Spring naar bijdragen

Psycholoog


Aanbevolen berichten

vandaag de psychiloog thuus gehad.

wat een goed gesprek. Ik heb alles verteld ..ook van mijn jeugd en terwijl ik vertelde kwam dat gevoel van ik moet slikken ik wil een pil op.

Ze zag het aan me en snapte het. Ze legde me uit wat er met mecgebeurd. Ook dat snelle afbouwen zo slecgt is. Dat ik veel last heb van ontwenningsverschijnselen. Tenslotte slikte ik 40 ng en nu 15. 20 mg ging niet.

vannacht redelijk geslapen voor de 1e keer. Maar die vreselijke jeuk kramp tintelingen en gevoelloosheid is nog heftig.

ik dacht ik geef jullie even een update.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat de psycholoog bij je thuis kwam en dat het een goed gesprek was. Dat geeft toch weer een beetje vertrouwen. Ik lees ook heel voorzichtig iets meer positiviteit in je berichten. Ik vind het erg knap hoe je je er doorheen slaat, want dat het een hel is, is zeker... Sterkte! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik voorgesteld maar geven ze niet. Iedereen trekt zijn of haar handen van me terug. Ik heb Erik Paling aan de telefoon gehad en die vond het een goed idee om toch weer wat te gebruiken. Dit is ieder geval beter dan niks. Toen werd ik gek.

Mijn psychologe heeft ook in de verslavingszorg gewerkt en erkent ook dat dit ontwenningsverschijnselen zijn.

Dus ik ken verder geen psychiater die dit probleem serieus neemt. Eigenlijk is het te gek voor woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Verbloemen:

Dat heb ik voorgesteld maar geven ze niet. Iedereen trekt zijn of haar handen van me terug. Ik heb Erik Paling aan de telefoon gehad en die vond het een goed idee om toch weer wat te gebruiken. Dit is ieder geval beter dan niks. Toen werd ik gek.

Mijn psychologe heeft ook in de verslavingszorg gewerkt en erkent ook dat dit ontwenningsverschijnselen zijn.

Dus ik ken verder geen psychiater die dit probleem serieus neemt. Eigenlijk is het te gek voor woorden.

Het is inderdaad te gek voor woorden. Jouw psychologe heeft ongetwijfeld gelijk: het is ontwenning. Psychiaters willen daar in grote getalen niet aan, voor mij onbegrijpelijk. 

Fijn dat Eric Paling je op het juiste spoor heeft gezet, hij zal je ongetwijfeld aanhoren als je nog meer vragen hebt of ergens aan twijfelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat ik op deze site ben beland. Zoveel erkenning..steun en warmte.Dat ik wat we allemaal nodig. Hier vind ik veel steun en geruststelling. Zodra ik stabieler ben en ik het aankan wil ik verder afbouwen. Maar voor deze ontwenningsymptomen te dragen zijn zal het nog wel even duren. Ik kon vandaag 2 eieren met tomaat bakken. Dat was al een hele overwinning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Verbloemen:

Dat heb ik voorgesteld maar geven ze niet. Iedereen trekt zijn of haar handen van me terug. Ik heb Erik Paling aan de telefoon gehad en die vond het een goed idee om toch weer wat te gebruiken. Dit is ieder geval beter dan niks. Toen werd ik gek.

Mijn psychologe heeft ook in de verslavingszorg gewerkt en erkent ook dat dit ontwenningsverschijnselen zijn.

Dus ik ken verder geen psychiater die dit probleem serieus neemt. Eigenlijk is het te gek voor woorden.

Ga naar je huisarts en leg het probleem uit. Dat je langzaam wilt afbouwen vanaf je dagelijkse dosering van 40mg. Hoe kwam je in eerste instantie aan die 40mg dan? Via die arts moet je dat vragen. En anders is dus de huisarts je 2e optie. Die MOETEN je helpen. Gewoon duidelijk zeggen dat je een probleem hebt, wat je plan is en zeggen dat je via de ggz ( blijkbaar ) niet de juiste hulp hebt. Vraag anders om een verwijzing bij je huisarts met urgentie bij een andere instelling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei angstmetbenzos:

Ga naar je huisarts en leg het probleem uit. Dat je langzaam wilt afbouwen vanaf je dagelijkse dosering van 40mg. Hoe kwam je in eerste instantie aan die 40mg dan? Via die arts moet je dat vragen. En anders is dus de huisarts je 2e optie. Die MOETEN je helpen. Gewoon duidelijk zeggen dat je een probleem hebt, wat je plan is en zeggen dat je via de ggz ( blijkbaar ) niet de juiste hulp hebt. Vraag anders om een verwijzing bij je huisarts met urgentie bij een andere instelling. 

aangezien ze zich op 20 mg nu al gedrogeerd voelt, maar zich beter voelt op 15mg denk ik niet dat het goed is om weer  naar 40 terug te gaan en zou haar heeeeel ver van huis brengen.
Afhankelijk van het tempo dat men aan kan zou dat een tig jaren plan kunnen worden,  want sommige mensen kunnen maar 10mg  per jaar afbouwen, soms zelf nog minder. Ik ben het hier dus niet mee eens.

@VerbloemenHeel fijn om te horen dat je hoop en rust krijgt van onze steun hier en ook zo fijn om te lezen dat je een fijn gesprek had met een psycholoog. Begrip en erkenning voor de situatie waar je nu inzit is al zo veel waard.

Als je op 15 mg het beter doet dan op 20 mg dan is dat zeker een goede keus. Houd er wel rekening mee dat je mogelijk niet volledig zal stabiliseren op 15 mg of welke dosis dan ook. Dan zal het enige antwoord zijn: afbouwen. Heel voorzichtig misschien, maar wel afbouwen. Niet met grote stappen, maar met hele hele kleine stapjes. Als je lichaam dat doorkrijgt, kan het daardoor gestimulleerd worden te herstellen. Een grote afbouwstap ontregeld te veel en staat daardoor genezing in de weg. Een afbouw met hele kleine stapjes stimuleert juist precies voldoende waardoor het lichaam het vaak op gaat pakken, al tijdens de afbouw. Soms worden mensen wel stabiel met wachten, maar zeker niet altijd. Dat wilde ik je wel graag even meegeven, want 2 maanden wachten bijvoorbeeld heeft geen zin in mijn ogen en verlengt dan alleen maar je lijden.
Heel veel sterkte lieve Verbloemen. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Verbloemen:

Wanneer zou ik dan kunnen beginnen met de afbouw. Ik voel me nog zo vreselijk ziek. Wat is wijsheid

Hallo @Verbloemen, wat zit je toch in een verschrikkelijk nare situatie, en dat op die leeftijd nog. Helaas weet ik waar je nu doorheen gaat, je bent niet de eerste en ik vrees met grote vreze ook niet de laatste. 

Om te beginnen (misschien doe je dit al), zou het verstandig zijn om de dosis die je nu gebruikt goed te verdelen over de dag en dat elke dag op de zelfde tijdstippen in te gaan nemen. 2 x een inname moment van Diazepam zou voldoende moeten zijn. In jouw geval dus 2 x 7.5 mg. 

Welke tabletjes (mg) krijg je nu voorgeschreven van de arts?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Verbloemen:

Ik slik 3x dus 5 mg tabletjes. Ik slik pas een paar dagen 15 mg. Heb 20 geprobeerd maar viel niet goed.

Ik slik om 9 uur 15.00 uur en om 22.00 22.30

 

Oké prima toch als 15 mg je beter bevalt. Zou het je nerveus maken om morgenochtend 9 uur met 7.5 mg te starten en dat om 21:00 s’avonds weer te herhalen? Om zo eerst weer een spiegel in je bloed proberen op te bouwen en eens per week te kijken of er wat verbetering in komt. Het kan inderdaad lastig zijn om weer helemaal stabiel te worden, maar we kunnen het een kans geven. Geen maanden natuurlijk, maar eens kijken hoe het er over een week of 2 voorstaat.

Gebruik je ook nog andere medicatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Verbloemen:

Ik vind het wel eng maar ga het doen. Ik gebruik geen andere medicijnen meer. Wel paracetamol tegen de pijn

Ik begrijp dat je het eng vindt, maar nodig is dat niet. De inname s’middags doet namelijk niet zoveel voor je, het is zelfs zo met Diazepam dat 1 inname al genoeg kan zijn door de lange werking van het middel. Dat kan je je waarschijnlijk nu nog niet voorstellen en dat hoeft ook helemaal niet. Dat komt later wel. Voor nu rustig aan en probeer wat te slapen @Verbloemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...