Spring naar bijdragen

Ik ben angel


Angel28

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik een behoorlijk verslavingsgevoelig karakter heb. Het begon op mijn 13e met softdrugs, uiteindelijk harddrugs. Op mijn 17e daar mee gestopt, omdat ik ernstige angst- en paniekaanvallen kreeg. Die nasleep heeft jaren geduurd. Ik durfde letterlijk niks meer, zat alleen nog binnen. De drugs heb ik nooit meer aangeraakt. Langzamerhand herstelde ik met behulp van oxazepam en valium. Soms bewaarde ik een paar door een aantal dagen niks te nemen om zo een lekker gevoel te krijgen. Ik merkte ook dat alcohol me niet angstig maakte. De combinatie met de medicatie gaf me een heerlijke rust. Na jaren verviel de medicatie, omdat de arts meende dat ik het zelf wel kon. En ik denk dat hij daarin helemaal gelijk had. Langzamerhand sloop de alcohol meer en meer binnen in mijn leven. Ik begon weer uit te gaan en merkte dat ik van alles durfde met drank op; eenvoudige dingen als dansen en praten met onbekenden. Ik was altijd een rustig meisje geweest. In de jaren die volgden bleef alcohol mijn vriend op hoogte- en dieptepunten. De tijd van het feesten lag achter me, ik had een baan en twee kinderen. Alles leek voor de buitenwereld onder controle, terwijl alcohol de controle over mij had. Een stiekeme drinker was ik geworden, die haar flessen verschool in de kliko. Die haar tanden maar bleef poetsen. Die elke dag ontbeet met 2 paracetamollen om de ergste kater weg te werken. Een stiekeme drinker die na het werk de eerste glaasjes dronk als ranja, om de scherpe randjes van een drukke dag te polijsten. "hoe doe je het toch allemaal?" "" Je doet alles zo goed!" Ik voelde me allang niet meer trots op mezelf. Alles wat ik deed, deed ik automatisch, gedreven door de drank. De drank die me al niet eens meer smaakte, maar me moest laten voelen zoals ik me dacht te horen voelen. Of was het meer het niks meer willen voelen? Ik heb mezelf jaren voor de gek gehouden dat het wel meeviel. Aan mij zag je immers niks? Ik functioneerde gewoon. Vorige week kwam de ommezwaai. Twee flessen wijn maakten dat ik buiten mezelf trad en een lief mens met woorden heel veel pijn heb gedaan. Ik wou dat ik wist wat ik heb gezegd, maar dat weet ik. Ik had een blackout. De katerige dag erna nam ik het besluit; de ruim 1 fles wijn per dag geef ik op. Ik ben iemand geworden die ik niet wil zijn en ik, alleen ik kan dat veranderen. Ik wil niet hard en onverschillig zijn, boos en confronterend. Ik wil weer vrede hebben met wie ik eigenlijk ben....dat rustige meisje dat nooit iemand zomaar verdriet zou doen.

Sinds die dag ben ik gaan afbouwen, van 2 naar 1 glaasjes wijn per dag. Ik heb degene die ik pijn deed verteld dat ik drink. En ik bedoel veel drink, al heel lang. Ik had verwijten verwacht, maar die kreeg ik niet. Morgen de eerste dag naar helemaal alcoholvrij. Ik wil, ik kan en ik moet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Angel,

Welkom hier en de eerste stap is gezet! En wat knap dat je eerlijk bent geweest naar degene die je gekwetst hebt. Daar is lef voor nodig en het is ook fijn om iemand in vertrouwen te nemen. Die er voor je kan zijn als het even wat minder gaat. Ik wens je heel veel succes toe! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Angel 28, wat goed dat je er bent. Bedankt voor je verhaal, wat een waanzin is drinken toch eigenlijk als je het zo op papier zet, vind  je niet? Veel herkenning, mocht mijzelf ook graag in allerlei bochten wringen om te blijven functioneren en te verbergen wat steeds erger werd. Knap dat je eerlijk bent geweest naar degene die je hebt gekwetst, nog knapper dat je eerlijk bent naar jezelf en toegeeft dat alcohol op dit moment jouw beheerst en niet andersom.

Succes met je eerste droge dag morgen, zal best even spannend zijn schat ik in ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ontzettend bedankt voor jullie feedback! Doet me werkelijk goed. Mijn brein speelt al twee ochtenden een vals spelletje met me. Ik sta op met een behoorlijk katergevoel, inclusief droge mond. Inmiddels ebt het weg. Het maakt dat ik me sterk voel. Dit soort kleine gevechtjes verwacht ik de komende tijd nog vaker. Het is wel opmerkelijk dat ik er toch goed uitzie, ik kijk anders uit mijn ogen, meer alert en helder. En mijn buik slinkt. Niet dat deze nou zo dik was, maar het lijkt alsof ik als een dolle op de loopbanden van basic fit heb gerend. Mijn mood heeft er gelukkig niet onder te lijden. Kreeg gister nog eens behoorlijk de slappe lach. Dat was een groot cadeau, om te weten dat ik ook kan lachen zonder middelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi he, je hebt al één van de eerste cadeautjes van herstel te pakken, lekker gelachen ook zonder een middel! Laat je gedachten maar gedachten zijn, jij hebt de keuze om er naar te handelen of niet. Blijf maar voor ogen houden dat niet drinken je cadeautjes geeft en dat drinken alleen maar mooie dingen van je afpakt.

Succes met de rest van de dag, blijf je droog dan begin je morgen misschien wel helemaal zonder kater(gevoel) hoe mooi zou dat zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor de lieve ondersteuning. Nou Lonster dat ik mijn angst ook. Of dat bepaalde paniekgevoelens weer de kop op steken. Maar diep van binnen weet ik dat ik daar boven sta. Ik verloor mijn man tijdens de tweede zwangerschap. Ik geloof dat ik in drinken een verdoving vond. Maar ook een soort bonus na het einde van de dag. Na bijna 10 jaar alleen te zijn geweest heb ik iemand leren kennen die zeer gezond leeft; niet roken drinken drugs vlees etc. Ik heb 3/4 jaar mijn levensstijl voor hem verborgen weten te houden. Tot ik vorige week een behoorlijke slechte dronk kreeg en hem echt onjuist heb behandeld met gemene woorden. Er was een dag later geen weg terug om hem eerlijk alles op te biechten. Stuk zelfreflectie deed ook wonderen. De keuze om te stoppen heb ik trouwens helemaal zelf gemaakt. Ben enorm van mezelf geschrokken en besefte dat ik wel vaker zo deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dapper en mooi schrijf je.  Ik denk dat je heel goed bezig bent. Houd vol! Ik heb ook lang vol gehouden  (Hoe doe je dat toch?) met een fles (plus) per dag. Als ik nu foto's van mezelf zie van toen en van nu: zie ik een ander persoon. Helder.

En het is ook beter geworden. Mijn leven. Dat wens ik jou ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je weer bent verder gegaan met je goede voornemens. We zijn allemaal mensen met soms zwakke momenten. Probeer juist die momenten ook te zien als leerproces. Echt super dat je de draad weer hebt opgepakt. Hier ook water, met citroenschijfjes limoen en munt...haha....Mijn lichaam weet niet wat het overkomt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Op 30-7-2019 om 19:10 zei Angel28:

Ik denk dat ik een behoorlijk verslavingsgevoelig karakter heb. Het begon op mijn 13e met softdrugs, uiteindelijk harddrugs. Op mijn 17e daar mee gestopt, omdat ik ernstige angst- en paniekaanvallen kreeg. Die nasleep heeft jaren geduurd. Ik durfde letterlijk niks meer, zat alleen nog binnen. De drugs heb ik nooit meer aangeraakt. Langzamerhand herstelde ik met behulp van oxazepam en valium. Soms bewaarde ik een paar door een aantal dagen niks te nemen om zo een lekker gevoel te krijgen. Ik merkte ook dat alcohol me niet angstig maakte. De combinatie met de medicatie gaf me een heerlijke rust. Na jaren verviel de medicatie, omdat de arts meende dat ik het zelf wel kon. En ik denk dat hij daarin helemaal gelijk had. Langzamerhand sloop de alcohol meer en meer binnen in mijn leven. Ik begon weer uit te gaan en merkte dat ik van alles durfde met drank op; eenvoudige dingen als dansen en praten met onbekenden. Ik was altijd een rustig meisje geweest. In de jaren die volgden bleef alcohol mijn vriend op hoogte- en dieptepunten. De tijd van het feesten lag achter me, ik had een baan en twee kinderen. Alles leek voor de buitenwereld onder controle, terwijl alcohol de controle over mij had. Een stiekeme drinker was ik geworden, die haar flessen verschool in de kliko. Die haar tanden maar bleef poetsen. Die elke dag ontbeet met 2 paracetamollen om de ergste kater weg te werken. Een stiekeme drinker die na het werk de eerste glaasjes dronk als ranja, om de scherpe randjes van een drukke dag te polijsten. "hoe doe je het toch allemaal?" "" Je doet alles zo goed!" Ik voelde me allang niet meer trots op mezelf. Alles wat ik deed, deed ik automatisch, gedreven door de drank. De drank die me al niet eens meer smaakte, maar me moest laten voelen zoals ik me dacht te horen voelen. Of was het meer het niks meer willen voelen? Ik heb mezelf jaren voor de gek gehouden dat het wel meeviel. Aan mij zag je immers niks? Ik functioneerde gewoon. Vorige week kwam de ommezwaai. Twee flessen wijn maakten dat ik buiten mezelf trad en een lief mens met woorden heel veel pijn heb gedaan. Ik wou dat ik wist wat ik heb gezegd, maar dat weet ik. Ik had een blackout. De katerige dag erna nam ik het besluit; de ruim 1 fles wijn per dag geef ik op. Ik ben iemand geworden die ik niet wil zijn en ik, alleen ik kan dat veranderen. Ik wil niet hard en onverschillig zijn, boos en confronterend. Ik wil weer vrede hebben met wie ik eigenlijk ben....dat rustige meisje dat nooit iemand zomaar verdriet zou doen.

Sinds die dag ben ik gaan afbouwen, van 2 naar 1 glaasjes wijn per dag. Ik heb degene die ik pijn deed verteld dat ik drink. En ik bedoel veel drink, al heel lang. Ik had verwijten verwacht, maar die kreeg ik niet. Morgen de eerste dag naar helemaal alcoholvrij. Ik wil, ik kan en ik moet!

 

Op 30-7-2019 om 19:10 zei Angel28:

 

Sinds die dag ben ik gaan afbouwen, van 2 naar 1 glaasjes wijn per dag. Ik heb degene die ik pijn deed verteld dat ik drink. En ik bedoel veel drink, al heel lang. Ik had verwijten verwacht, maar die kreeg ik niet. Morgen de eerste dag naar helemaal alcoholvrij. Ik wil, ik kan en ik moet!

Ben je al helemaal alcoholvrij? @Angel28

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...