Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
knakker

Minderen & Gecontroleerd Drinken

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Rosee:

Ik vraag me af wanneer het een succesverhaal is, zolang het goed gaat? Want het kan immers altijd weer mis gaan en dan zou je kunnen zeggen: zie je wel, minderen kan niet.

Ja, zo lang het goed gaat, gaat het goed. Maar precies hetzelfde geldt toch eigenlijk voor stoppen.

Ik meen te begrijpen dat Yvonne al vele jaren stabiel af en toe wat drinkt, dus dat begint wel op succes te lijken :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik mijn eigen verhaal niet als succesverhaal omschrijven @bumperjim. Al vind ik het wel knap dat ik nu al jaren zelf achter het stuur zit als het om mijn alcoholgebruik gaat. Of ik succesvol ben laat ik graag aan de ander over om te beoordelen. Wat ik veel belangrijker vind is dat ik de onderliggende oorzaak van mijn alcoholmisbruik ben gaan herkennen en gaan aanpakken. Mijzelf open en eerlijk onder de loep ben gaan nemen en op basis daar van serieuze veranderingen in mijn keuzes en gedrag heb doorgevoerd. Ik meen te hebben gelezen dat jij ook een dergelijk proces door maakt, bijvoorbeeld hoe jij vandaag in je werk staat. Hoor het graag.

@YanaIn relatie tot alcohol gebruik geloof ik zelf niet zo in "zolang het goed gaat gaat het goed". Ik heb een keuze gemaakt en voor mijzelf een aantal voorwaarden gesteld waaraan mijn leven moest blijven voldoen. Die voorwaarden hadden/hebben vooral te maken met hoe ik in het leven wil staan en hoe ik met mijzelf om ga. Dat is niet alleen mild zijn naar mijzelf, maar waar nodig mijzelf ook keihard aanpakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@bumperjimIk geloof niet dat het heel gevoelig voor me ligt, maar je vragen komen op mij niet open over. Je vraagt 'is het een succes?' maar ik lees 'wat jij doet is niet oké'.

Best mogelijk dat ik me vergis hoor, dat zou fijn zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...