandaag drink ik iig niet. Pure winst.

En Bor, ja maak ik me wel zorgen om, maar ze komt wel weer hoop ik.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk en als gecontroleerd drinken niet mag hier dan moeten er duidelijke regels over komen. Dan blijven wij wel weg ja om anderen niet te triggeren? Het gaat over alcohol de baas zijn. Dat kan ook in de zin van gecontroleerd drinken zijn. En ook wij/ik mag dan eens verkeerd gaan. Was al geweldig pas na 15 maanden voor mij. Nu mijzelf weer herpakt, snap niet dat het sommigen zo bang kan maken. Wees blij dat ik eerlijk was. Had ook kunnen liegen/net doen alsof het niet zo was. Heeft niemand wat aan. Ook een geheel gestopte niet toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragd:

5 mensen hebben vanwege het falen vooral opgelegd door anderen, zelfmoord gepleegd. Waren mensen van hier die op het forum kwamen. Omdat ze hun drankgebruik niet onder controle konden krijgen. Ik snap ze ook nog en wil niet de volgende worden. Ik werk eraan en heb hulp hierbij en jullie hulp.

Deze posting klopt niet Smaragd. Ik ben bang dat jij dingen invult, ook hier. Als je overmatig en langdurig drinken als zelfmoord ziet, kan het opgaan voor sommigen. Maar de mensen die ik ken uit die situatie zijn aan depressie ten onder gegaan. En nee, stel niet dit forum of privé mensen daarvoor verantwoordelijk. Mensen zijn zelf verantwoordelijk. Je eert hun nagedachtenis niet. Niet zo, door je eigen dingen op hen te projecteren.
Ik ben laaiend op e om deze posting. Heb je enig idee wat dit doet? En dan nog jezelf erbij betrekken alsof wij dan hier ook voor jouw mogelijke dood verantwoordelijk zouden zijn. Dit is nou een posting die echt niet kan. Ik hoop dat de moderator beiden verwijdert.
Jij die te pas en te onpas roept : dit kan echt niet, post in het wilde weg impulsief emotionele berichten. Vast ook goed bedoeld. Maar ondertussen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei lady jane:

Deze posting klopt niet Smaragd. Ik ben bang dat jij dingen invult, ook hier. Als je overmatig en langdurig drinken als zelfmoord ziet, kan het opgaan voor sommigen. Maar de mensen die ik ken uit die situatie zijn aan depressie ten onder gegaan. En nee, stel niet dit forum of privé mensen daarvoor verantwoordelijk. Mensen zijn zelf verantwoordelijk. Je eert hun nagedachtenis niet. Niet zo, door je eigen dingen op hen te projecteren.
Ik ben laaiend op e om deze posting. Heb je enig idee wat dit doet? En dan nog jezelf erbij betrekken alsof wij dan hier ook voor jouw mogelijke dood verantwoordelijk zouden zijn. Dit is nou een posting die echt niet kan. Ik hoop dat de moderator beiden verwijdert.
Jij die te pas en te onpas roept : dit kan echt niet, post in het wilde weg impulsief emotionele berichten. Vast ook goed bedoeld. Maar ondertussen.
 

Jane ik zeg zoals het is. Kan zelfs benoemen hoe ze gegaan zijn. Heb er zelf heel veel last van gehad. Maar snap dat het dood gezwegen moet worden. Ze kwamen niet bij jou maar wel bij mij natuurlijk. Kan zo de namen opnoemen maar uit respect doe ik dat niet. Je weet best wel ook om wie het gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel bij jou natuurlijk
en niet bij mij

hier ga je alweer Smaragd.

het gaat niet om jou of mij
het gaat om hen
hoe durf je dit te schrijven over hen
ik had jou hoger ingeschat m.b.t. tot mensen en m.b.t. de doden

ik stop hier over
heeft geen enkele zin dit
maar moest het wel kwijt na wat ik las

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En natuurlijk door langdurig drinken kun je een depressie ontwikkelen. Maar 2 van de 5 stonden heel lang droog en gingen de mist in en konden dat niet verdragen. En als je dan zo een druk kan ervaren. Stel niemand verantwoordelijk, zeg alleen wat voor een effect je op mensen kan hebben om zo te doen. Onderschat dat niet en zwak waren ze zeker niet en dat weet jij ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Fijne vakantie, @knakker en de kleine knakkertjes!

Drinken is voor mij duidelijk vluchtgedrag. En ik kan het idee dat die weg is afgesloten ook niet goed aan. Dan ben ik mijn escape kwijt. Rondom mij veranderen de omstandigheden ook te veel, steeds als ik denk 'Het kan niet erger!' Blijkt het toch nog erger te kunnen. Toch weet ik dat het verslavend en progressief is. Dat helemaal niet drinken eigenlijk voor iedereen gezonder zou zijn. Dag voor dag, dan maar.

Heb een mooie dag, allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze hele discussie vind ik vervelend, maar is ongenoegen van Ladyjane, miss zal zij 5 andere mensen bedoelen?????????? Kan het mij niet voorstellen maar goed. Hou van Jane maar ga er wel op in. Ga niemand doodzwijgen, hou op zeg. Ze wil het er zelf over hebben en over doorgaan, dan ook niet zeiken en zeuren. Hou ik niet van. 

En @Cleo66  Bol heeft een herseninfarct gehad, beetje begrip daarvoor. Al heel knap dat ze zo goed kan meekomen hier. Van haar kan ik het hebben. 

Ga proberen net als een paar wel weg te blijven hier. Hoop alleen dat ze het dan anders dan alcoholdebaas gaan noemen.

Ga jullie goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgewezen door de gevestigde orde en natuurlijk komen ze dan bij mij, ik veroordeel niemand. Maar ga zo lekker door, gaat goed he. Ja ben niet bang voor jullie maar een paar konden jullie veroordelingen niet meer aan. Falen en er dan niet meer willen zijn. Geen schuld maar ga er volgende keer maar iets voorzichtiger mee om, dan hoeven ze ook niet bij mij te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Manou:

@Smaragd heb je gevolgd.Bewondering voor je worsteling.Doe het lekker op je eigen manier.Die voor jou het beste uitpakt!:rose:

Doe ik ook, en zie de dames van 60/70 ook in perspectief. Alleen durven ze niets, met velen wat meer. En daar kan ik niet tegen. Doe alles zelf alleen, wb mening en wat er gaande is geweest. Zal nu wel even uitloggen anders ontploffen ze haha.

Hou je goed lieve Manou, van het weekend ben ik er weer. Loop ook bij de Brijder btw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Smaragd:

Kijk en als gecontroleerd drinken niet mag hier dan moeten er duidelijke regels over komen. Dan blijven wij wel weg ja om anderen niet te triggeren? Het gaat over alcohol de baas zijn. Dat kan ook in de zin van gecontroleerd drinken zijn. En ook wij/ik mag dan eens verkeerd gaan. Was al geweldig pas na 15 maanden voor mij. Nu mijzelf weer herpakt, snap niet dat het sommigen zo bang kan maken. Wees blij dat ik eerlijk was. Had ook kunnen liegen/net doen alsof het niet zo was. Heeft niemand wat aan. Ook een geheel gestopte niet toch?

Jij bent niks de baas joh, geef het nou eens toe. Als je teveel in een keer inkoopt dan val je al terug. En als er wat van gezegd wordt dan ga je over de rooie.

Ja bumperjim is in burnout, als je je zo denkt te moeten verdedigen wat heeft het dan nog voor zin om hier te discussiëren?

Laten we het dan maar weer over het weer hebben :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...