Spring naar bijdragen

Woensdag 24 juli


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Bor:

Hoop gezeik hier thuis steeds en het is mij veels te warm maar verder prima hoor

Dat kan jij wel aan en HO STOP zeggen he. Djw nogmaals, je berichten deden mij goed. Ben eruit. Geen behoefte om te verdoven. Althans voor nu. Moet er wel wat mee, bingen is erg, gecontroleerd drinken was 15 maanden geen bingen. Tegen wie loop ik mij te verantwoorden. Jij snapt mij precies, erg blij mee. als er wat is, ben ik er ook voor jou, als je dat maar weet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, ik moet er niet eens aan dénken om met zulk weer naar het strand te gaan, hihi... 
Maar goed, er zijn mensen die dit wel prettig vinden geloof ik :blink:, dan ben ik maar blij voor hen. 
En ja, voor de ouderen, de echt ouderen dan (ben er zelf onderhand ook eentje, hahaha) is het dubbel moeilijk... 

Niks, wat fijn, nog even 'vakantie' voor jou en dan los. 
Naar aanleiding van jouw vraag hoe 'vrienden'  te vinden zat ik te denken dat jij, 
als je eenmaal aan het werk bent en naar school gaat vanzelf ook wel contacten op zult doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, ik las dat dochter werk én een huis krijgt.... ben hartstikke blij voor je. Zal een hele opluchting zijn. 
Wel rottig dat het nu hommeles thuis is. Heeft dat ook te maken met het warme weer , dat iedereen een korter lontje heeft? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms herhalen we patronen Bor
tot we aan de volgende stap toe zijn
en dan geleerd hebben van eerder
zo ging het bij mij en helaas nog steeds soms
tot ik zie dat ik er alleen mezelf bij heb
en ik mensen zie aan wie ik me kan optrekken
omdat zij iets doen wat ik ook graag zou willen kunnen
maar precies weten hoe dat werkt bij een ander
zullen we nooit weten, ander karakter, ander rugzakje
andere omstandigheden..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohhhh, wat heb ik vaak verlangd naar een hutje op de hei (wel met wifi natuurlijk)... 
Maar zonder dollen, ja, ik had het haar, maar zeker ook jou zo gegund als werk en huis betekenden dat er rust voor jou en dochter zou komen. 
Dát zal niet het geval zijn. Maar ik denk dat het sowieso beter is als jullie niet in één en hetzelfde huis wonen. 
Die steen in jouw maag zal nog blijven dus, maar af en toe iets minder er bovenop zitten kan geen kwaad... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niels ik ben je ook dankbaar voor je opmerkingen/bijdrages. Meen ik echt!

Hulpverlening kwam hier zelf mee als oplossing omdat ik nauwelijks te sturen ben. Ben zelf ook hulpverlener en zeer eigenwijs. Daarnaast een partner al 30 jaar en een goede bankrekening. Slaap niet onder een brug etc etc alles kwam langs aan argumenten. en na de 10 e crisis opname, bedachten ze dit. En het werkte echt. Tot ze begonnen nu helemaal stoppen(gecontroleerd drinken 15 maanden is gelukt, nu moet je bewijzen dat je helemaal stopt).....en dan ontspoor ik. Was gemeen en niet vlgs afspraak. Maar goed ik waardeer jouw mening. Want je kent ook de slagen van de zweep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga nu echt aan de slag, had met mezelf afgesproken alles te cleanen thuis. Ja wist ik veel dat het zo warm zou worden. Maar ik doe het in stapjes. Hou van een opgeruimd huis, dan is het ook opgeruimder in mijn hoofd. Ik meld mij vanavond droog af, als het lukt. Nee dat is gemeen. Dat lukt gewoon. Ik ga uitgebreid koken vanavond. Ik wil/moet veel doen en mijn nichtjes komen eten, voor die scheetjes doe ik alles. Fijne dag en tot vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Binnen en buiten 25 graden momenteel
Wel een lekker briesje vanuit de open balkondeur
Straks naar het strand
Met blote voeten door de branding lopen
Terrasje, kopje cappucino, en later een visrestaurant ( ik ga voor de tonijnsalade :))

Nou, als dat geen vakantiedag is :lol:
( Wel twee uurtjes werken om 17.00, maar dat mag de pret niet drukken )

Voordeel is wel, dat ik met dit warme weer nauwelijks trek heb in alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kohtje:

M'n bedoeling? Wat bedoel je, @Smaragd?:huh:

Mij te laten inzien dat ik NOOIT meer moet drinken. En ik snap die bedoeling. Maar dan mag ik mij ook uiten dat ik het van mijn hulpverleners/begeleiders gemeen en zelfs vals vond. Er is een behandelplan opgesteld ism(in samenspraak met mij) Zo hoort dat ook en dan ga je niet ineens met 3 man sterk tijdens een afspraak(normaal zit er maar 1 iemand bij) die ik elke maand heb, tegen mij zeggen dat het na 15 maanden gecontroleerd drinken zo goed gaat. Dat het nu tijd is voor volledig stoppen is, dat was niet de afspraak!!!!!! Ik ben van de afspraken, plannen etc. Dit was een gemene tactiek, en moet je bij mij niet flikken. Ze forceerde het gewoon, kan ik niet tegen. Heb mij tijdens het gecontroleerd drinken geen 1 dag ziek hoeven melden. Na dat gesprek ben ik die walgelijke binge ingegaan. En alles afgehouden van ze, want ze schrokken ervan en wat de gevolgen konden zijn. Ja dan wel. Sorry Koh een behandelplan is er niet voor niets. Mijn vertrouwen is weg. En nu bieden ze het wel weer aan omdat het zo goed ging. Nu hou ik ze af en stop voor een tijd en de gevolgen zien we dan wel, want dat gaat nooit goed. Ik ken mijzelf namelijk. Voor sommigen is voor altijd gestopt blijven, niet mogelijk.  En dat weten ze, daarom is het vals. Neem mij wel voor vol aan en niet als een nummertje. Dat ben ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vult voor nu in wat ik in het verleden inderdaad wel heb geprobeerd. Maar ik heb wel van jou geleerd dat dat niet gaat werken, dat je geen
goedbedoelde adviezen wilt, dat jij het wilt zoals jij het wilt en dat je ultragevoelig bent, dus nee, ik wil jou echt niet meer laten inzien dat je
nooit meer moet drinken. Maar om hulpverleners als vals te betitelen waar ze je verder willen helpen vind ik wat egocentrisch benaderd.
Ik wens je wel veel succes en lange droge periodes toe. Dat wel. Zonder (bij)bedoelingen. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen. Nu al uit bed gebrand, wat een extremen weer. Misschien ben ik gek, maar ik kijk zo ontzettend uit naar een stevige onweersbui met bakken water uit de lucht. Dit gebroei is slecht, voor mij althans. 

@Smaragd alle bewondering voor hoe jij het doet, op jouw manier, zoals het voor jou werkt.

Zelf doe ik maar weer eens een dagje niks. 

Dagpact:

gezond2019

Yvonne 

Kohtje

Nicky

Quinn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Quinn:

 

Dagpact:

gezond2019

Yvonne 

Kohtje

Nicky

Quinn 

Nadia

Goedemorgen,

Straks een ventilator halen, het wordt me nu toch echt te bar. Beetje laat, maar ja, nooit beweerd dat ik snel was. 

Heb een mooie dag, allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Excuus als ik misschien wat sarcastisch klink, zo is het niet bedoeld. Maar ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
Het is goed bedoeld, geen grapjes, geen steken onder water, geen niks niet.. ik bedoel het zoals het er staat maar niet sarcastisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bor:

Oh ja? En wat maakt dat hun dan wel met hun zogenaamde machtsvertoon.

Wat jij ervan maakt.. zogenaamd machtsvertoon.
Als ze in de verslavingszorg alleen maar doen wat de cliënt wil zal dat misschien bij een enkeling 'werken' maar
mijn ervaring is dat hun zogenaamde machtsvertoon me uiteindelijk wel wat aan het denken heeft gezet.
Na ruim een jaar verzet was ik geen steek opgeschoten, zelfs nog verder in de drek gezakt. Dat was hún schuld natuurlijk.
Want zij lieten me zomaar m'n gang gaan. Wat dachten ze nou, dat ik zou doen wat zij me zeiden te doen??? Stelletje gekkies.
IK WIST HET BETER. Dit was het ambulante gedeelte. Pas in de kliniek begon ik in te zien dat doen, of in elk geval proberen
te doen wat ze zeiden, me meer op kon leveren dan 'het beter weten'.. natuurlijk vond ik het ook maar 'boekenwijsheid' en
was ik zélf en mijn behandeling niet uit een boekje te leren, maar ik kwam er langzaam achter dat ik als alcoholist zo
langzamerhand totaal de grip op 'verstandig' was kwijtgeraakt. Al mijn 'verstandige' bedenksels werden in de basis ingegeven
door de mogelijkheid van drank als afsluiting. Alles wat ik me voornam, alles wat ik deed, alles.. ging altijd weer richting een borreltje aan het eind.
In de kliniek was dat borreltje aan het eind door de week niet mogelijk. De eerste weekeinden thuis waren een dankbare gelegenheid om snel en
stiekem even 'de schade in te halen'.. maar dat hield geen stand. Dagboekbesprekingen, gesprekken met hulpverleners, groepsgenoten,
therapieën, de hele bups, de hele sfeer, deed me langzaam, maar zéér zeker, inzien dat de 'boekenwijsheid' elementen had die
klopten met mij zelf en dat ik misschien maar eens moest luisteren en vooral ook DOEN.. dit was het allerprilste begin van
erkennen dat mijn leven onhanteerbaar was geworden en dat ik machteloos stond tegenover mijn verslaving. Machteloos!!
Waarmee ik toegaf (voor mezelf, hè, ik heb het hier alléén over mijn eigen ervaring en die deel ik hier) waarmee ik toegaf
dat anderen wel eens meer 'macht' over mij konden hebben dan ik zelf met al mijn eigenwijsheid had...

ik begon te luisteren, ik begon te doen... dat ging niet altijd even goed, zelfs helemaal fout omdat m'n eigen verslaafde ikje het weer
overnam, het weer beter ging weten, maar toen begon ik met de Stappen. Ik was zo ver heen, ik was het leven zó zat, het was
of er uit stappen (het leven) of er in stappen (het leven). Laat ik nou in twaalf stappen het leven weer IN gestapt zijn.. maar
met hulp van mensen die het beter wisten dan ik. Ook boekenwijsheid, die tot leven komt door het in de praktijk te brengen.
(Nogmaals: bij mij, mijn ervaring...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje had ook geen enkele mening over jouw intentie. Die is nooit gemeen, hooguit wat prikkelend en dat moet zeker kunnen.

Je snapt nogmaals niet waar ik boos over ben. Als je met 1 iemand afspreekt en er staan ineens (stiekem) 3 man tegenover je in het gesprek. Zo hoort dat niet en dat heeft niets met de verwende alcoholist te maken. Dat was in mijn geval echt een machtsvertoon. Dat ik er nog ben blijven zitten, deed ik uit beleefdheid. Als ik het had geweten , had ik mijn partner er ook bij willen hebben. Is toch logisch. En ik snap ook heus wel dat ik niet gemakkelijk ben. Maar had mij gecontroleerd laten drinken zoals de afgelopen 15 maanden. Dat ging goed, 4 dagen van de week niets en 3 wel met een max van 4 glazen bier die andere dagen. Ze vonden dat zo sterk, dat ik nu dan ook kon stoppen. Nou dat hebben ze geweten. Ze belde gedurende die binge of ik de crisis in wilde, was meteen welkom. Dan kan het wel. Mijn partner was woedend en heeft mij geholpen en ik het forum ingezet. Blijf het gemeen vinden. Door die binge moest ik 4 avonddiensten verzaken/ziek melden. Nu wil ze morgen weer een gesprek, blijft maar bellen. Ze zegt dat ze alleen is, moet ik dat geloven? Ben dan wel een alcoholist maar behandel mij als een individu(niet jij maar de hulpverlening)

Ws doe ik het wel, maar als ze met 3en zijn, ben ik meteen weg. Had ik toen ook moeten doen, was echt vernederend. Kan ook wel alles opnoemen wat niet goed eraan is maar als het voor mij werkt. Dan zullen ze dat toch maar moeten nemen zoals het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...