Spring naar bijdragen

Quera


Quera

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Een hele tijd geleden was ik hier ook en had hetzelfde probleem als nu. Ik kan heel goed *ahum* zonder drank, maar ik moet de avond altijd afsluiten met een paar wijntjes of
biertjes, er gaat werkelijk geen dag voorbij. Het is heel lang goed gegaan en dan dronk ik gewoon helemaal niets, maar sinds een jaar of langer ben ik weer terug bij af.
Ik wil dit eigenlijk niet en daarom heb ik me toch maar weer hier aangemeld.

Het lijkt wel alsof ik het weer niet alleen kan en ik heb lang geaarzeld om me hier opnieuw te registreren, maar voor mezelf is het wel beter als ik het wel doe, bedacht ik me vandaag en heb dan daarom toch daarnet de knoop doorgehakt.

Bedankt voor wie het wil lezen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

De knoop doorgehakt om je hier te registreren of om te stoppen? Want wat stoppen betreft lees ik nog een hoop "eigenlijk", "toch maar", "lijkt wel", "wel beter", zeg maar een soort koffiemelk die de koffie een beetje slapjes maakt. 

Ga je echt stoppen??!! :) Schreeuw het uit en just do it. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Quera, en dat laatste klinkt inderdaad al zekerder. Gek eigenlijk, stoppen is makkelijk zat, want je hoeft alleen maar iets niet te doen wat je anders wel deed. Hoe moeilijk kan dat zijn, fysiek dan wel. Maar in je hoofd spelen er allerlei spelletjes die je even uit moet zien te zetten. Mij hielp vooruit kijken en ook vast gaan werken aan vervolgdoelen waarvoor niet drinken een voorwaarde was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Quera,

Je schrijft “ het lijkt wel of ik het weer niet alleen kan” maar het hoeft toch niet allemaal alleen?

Hier op het forum komt regelmatig voorbij dat je het zelf moet doen maar niet alleen, hier zijn er meer ( ik ook) die soms een steuntje kunnen gebruiken.

Welkom terug en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lika:

Welkom terug en zet ‘m op! Waarom wil je je gewoonte stoppen?

Dank je Lika. Ik wil hiermee stoppen, omdat ik niet de controle lijk te hebben of beter gezegd, die  heb ik blijkbaar niet. Ik moet en zal nog iets drinken voor ik ga slapen,
al is het maar een half flesje bier bijvoorbeeld.
Ik kan ook geen dag overslaan en dat is waarom het niet ok is. Ook al lijkt het misschien alsof het niet zo'n probleem is, omdat het niet zoveel is.

Vandaar mijn aanmelding hier weer en bedankt allemaal voor het welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar, die ene sigaret/ alcohol voor je gaat slapen. Je kan ook slapen zonder. "gewoon" in bed gaan  liggen zonder die alcohol. Klinkt simpel, maar vraagt moed. 

Die heb je, Aangezien je je ook weer opnieuw hier meldt. Heel goed en verstandig! Ik wens je heel veel sterkte en geef niet op.
Zonder alcohol is het leven zwaar, maar het is wel een stuk meer 'echt'. Daar is uiteindelijk mee te dealen. Dit houd ik mezelf ook voor. Het is helpend. 
Veel liefs en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Niets veranderlijker dan een mens, ik lees hier nog steeds mee. Ik begrijp dat het misschien wat vreemd overkomt. Mijn vorige bericht heb ik gepost toen het hier nogal onrustig op het forum was. Ik voelde me daar helemaal niet fijn bij. Hopelijk ben ik nog steeds welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Lonster en Quinn.  Het schiet nog niet echt op eigenlijk, elke avond neem ik me voor dat dit nu echt de laatste dag was dat ik wat dronk. Maar de volgende avond denk ik dan, och zoveel is het niet. Een biertje of twee biertjes,  waar hebben we het over. En ik weet heus wel, dat ik mezelf voor de gek houd, maar toch gaan de dagen wel zo voorbij. Ondanks al mijn goede voornemens!

Natuurlijk gaat het me uiteindelijk wel weer lukken, maar het verbaast me eigenlijk wel. Waarom hak ik die knoop gewoon niet door, het lijkt wel alsof ik het weer niet kan loslaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even je openingspost teruggelezen. Je hebt een hele tijd zonder kunnen doen. Wat vond je daar prettig aan? Het kan helpen als je dat gevoel naar boven kan halen. Het "waarom" is meestal lastig te beantwoorden, waarom lukt het niet.

Wat heb je nodig om je voornemen uit te voeren? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-8-2019 om 21:28 zei Quinn:

Veel of weinig maakt in feite niks uit. Je wilt het niet, maar doet het toch, daar gaat het om. Wat kan helpen, is concreet andere dingen plannen voor de momenten dat je normaal gesproken gaat drinken. Bijvoorbeeld. 

Dat ben ik helemaal met je eens.

 

Op 29-8-2019 om 21:30 zei Lonster:

Heb even je openingspost teruggelezen. Je hebt een hele tijd zonder kunnen doen. Wat vond je daar prettig aan? Het kan helpen als je dat gevoel naar boven kan halen. Het "waarom" is meestal lastig te beantwoorden, waarom lukt het niet.

Wat heb je nodig om je voornemen uit te voeren? 

Ik weet niet, waarom ik er nu moeite mee heb. Of liever, ik stel het maar uit. Ik moet gewoon een datum prikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het zo 'gewoon' was, dan was het niet zo moeilijk. Is het wel dus... Dat uitstelgedrag had ik ook een hele tijd. Daarbij kwam nog dat ik vond dat het misschien wel wat meeviel en er nog genoeg tijd was om uit te stellen. 

Als het jou wel helpt om een datum te prikken, dan vooral doen. Zou het je misschien helpen om voor die eerste dagen dan ook een schema of een lijstje te maken met dingen die als afleiding kunnen dienen? Of positieve gedachten en/of activiteiten voor jezelf op een rij te zetten voor als het moeilijk wordt? Ik zeg maar even iets wat in me opkomt. Ik wens je succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Myle:

Dat uitstelgedrag had ik ook een hele tijd. Daarbij kwam nog dat ik vond dat het misschien wel wat meeviel en er nog genoeg tijd was om uit te stellen. 

Exact dit dus. Raar toch, ik ben echt wel gemotiveerd en dan ga ik dit soort dingen bedenken.

Bedankt voor je tips Myle, dat is lief van je. Daar ga ik wel wat aan hebben denk ik zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...