Spring naar bijdragen

Di 23 juli 2019


Aanbevolen berichten

Maar laat ik niet de ochtend zo somber beginnen. De zon schijnt prachtig op mijn gele teunisbloemen. Die waaien gewoon maar aan, ik heb een hele bos inmiddels. De openslaande deuren staan open, het is heerlijk rustig, vakantietijd.  Merel jonkies die hun ouders zoeken. Het is nog niet zo warm. Als ik een beetje opschiet heb ik over een paar uurtjes mijn werk af. Dan ga ik wat opruimen, een wasje draaien en verzinnen wat ik vanavond ga eten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers!
Teunisbloemen, ach mijn moeder had ze in de achtertuin.
En nu zie ik ze elke dag vol in bloei als ik van het strand terug
naar de trein fiets, de duinen staan er vol mee. Ook een andere gele plant.
Hoop dat de droogte niet te veel gaat vernielen aan de natuur.
Ik kom uit een nachtdienst met 2 ontzettend mooie gesprekken, daar werd ik
stil en nederig van. De drankgesprekken zijn moeilijker, konfronterender ook.
soms wil ik er om stoppen met dit werk. twijfel twijfel. Maar alles werkt 2 kanten op he.
Ook daar zitten pareltjes tussen, juist om die konfrontaties ook.
Maar goed, niet te laat naar het strand. Vóór de rails uit gaan zetten:D
en vertrouwen dat ik vanavond terug kan en in eigen bed slapen.
Maak er wat van mensen, water, water, water en niet wat supplementen vergeten want
we zweten ook mineralen en ander kostbaars uit. Zelfs ik minder met de koffie nu.:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal

Week boodschappen zijn binnen
Zo naar de tuin
Broodjes al gesmeerd, water zit in de tas
Buurvrouw kwam net zeggen, dat ik gerust bij haar mocht komen zitten hoor, want ze had airco aangeschaft
Ach, wat schattig he :)

Jane,

Snap je dilemma,
onthoud de pareltjes dan maar he :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kudde kinderen is uitgeput nadat ze om 02.00 uur gingen slapen en om 07.00 uur weer wakker werden.

Dat worden nog twee interessante dagen.... pubers! 

Net weer gezwommen na mijn Tony Chocolony aanval. En doorrrr...

Toch interessant. Ijsvogel had door dat zich iets opbouwde bij mij. Achteraf ik ook. Dat werd de chocolade. Even kijken wat het was, want voel me gek genoeg opgelucht. Of misschien gewoon zin in chocola. Kan ook natuurlijk.:P

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee het zal geen kwade opzet zijn dat mijn naam van het dagpact verdween. 'Gegooid' is ook geen goede uitdrukking. Ik sta er weer op, er is altijd wel iemand die het merkt dat er een naam mist. Vandaag verwacht ik geen problemen. Dus waarom maak ik me druk.

Ik houd ook meer van Bach. Veel popmuzikanten laten zich door hem inspireren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben best wel gek op klassieke muziek. Ben totaal onkundig op dat gebied maar heb tijdens mijn eerste periode droog staan, waarin
m'n emoties nog meer alle kanten opgingen dan nu, veel radio 4 aangehad tijdens het werken in m'n atelier. En heb een toch wel
redelijk aantal klassieke cd's (ja, ik weet het, ouderwets, maar van nieuwerwets heb ik ook geen verstand..) en kon al naar gelang
m'n stemming klassiek opzetten, van opzwepend en energiegevend tot kalmerend, meditatief.
Momenteel speelt muziek maar een klein rolletje... kan wel zeggen géén rolletje. Heb de hele dag door radio 2 opstaan, maar dat is
meer voor de honden, dat ze weinig buitengeluiden horen, vooral blaffende honden niet en ze horen ons niet goed even weggaan en
weer thuiskomen, iets waar vooral de jongste dan helemaal van uit z'n dakkie kan gaan..
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Wordt pas twijfelachtig als ie z'n eerste lessen Duits heeft gehad en dan nog steeds staat te dansen voor Bück dich, Knakker.
Voorlopig dus lekker laten gaan op alleen de tonen en ritmes..
Ik heb trouwens zelf ook vaak geen benul van teksten. Soms maar beter ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mocht toen ik een jaar of 5 was samen met mijn oudere broer in de achterkamer op de bank liggen terwijl mijn ouders in de kamer ernaast aan het strijkkwartetten waren. Vaak viel ik met die muziek in mijn oren in slaap en werd dan later naar mijn bed gebracht terwijl er nog Mozart in mijn hoofd naklonk. Heerlijk was dat. Sommige van die kwartetten herken ik nog uit die tijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik wel eens jaloers op, op gezinnen waar muziek en ook muziek máken op de opvoed-rol staat. Bij ons was muziek alleen iets
wat uit de radio en televisie kwam. Muziek op school stelde ook niet veel voor, lagere school eens in de zoveel maanden een
half uurtje liedjes zingen, middelbare school alleen brugklas vooral veel muziekgeschiedenis.. maar muziek máken en/of een
instrument (leren) bespelen, ho maar... Van een muziekschool hoorde ik pas veel later. En ik weet niet of ik daar indertijd warm
voor gelopen was, ik was niet zo 'scholerig'... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...