Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Yvonne

Dinsdag 30 juli 2019

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Niels:

Tja, dat vinden sommige mensen al snel van iemand die zich op feiten baseert en niet alleen een beetje op gevoel en voor de likes meebept.

En dan durf jij te zeggen dat je je op feiten baseert?
Wat een misselijke opmerking weer. 
Hoe kom je erbij om mensen op zo'n manier op hun plek te willen zetten? 
Je hebt geen benul man. 
Ja, ik vind je een drammerige betweter, een echt naar ventje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En er komt nog een hele hoop meer bij mij omhoog nu, maar ik zal me inhouden, heb er geen zin in om me te verlagen tot jouw niveau. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Niels:

De harde jongens echter, waartoe ik mijzelf, maar ook zeker Smaragd reken, maken statistisch gezien (Trimbos Instituut) bijzonder weinig kans om hun problemen door pogingen tot minderen de baas te zullen worden.

Heb je voor mij een link naar die statistieken? Ben wel benieuwd wanneer iemand precies een harde jongen wordt genoemd en hoe de verhouding ligt tussen het drankgebruik en de kansen om succesvol te minderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik vond wat Niels zegt ook niet onredelijk, behalve het onhandige wannabe stukje. Prima dat er mensen gecontroleerd drinken of dat proberen, maar volgens mij is iedereen hier ooit gekomen  omdat het niet zo jofel ging met dat gezuip. En het blijft moeilijk en zoeken naar wat werkt. Ik hoor enorm veel smoezen en excuses en veel minder dan voorheen tegengas daarop helaas. Als iemand wat anders zegt zijn de reacties meteen erg persoonlijk, ik mis een beetje respect voor alle meningen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En onderstaande uitspraken vind ik onredelijk en respectloos.... 

……alleen een beetje op gevoel en voor de likes meebept

……..de vele 'would-be'-alcoholisten hier

……… graag verschuilen in hun eigen sprookjesland

……..Ja, hoe heerlijk om je veilig in je eigen bubbel terug te trekken!

………De gecontroleerd drinker als onverbeterlijke draaideurcrimineel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Niels:

Tja, dat vinden sommige mensen al snel van iemand die zich op feiten baseert en niet alleen een beetje op gevoel en voor de likes meebept.

Oe top, we gaan bitchen. Verder, wat @Yvonne zegt. En @bumperjim. Stoppen met voeren inderdaad. Ga ik terug mijn probleemloze leventje in en kijken of ik likes op het avondeten kan scoren. Spoiler: nope, ik eet alleen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei bumperjim:

slepende discussies op de dagdraad van de dag ervoor zijn vaak achterhoedegevechten :) 

Andersom geldt vaak ook: uitbarstende discussies op de voorgrond maskeren vaak de achterhoede die in positie gebracht wordt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik druk me ook weleens ongelukkig uit maar het gaat om de boodschap toch? Of mis ik iets..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, in deze situatie heb ik eigenlijk ook problemen met de boodschap, niet alleen met de aankleding ervan. Maar ik snap dat je het niet leuk vindt @Bor, ik ook niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
7 uur geleden zei haddock:

Ach, die niels zou n prima dominee zijn.

Dank voor het compliment Haddock, al zal het wel niet zo bedoeld zijn.

Volgens mij heb ik heir toch echt alleen maar gezegd dat er mijns inziens lichte akcoholisten, zware alcoholisten en zelfbenoemde alcoholisten zijn.

En dat de zware alcoholisten meer moeite met succesvol minderen zullen hebben dan de lichte, laat staan de zelfbenoemde.

En dat minderen in het geval van zware alcoholisten in mijn ogen jezelf voor de gek houden is.

Natuurlijk kon ik daardoor rekenen op verongelijklte reacties van de lichte en de zelfbenoemde alcoholisten, alsook de minderaars. Jezelf in een ander licht beschouwen kan confronterend zijn.

Door die reacties heb ik overigens niet zozeer het idee dat ik een prima dominee zou zijn, maar dat die titel eerder toekomt aan hen die zo boos reageerden. Zij immers preken aldoor verdraagzaamheid, tolerantie en openheid, maar als er dan iemand met een hun onwelgevallige mening komt, wordt hij genadeloos weggezet als trol, drammerige betweter en naar ventje. Dat voldoet denk ik beter aan het beeld dat Haddock voor ogen had toen hij aan een dominee dacht: mooie praatjes, maar als het er op aankomt onverdraagzaam en hypocriet.

Het lijkt me daarom maar beter dat ik me terugtrek van dit forum, zodat degenen die moeite hebben met een voor hen onaangename mening genoegzaam voort kunnen sudderen in een gezellige uitwisseling van alle ditjes en datjes die hen overkomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niels, misschien een rare vraag, en zeker niet beledigend bedoeld
maar kan het zijn dat e een of andere vorm van autisme hebt?
Mijn zoon kon ook reageren als jij en hij heeft Asperger.
Hij kreeg heel veel conflicten in de tijd dat hij nog thuis woonde.
Maar bleef altijd zijn standpunten trouw.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 uur geleden zei lady jane:

Niels, misschien een rare vraag, en zeker niet beledigend bedoeld
maar kan het zijn dat e een of andere vorm van autisme hebt?
Mijn zoon kon ook reageren als jij en hij heeft Asperger.
Hij kreeg heel veel conflicten in de tijd dat hij nog thuis woonde.
Maar bleef altijd zijn standpunten trouw.

Jane,  wat mooi dat je dit  benoemd.  Ik vind Niels ook praten als mijn zoon en ik ben 1 van de weinigen hier , die wel vind dat Niels hier een punt heeft . Ik vind m juist heel mooi schrijven, zou bijna willen zeggen welbespraakt,  op het randje . Maar zeer zeker niet bang een emmer stront over zich heen te krijgen . 

Zelf heb ik ook autisme dus het zou dan ook zomaar kunnen , dat dit de reden is van de "miscommunicatie " . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook niet het idee dat Niels het naar bedoelt. Ik hoop dat je dit nog leest @Niels. Je standpunten komen alleen nogal 'boud' over, maar soms is het op een forum lastiger om te communiceren. Dat geeft toch niet. Het is leerzaam om veel verschillende standpunten te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Cleo66:

ik ben 1 van de weinigen hier , die wel vind dat Niels hier een punt heeft .

Eens.

23 minuten geleden zei Cleo66:

Maar zeer zeker niet bang een emmer stront over zich heen te krijgen

Eens. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan ook een punt maken zonder de kreten die Yvonne hierbiven aanhaalt, dan draag je constructief bij en heb je kans dat t overkomt en als bonus geen emmer stront over je heen. 

Ik ken 3 mensen met autisme van zeer dichtbij (en dan bedoel ik niet degenen van het forum) en ze halen me wel eens het bloed onder de nagels vandaan. Ik pas me graag aan maar soms is er ook wel eens een vermoeidheidsfactor hè. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht: gecontroleerd drinken, dat kan een mooie en stevige discussie worden, interessant. Ik denk dat Niels een mening verdedigt die door velen hier wordt gedeeld. Juist daarom is het verbazingwekkend dat de discussie zo snel ontaardt. Het gesprek ontspoort mijns inziens door enkele ontactische woordkeuzes en een toon die niet bijster veel ruimte laat voor tegengeluid. Op zulke momenten hoop ik altijd vurig dat de tegenstander zich niet laten afschrikken of afleiden en gewoon die schaarse ruimte op rationele wijze en met argumenten opeist. Maar nee. Er wordt alleen nog maar geschoten op de ongelukkige woordkeuze en de gelijkhebberige toon. Ja natuurlijk, als iemand zodanig overtuigd is van zijn eigen gelijk wordt de kans op een open gesprek er niet groter op. Maar als je de ‘onredelijkheid en respectloosheid’ die je bij de ander signaleert beantwoord met een nog veel grotere onredelijkheid en respectloosheid is de kans op een vreedzame discussie definitief verkeken.

Het is net als op tv: kijkcijfers hoog, amusementswaarde 0.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei knakker:

Ik dacht: gecontroleerd drinken, dat kan een mooie en stevige discussie worden, interessant. Ik denk dat Niels een mening verdedigt die door velen hier wordt gedeeld. Juist daarom is het verbazingwekkend dat de discussie zo snel ontaardt. Het gesprek ontspoort mijns inziens door enkele ontactische woordkeuzes en een toon die niet bijster veel ruimte laat voor tegengeluid. Op zulke momenten hoop ik altijd vurig dat de tegenstander zich niet laten afschrikken of afleiden en gewoon die schaarse ruimte op rationele wijze en met argumenten opeist. Maar nee. Er wordt alleen nog maar geschoten op de ongelukkige woordkeuze en de gelijkhebberige toon. Ja natuurlijk, als iemand zodanig overtuigd is van zijn eigen gelijk wordt de kans op een open gesprek er niet groter op. Maar als je de ‘onredelijkheid en respectloosheid’ die je bij de ander signaleert beantwoord met een nog veel grotere onredelijkheid en respectloosheid is de kans op een vreedzame discussie definitief verkeken.

Het is net als op tv: kijkcijfers hoog, amusementswaarde 0.

Ik ken er hier nog wel een paar meer die zich op zijn zachtst gezegd ongelukkig uit kunnen drukken in het verkondigen van hun mening , daar is Niels geen uitzondering op . Hij verwoord juist prima wat hij wil zeggen met , noem het "zwarte humor ", "ironie" . Kortom ik deel een andere mening hierin . 

Merk wel dat dit forum mij helpt ,in het dagelijks leven ook beter voor mezelf durven op te komen . Voor een jaar terug , zou ik stil in een hoekje mee zitten lezen en mezelf niet laten horen .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...