Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Myle

Even voorstellen Myle

Aanbevolen berichten

Voel me inmiddels een beetje positiever. Heb net een leuk gesprek gehad met een begeleider over zijn vakantie. Contact maken met anderen is toch wel belangrijk. Al gaat het gewoon over luchtige onderwerpen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een beetje een onbestemd gevoel. Zondag heb ik mijn alcoholprobleem duidelijk aangegeven bij mijn PBer maar die werkt nu pas donderdag weer (dan gaan we wel verder kijken trouwens naar wat voor hulp geschikt is). Maar wat in de tussenliggende dagen? Ik vind het moeilijk om met willekeurige andere begeleiders er 'ineens' over te gaan praten. Daarvoor is de spanning en opluchting van het vertellen nog te vers. Vandaag drink ik niet. Dat wil ik niet. Het is alleen lastig niet om hulp te durven/kunnen vragen waardoor mijn hoofd overuren draait. Ik ga maar eens een stukje lopen, even naar buiten. Uitwaaien en hopelijk heb ik straks dan een iets frisser hoofd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet dat je het moeilijk vind hulp te vragen, maar ze zijn er niet zomaar daar bij toch? Mag dus gewoon.

Donderdag is om de hoek gelukkig. Ik kan hem bijna zien!

Kun je niet gewoon even een praatje bij een begeleider te gaan maken? Even langs lopen en dan :'hoi!'. Er komt waarschijnlijk vanzelf iets terug.:heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lika Ik denk dat ik me er toch even overheen moet zetten inderdaad. 

Ik kan donderdag ook wel bijna zien. Achter het hoekje ^_^. Het is nu het belangrijkst om vol te houden, wie en wat ik daarvoor ook aanspreek (alleen geen alcohol). Niet echt iets te verliezen. Thanx voor je berichtje. Geeft me nu de moed om toch maar even iemand op te zoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was wel goed om even te praten. De lading is er een beetje vanaf. Feit blijft dat verpleging nu (nog) geen duidelijke kaders of richtlijnen kan geven. Ik moet het even zelf doen. Maar ik mag altijd bellen als het niet gaat. Dat is niks nieuws, maar het geeft wel aan dat er geprobeerd word me te steunen. Donderdag is al bijna. Ik moet denk ik niet te hoge verwachtingen hebben, maar het idee dat er met me mee gedacht gaat worden is fijn. 
Nu nog even doorzetten. Ik wil vandaag zo graag droog afsluiten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe is het? Ik ga slapen.  Goed dat je even bent gaan kletsen. Een kletsje maken kan je net even op het goede been zetten.  Het contact. 

Hartstikke stoer van je. 

En dat van die hoge verwachtingen klopt denk ik. Stap voor stap.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lika Het gaat erg op en neer. Ik weet niet wat ik voel want ik voel al een tijd bijna niet anders dan -niks-. Of ik word overspoeld.
Even kletsen was helpend, maar het werkt niet tegen de trek.
Ik probeer ADB te blijven vandaag. 
Al is het 1 dag. Dat is eigenlijk al winst. 
Misschien bel ik vanavond of vannacht nog wel iemand van de begeleiding. 
Ik wil het volhouden. 
It sucks to be human sometimes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 2 keer met begeleiding gesproken vandaag, vannacht.
En ik heb echt wel mijn best gedaan. Ik voel me erg zwak.
Toch gedronken. Het is alleen niet veel. Niet om te rechtvaardigen trouwens.
Ik weet dat ik de rest waarschijnlijk op maak. Dan is het niet meer - niet veel- te noemen.

Ik plaats dit enkel om van me af te schrijven en als een reminder. 
Dit wil ik niet, ik haat het, het zorgt voor extra negativiteit.
Waarom....
Ik sloop echt alles wat maar kan.
Ik probeer nog iets positiefs te zoeken. Al weet ik eventjes niet waar of hoe. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve @Myle het is de drank en angst die nu spreekt. We laten je echt niet. Je deelt het ook niet voor niets.

Morgen weer een dag. Het is zo donderdag idd.

Lees je morgen, duikel erin na een heftige avonddienst. Zou ook het liefst willen verdoven nu maar moet morgen weer en wil met een helder hoofd erbij zijn.

Je doet het echt niet slecht, helaas hoort dit erbij. Behelpen is het. Je maakt stappen al zie je ze zelf ws nu even niet. Doei.........moest ik wel om lachen, zeg ik ook vaak. Tot morgen lieverd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik zei was niet helemaal 'ik'
Het is soms lasrig om mezelf te zijn, terwijl er meerdee persoonlijkheden zijn.
Sommigen geven niks om drank. sommigen wel,

Ik ben vaak bang voor wat ik mezelf aandoe.
Ik weet dat ik nu noiet nuchter ben, daarvoor sorry.
Ik voel me e wel heel rot

bewerkt door Myle
aanpassing

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hoeft geen sorry te zeggen. Het is zoals het is nu. En ik snap dat je meerdere persoonlijkheden hebt. Hoef je niet uit te leggen.

Enige wat ik je kan adviseren is dat je de nachtdienst juist wel nu in wanhoop weer inschakelt. Daarom werken ze/we ook nachtdiensten. Je doet ze er nog een plezier mee ook, dan kunnen ze iets doen. Niet ingrijpend maar wel iets kunnen doen.

Hoop dat je in slaap bent gedommeld.

Lees je morgen. Nu echt slapen, kan heel lang uitslapen. Heb een kort avonddienstje. Val in. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Smaragd Ik heb hulp gevraagd. En het spijt me hoe ik afgelopen uren 'aanwezig' was hier. Het is schaamtevol om het terug te lezen.

Ook vooral niet fijn voor anderen. Excuses voor hoe ik heb gedaan. Is niet wat ik wil zijn. Ik wens iedereen vandaag een goede dag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat goed vandaag, beter in elk geval. Ik moet alleen zo de hond van een buurvrouw uitlaten (heb ik afgesproken om even nog laat 's avonds afleiding te hebben en een frisse neus)

Maar, het regent keihard! :rolleyes:Wat een hondenweer.

Maar ik ga het nu doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi lieve @Myle wat ben ik trots op jou! Je hebt echt een stap gezet vandaag. 

Enorm knap en super dat je met de hond van je buurvrouw bent gaan lopen, zelfs in de regen. Was heerlijk om te lezen.

Ik kreeg vandaag van een familielid van een cliënt 3 flesjes speciaal Belgisch bier, als dank. Ja ik loop niet te koop ermee dat ik een alcoholist ben dus nam het dankbaar aan. Dat kon die beste dochter ook niet weten natuurlijk.

Heb het lief en vriendelijk aangenomen en na mijn late dienst op de terugweg in de glasbak gegooid. Dacht nog even ach het zijn er maar 3, maar wel heel zwaar bier. En mijn voornemen is een maand niet drinken. Dus voelde mij opgelucht toen ik het wel deed en dus weg gooide.

Heb je veel last van ontwenning/onrust?

Hoop dat je wat kan slapen zo/straks en morgen proberen door te pakken. Want jij bent het echt waard!

Was fijn thuis komen om je zo te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Smaragd Wat lief dat je reageert. En ik ben trots op hoe je om bent gegaan met je 'bedankje'.
Echt heel waardevol denk ik, voor jezelf met name. 

Ik had er eigenlijk echt plezier in, het uitlaten van zo'n lieve hond en tegelijkertijd daarmee een beetje zorg dragen voor mijn buurvrouw die niet gemakkelijk loopt. 

Ik heb wel last van ontwenning. Het koud/ warm hebben, rillen en trillen. Zweten en een gejaagdheid. Angst voor niks maar dus veel onrust. Gelukkig geen verschijnselen van een delirium. Daar was/ben ik nogal angstig voor. 
Ik neem zo  mijn medicatie in, hopelijk werkt dat een beetje, al is het niet afgestemd op de hoeveelheid alcohol. Enig zelf research maakt me er wel geruster op.

Ik wens je een fijne nacht. :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Djw en graag gedaan. Je gaat mij aan het hart, weet niet waarom. Ws de herkenbaarheid van het drinkpatroon.

Logisch dat je last van ontwenning hebt maar je lijkt er voor nu goed doorheen te komen.

Je krijgt toch ook diazepam? Dat moet vast wat helpen. Kreeg ik zelf altijd tijdens crisisopnames. Gaat insulten en een delirium tegen. Dus als je dat neemt zit je wel veilig hoor.

Onrust en de verschijnselen die je beschrijft gaan natuurlijk niet allemaal meteen weg. Maar na 3 dagen, althans bij mij wordt het dan allemaal wat milder en daarnaast het gevoel van goed bezig zijn, zelfvertrouwen opbouwend, gaan je een boost geven. Misschien zelfs wel wat euforisch. Dat is het meest fijne gevoel van het geheel stoppen. Hoop dat je ook in die flow gaat komen.

Lees je morgen weer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Smaragd:

Dacht nog even ach het zijn er maar 3, maar wel heel zwaar bier. En mijn voornemen is een maand niet drinken. Dus voelde mij opgelucht toen ik het wel deed en dus weg gooide.

Het maakt volgens mij niet uit wat voor bier of wat voor sterkte een drank heeft. Heel dapper dat je het in de glasbak hebt gedaan. En, fijn dat je je opgelucht voelde. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit meerdere (tegenstrijdige) gevoelens oproept.

Ik wil wel zeggen dat ook jouw berichten me veel doen. Misschien en waarschijnlijk is het herkenbaarheid, maar zoals ik mijzelf de laatste dagen 'presenteer' voel ik me behoorlijk minderwaardig aan jou. Ik weet de juiste bewoording even niet. Het voelt alsof jij zoveel steker bent en beter je best doet, al heb ik ook door dat voor jou een terugval of binge niet makkelijk uit te sluiten is. 

Ik heb inderdaad 10 mg diazepam vast en evt. nog 10 zo nodig. (Ik heb sinds vandaag de laatste 10 mg 'vast' laten omzetten in temazepam). Omdat ik vooral moeite heb om in slaap te komen of durven. Temazepam is dan een betere inslaper. 
Verder is ook een deel van mijn medicatie op mijn verzoek afgebouwd. Alleen topiramaat (een anti epileptica) is opgehoogd. Dat zou kunnen helpen tegen nachtmerries en herbelevingen, over twee weken evalueer ik het effect van die ophoging. Als het niks oplevert, dan bouw ik het af tot 0.
Ik ga het nu innemen en ik hoop er het beste van. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat je dat hebt! Dat werkt echt tegen onthouding van alcohol, al is je tolerantie natuurlijk hoog.

En ik tikte... ik weet niet waarom het mij zo raakt maar is ook gewoon omdat je een heel leuk mens bent. Dat zie je door alles heen.

Dat wilde ik je nog zeggen/tikken. Nu ga ik echt slapen. Morgen eindelijk een dagje vrij. Kapper, kleding shoppen, en zwemmen.

Slaap lekker lieverd, gaat vast wel een paar uur lukken, tot morgen!:heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...