Spring naar bijdragen

Xenia


xenia

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben een vrouw van 35 jaar, woon alleen met 2 kindjes en heb een alcoholprobleem sinds ongeveer 13 jaar. De laatste paar jaar heb ik niet meer geprobeerd om het te stoppen. Gelukkig is het tijdens mn zwangerschappen wel gelukt maar daarna weer snel teruggevallen. Ik ben er zo klaar mee, dit is niet wat ik mn kinderen mee wil geven. Plus een hoop andere redenen. Ik denk niet dat het me alleen zonder steun gaat lukken, vandaar mijn aanmelding op dit forum. Groetjes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cleo, dankjewel! Ja klopt. Ik drink iedere dag, meestal wijn, s avonds, stuk of 3 a 4 glazen. Ben al aardig lang niet meer echt dronken geweest maar ik word toch altijd met een rotgevoel wakker, dat het teveel is geweest. Afgelopen paar weken een aantal stoppogingen gedaan maar kwam niet verder dan 3 dagen.. Maar ik wil er weer voor gaan vandaag. Ik woon in het buitenland en het is hier 8 uur vroeger dan in Nederland. Dus ik moet nog een paar uur voordat de avond weer begint..  Vroeger ook regelmatig verschillende drugs gebruikt maar daar ben ik al een lange tijd vanaf. :) inderdaad dag voor dag. Nogmaals bedankt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi xenia, 3 of 4 glazen per dag, daar kan je mee stoppen hoor. Die glazen hebben jou meer nodig dan omgekeerd. Het is ff lastig om he daarvan los te scheuren. Zorg iig dat je geen dorst hebt. Drink veel van iets anders en als het oude "drink" moment daar is dan ga je mooi wat anders doen. Niet gaan kniezen "ik mag niet drinken". Gewoon doorgaan elke dag en dan zie je dat het langzaam makkelijker wordt om eraf te blijven. 

Vervolgens kan je je ook afvragen waarom je zoveel dronk en ook aan de oorzaak gaan werken :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dankjullie wel! Inmiddels een paar terugvallen gehad, o.a. door op vakantie te zijn. Wel minder drank gekocht en het ook bij 1 kunnen laten op een aantal avonden. Afgelopen donderdagavond voor het laatst gedronken voordat ik weer naar huis ging. Dit wordt dag 4 en dat is in mijn geval het meest lastig! Ben zo vreselijk moe, dacht dat ik meer energie zou gaan krijgen maar dat zal misschien nog wel even duren. Ik probeer het maar de tijd te geven. En probeer zo actief mogelijk te zijn overdag zodat ik s avonds goed moe ben en niet de behoefte voel om laat op te blijven. Want dan komt de verleiding weer. Vroeg opstaan, vroeg naar bed. 

En Jopie, dat wist ik niet eens meer! Daar zit zeker een heel leven tussen.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En gisteravond is het misgegaan. 4 biertjes op toen mn broers kwamen. Halverwege de nacht werd ik zwetend wakker en ging bijna van mn stokje. :( nou weet ik weer dat ik geen maat kan houden en wat een vergif het eigenlijk is. Balen maar vandaag weer beginnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verbaas me erover hoe snel je lichaam went aan niet drinken. 4 bier zou me normaal niet laten voelen alsof ik door een trein ben aangereden :blink: al moet ik zeggen dat ik gisteren een enorm drukke en vermoeiende dag heb gehad. Maar toch. Dag 1 dus weer vandaag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad! Dag 4 bijna in de pocket.. nog even doorbijten want het is even pittig. Emotionele dagen achter de rug. Het dochtertje van vrienden van mij van 4 jaar oud is verongelukt terwijl ze onderweg was naar de bruiloft van haar oom.. eergisteren condoleren gehad en gisteren de begrafenis. En ja, frontaal aangereden door een bestuurder die van een festival afkwam. :( normaal zou ik nu gaan drinken om mezelf even te verdoven na alle heftigheid. Ik ga het niet doen want het helpt totaal niet. Bedankt voor de reacties weer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...