Spring naar bijdragen

Toch ontwenningsverschijnselen oxa


Moedig

Aanbevolen berichten

Nou hier zit ik dan weer om 3 uur ‘s nachts te typen. Kan niet slapen, heel onrustig.

Ben intussen toch te snel gestopt met de oxa denk ik. Het ging goed naar mijn gevoel. Maar er kwam wat stress bij door situaties om me heen. Bijv. Schilders aan het werk aan mijn woning, met veel kabaal al heel vroeg op de dag. En ook de chemische geur van verf waar ik helemaal niet tegen kan. Dus zowiezo al misselijk en hoofdpijn en slaat op mijn keel. Merkte al dat ik erg geprikkeld raakte. Nu ook mijn hoofd heel onrustig. Ben nu 10 dagen gestopt, maar het lijkt of de ontwenningsverschijnselen nu pas beginnen. Ook weer een unheimlich lichtelijk angstig gevoel, suizende oren, last van geuren en licht, droge mond, eten smaakt niet. enz. enz.

tjee, wat een ellende. Waarom heb ik me over laten halen door de huisarts, praktijkondersteuner en psychosomatische fysio, om weer een benzo te nemen.... Tja ik wilde wel weer eens slapen. Want dat gaat eigenlijk al jaren niet goed. Dat steeds niet/nauwelijks slapen maakt je ook oververmoeid. Ik ben er ook best gevoelig voor, dat weet ik intussen ook. Maar het begon met een enkele keer een om wat te kunnen slapen. En door een emotionele situatie wat vaker genomen. Terwijl ze eigenlijk nooit echt hielpen om te slapen. Nam ik er een sliep ik 4 uur en nam ik er geen sliep ik ook 4 uur. Nu door de onttrekking slaap ik weer niet in. Kan me niet ontspannen, heb het ook benauwd, maagpijn. Wordt er eigenlijk heel kwaad door. Vooral op mezelf en toch ook wel op de hulpverleners die zo aandrongen, terwijl ik al had aangegeven twee keer een heftige ontwenning mee te hebben gemaakt. En dus liever geen benzo’s meer wilde.

Nou, ik ben echt even van me af aan het schrijven. Krijg die lijn onder de tekst niet weg. Neem een kopje kamille thee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje wat vervelend @Moedig! Je kan er niks aan doen hè dat je weer oxa hebt geslikt. Jij dacht dat het op dat moment het beste was... Wat jij schrijft, had ik twee maanden geleden ook nog best erg, het is ook heftig! Nu nog maar minder heftig meestal... Wat een rot spul, maar ook deze keer komt het echt goed. Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen... Sterkte en hou vol :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eefje, dank voor je reactie. Had jij ook Oxa?

De vorige keer heb ik afgebouwd met Diazepam een half jaar. Een half jaar erg ziek geweest. Had er ook nog een ernstige burnout bij, dus kon de ontwenningsverschijnselen ook niet goed opvangen. Helemaal geen weerstand.

Nu te snel afgebouwd met de Oxa. Ik wil er ook zo graag weer vanaf.

Ben nu 10 dagen afgebouwd, en nu komen de klachten. maar ik wil toch niet opnieuw bijv. Diazepam nemen en maar proberen me hier doorheen te slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat naar, @Moedig. Heb je nog wel wat kunnen slapen? Ik herken jouw patroon wel, ik heb na het stoppen met Lorazepam na afbouw ook een korte periode Oxazepam moeten gebruiken. 

Natuurlijk weet je dat het niet de beste oplossing is, maar zo heel; soms kun je niet anders. 
Kwaad worden heeft geen zin, die emotie kun je nu niet gebruiken, hoewel ik het erg goed begrijp. 
En dat slechte slapen is inderdaad killing. Het put je uit en je verliest het vertrouwen. Ik weet er zelf helaas alles van. 

Je bent nu 10 dagen afgebouwd, de klachten komen nu in redelijke heftigheid. Je weet dat het ook weer beter kan gaan. Houd dat vertrouwen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Moedig:

Hoi Eefje, dank voor je reactie. Had jij ook Oxa?

De vorige keer heb ik afgebouwd met Diazepam een half jaar. Een half jaar erg ziek geweest. Had er ook nog een ernstige burnout bij, dus kon de ontwenningsverschijnselen ook niet goed opvangen. Helemaal geen weerstand.

Nu te snel afgebouwd met de Oxa. Ik wil er ook zo graag weer vanaf.

Ben nu 10 dagen afgebouwd, en nu komen de klachten. maar ik wil toch niet opnieuw bijv. Diazepam nemen en maar proberen me hier doorheen te slaan.

Ja ik had ook oxa, voor maar 7,5 week en tussendoor nog 10dgn gestopt...toen CT gestopt want dat kon wel volgens de huisarts...nu inmiddels bijna 5 mnd verder en het gaat beter hoor, maar ik ben er nog niet. Dagelijks nog klachten, maar ik kan gelukkig wel weer veel meer :) Tuurlijk denk ik soms nog heb ik niet wat anders? Komt het wel goed? Het lastigst vind ik om om te gaan met de slechtere dagen, vooral omdat ik dan hoop krijg tijdens de betere dagen en dan bam! Maar ik kom er ook altijd weer uit, dus daar probeer ik me aan vast te houden.... Dat is zeker heftig icm een burnout! Knap dat je er toch bent uitgekomen en dat gaat nu weer gebeuren :) Ik heb me er wel doorheen geslagen, was het makkelijk? Nee, maar het wordt wel beter en met de steun van dit forum en veel verhalen lezen kom ik er vast en zeker uit en jij ook :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik heb nog 2,5 uur geslapen. Ben erg blij dat dit forum hier is. Fijn om steun te krijgen en begrip!

Toch net al even boodschappen gedaan. Wat drinkyoghurt dat krijg ik dan nog naar binnen en bananen.

Mijn hele lijf doet pijn en ik heb een barstende koppijn. Doe verder maar even rustig aan nu. Af en toe even plat op de bank en wat wandelen.

Meer gaat ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Moedig:

 

Ik heb nog 2,5 uur geslapen. Ben erg blij dat dit forum hier is. Fijn om steun te krijgen en begrip!

Toch net al even boodschappen gedaan. Wat drinkyoghurt dat krijg ik dan nog naar binnen en bananen.

Mijn hele lijf doet pijn en ik heb een barstende koppijn. Doe verder maar even rustig aan nu. Af en toe even plat op de bank en wat wandelen.

Meer gaat ook niet.

Fijn dat je toch nog wat hebt geslapen...
Goed dat je boodschappen hebt gedaan, ik eet al sinds het begin een banaan 's ochtends. Iets anders kreeg ik eerst niet naar binnen, nu doe ik het nog steeds eigenlijk, gewoonte geworden ;)
Die hoofdpijn is vreselijk! Die had ik ook de eerste weken en nu nog, maar het is nu meer druk die zich verplaatst en een trekkende nek.
Inderdaad rustig aan! Sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook aan het afbouwen met oxazepam. Heb diazepam gekregen terwijl ik al bezig was, dus ik probeer het nog even op deze manier. Ik neem al een aantal jaar oxazepam voor het slapen en ik was altijd bewust van de kans op verslaving en de tolerantie, dus ik probeerde altijd een aantal nachten er tussen te houden. Ik nam 30mg s'avonds als aanvulling op de 20mg fluoxetine. Heb een moeilijke periode achter de rug waar ik 2 weken lang 3 x 30mg nam. Daarna weer terug naar 1 x 30mg ( in de avond ). En voor het eerst dus last van ontwenningsverschijnselen. Ik ben toen naar 3 x 20mg terug gegaan ( dus van 3 x 30mg naar 3 x 20mg ) en dat ging maar net. Nu zit in op 1 x 20mg s'avonds ( dit alles in een maand ). Je hebt soms dagen als je je lichaam te veel belast dat het erger is. Maar ik merk ook juist als je te veel op je bed ligt en je huis niet uit komt, dat het dan alleen maar erger wordt. 

 

Mijn tip wat echt goed helpt: probeer positieve ervaringen op te doen. Laat je meeslepen door een vriend of partner de deur uit en probeer je focus er vanaf te halen. Door afleiding en positieve ervaringen gaat het al snel een heel stuk beter. En maak je niet druk om dat je even een stapje terug moet doen, dat hoort er bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onvoorstelbaar!  Ik heb geslapen! Wel 6 uur.

Gisteren was ik erg beroerd en allerlei klachten, o.a. duizelig, misselijk, suizende oren, maagpijn, spiertrekkingen, hoofdpijn, lichte angst en dissociatie.

Toch wat gewandeld. 's Avond een beetje wat licht kunnen eten. Was eigenlijk al bang om weer te gaan slapen.

Was wel heel erg moe, maar dat ben ik ook al een hele tijd.

Maar ik viel in slaap en heb sinds jaren ( en nu in deze situatie van ontwennen?) toch geslapen.

Misschien omdat de klachten iets makkelijk te begrijpen zijn door mij vanwege 2 voorafgaande traumatische, zeer heftige ontwenningsperioden?

Had deze keer ook niet zo'n hoge dosering en wat korte pauzes tussendoor? Nou ja ik weet het niet. Misschien even een window?

Nu ben ik i.i.g. blij.

Vind het wel jammer dat mijn omgeving de afbouw en ontwenning van benzo's niet begrijpt. Ze geloven het niet, of zeggen er zal wel wat anders aan de hand zijn. Voel me daar steeds niet serieus in genomen en dat doet pijn. Daarom is dit forum zo fijn.

Nu hou ik me even bij mijn blije gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De klachten na het stoppen met de oxa blijven schommelen. Soms een paar dagen redelijk en nu denk ik de 14 dagen piek. Want nu weer allerlei klachten.

Probeer toch dingen te blijven doen, rustig aan en soms wat kort iets doen, want dan ben ik zo misselijk, duizelig en hoofdpijn, enz. en kan ik niet veel.

Hoop dat de klachten nu na de piek toch langzaam wat minder gaan worden. Ben het beu al die benzo klachten en me beroerd voelen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-8-2019 om 17:05 zei Moedig:

De klachten na het stoppen met de oxa blijven schommelen. Soms een paar dagen redelijk en nu denk ik de 14 dagen piek. Want nu weer allerlei klachten.

Probeer toch dingen te blijven doen, rustig aan en soms wat kort iets doen, want dan ben ik zo misselijk, duizelig en hoofdpijn, enz. en kan ik niet veel.

Hoop dat de klachten nu na de piek toch langzaam wat minder gaan worden. Ben het beu al die benzo klachten en me beroerd voelen.

 

schommelen is juist heel normaal he voor benzo-ontwenning. Het typeert de ontwenning. Op en neer en op en neer. Het kan zeer lang aanhouden en zeker in jouw geval omdat het niet de eerste keer is.

Hoe heb je afgelopen nachten geslapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kannietmeer, het slapen gaat steeds niet goed. Ik slaap al jaren niet goed. En tijdens afbouw en ontwenning is het nog erger.

Ik slaap meestal zo rond de 4 uur. Een enkele keer 5. Dus ik hoop dat dat toch nog nog wat gaat verbeteren.

Om goed te kunnen functioneren is 4 uur te kort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 3-8-2019 om 03:31 zei Moedig:

Nou hier zit ik dan weer om 3 uur ‘s nachts te typen. Kan niet slapen, heel onrustig.

Ben intussen toch te snel gestopt met de oxa denk ik. Het ging goed naar mijn gevoel. Maar er kwam wat stress bij door situaties om me heen. Bijv. Schilders aan het werk aan mijn woning, met veel kabaal al heel vroeg op de dag. En ook de chemische geur van verf waar ik helemaal niet tegen kan. Dus zowiezo al misselijk en hoofdpijn en slaat op mijn keel. Merkte al dat ik erg geprikkeld raakte. Nu ook mijn hoofd heel onrustig. Ben nu 10 dagen gestopt, maar het lijkt of de ontwenningsverschijnselen nu pas beginnen. Ook weer een unheimlich lichtelijk angstig gevoel, suizende oren, last van geuren en licht, droge mond, eten smaakt niet. enz. enz.

tjee, wat een ellende. Waarom heb ik me over laten halen door de huisarts, praktijkondersteuner en psychosomatische fysio, om weer een benzo te nemen.... Tja ik wilde wel weer eens slapen. Want dat gaat eigenlijk al jaren niet goed. Dat steeds niet/nauwelijks slapen maakt je ook oververmoeid. Ik ben er ook best gevoelig voor, dat weet ik intussen ook. Maar het begon met een enkele keer een om wat te kunnen slapen. En door een emotionele situatie wat vaker genomen. Terwijl ze eigenlijk nooit echt hielpen om te slapen. Nam ik er een sliep ik 4 uur en nam ik er geen sliep ik ook 4 uur. Nu door de onttrekking slaap ik weer niet in. Kan me niet ontspannen, heb het ook benauwd, maagpijn. Wordt er eigenlijk heel kwaad door. Vooral op mezelf en toch ook wel op de hulpverleners die zo aandrongen, terwijl ik al had aangegeven twee keer een heftige ontwenning mee te hebben gemaakt. En dus liever geen benzo’s meer wilde.

Nou, ik ben echt even van me af aan het schrijven. Krijg die lijn onder de tekst niet weg. Neem een kopje kamille thee...

Hallo moedig. Ik kan ook niet slapen. Ik ben ook boos dat ik mij dit allemaal heb laten voorschrijven. Ik heb ook veel maagpijn en wil ook van die troep af. Ik word alleen maar gewezen op cognitieve therapie .mindfullness en yoga. Aan mijn hoela. Ik heb dat allemaal al uitgeprobeerd. Ik had beter moeten weten en de bijsluiters moeten lezen. Na 3 weken ben je al verslaafd en ze hebben me die rotzooi 3 jaar voorgeschreven. Iedereen om me heen zegt doorbijten. Ik ga door een hel. Ik wil stiekem afbouwen maar dat is ook een hel. Succes Wanhopige. Ik hoop dat je ondertussen een wonderidee hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen ervoor dat je vitaminen en mineralen kwijtraakt. Naderhand zou je dat dus moeten helpen herstellen. Allereerst met goede voeding. Daarbij zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, door geen losse koolhydraten te eten/drinken. Plus wat vitaminen,  mineralen, vetzuren en aminozuren. Aminozuren als creatine en glutamine helpen de gaba-aanmaak. Tryptofaan en vooral 5htp helpt de aanmaak van serotonine en melatonine maar is niet voor iedereen het juiste middel. Beter advies vragen hierbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...