Spring naar bijdragen

Huiskamer 30 Juli 2019


Aanbevolen berichten

Lieve mensen,
wat een mooi weer en wat ben ik blij dat ik kan slapen. Het duurde even, want ik stond door wat prikkels, vlak voor het slapen gaan, nog te stuiteren toen ik ging liggen. Maar het is goed gekomen, want ik sliep om 2 uur en toch tot bijna 10 uur geslapen. Niet helemaal rustig door meneer Mug, maar ik weet dat ik nog steeds in mijn handjes mag knijpen met al die uren slaap.

Iemand een kopje cafeine vrije koffie of groene thee? Koekje erbij?

image.thumb.png.bb1f382bfffee235d842722ee0ee39f2.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik ging net eens even om het hoekje gluren of er al een huiskamer was geopend ;)

Vroeg me al af hoe het met je gaat @Kannietmeer ^_^
Lekker een kopje cafeine vrije koffie!

Hoe gaat het met de rest vandaag???
@Cyclad58 @Robbin @Leen @mevrouwtje54 @Verbloemen @doorbijter @Annie87 @Bianca78 @bolletje @ELL @Moedig en diegene die ik misschien ben vergeten...:rose:

 

86cfd693e284f69e679d5b1527249e76.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Het ging redelijk maar sinds gisteren een stuk minder. Was wakker geworden met ontzettende hoofdpijn dat kwam uit mijn nek vandaan na een paracetamol kon ik weer verder slapen, rest van de dag niet helemaal ok. Tijdens het avondeten ineens erg misselijk waardoor ik stond te kokhalzen daarna buikpijn. Vannacht aardig geslapen wel nog steeds pijn in mijn buik maar dat zit meer aan de zijkant net onder mijn ribben aan allebei de kanten. Wordt een rustig dagje thuis op de bank denk ik.

Hoe gaat het met jou @EefjeJ ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal ,

Hier in het hoekje van holland is het 24 graden ,zo naar buiten met de hondjes ben een beetje laat.Mijn eerste 2 weken tapperen zit erop nog 7 mg te gaan,moet zeggen dat het iets beter te handelen is als in 1 keer 1 mg eraf te halen.Had gisteren een waardeloze dag voelde me opstandig boos verdrietig plus de ontwenning was in alle staten.Mijn brain fog gaat minderen het zal er wel bij horen denk ik maar, dus het wordt tijd voor de psycholoog.Ik ga vandaag kijken hoe ik eraan toe ben en als ik denk dat het gaat lukken wil ik 1 mg in een week gaan tapperen,ik laat het jullie weten.

Hopelijk kunnen jullie een beetje genieten van het lekkere weer ,zo niet rustig aan en zorg goed voor je jezelf:rose:

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bianca78 vervelend! Inderdaad lekker rustig aan doen vandaag, komt goed... Met mij gaat het wel redelijk, vannacht pijn in mijn maag, nu is het over...

@mevrouwtje54 ook een rotdag gisteren...rustig aan! Ik kan de foto's niet zien, misschien ligt het aan mijn telefoon...wat voor hondjes heb je? Ik ben dol op honden, eigenlijk op bijna alle dieren :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei EefjeJ:

@Bianca78 vervelend! Inderdaad lekker rustig aan doen vandaag, komt goed... Met mij gaat het wel redelijk, vannacht pijn in mijn maag, nu is het over...

@mevrouwtje54 ook een rotdag gisteren...rustig aan! Ik kan de foto's niet zien, misschien ligt het aan mijn telefoon...wat voor hondjes heb je? Ik ben dol op honden, eigenlijk op bijna alle dieren :)

@EefjeJJammer dat je het niet ziet,zijn kleintjes kruisingen, een Shih  tzu/maltezer en een Shitzu/Lhasa Apso  ontzettend lief...en twee poezen lekkere beesten boel hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik zou dat proberen Verbloemen.

ik was 11 kg afgevallen tijdens de ontwenning en kon niet eten. Heb toen ook Fresubin (apotheek) en Nutridrink genomen. Dat kon ik wegkrijgen en daarmee krijg je toch wat voeding binnen, mineralen, vitamines, enz. Ze hebben die in allerlei smaakjes.

bewerkt door Moedig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Iedereen die het moeilijk heeft veel sterkte.

@Verbloemen, kun je de gevoelens van angst omschrijven? Is het iets wat je lichamelijk ook voelt, bijvoorbeeld in je hoofd of in je buik?  jet lijken mij toch allemaal ontwenningsklachten.

Overigens moet ik iets bekennen. Ik heb afgelopen nacht weer een Temazepam genomen. Ik kon de slaap niet vatten en omdat ik toch naar mijn werk moest (van wie, zul je vragen? Tja, dat is zo'n innerlijk moeten, heel hinderlijk) wilde ik persé slapen. Vind het erg zwak van mezelf en ik heb nu ook allerlei klachten. Spanning op de buik vooral. Eigen schuld, maar ik ben toch bang dat dit me blijft achtervolgen. En tot en met gisteren ging het best weer een dikke week heel goed. 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik op het werk een gesprek had over mijn "toekomst". Ik ben natuurlijk al een tijd ziek (nu 25%) Als dat zo blijft word ik na 2 ziektejaren voor die 25% ontslagen. Dat begrijp ik, maar dat beeld is niet echt positief. Momenteel is 6 uur de max (vooral omdat ik nog regelmatig een slechte dag heb) en ik moet nog 6 jaar tot mijn pensioen. Lastig en dat bezorgt me ook wel hoofdbrekens. 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

Hoi allemaal,

Iedereen die het moeilijk heeft veel sterkte.

@Verbloemen, kun je de gevoelens van angst omschrijven? Is het iets wat je lichamelijk ook voelt, bijvoorbeeld in je hoofd of in je buik?  jet lijken mij toch allemaal ontwenningsklachten.

Overigens moet ik iets bekennen. Ik heb afgelopen nacht weer een Temazepam genomen. Ik kon de slaap niet vatten en omdat ik toch naar mijn werk moest (van wie, zul je vragen? Tja, dat is zo'n innerlijk moeten, heel hinderlijk) wilde ik persé slapen. Vind het erg zwak van mezelf en ik heb nu ook allerlei klachten. Spanning op de buik vooral. Eigen schuld, maar ik ben toch bang dat dit me blijft achtervolgen. En tot en met gisteren ging het best weer een dikke week heel goed. 

 

Je kan altijd weer opnieuw beginnen.

Ja ik voel het door lijn hele lichaam. Onrust tintelen spanning niet normaal. Soms niet te verdragen.  Aangezichtspijn. Graag willen slikken.om gek van te worden en het lijkt steeds erger te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Verbloemen:

Je kan altijd weer opnieuw beginnen.

Ja ik voel het door lijn hele lichaam. Onrust tintelen spanning niet normaal. Soms niet te verdragen.  Aangezichtspijn. Graag willen slikken.om gek van te worden en het lijkt steeds erger te worden

Ja, je kunt altijd opnieuw beginnen, maar dat wil ik juist niet. Ik begrijp dat je de onrust en pijn weg wilt slikken met benzo's . Dat is misschien even helpend, maar op de lange termijn niet. Voel je je wel rustiger als je je normale dosering hebt ingenomen? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Cyclad58:

Hoi allemaal,

Iedereen die het moeilijk heeft veel sterkte.

@Verbloemen, kun je de gevoelens van angst omschrijven? Is het iets wat je lichamelijk ook voelt, bijvoorbeeld in je hoofd of in je buik?  jet lijken mij toch allemaal ontwenningsklachten.

Overigens moet ik iets bekennen. Ik heb afgelopen nacht weer een Temazepam genomen. Ik kon de slaap niet vatten en omdat ik toch naar mijn werk moest (van wie, zul je vragen? Tja, dat is zo'n innerlijk moeten, heel hinderlijk) wilde ik persé slapen. Vind het erg zwak van mezelf en ik heb nu ook allerlei klachten. Spanning op de buik vooral. Eigen schuld, maar ik ben toch bang dat dit me blijft achtervolgen. En tot en met gisteren ging het best weer een dikke week heel goed. 

 

zou het voor jou niet goed zijn om die troep gewoon niet meer in huis te hebben lieve Ad? Lijkt me voor jou beter. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

zou het voor jou niet goed zijn om die troep gewoon niet meer in huis te hebben lieve Ad? Lijkt me voor jou beter. :rose:

Daar heb ik serieus over nagedacht. Ik denk alleen dat mijn angsten in de nacht dan te groot worden. Ik word helaas erg onrustig als ik niet slaap, terwijl ik toch eigenlijk altijd rustig naar bed ga. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Verbloemen:

Je kan altijd weer opnieuw beginnen.

Ja ik voel het door lijn hele lichaam. Onrust tintelen spanning niet normaal. Soms niet te verdragen.  Aangezichtspijn. Graag willen slikken.om gek van te worden en het lijkt steeds erger te worden

Het is  een fase van heftige ontwenning waar je in zit lieverd. En dat is ook slecht te verdragen. Alleen maar te overleven. 
De narigheid is helaas nog niet tot rust gekomen en daar is een hoop geduld voor nodig. Geef het niet op hoor, want je kan hier echt weer uit komen.
Gisteren zei je zelf ook tegen me: Proffesor Ashton benoemt zelfs heel specifiek dat ook ouderen die afbouwen gewoon kunnen herstellen en weer volledig functioneel kunnen worden.

zou dat niet geweldig zijn, als je al die tijd dat je je zo ziek hebt gevoeld, het nu een nieuwe weg gaat zijn ,waarin je toewerkt naar genezing en het hervinden van jezelf? Jij verdient het om jezelf terug te vinden. Je bent een mooi mens, dat al zo veel heeft geleden. Je mag nu voor jezelf gaan staan en eindelijk iets anders van het leven ontvangen. Kennis over de pillen en de ontwenning heb je dan niet voor niets gekregen, en mogelijk krijg je een hele nieuwe ' ik' te zien. Zorg maar goed voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Cyclad58:

Daar heb ik serieus over nagedacht. Ik denk alleen dat mijn angsten in de nacht dan te groot worden. Ik word helaas erg onrustig als ik niet slaap, terwijl ik toch eigenlijk altijd rustig naar bed ga. 

jij niet lieverd, Ad moet die troep niet in huis hebben. Jij moet nog afbouwen. Dat is voor jou veel beter dan nu weer cold turkey stoppen. Je lichaam heeft al genoeg geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Verbloemen:

Sorry ik voel me een zeurpiet.

Mijn oren lippen ogen alles staat strak. 

Je bent absoluut geen zeurpiet. Dat is niemand hier, wij weten hoe benzo ontwenning voelt en dat dat heel naar kan zijn. 
Het lijkt er op alsof heel je lichaam gespannen is. 

Bij mij zit de spanning (als ik die heb, gelukkig ook vaak niet) altijd in buik/maag, bij anderen weer in het hoofd of in rug/nek/schouders. Sommigen ervaren de spanning op meerdere plaatsen in het lichaam. Feit is wel, dat de benzo's de boosdoeners zijn. Heel vervelend, maar wel een wetenschap die je misschien wat minder ongerust maakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend @Cyclad58 ik dacht inderdaad ook aan weggooien, dan slaap je misschien minder een nachtje, maar je krijgt niet die vervelende klachten...of ben je bang dat je die evengoed krijgt? Die spanning van je werk werkt er ook niet aan mee... 

@Verbloemen je zeurt absoluut niet, je hebt het nu enorm zwaar... Het is een ontzettend zware tijd waar je nu doorheen gaat, het is goed dat je het van je af schrijft. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...