Spring naar bijdragen

Mijn Moeder van 69 verslaafd en eet haast niet meer.


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal , ik heb me op dit forum ingeschreven na een telefoontje van mijn moeder.

Mijn moeder drinkt al 20 jaar maar de laatste jaren gaat het steeds minder goed , ze doet steeds minder, slaapt slecht, drinkt steeds zwaardere drank en de laatste tijd eet ze erg slecht , ze zegt dat ze gewoon geen honger heeft. Ik had haar net aan de telefoon en ze klonk belabberd , ik ben ongerust. Ik en mijn broer zijn al langer ongerust en zeggen al jaren dat ze moet minderen en het liefst hulp zoeken. Ik ben ten einde raad , hebben jullie hier op dit forum miss een paar goede tips ? Ik ben bang dat het allemaal in een groot drama eindigd waar we te horen krijgen dat ze ongeneeselijk ziek is , als er een is die dit niet verdient dan is zij het wel. Haar ongelukkige relatie helpt haar niet maar is ook alcohol verslaafd en trapt haar altijd de grond in door vernederende opmerkingen te maken. En ik en mijn broer hebben ook al de nodige ellende in ons leven achter de rug , en dan hebben we de wereld die ook al niet zo leuk is in vele aspecten , al met al is ze niet erg happy en zegt zelf dat dat de redenen zijn dat ze drinkt. Wat kan ik doen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zou eerst openheid moeten geven denk ik. Ze heeft zelf waarschijnlijk ook door dat haar levenspatroon niet meer okey is. Dat maak ik op uit je bericht dat ze zegt geen honger meer te hebben en het belabberd klinken. Veel dingen die verslaafden zeggen klinken misschien logisch. Het is een soort ontkenning. 
Zo te lezen heeft ze wel steun, of kan ze steun verwachten. Dat is goed. 
Probeer er vooral te zijn. Heel veel sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je zal ik doen , ik ben deze week de hele week bij haar , maar als ze bezoek heeft gaat ze altijd drinken omdat ze niet sjacherijnig wil zijn , ik heb gezegd dat dat me niets uit maakt en dat ik liever niet heb dat ze drinkt , of in ieder geval zo min mogelijk. Kan dat wel , iemand die elke dag veel drinkt ineens helemaal geen druppel meer drinken , krijgt ze dan geen verschrikkelijke onthoudingsverschijnselen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet hoeveel je moeder drinkt (normaal gesproken) maar ineens afkicken kan vrij heftig zijn. Is het een idee om de huisarts in te schakelen? Het lijkt me dat schaamtevol 'nee' zeggen nu eigenlijk voorbij is. Dat hoop ik althans. 
Ik wens jou en jullie veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

m'n moeder begint zo rond 12:00 s'middags te drinken en gaat door tot ze in slaap valt ,ze is nooit helemaal laveloos en weet meestal nog wel wat ze doet , alleen haar geheugen laat haar vaak in de steek. Meestal drinkt ze wijn gemengd met port maar de laatste tijd vaker jenever met vruchtensap ,heel eerlijk weet ik niet precies hoeveel ze drinkt , maar ik schat zo'n glas of 5 zes per dag. Als haar vriend er is dan drinken ze veel meer , ze wakkeren elkaar aan en gaat het vaak ook mis. De laatste keer gooide hij haar een glas in het gezicht , gelukkig had ze alleen een blauw oog....voor mij is het echt ondragelijk ik heb echt zin om haar vriend uit haar huis te slepen, maar ja dat gaat dan ook weer een stap te ver. Ik heb het idee dat mn moeder geen kracht meer heeft om stappen te ondernemen en dus aan haar lot is overgelaten. Daar kan ik niet mee leven.

 

bewerkt door zoonvanmijnmoeder
foute bewoording gebruikt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rond 12 uur beginnen is zorgelijk. Zeker als ze doorgaat tot ze in slaap valt. Het maakt daarbij niet uit of ze nog weet wat ze doet, het is niet de bedoeling. Van haar waarschijnlijk ook niet. Wijn mengen met port is ook zorgelijk. Jenever is sowieso sterke drank. Helaas sterkt de een de ander aan. Je zegt gelukkig, dat ze alleen een blauw oog had, maar het is toch in mijn ogen wel erg. Ik snap je onmacht. Ik zou ook die 'vriend' graag het huis uit slaan. Kun je ergens terecht met je verhaal? Ergens waar je je veilig voelt.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil eigenlijk stappen ondernemen want ik kan het niet langer aanzien , toch blijft het zo dat als ze niet wil ik er weinig aan kan doen. Maar waar is de grens tussen  ingrijpen en ze haar gang laten gaan........aan de andere kant is ze al aardig op leeftijd en word afkicken toch ook een lastig verhaal. Ik heb serieus goed advies nodig over het afkicken van alcohol of het afbouwen er van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al Anon is voor fam. van alcoholisten
en ik meen iets van drankjewel voor kinderen van speciaal, maar
dat zou je even moeten googlen of informeren bij je huisarts.

De verantwoording moet bij jullie zoons weg, dat kan niet en ik ben bang
dat jullie te goed van vertrouwen zijn om haar drinken echt goed in te schatten.
5 a 6 ?  Kan zo maar 2 of 3 x zoveel zijn als ze al niet meer laveloos lijkt, dan heeft
ze namelijk een hele hoge tolerantie opgebouwd.
zoon van.... je bent hier te nauw bij betrokken om heldere beslissingen te nemen zelf, bel morgen de huisarts voor een spoed consult
of rechtstreeks een verslavings kliniek. Misschien is een opname wel nodig. Ze zullen je in
elk geval verder kunne helpen dan wij hier. sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...