Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
jopie

Jopie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Jopie. 
Afbeeldingsresultaat voor metalen thermoskan
De koffie staat om het hoekje... 
Vandaag dus oppassen..... 
Ik hoop dat je een fijne dag zult hebben, ondanks alles... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen 

Ja, oppasdag. Genieten als oma dus. En niet meer. Dat was mijn "opdracht" vooe vandaag. 

Zelfs dat is beetje lastig, ik zie dingen. Maar.... Ogen dicht, hart open werkt meestal het beste. 

Kleintje al weer in bed, na ontbijtje en spelen, oudste maakt een "echte regenboog" 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo. Eerste stuk zit erop. Na fruit op de fiets naar 'lola en japie', de 2 ezels van de kinderboerderij hier. In de stromende regen en, hoe gek ook, dat vond ik fijn. Zij ook. Schateren! 

In de plassen stampen, merken dat natter dan nat toch niet kan, omhoog kijken in de regen en de druppels op je gezicht voelen, in plaats van wegduiken en natuurlijk....... het verhaaltje van het suikermannetje. Die niet buiten mocht spelen van zijn moeder omdat ie dan zou smelten maar t toch deed. En lachte, danste en zong in de regen met zijn vriendjes totdat er uiteindelijk alleen nog maar een plasje water over was met daarin...... een hele grote lach! 

Daarna warm bad, boterham met gebakken ei en warme chocolademelk (stout) en..... Het slaapt diep. Allebei. 

Snel ff wat opruimen, wasje overpakken, en dan zelf ook even plat. Geen oog dicht gedaan, zo bang me te verslapen. 

Heeeeeeeel gewoon allemaal. Fijn vind ik dat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je tovert met je laatste bijdrage een glimlach op mijn gezicht jopie . Ik heb zelf nooit een oma gehad , wat heb ik veel gemist zeg :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo. Fijne, lange dag gehad met 2 hele lieve kinderen. Wat zijn hele gewone kleine dinfen dan toch prettig.

De rolcontainer halen, en dan 4 jarige laten rollen. "ik denk dat jij dit volgende week wel zelf kunt, denk je niet?" "ik denk dat jij dan nog een handje erbij moet houden, oma" 

Nu in de achterhoek. Bij andere kleinkinderen. Niet om op te passen maar omdat de eerste operatie van mijn bus (eindelijk) morgen hier is. Distributieriem, en alles uit de inspectie waar ze dan ook meteen makkelijk bij kunnen. 

Een belangrijke. En ook eentje die voorwaardelijk is voor de rest. Verrassingen nu kunnen betekenen dat doorgaan niet wijs is. Spannend, maar ook gewoon wat t is: aangaan en zien wat eruit komt. 

Want ja, ondanks alle onrust en zorgen: mijn leven, het pad dat ik ingezet heb, gaat wel gewoon door. Het is zo oktober, en dan is deze bus mijn huis. Veilig en betrouwbaar dan graag. Dus niet uitstellen, en zeker niet voor een ander. 

Slapen. Nu. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen Jopie, bakje staat om de hoek al klaar. 
Ik zal een 'kaarsje branden' voor jouw bus. 
En mooi om te lezen dat het een fijne dag was gisteren.... 
Afbeeldingsresultaat voor metalen thermoskan

bewerkt door Yvonne
Koffie vergeten neer te zetten..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedenmorgen toppers

Met koffie inde deur. Nog 1 kopje, dan ga ik. 

Twee dagen dus bus daar, woensdagavond terug naar t westenwant donderdag een vroege dienst. 

Het is nog even één hobbel die ik voor me zie, maar stelt natuurlijk niets voor. 

Rustig door. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben je weer terug @nancy:heart:

Bus afgeleverd. Dat is ook groot voor mij, trouwens, mijn bus. Maar, hun plan lezend, hun enthousiasme horend, komt t helemaal goed daarmee en kan ik ze volledig vertrouwen. Dat doe ik dan ook: bus is afgeleverd, dus nu ruimte in de kop. 

Aan t water even zomaar in de ochtendzon. Fietsje naast me. Heel even. Ik gazo wel naar "huis". Zo. Niet nu. 

bewerkt door jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo. Bus nog niet terug, kleintjes hier wel richting bed. En ik even me teruggetrokken buiten onder een afdakje. Eind gesjouwd met de twee kleintjes hier, de jongste in en achter de bolderkar (kan nog net niet los lopen), enn de oudste zelf op t loopfietsje. Zeker 750 meter heen en weer. Een wereldreis, eigenlijk, zo. 

Geen bezoekregeling meer voorlopig bij de andere kant: brief advocaat is de deur uit. Raad kinderbescherming wordt ingeschakeld. Er is er maar eentje die zoiets in gang kan zetten, dat "risico" mag nemen, en dat is dochter zelf. En ook alleen. En ze deed t. Weer een stapje vooruit. 

Ik ben moe. En in een vol huis. Morgen mijn bus weer. Beter. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen Jopie. 
Wat mooi dat dochterlief de touwtjes in handen heeft genomen en er aan trekt. 
Straks jouw bus ophalen. 
Afbeeldingsresultaat voor metalen thermoskanEen bakje voor onderweg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Heerlijk geslapen met de lange slungelbenen van 10jarige mooie rooie over me heen. Wel een klein beeetje stijf :)

Heel andere huishouding hier, met heeel veel speelgoed in een hele grote speelkamer, mooie kleren die niet vies mogen worden, en veel roze :)

en toch speelt ook hier "de idiote ratrace toch echt wel de beste, meest perfecte ouder van de wereld te zijn". 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn bus weer!!!! 

Mensenkinderen, wat ben ik blij. Hij is er weer, niets onherstelbaars gevonden onderweg, de eerste fase van het grote hersteltraject is achter de rug! 

Anders gezegd: het hersteltraject loopt. Volgende afspraak meteen gemaakt. 

Sta nu bij de eerstedebeste P mijn emoties te reguleren met een kop koffie in de deur, uitkijkend over de velden. 

En dat pinnen.... Grandioze uitvinding. Pas erin, ogen dicht en op ok drukken. Geen centje pijn.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...