Spring naar bijdragen

7 mnd vrij en nog steeds last


Anne48

Aanbevolen berichten

Hai iedereen , 

Ik ben nu 7 mnd vrij van oxzazepam ik heb het “maar” 4 maanden geslikt. Ik ben wel snel afgebouwd (1,5 week) niet wetende van de gevolgen, veel last ervan gehad. 

Ik heb nu ook weer hele goeie dagen alleen ik maak me zorgen want ben nu 7 mnd vrij ervan en heb nog steeds ook slechte dagen/momenten..en ik wordt er zo onzeker van:(     ik slaap dan slecht of eigenlijk gewoon niet, mijn hart slaat over , onrust, rot gevoel, schokken een hoge ademhaling ... en om mezelf gerust te stellen blijf ik maar zeggen “ dat zijn waves “ ... maar na 7 houdt mijn moed een beetje op , ..... ligt het daar nog wel aan?? 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Anne48 wat ontzettend vervelend! Ik denk zeker dat het nog ontwenningsverschijnselen zijn... Zelf heb ik het maar zes weken geslikt en ben in één keer gestopt en heb nu na 4,5 mnd ook nog last van wat jij allemaal opnoemt... Het is rot maar het gaat over. Ik lees veel succes verhalen op benzobuddies en zoek naar soortgelijke verhalen en het kan echt (helaas). Waarschijnlijk gaat het wel al beter als in het begin? Sterkte! Liefs Eefje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @EefjeJ

Bedankt voor je berichtje! ja het is niet te vergelijken met het begin maar ik had gehoopt dat het 7 maanden later toch wel over zou zijn maar helaas ..je gaat er alleen zo van twijfelen en maakt me echt onzeker .. 

jij ook veel sterkte hiermee! 

Groetjes Anne 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wordt er ook ontzettend onzeker van, omdat het zo'n grillig proces is. Elke keer krijg je hoop met die goede momenten en dan krijg je weer een wave. Maar over de gehele lijn gezien, gaat het steeds ietsje beter. Al zie je dat tijdens zo'n wave niet meer... Tenminste dat heb ik ;)

Daarnaast maakt het vaak niet uit hoe lang en hoeveel je hebt geslikt. De één heeft amper last van ontwenning en de ander een jaar of soms langer... Dat lees ik ook vaak terug... Maar hoe dan ook iedereen komt hieruit ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Anne48:

Hai iedereen , 

Ik ben nu 7 mnd vrij van oxzazepam ik heb het “maar” 4 maanden geslikt. Ik ben wel snel afgebouwd (1,5 week) niet wetende van de gevolgen, veel last ervan gehad. 

Ik heb nu ook weer hele goeie dagen alleen ik maak me zorgen want ben nu 7 mnd vrij ervan en heb nog steeds ook slechte dagen/momenten..en ik wordt er zo onzeker van:(     ik slaap dan slecht of eigenlijk gewoon niet, mijn hart slaat over , onrust, rot gevoel, schokken een hoge ademhaling ... en om mezelf gerust te stellen blijf ik maar zeggen “ dat zijn waves “ ... maar na 7 houdt mijn moed een beetje op , ..... ligt het daar nog wel aan?? 

 

 

Hallo @Anne48, ga er maar gerust vanuit dat het nog aan de ontwenning ligt. Vooral omdat je ook goede dagen hebt, afgewisseld met mindere. Dat is typisch het patroon van de bij ontwenning horende windows en waves. Ik ben nu bijna 20 maanden vrij van Lorazepam (heb het ongeveer een jaar gebruikt) en heb ook nog momenten dat het minder is. Dan slaap ik even minder goed en komt er wat onrust op. Heel vervelend, maar niets in vergelijking met het begin. Hoe lang het ook duurt (want dat weet je vooraf helaas niet), het gaat over. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve @Anne48,

aangezien je in 1,5 week bent afgebouwd, kan je dat meer vergelijken met een cold turkey dan met een afbouw. En met een cold turkey houden de klachten helaas vaak langer intensief aan. Maar iedereen geneest , ook van een cold turkey en van hogere dosissen. Het feit dat je betere dagen aan het ervaren bent is een goed teken ook. Maak je geen zorgen over je genezing want dat is niet nodig. Je lichaam heeft alleen echt veel tijd nodig.

heb je nog begeleiding gehad van een arts hiermee, of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Kannietmeer

nee ik heb helemaal geen begeleiding gehad.. ik wist hier ook helemaal niks van! 

Kreeg een doosje mee van de dokter voor een burn out en ptss en dat was het en in mijn onwetendheid geslikt. 

Ben wel bij de psycholoog geweest en emdr gehad en vertelt van mijn klachten maar dat was de burn out en ptss klachten zei ze... tot ik ging googelen omdat ik gewoon voelde dat dit niet klopte.. en kwam ik hierop uit en alle puzzelstukjes vielen in elkaar... 

mijn moeder heeft zeker 2 jaar oxazepam geslikt en is zo gestopt zonder ergens last van te hebben, toen ik dit haar vertelde schrok ze er wel van en geloofde het ook gelukkig en begreep me gelijk... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anne48, ik ben nu al bij mijn derde huisarts die klachten van ontwenning niet serieus neemt.

Als ik klachten aangeef als onrust, spanning, niet slapen, wordt dat meteen gezien als psychische klachten of wordt het een diagnose angststoornis bijvoorbeeld.

En het is ook lastig te horen dat sommige mensen nauwelijks klachten hebben als ze stoppen met benzo’s. Oxazepam lijkt minder problemen te geven dan andere benzo’s.

Mijn vorige huisarts zei wel dat niemand van de patiënten in de praktijk die ze benzo’s had voorgeschreven er nog vanaf kwam. En ze schrijven ze zo makkelijk voor. Ze wist ook nog niet hoe ik ze moest afbouwen. Alles zelf uitgezocht.

Fijn dat jouw moeder je wel gelooft. Dat is wel belangrijk, je kunt je zo onzeker gaan voelen als niemand je gelooft. En in eerste instantie ben je onwetend, zoals iedereen om je heen.

Het lijkt dat alleen iemand die het zelf heeft ervaren het begrijpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Moedig:

Hoi Anne48, ik ben nu al bij mijn derde huisarts die klachten van ontwenning niet serieus neemt.

Als ik klachten aangeef als onrust, spanning, niet slapen, wordt dat meteen gezien als psychische klachten of wordt het een diagnose angststoornis bijvoorbeeld.

En het is ook lastig te horen dat sommige mensen nauwelijks klachten hebben als ze stoppen met benzo’s. Oxazepam lijkt minder problemen te geven dan andere benzo’s.

Mijn vorige huisarts zei wel dat niemand van de patiënten in de praktijk die ze benzo’s had voorgeschreven er nog vanaf kwam. En ze schrijven ze zo makkelijk voor. Ze wist ook nog niet hoe ik ze moest afbouwen. Alles zelf uitgezocht.

Fijn dat jouw moeder je wel gelooft. Dat is wel belangrijk, je kunt je zo onzeker gaan voelen als niemand je gelooft. En in eerste instantie ben je onwetend, zoals iedereen om je heen.

Het lijkt dat alleen iemand die het zelf heeft ervaren het begrijpt.

 

 

Hi Moedig, 

bizar dat je vorige huisarts zei dat niemand er meer af kwam. Best een heftige uitspraak, en is eigenlijk ook niet waar. Want zoals je zelf ook verteld, zijn er mensen die gewoon stoppen zonder problemen.

Oxazepam is trouwens helaas niet minder problematisch hoor. Soms hebben mensen gewoon 'geluk' bij een eerste afbouw; Soms zijn er ook gewoon mensen bij wie het lichaam anders reageert. en komen ze gewoon va nde benzo af zonder problemen. Maar er zijn hier genoeg mensen die doodziek en akelige klachten hebben ontwikkeld van de oxazepam.

3 uur geleden zei Anne48:

mijn moeder heeft zeker 2 jaar oxazepam geslikt en is zo gestopt zonder ergens last van te hebben, toen ik dit haar vertelde schrok ze er wel van en geloofde het ook gelukkig en begreep me gelijk...

 

Heel bijzonder altijd om dat te horen en ik herken jou gevoel wel een beetje @Moedig Enige jaloezie misschien, dat heb ik  wel....  Waarom kunnen zij gewoon stoppen en wij niet?
Maar zo is het nu eenmaal , we zijn allemaal anders. Er is geen onderzoek dat kan voorspellen wie wel en wie niet goed op deze medicatie reageert.  Wie weet in de toekomst.... misschien kunnen ze het ooit voorspellen.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 27-7-2019 om 17:32 zei Anne48:

Hai iedereen , 

Ik ben nu 7 mnd vrij van oxzazepam ik heb het “maar” 4 maanden geslikt. Ik ben wel snel afgebouwd (1,5 week) niet wetende van de gevolgen, veel last ervan gehad. 

Ik heb nu ook weer hele goeie dagen alleen ik maak me zorgen want ben nu 7 mnd vrij ervan en heb nog steeds ook slechte dagen/momenten..en ik wordt er zo onzeker van:(     ik slaap dan slecht of eigenlijk gewoon niet, mijn hart slaat over , onrust, rot gevoel, schokken een hoge ademhaling ... en om mezelf gerust te stellen blijf ik maar zeggen “ dat zijn waves “ ... maar na 7 houdt mijn moed een beetje op , ..... ligt het daar nog wel aan?? 

 

 

Zo herkenbaar. Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik word er ook moedeloos van.  Niet slapen. Angstgevoelens. Nerveusiteit. Maagpijn. Cognitieve therapie helpt niks. We zijn gewoon verslaafd door slechte voorlichting. Ik zoek ook een manier. Heb soms de neiging om cold turkey te stoppen maar dat kan leiden tot de dood las ik. Dus ben bang. Heb al 3 opnames achter de rug. 1 door de psyhiater 1door een ts poging en 1 vrijwillig. Alleen mijn depressiviteit is verdwenen bij de laatste opname met imipramine maar de rest niet. Wanhopige

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen. En je lichaam leert het af om neurotransmitters zelf te reguleren. Allereerst is belangrijk een stabiele bloedsuikerspiegel, door geen losse koolhydraten te eten. Bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen de aanmaak van allerlei neurotransmitters te verbeteren. Vraag hierbij advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...