Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
bolletje

Zaterdag 3-8-2019

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Yvonne:

Goedemorgen Cleo. 
@niks, ik heb het gevoel dat het niet zo goed met je gaat? Niet wegblijven hoor.... 

Het gaat goed Yvonne. Ik ben een paar dagen bij mijn ouders. Even uit de situatie, niet drinken. Ik ben jaren niet thuis geweest. Zo bijzonder om op mijn "eigen" slaapkamer te slapen. Mijn ouders verdienen een standbeeld. Niet vragen, maar wel luisteren als ik wat vertel. Wandelen met mijn vader, koken met mijn moeder en boodschappen doen. Het geeft me zoveel rust, dit had ik echt even nodig. Het gevoel dat ik er mag zijn, dat ze ondanks alles, nog steeds van me houden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beetje lui vandaag. Vanochtend stond mijn hond te blaffen bij mijn bed. Dat betekend meestal dat ze hoge nood heeft.

Nou, niet dus. Ze wilde alleen maar naar buiten om overal kleine plasjes te doen om te laten weten dat ze loops is. Ben dus in de maling genomen :wacko:

Daarna nog even lekker terug gegaan naar bed :P

Straks nootjes halen op de markt. Die zijn daar zo lekker. Misschien even bij de kringloop kijken.

O, enne...ben door mijn bed gezakt :blush: 2 latjes van de lattenbodem hebben het begeven en ik heb toch echt niets bijzonders uitgespookt :o

Wilde toch al eens kijken voor een ander bed. Zal er heus wel een keertje eentje op de weggeefhoek verschijnen.

Dat word het volgende project :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Cleo66:

Goede morgen allen.  Wij hier standaard 2 honden @bumperjim. Een pup en een 12 jarige labrador.  aandacht verdelen blijft een waakzaam puntje.  

De logeerhond is ook een lab. Ik heb daar een beetje moeite mee. Dat komt overal maar binnendenderen met die slobbertong om duizend kusjes uit te delen aan iedereen. T werd me ff teveel, en onze hond ook, die viel ogenblikkelijk uit KLAK!!! Met zo'n kwaaie bek zoals wolven doen in horrorfilms. BACK OFF!! zoals Bor dat zegt. 

Inmiddels na een wandeling samen gaat het beter, omdat het een reutje is. Anders was er aan het gebitch geen einde gekomen vrees ik :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee, dat is heel mooi om te lezen @niks Dat is toch wel de waarde van een mooi contact met je ouders. Ook als dat misschien een tijd minder of weg is geweest. Je blijft elkaars kind en ouder: een eeuwige band.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Rosee:

@knakker lekker, vakantie! Succes met de laatste inkopen. Inpakken vind ik altijd megastress, ik weet nooit wat ik mee moet nemen

Ik vind altijd dat ik al ongeveer klaar ben met inpakken als pinpas en paspoort in de tas zitten. De rest is bijzaak en desnoods ook op locatie aan te schaffen. Dat geeft wel rust. Ik pak altijd fluitend in, liefst een uur van tevoren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@niks wat fijn om dit te lezen, blij voor jou! Zo zie je het is veel aan het opleveren. Zal nog met vallen en opstaan gaan maar dat mag hoor.

@knakker hele fijne vakantie, geniet er lekker van. Las jouw verhaal en heb erg veel respect voor jou.

Hier gaat het best goed. Zit nu lekker in een ritme van avonddiensten. Boodschappen van te voren doen, wat koken, plannen van bezigheden. Lekker laat thuis. Dan nog even gezellig met partner nadien. Weinig tijd en gelegenheid om mij te kunnen verzuipen. Zo zal ik mijn vrije dagen ook moeten kunnen indelen. Hoort allemaal bij mijn plan. Kan natuurlijk niet 30 avonddiensten per maand draaien haha. Dus daar is nog veel aan te doen en dat geeft ook wel een goed gevoel. Het daar aan werken.

Fijne dag allemaal!

En wat mij opvalt de laatste tijd hier, is dat men gewoon eerlijk kan zeggen als men gedronken heeft terwijl dat niet het plan was. Daar wordt niet alleen veroordelend op gereageerd maar ook juist stimulerend van okay balen voor nu, maar morgen kun jezelf weer bijeen pakken. Denk dat dat helpend kan zijn en dat men juist daardoor hier ook blijft komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei bumperjim:

De logeerhond is ook een lab. Ik heb daar een beetje moeite mee. Dat komt overal maar binnendenderen met die slobbertong om duizend kusjes uit te delen aan iedereen. T werd me ff teveel, en onze hond ook, die viel ogenblikkelijk uit KLAK!!! Met zo'n kwaaie bek zoals wolven doen in horrorfilms. BACK OFF!! zoals Bor dat zegt. 

Inmiddels na een wandeling samen gaat het beter, omdat het een reutje is. Anders was er aan het gebitch geen einde gekomen vrees ik :) 

Ojee , dat is nu precies waarom wij labradors hebben . Om hun enthousiaste , vriendelijke karakter.   En baasjes gaan op hun hondjes lijken , dus kijk maar uit dan,  bij de meeting :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank @Smaragd maar ik ben nog niet weg. Dinsdag vertrekken we pas. En ik ben eens met wat je zegt over het forum: de eerlijkheid waarmee mensen hun terugval teruggeven en de liefderijke manier waarop ze hier worden opgevangen. Dat vind ik echt iets heel moois. Kijk, er wordt ook af en toe wel eens een robbertje gevochten, maar over het algemeen vind ik de sfeer hier echt ontzettend positief. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Smaragd Ik vind het fijn dat je benoemt dat je die eerlijkheid op prijs stelt, of het positief vindt. Zelf wist ik niet zo goed of het okey is om te melden als mijn voornemens in het water waren gevallen. Ik wil persoonlijk niemand er evt mee triggeren. 
@knakker Jij ook bedankt. En alvast een hele fijne vakantie :)

Hopelijk wordt het wel gezegd als anderen er wel moeite mee hebben! 

bewerkt door Myle
aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Zat er gisteren even doorheen, vandaar mijn spontane bericht.

Gekke is dat mijn moeder nog het beste met de situatie omgaat en ons probeert te sturen, ongelofelijk, maar waar.

Moeders nu thuis en aankomende week veel onderzoeken en dan een behandelingsplan.

Lastige in mijn situatie is dat ik constant wordt geconfronteerd met deze situatie door mijn sociale fobie, heb dus weinig plekken,

waar ik naartoe kan gaan om even tot rust te komen.

Dus aankomende tijd is even kijken, wat mij rust geeft en waar en met ondersteuning van wie...?

Misschien ook eens praten met de doktor, maar goed die gaat natuurlijk medicatie voorschrijven en dat met alcohol gaat niet werken.

Dus nu de focus op verschillende dingen die moeten veranderen.

Heb ook een eigen bedrijf, wat zeer goed loopt, dus het is vogelen en niet verzuipen in het zuipen.

Dag voor dag en uur voor uur en al het positieve opzuigen.

Bedankt voor jullie altijd aanwezige steun.

Gelukkig in ieder geval niet zo warm meer, want dat helpt ook niet.

Groet en tot spreeks Toine ne manski..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Ik meld me droog. 
Vannacht kon ik niet slapen en toen ineens bedacht ik dat ik heus best nog wel zou kunnen drinken. Weet je wel. 
Zo'n visioen. Ik zag me al helemaal zitten met mn glas en de fles ernaast. 
Yeah right. 
Opgepast dus Vorige keer dat ik dat zo'n 'goed' idee kreeg werd het een terugval van 6 jaar, na 4 jaar droog te staan. 
Oeps. Grote oeps. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Cleo66:

Ojee , dat is nu precies waarom wij labradors hebben . Om hun enthousiaste , vriendelijke karakter.   En baasjes gaan op hun hondjes lijken , dus kijk maar uit dan,  bij de meeting :D

Trouwens ik ben niet uit principe tegen vriendelijkheid of zelfs liefde.... het was alleen ff heel veel tegelijk :P 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kohtje:

Gisteren werd mijn zusje 60. Is het raar dat ik haar nog altijd zusje noem en niet mevrouw? 

Groetjes uit Zweden. 

Je zou vast schrikken als ze jou meneer gaat noemen :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei IJsvogel:

Je zou vast schrikken als ze jou meneer gaat noemen :lol:

Dat moet ze eigenlijk wel want ik ben ouder maar zij is, toegegeven, veel volwassener. En lady jane, groter ben ik altijd wél.. zij is verreweg de kleinste van het hele stel..:)

Hier prima naar de zin. Wéér vrij kamperen aan een meer. Oudste hond gaat heel goed. Díe houdt wel van vakantie vieren..

Tot later. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...