Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 5 augustus 2019


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Hoe is het met jullie?

Met mij helaas niet zo goed. 
Ik vrees dat ik door 3 dagen achter elkaar Temazepam ingenomen te hebben (zondag tot en met dinsdag vorige week) toch weer in een soort van ontwenning ben geraakt.
Klachten nemen toe, klachten die ik bij het stoppen met Lorazepam had komen terug. 

Slapeloosheid, vermoeidheid, lamlendigheid, onrust, obstipatie, spiertrekkingen, tintelingen in armen. 
Ik ben natuurlijk erg stom geweest, nu zit ik met de gebakken peren. 
Ondanks 2 nachten van niet of nauwelijks slapen ben ik er nu van afgebleven, maar het valt me verschrikkelijk zwaar. 

 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,ik merk nu  hoe lager ik kom mijn angst/paniek/onrust meer toeneemt buiten alle andere klachten om, ik zie het een beetje dubbel als ontwenning en je oorspronkelijke klachten waarvoor je ze bent gaan innemen,maar mijn besef is gelukkig wel zover dat een pilletje het niet meer weghaalt en me niet gaat helpen, maar dat er werk aan de winkel is .Je wilt je zo graag weer normaal voelen.En ik probeer mijzelf er elke dag weer van te overtuigen dat ik het nu maar even moet accepteren zoals het is en dat het volgende week zomaar weer anders kan zijn.Het is behoorlijk frustrerend dat wel.Het is vallen en opstaan @Cyclad58 we komen er wel.:rose:

71287f7c9030a5e20501b44e2c4cf0d2.jpg

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei mevrouwtje54:

Goedemorgen,ik merk nu  hoe lager ik kom mijn angst/paniek/onrust meer toeneemt buiten alle andere klachten om, ik zie het een beetje dubbel als ontwenning en je oorspronkelijke klachten waarvoor je ze bent gaan innemen,maar mijn besef is gelukkig wel zover dat een pilletje het niet meer weghaalt en me niet gaat helpen, maar dat er werk aan de winkel is .Je wilt je zo graag weer normaal voelen.En ik probeer mijzelf er elke dag weer van te overtuigen dat ik het nu maar even moet accepteren zoals het is en dat het volgende week zomaar weer anders kan zijn.Het is behoorlijk frustrerend dat wel.Het is vallen en opstaan @Cyclad58 we komen er wel.:rose:

71287f7c9030a5e20501b44e2c4cf0d2.jpg

HI mevrouwtje54, 
Wat is je tempo van afbouwen op het moment? Dit kan namelijk veel invloed hebben op het gevoel van onrust en angst. Iets langzamer afbouwen de onrust wegnemen en het veel dragelijker maken. Voor mij was dat verschil  precies tussen 0.004 eraf en 0.005 eraf.  Het ging goed met 0.004, met 0.005 vond ik het niet meer te houden en werd ik er wanhopiger van. Misschien dus iets wat je kan gaan proberen. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Vanaf vandaag hoor ik weer tot de groep die steun nodig hebben denk ik. Ik zal ook proberen steun te geven, maar heb het zelf verschrikkelijk zwaar, vooral met de onrust. 

En die zal je krijgen Ad en is geen enkel probleem:heart:. Ik hoop dat je succes hebt bij de natuurarts en dat je vooral accepteerd dat het nu even zo is. Bedenk elke keer, dat als het griep was, je ook niet jezelf zou verwijten en dat je ook niet zou pushen. Zorg maar goed voor jezelf en ga de rust in, weg van de prikkels, zodat je lichaam dat makkelijker ook kan voelen.

De glycine die je werd aangeraden is dezelfde magnesiumsoort die ik gebruik trouwens. Magnesium bisglycinaat. De kleinste molecuul van de magnesium die er is en direct, zonder verwerkt te moeten worden, kan worden opgenomen door de darmen en functioneel worden ingezet in je hersenen. Het werkt samen rond dezelfde receptoren groep en kan kalmerend werken. Voor mij is het helpend voor de stoelgang en voor de spierrust in mijn lichaam. Ik heb een pot met poeder gekocht en maak daar zelf met een capsule maker, capsules van.
Het is alleen zo dat het niet voor iedereen nodig is in die vorm. Daarom is goed overleg met je natuurarts hierin echt de beste weg. Ik weet dat iemand anders, 1 van mijn clienten, juist weer een andere magnesium vorm moest hebben op basis van de lichaamstest. Dat soort testen kunnen precies het verschil maken tussen missen en raken met supplementen denk ik.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kannietmeer:

HI mevrouwtje54, 
Wat is je tempo van afbouwen op het moment? Dit kan namelijk veel invloed hebben op het gevoel van onrust en angst. Iets langzamer afbouwen de onrust wegnemen en het veel dragelijker maken. Voor mij was dat verschil  precies tussen 0.004 eraf en 0.005 eraf.  Het ging goed met 0.004, met 0.005 vond ik het niet meer te houden en werd ik er wanhopiger van. Misschien dus iets wat je kan gaan proberen. :heart:

Ik ben nu 3 weken 6 mg van het gewicht aan het vijlen ...dus 5 mg zou al een verschil kunnen maken ??? ik ga het proberen vanavond want ik ben er nu ook niet lekker bij.Dank je voor de tip.

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal, net terug van de natuurgeneeskundige.
Er zit een gemuteerde infectie in mijn lichaam. Daarvoor krijg ik iets (wordt opgestuurd). Epifyse hevig verstoord (vandaar de slaapproblemen), daarvoor heb ik ook een middel gekregen, dat moet ik 1 keer per week slikken. Het middel heet Glandula Pinealis. Helaas vind ik daar niets over op internet (of ik zoek niet goed). Heb net de 1e korrel genomen. Er kunnen bijwerkingen zijn, die moeten binnen een week over zijn. 

Daarnaast heb ik vitamine D3 tekort en een behoorlijk B12 tekort. Meteen deze vitamines besteld. 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal, net terug van de natuurgeneeskundige.
Er zit een gemuteerde infectie in mijn lichaam. Daarvoor krijg ik iets (wordt opgestuurd). Epifyse hevig verstoord (vandaar de slaapproblemen), daarvoor heb ik ook een middel gekregen, dat moet ik 1 keer per week slikken. Het middel heet Glandula Pinealis. Helaas vind ik daar niets over op internet (of ik zoek niet goed). Heb net de 1e korrel genomen. Er kunnen bijwerkingen zijn, die moeten binnen een week over zijn. 

Daarnaast heb ik vitamine D3 tekort en een behoorlijk B12 tekort. Meteen deze vitamines besteld. 

 

 

 

 

Oké ben erg benieuwd, toch fijn dat er iets is uit gekomen denk ik? 

Ik ben totaal onwetend hierin hoor, maar hoe zien hun dat je tekorten hebt? Dat moet toch uit een bloedonderzoek komen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal, net terug van de natuurgeneeskundige.
Er zit een gemuteerde infectie in mijn lichaam. Daarvoor krijg ik iets (wordt opgestuurd). Epifyse hevig verstoord (vandaar de slaapproblemen), daarvoor heb ik ook een middel gekregen, dat moet ik 1 keer per week slikken. Het middel heet Glandula Pinealis. Helaas vind ik daar niets over op internet (of ik zoek niet goed). Heb net de 1e korrel genomen. Er kunnen bijwerkingen zijn, die moeten binnen een week over zijn. 

Daarnaast heb ik vitamine D3 tekort en een behoorlijk B12 tekort. Meteen deze vitamines besteld. 

 

 

 

 

@Cyclad58Fijn dat je aan de slag kan hopelijk voel je je snel wat beter....als ik in staat ben ga ik ook maar is naar een natuurarts.Toen ik op de diazepam over werd gezet hadden ze eerst een bloedtest gedaan en mijn D3 was behoorlijk laag ,ik heb toen een stootkuur voor 2 maanden gehad en nu bestel ik de D3 voor onderhoud 1000 ie per dag.Dat zou jij ook via de huisarts kunnen doen en, als je een behoorlijk B12 tekort hebt kan je er injecties voor krijgen.

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @EefjeJ, dat gebeurt via een Vegameter. Ik leg dan mijn hand op een metalen buis die is verbonden met allerlei kastjes, waarin allerlei kwalen zijn opgeslagen in buisjes. 
Elke buisje wordt nagegaan. Wanneer de meter uitslaat naar 100 is het goed. Bij de 4 "gebreken" kwam de meter niet verder dan 40 tot 70. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

@Cyclad58

Hopelijk werkt het snel voor je en heb je er baat bij. 

@EefjeJ

Ze kunnen doormiddel van spiertesten er ook achter komen of je bepaalde dingen te kort hebt. Je lichaam antwoord met een positief of negatief signaal.

Gisteren ben ik weer van start gegaan met de afbouw van seroquel nu slik ik nog maar 50mg xr. Ben benieuwd wat de komende dagen met zich mee brengt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Ik heb gister een mailtje naar de huisarts gestuurd. Via hem gebruik ik nu al een maand een betablokker. Dit ivm een hoge bloeddruk. Ik voel me daar alleen s avonds brak door. Ik nam het middel in de ochtend, maar ga het nu s avonds innemen. Hopelijk geeft dat verbetering. Zo maar even zwemmen in het zwembad vlak bij mijn huis op 5 min afstand. Lekker he. Ik hoop dat het goed met jullie gaat.

gr. Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei mevrouwtje54:

Ik ben nu 3 weken 6 mg van het gewicht aan het vijlen ...dus 5 mg zou al een verschil kunnen maken ???

yep! kan groot verschil maken zelfs. Want de dagelijkse verlaging geeft een tempo aan aan je lichaam die het moet kunnen bijbenen of niet. Ik zou de komende dagen dan 4 mg van het gewicht van de pil afhalen om de grootste druk even te verminderen en kijken of je dit merkt. Als dat goed gaat kan je proberen wat 0.005 mg voor je doet.
 

 

26 minuten geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal, net terug van de natuurgeneeskundige.
Er zit een gemuteerde infectie in mijn lichaam. Daarvoor krijg ik iets (wordt opgestuurd). Epifyse hevig verstoord (vandaar de slaapproblemen), daarvoor heb ik ook een middel gekregen, dat moet ik 1 keer per week slikken. Het middel heet Glandula Pinealis. Helaas vind ik daar niets over op internet (of ik zoek niet goed). Heb net de 1e korrel genomen. Er kunnen bijwerkingen zijn, die moeten binnen een week over zijn. 

Daarnaast heb ik vitamine D3 tekort en een behoorlijk B12 tekort. Meteen deze vitamines besteld. 

 

 

 

 

 

D3 en B12 zijn basic en fijn dat je nu ook weet of dat nodig is of niet.
De gemuteerde infectie .. wauw wat ik ben ik blij dat ze dat hebben gevonden! Infecties in het lichaam en de reactie daarop kan zo ontwrichtend zijn, tot depressies aan toe. Je bent op de goede weg met deze stap. Viel het mee deze afspraak? Geeft het je hoop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kannietmeer:

yep! kan groot verschil maken zelfs. Want de dagelijkse verlaging geeft een tempo aan aan je lichaam die het moet kunnen bijbenen of niet. Ik zou de komende dagen dan 4 mg van het gewicht van de pil afhalen om de grootste druk even te verminderen en kijken of je dit merkt. Als dat goed gaat kan je proberen wat 0.005 mg voor je doet.
 

 

D3 en B12 zijn basic en fijn dat je nu ook weet of dat nodig is of niet.
De gemuteerde infectie .. wauw wat ik ben ik blij dat ze dat hebben gevonden! Infecties in het lichaam en de reactie daarop kan zo ontwrichtend zijn, tot depressies aan toe. Je bent op de goede weg met deze stap. Viel het mee deze afspraak? Geeft het je hoop?

Van alles een beetje. Hoop, verwarring, angstig vanwege de mogelijke bijwerkingen. Stuur je straks bericht! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kannietmeer:

yep! kan groot verschil maken zelfs. Want de dagelijkse verlaging geeft een tempo aan aan je lichaam die het moet kunnen bijbenen of niet. Ik zou de komende dagen dan 4 mg van het gewicht van de pil afhalen om de grootste druk even te verminderen en kijken of je dit merkt. Als dat goed gaat kan je proberen wat 0.005 mg voor je doet.
 

 

D3 en B12 zijn basic en fijn dat je nu ook weet of dat nodig is of niet.
De gemuteerde infectie .. wauw wat ik ben ik blij dat ze dat hebben gevonden! Infecties in het lichaam en de reactie daarop kan zo ontwrichtend zijn, tot depressies aan toe. Je bent op de goede weg met deze stap. Viel het mee deze afspraak? Geeft het je hoop?

@KannietmeerThx ...ga ik doen ,voel me nu hondsberoerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als hartoverslagen nou bijna altijd elke dag rond hetzelfde tijdstip beginnen, heeft dat toch niks met ontwenning te maken?? Soms is het de hele dag, soms 's avonds pas en een enkele dag helemaal niet... Maar meestal altijd in de middag... Alles is gecheckt wat betreft mijn hart, maar ik snap het gewoon niet. Wat doe ik verkeerd? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @mevrouwtje54,

Goed advies van @Kannietmeer.

Ik zou nog willen toevoegen dat even een pauze ook goed kan zijn. Vorige week kreeg ik wat milde klachten zoals een stroomgevoel in mijn lichaam, en een wazig hoofd. Daarnaast voor de 2de keer in een maand verkouden. Nu even pauze gehad vanaf vrijdag, de afbouwklachten zijn nu weg, en ik ga vandaag weer verder met afbouwen. 

Succes!

@Cyclad58: goed dat je naar de natuurarts bent geweest. Van een vit D en B12 tekort kun je ook al hele vreemde klachten krijgen. Hopelijk ben je zsm weer op het goede spoor. Sterkte!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @EefjeJ,

Wat naar, die hartoverslagen. Ik kan alleen vanuit mezelf spreken: ik heb dat ook lange tijd gehad (gebruikte toen absoluut geen benzo’s, of andere medicatie). Het bleek bij mij mijn schildklier te zijn icm stress over de plek waar ik woonde. Schildklier al laten testen? Compleet onderzoek raad ik aan, TSH, t4, t3, ft3, ft4. Er is denk ik echt niks met je hart, maar stress en schildklier kunnen ook hartkloppingen veroorzaken. De stress heb je vd benzo’s gekregen, zowel psychisch als fysiek. Benzo’s zijn zwaar voor je schildklier ook :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei EefjeJ:

Als hartoverslagen nou bijna altijd elke dag rond hetzelfde tijdstip beginnen, heeft dat toch niks met ontwenning te maken?? Soms is het de hele dag, soms 's avonds pas en een enkele dag helemaal niet... Maar meestal altijd in de middag... Alles is gecheckt wat betreft mijn hart, maar ik snap het gewoon niet. Wat doe ik verkeerd? 

Je doet helemaal niets verkeerd, @EefjeJ
Het is toch wel mogelijk dat het iets met de ontwenning te maken heeft. Wat natuurlijk ook kan is dat het te maken heeft met een iets te strakke spanningsboog. In beide gevallen is het niets ernstigs, maar een gevolg dat overgaat als de rust weerkeert. 

Sterkte, ook dit komt goed! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei ELL:

Hoi @EefjeJ,

Wat naar, die hartoverslagen. Ik kan alleen vanuit mezelf spreken: ik heb dat ook lange tijd gehad (gebruikte toen absoluut geen benzo’s, of andere medicatie). Het bleek bij mij mijn schildklier te zijn icm stress over de plek waar ik woonde. Schildklier al laten testen? Compleet onderzoek raad ik aan, TSH, t4, t3, ft3, ft4. Er is denk ik echt niks met je hart, maar stress en schildklier kunnen ook hartkloppingen veroorzaken. De stress heb je vd benzo’s gekregen, zowel psychisch als fysiek. Benzo’s zijn zwaar voor je schildklier ook :-(

Twee keer is dat al getest, het is ontstaan acht weken na de bevalling van mijn zoontje. Dus sinds december vorig jaar. Alles is gecheckt en het werd eerst steeds erger en nu lijken het lichtere overslagen, maar wel vervelend... Ik kan het uiteraard altijd nogmaals laten checken... Thanks :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cyclad58:

Je doet helemaal niets verkeerd, @EefjeJ
Het is toch wel mogelijk dat het iets met de ontwenning te maken heeft. Wat natuurlijk ook kan is dat het te maken heeft met een iets te strakke spanningsboog. In beide gevallen is het niets ernstigs, maar een gevolg dat overgaat als de rust weerkeert. 

Sterkte, ook dit komt goed! 

 

Dankje Ad :) vorige week waren ze twee dagen weg, ik mega blij natuurlijk... Gisteren weer de hele dag, maar dan lichtere... Nou ja het zal inderdaad wel in de loop der tijd over gaan. Het zullen eerst de zwangerschapshormonen en stress zijn geweest en nu spelen misschien de benzo's wel een rol inderdaad...

Ja B12 kunnen inderdaad rare klachten geven, daarom had ik dat ook laten testen. Ik hoop echt dat je je gauw beter voelt :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...