Spring naar bijdragen

Even voorstellen Myle


Myle

Aanbevolen berichten

Afckickverschijnselen zijn nu vrij heftig. Slapen gaat moeilijk daardoor al heb ik wel enorm behoefte aan rust/ slapen. Ik heb het warm en dan weer koud. hartkloppingen . Steken in de leverstreek. En een hoofdpijn. Ik wens dan dit gauw ophoudt. 

bewerkt door Myle
spellingsfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen het natuurlijk leren anders te doen. Maar alles wat je leert op latere leeftijd is moeilijker.

Maar dat is niet erg.

Ik denk dat boosheid eng kan zijn omdat het zo met afwijzing samenhangt. Ik wil niet afgewezen worden. En als ik er al vanuit ga dat afwijzing op elk onverwacht aan de hand kan zijn, dat ik niet ok ben diep van binnen, dan mag ik dus ook niet boos zijn en reageer uitermate lief als reactie. Zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wordt boosheid niet verward met agressie?
Boos zijn is een van onze emoties, niks mis mee, zolang je er maar "gezond" mee om kunt gaan.
Helaas zit dat niet in onze opvoeding. Dus moeten we daar zelf iets mee. Bij mensen die drinken
komt er heel vaak boosheid uit, opgekropte boosheid dus, die erg ongezond wordt geuit.
Zowel verbaal als fysiek.  Drinken we niet meer, dan komt er alsnog veel naar boven.(ook opgekropte
andere emoties natuurlijk, maar die zijn beter geaccepteerd; angst/pijn/verdriet). Ik ben er ook nog zelf
mee aan het stoeien hoor, en als mijn leven in balans is kan ik met sporten boosheid wel aan, maar als er
groot onrecht speelt, dan wordt het lastiger om de juiste boosheid bij de juiste persoon te ventileren.
Maar een troost voor mij was en is soms nog; boosheid uiten maakt me wel minder slachtoffer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Myle:

Afckickverschijnselen zijn nu vrij heftig. Slapen gaat moeilijk daardoor al heb ik wel enorm behoefte aan rust/ slapen. Ik heb het warm en dan weer koud. hartkloppingen . Steken in de leverstreek. En een hoofdpijn. Ik wens dan dit gauw ophoudt. 

Hoe gaat 't nu met je Myle? :rose:

Overigens herken ik mezelf erg in het niet boos 'mogen' worden en voor mij is dat inderdaad erg gekoppeld aan de angst afgewezen te worden of erger nog verlaten te worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer later even op jullie reacties. Vind het nu even lastig de goede woorden te vinden. 

Het gaat trouwens redelijk, vanmorgen even koffie gedronken en krantje gelezen in een ontmoetingscentrum op het terrein. Daarna fiets naar de fietsenmaker gebracht. Nu zit ik lui op de bank met kat op schoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika Boosheid kan inderdaad elk moment uit elke hoek komen, en daarom is begripvol en lief zijn vaak het meest 'veilig'. Zo ervaar ik het. Het is voor mij inderdaad niet verward met agressie. Wel regelmatig met de angst om de controle kwijt te raken over mezelf en 'nergens' meer te zijn. 
@lady jane Ik herken het wel, alle emoties komen harder aan als je niet drinkt. Ook emoties die ik niet eens kan plaatsen of benoemen. Het voelt afgeschermd ook soms. Alsof ik niet weet of ik nu pijn heb, verdrietig ben of boos. (of toch zelfs agressief). Het is lastig. Wel merk ik ook dat sporten helpt om een lading negativiteit kwijt te raken!
@Morgon Angst voor afwijzing is er ook, het is herkenbaar. Vooral in de zin dat mensen me zullen verlaten als ze weten hoe ik echt in elkaar steek. Dat maakte het open en eerlijk zijn ook een groot obstakel. Gelukkig heeft niemand zich tegen me gekeerd en waren er enkel positieve geluiden. Dat geeft dan weer moed. 
De ontwenning gaat langzaam beter lijkt het. Al is de vermoeidheid nog erg aanwezig. Maar daar moet ik gewoon doorheen. 

Boosheid speelde vanavond ook een rol hier op het forum. Katalyseren is belangrijk hierin. Ik ben nog steeds niet helemaal eroverheen. Het voelt niet fijn. Het voelt alsof ik iets verkeerd heb gedaan met de beste bedoelingen. Maar nu door. Ik wilde het op een zuipen zetten maar niet gedaan. Gevoel gaat voorbij. 
Dank voor jullie schrijfsels!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die hond is juist helpend, dus daar is niks  verkeerds aan. Ik weet alleen niet of ik haar nu op dit tijdstip durf te vragen. Misschien even over de drempel stappen. Ze is vast nog wakker. En blij als ik het uitlaten even van haar overneem. Ik weet dat ze het zelf moeilijk vindt om hulp te vragen maar wel blij is met hulp. Ik ga het zo dus toch doen. Helpt haar en mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een border collie, die heel lief is^_^ VEEL aandacht wil. Maar dat is helemaal okey. Heel lief dier. Ik geniet ervan. 

Ik heb net mijn buurvrouw gebeld, of ze het fijn vindt of ik hem uitlaat. Het antwoord was 'graag'. Dus nu even de halsband halen en weer dat lieve beestje uitlaten, lekker laten rennen, Leuk!
Geen kans om te drinken of bestellen. Voelt erg positief. Boosheid of verongelijktheid is een beetje naar de achtergrond.

bewerkt door Myle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Myle:

Een border collie, die heel lief is^_^ VEEL aandacht wil. Maar dat is helemaal okey. Heel lief dier. Ik geniet ervan. 

Ik heb net mijn buurvrouw gebeld, of ze het fijn vindt of ik hem uitlaat. Het antwoord was 'graag'. Dus nu even de halsband halen en weer dat lieve beestje uitlaten, lekker laten rennen, Leuk!
Geen kans om te drinken of bestellen. Voelt erg positief. Boosheid of verongelijktheid is een beetje naar de achtergrond.

Wauw :) van dit soort berichten word ik blij! Buiten je comfortzone gestapt en daarmee eigenlijk erg lief voor jezelf geweest! Ik hoop dat je een beetje rustige nacht hebt gehad :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo even koffie drinken in het ontmoetingscentrum en een praatje maken met de mensen daar. Het is open tot 16.00 uur dus ik kan daar tot die tijd regelmatig even binnenlopen. Na die tijd gaat een andere inloop iets open waar je een spelletje kan doen en dan is daar om 7 uur vanavond een gezamenlijk koffie en thee moment van het begeleid wonen/de appartementen waar ik bij hoor. Is elke zaterdag. 

Tussendoor ga ik nog even een flinke wandeling maken. Met of zonder hond. En ik vraag een vriendin of ze misschien zin/tijd heeft om even langs te komen.  

Dat in ieder geval. Voor de rest kijk ik even hoe de dag loopt, wat het brengt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt als een goed plan @Myle. Nu doorgaan ja. Dat kan soms linke soep zijn, omdat de beloning niet gelijk gevoeld wordt of komt. Uiteindelijk wel. Dus houd vol.

Voor mij houdt het in dat ik het leven anders leef. Nog steeds mijn eigen moeilijke gedoe van tijd tot tijd. Maar het beklijft minder lang en ik weet dat er weer iets anders volgt. Etc. Dat helpt. 

Stug volhouden levert meer schakeringen op in gevoel en beleving. Niet alles héél erg of héél leuk, maar ook gewoon een beetje.

Dat helpt ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad niet meer leuk of meer van van alles. Alleen het opstaan en het positief willen aangaan van dingen zonder kater, wat me nu wil laten doorzetten. Ik heb besloten vandaag naar de Hema te gaan voor wat gezichtsmaskertjes en doucheschuim. Dat is een stuk betere uitgave dan vergif. Ik hou het vandaag droog. Een streven en een doel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben terug van de Hema, met doucheschuim, haar en gezichtsmaskertjes. Even totaal iets anders dan 'normaal'. Lieve dingen doen vanavond voor mezelf. Ik kijk ernaar uit. Heb het ook wel nodig nu zelfs overdag de drang om mezelf helemaal te verdoven behoorlijk aanwezig is. Waar het vandaan komt weet ik niet. HALT. Misschien.

Hungry is het niet. Ik heb ontbeten met broodjes ei met bacon.

Angry misschien een beetje wel, omdat ik gisteren in een eerdere dagdraad me nogal  afgewezen voelde.

Lonely omdat ik me alleen voel, terwijl er toch zoveel mensen om me heen zijn. Hoe kan dit dan vraag ik me af.

Tired, omdat ik zo ontzettend moe ben van het vechten tegen de bierkaai. En ik bedoel dat in de spreekwoordelijke zin. Het voelt alsof ik soms echt niet meer in staat ben om tegen het leven te vechten.

Het is alsof ik zoek maar rustig vaarwater, en dat eindelijk heb gevonden. Maar dat mijn boot is omgeslagen en ik nu lig te spartelen. Op zoek naar mijn ver weg gedreven boot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...