Spring naar bijdragen

De h. kamer 2-8-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen strijders,

Hoe hebben we het vannacht gedaan? Ik heb liggen pitten, niet meer normaal zeg.

Verbloemen hoe minder prikkels je van  buitenaf krijgt hoe meer prikkels van binnenuit lieverd. Je gaat hoe langer hoe meer voelen. Probeer kost wat kost, iets te blijven doe buiten je slaapkamer, anders kan je het daar dadelijk ook niet uithouden. Heb je wel eens gedacht als je in die angst zit, dat het hyperventilatie zou kunnen zijn?

Zoek dat eens op op internet als je wilt. Daar staat misschien ook bij hoe je dat kan verminderen. Maar blijf wat aan de gang.

Hoe is het met de rest van onze kanjers?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Fijn @bolletje, dat je heerlijk geslapen hebt!

Vanochtend voor het eerst sinds een paar weken weer eens te vroeg wakker. Sinds gister snipverkouden, op vakantie ook al ziek geweest. Maar even een korte afbouwpauze inlassen, om even letterlijk op adem te komen. 

@Cyclad58: hoe gaat het nu? Die Temazepam is raar spul. Daar word je ook depressief van. Ik heb het drie keer gebruikt: het werkte slecht, en de volgende dag had ik enorme huilbuien. Het brengt je denk ik veel meer onrust. 

@Annie87: knap dat je het allemaal zo volhoudt. Het is vreselijk dat alles tegelijk komt. 

Vlak voor mijn menstruatie word ik altijd emotioneler. Verder heb ik op zich weinig te klagen over mijn afbouwproces. Maar vaak denk ik: goed om straks van de benzo’s af te zijn, hersenen genezen, etc. Maar waar ga ik naar terug? Ik was al voor de benzo’s chronisch vermoeid. Dus ik zie zeker in dat ik van de benzo’s ga genezen, maar ik voel niet het idee van: ik ga weer fit worden, oude leven oppakken, alles doen. Want dat kon ik voor de benzo’s ook al niet. Ik ben al moe vanaf mn 12de, en na mijn zwangerschap is het sowieso nog erger geworden. 

Nou ja, wat melancholisch geklaag van mijn kant. Ik sta wel zeer positief in het geestelijk herstellen: veel baat bij de psycholoog, EMDR, neurofeedback. Maar fysiek heb ik er vooralsnog stukken minder vertrouwen in, omdat het al nooit veel bijzonders was. 

Lieve allemaal, fijne dag gewenst, en voor degene die het nodig hebben: veel sterkte gewenst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker geslapen. De verhuizing was zwaar op beide punten. Lichamelijk en geestelijk. Ik was iedere avond zo moe. Pijn aan mn knieën en hakken. En zwaar overprikkeld. 

De rust is nu langzaam aan het terug keren nu het oude huis is opgeleverd.  Nog de laatste loodjes aan de zolder en wat kasten in elkaar zitten en dan is het zo goed als klaar. 

Wat een mix aan emoties zitten er aan een verhuizing. De landing komt pas later als je op een rustpunt komt. Het besef dat je toch heel veel vrienden gaat missen. 

 

Een nieuwe start. Nieuwe kansen en hopelijk hier de volledige afbouw van mn medicatie. 

 

Fijne dag iedereen. Knuffel xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve @Annie87. als jij voorheen altijd fit en gezond was denk ik dat je een heel eind kan komen. Je hebt helaas wel fysiek en geestelijk een trauma opgelopen, en dat kun je niet uitwissen, maar wel verzachten met de juiste hulp als je er aan toe bent en het aankunt. Is je eetlust al wat meer terug?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx lieve @ELL 

ja eten doe ik wel. Veel klachten zijn verdwenen maar ik had ook wel 50 ontwenninsverschijnselen. Heb er nu nog ongeveer 10. Over ongeveer 3 maanden start ik weer met therapie en hoop ik alles te kunnen verwerken. Als ik terugdenk aan het ongeloof waar ik mee te maken heb gehad, de verkeerde diagnoses zoals een heleboel hier, de afschuwelijke ervaringen van het ontwennen en de heftige scheiding en dingen die in het huwelijk zijn gebeurd dan heb ik heel wat te verwerken. 

Hoe zit jij in je afbouw? Waar ben je precies? 

Veel liefs xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb je zeker @Annie87. Je bent op zo’n kwetsbaar moment in de steek gelaten. En inderdaad, het ongeloof en de misdiagnoses. Heb je al een therapeut op het oog of krijg je er 1 toegewezen? Het is zeker belangrijk dat iemand je gelooft. Dat is al zo’n opluchting. 

Ik heb zelf nu 2 EMDR sessies gehad en dat heeft mij al behoorlijk geholpen. Het kan soms sneller gaan dan je denkt. 

Heb net even gerekend, ik neem nu 3,78 pil Diazepam nog. Dat is dan (ben heel slecht met cijfers) dacht ik nog 7,56 Mg? In april ben ik gaan afbouwen vanaf 12 Mg. Heb nog 25 Mg Sertraline ook. Die heb ik laten omzetten naar vloeibaar, die ga ik ook langzaam afbouwen. Tegelijk met de Dia. Na mijn menstruatie denk ik dat aan te kunnen. Grootste klachten zijn: vermoeid, lage weerstand, voor de menstruatie soms te vroeg wakker. Ik mag dus niet klagen..... Vooral niet in vergelijking met hoe ik er in de winter bij liep. 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ELL:

Dat heb je zeker @Annie87. Je bent op zo’n kwetsbaar moment in de steek gelaten. En inderdaad, het ongeloof en de misdiagnoses. Heb je al een therapeut op het oog of krijg je er 1 toegewezen? Het is zeker belangrijk dat iemand je gelooft. Dat is al zo’n opluchting. 

Ik heb zelf nu 2 EMDR sessies gehad en dat heeft mij al behoorlijk geholpen. Het kan soms sneller gaan dan je denkt. 

Heb net even gerekend, ik neem nu 3,78 pil Diazepam nog. Dat is dan (ben heel slecht met cijfers) dacht ik nog 7,56 Mg? In april ben ik gaan afbouwen vanaf 12 Mg. Heb nog 25 Mg Sertraline ook. Die heb ik laten omzetten naar vloeibaar, die ga ik ook langzaam afbouwen. Tegelijk met de Dia. Na mijn menstruatie denk ik dat aan te kunnen. Grootste klachten zijn: vermoeid, lage weerstand, voor de menstruatie soms te vroeg wakker. Ik mag dus niet klagen..... Vooral niet in vergelijking met hoe ik er in de winter bij liep. 

Knap van je! Maar doe je de AD tegelijk? Zou je niet eerst de Dia doen? Als het te zwaar wordt weet je niet meer wat wat is? 

Succes je bent op de goede weg! Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei ELL:

Hoi allemaal.

Fijn @bolletje, dat je heerlijk geslapen hebt!

Vanochtend voor het eerst sinds een paar weken weer eens te vroeg wakker. Sinds gister snipverkouden, op vakantie ook al ziek geweest. Maar even een korte afbouwpauze inlassen, om even letterlijk op adem te komen. 

@Cyclad58: hoe gaat het nu? Die Temazepam is raar spul. Daar word je ook depressief van. Ik heb het drie keer gebruikt: het werkte slecht, en de volgende dag had ik enorme huilbuien. Het brengt je denk ik veel meer onrust. 

@Annie87: knap dat je het allemaal zo volhoudt. Het is vreselijk dat alles tegelijk komt. 

Vlak voor mijn menstruatie word ik altijd emotioneler. Verder heb ik op zich weinig te klagen over mijn afbouwproces. Maar vaak denk ik: goed om straks van de benzo’s af te zijn, hersenen genezen, etc. Maar waar ga ik naar terug? Ik was al voor de benzo’s chronisch vermoeid. Dus ik zie zeker in dat ik van de benzo’s ga genezen, maar ik voel niet het idee van: ik ga weer fit worden, oude leven oppakken, alles doen. Want dat kon ik voor de benzo’s ook al niet. Ik ben al moe vanaf mn 12de, en na mijn zwangerschap is het sowieso nog erger geworden. 

Nou ja, wat melancholisch geklaag van mijn kant. Ik sta wel zeer positief in het geestelijk herstellen: veel baat bij de psycholoog, EMDR, neurofeedback. Maar fysiek heb ik er 

Ha @ELL, op zich gaat het de laatste 2 dagen (zonder Temazepam!) beter. Temazepam helpt mij (nog) wel, maar ik ben het met je eens dat ik er beter vanaf kan blijven. Ik heb altijd ene keuze en de keuze was deze week om het wel te doen, ook omdat mijn partner met een hernia kampt, het op het werk druk is en ik de verantwoordelijkheid niet wil ontlopen. Niet slim, maar het is de aard van het beestje. Ik ben er inmiddels ook wel achter dat mijn werkgever zich aan alle regeltjes gaat houden als het tot een gedeeltelijk ontslag komt (ik werk al bijna een jaar 75% en ben in oktober 2020 2 jaar gedeeltelijk ziek als ik mijn uren niet ophoog. Dat is even mijn laatste zorg nu en mijn verantwoordelijkheid jegens de werkgever heeft zijn grens nu ook wel bereikt. 

En ja, van de benzo's ga je genezen. Ik was voor de benzotijd ook actief en kerngezond. Heb echt pech gehad, de laatste 2 jaar ook iets te veel nare gebeurtenissen meegemaakt. Hopelijk zet het herstel door, want beter gaat het uiteraard wel! 
Sterkte met de laatste afbouwloodjes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Verbloemen je hebt niets laten weten vandaag. Dat ben je ook niet verplicht hoor maar automatisch maak ik me dan toch een beetje druk.

Hallo Bolletje.

Ik was net bezig je te antwoorden en toen was het weer weg.

Ja ik hyperventileren best wel .Ik heb daar oefeningen voor.

Alleen als de angst te hoog is kan ik het niet toepassen. Ik wijt het ook aan 40 jaar benzo gebruik in hoge dosis en de dreun van het snelle ontwennen.

Zondag ga ik met vijl en weegschaaltje verder afbouwen.

Daar helpt kannietmeer mij bij.

De ontwenning is soms zo erg.dan heb ik zoveel.pijn niet te beschrijven. Maar ik hou vol.

Liefs.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...