Spring naar bijdragen

Maandag 22 juli


Aanbevolen berichten

Nah, dan snap ik je nou wel weer. Vervelend, van de husband. 

Ik heb daarnet verteld dat de afwasmachine kapot is en de kinderen aan de afwas gezet. Hij is niet stuk. Misschien vertel ik morgen wel dat de hulp zoek is en dat ze mogen poetsen. Verdienen, dat zakgeld :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knakker. Je hebt zo gelijk..ik zou willen dat het niet waar was ..kon ik  je tenminste een schop geven..maar alles wat je schrijft is waar...en ik Kan  niet anders dan je om armen..

Laats  was ik onrustig liep de hele tijd rusteloos heen en weer door het huis.  S morgens vroeg mij lief of ik had gedronken . Ik vroeg waarom denk je je dat...hij:.ik hoorde allemaal geluiden die normaal  niet hoor .ik :schiet in stress.. hij: dit is wat ik denk als ik iets  anders  hoor .krakende deuren van ons kast. IK: WAT BEN JE Aan hHET TRUTTEN..maar hij heeft gelijk. Ik heb zijn vertrouwen verloren.  Hij kan niet anders dan denken  dat ik flessen aan het drinken ben..IK: voel dit als..je geloofmeniet...heb het niet gedaan...Sorry sorry.  Maar ik  heb het niet gedaan....shit shit..Sorry hoor voor mij uitting

Maar weet je ..ik ben ik

Of ik heb gedronken of niet. ik heb nog steeds een mening . Jammer dat andere mensen het  niet zo zien

 

bewerkt door Clare
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor, hou jezelf bijeen, hoor.  Argusogen om ons heen zijn begrijpelijk en veel voorkomend. Maar geen reden om onder te bezwijken
Wat dát betreft gaat  'je moet het wel zelf doen maar niet alleen' niet op. Vertrouwen terugwinnen kan een eenzame tocht zijn.
Een eenzame lange tocht. Uit je frustraties maar ga door op je weg van vertrouwen terugwinnen. Elke dag droog is er één, elke dag
geen vertrouwen beschamen is er één in de goede richting tijdens die lange tocht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja en hoe harder je je dan gaat verdedigen, hoe minder geloofwaardig het wordt. 

Als je n alcoholtest hebt liggen, eerst weddenschap afsluiten en dan in t zakje blazen. Als je dat een keer of 2, 3 wint dan kijkt je vrouw in t vervolg wel uit om weer iets in je ogen te zien :) 

Als je wel echt hebt gedronken, kan je t ook beter ogenblikkelijk toegeven liever nog voordat zij iets zegt. Eerst liegen en dan gedwongen worden om toe te geven levert 100 jaar ellende op.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@IJsvogel je had gelijk. Er bouwde iets op bij mij. Hele Tony Chocolony naar binnen gewerkt. Hoppa. 

Niet blij mee. Wel dat het ‘maar’ bij chocolade bleef. 

En net nog even buiten in natuurwater gezwommen. Mooiste  dat er is.

Kudde kinderen gaat ook naar bed. Hoop ik. Slapen. Hoop ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele fijne vakantie @nancy!!!!!! Djw voor veel, je weet het wel.

@Bor heb gewerkt avonddienst, zag je app te laat en wilde niet heel laat terug reageren. Nee gaat niet goed hier. Moet morgen nog 1 dienstje draaien en dan 2 dagen vrij. App je morgen na mijn avonddienst, kan het niet nu. Ben altijd zo bang als ik app dat er iemand door wakker wordt, al mijn meldingen staan altijd aan. Ook in de nacht. Ben zo niet technisch om dat anders in te stellen. En ik wil anderen liever niet vragen. Wil niet dom en ontechnisch overkomen. Dus dan durf ik zelf ook niet meer zo laat te appen.Bang dat een andere en naasten wakker worden.

Heb gedronken en het is een slap excuus. Kwam door dat gedoe met Sober, wat er wel of niet waar is kan mij niet schelen. Maar wel de reacties erop  en natuurlijk weet en ken ik het gehele verhaal van Kabouter en dat het niet echt was en vele mensen die kabouter wel in het echt hebben ontmoet. Zelfs tijdens een meeting en zelfs in het ziekenhuis. Die vrouw was echt geestelijk ziek(daar kan zij trouwens dan ook niets aandoen). En ik was ook boos maar had ook medelijden, als je op een alcoholisten forum die aandacht moet krijgen, dat is toch heel erg voor haar.

 Bij Sober voel ik dat anders, maar wat doet het er ook toe. Kan er gewoonweg niet tegen en heb heel beheerst 4 halve liters na mijn avonddienst gedronken. Ik moet pas in de middag werken. Tel de uren dat er tussen werken en drinken moet zijn. Heb zelfs een blaaspijpje met meter dat ik kan meten of ik nog onder invloed ben.

Ik beslis morgen na mijn dienst of ik verder ga drinken. Kan niet tegen gemene dingen. En ik ben ik. Er zitten hier veel nette veroordelende alcoholisten waar ik mij totaal niet mee kan identificeren hier en dat zal wederzijds zijn. So be it and thats life.  Als ze dan delen dat ze weleens ooit 1 glas wijn teveel hebben gedronken en daardoor zich zelf compleet kwijt zijn, dan denk ik echt wat heb ik hier te zoeken. Dat is totaal mijn probleem niet en herken ik ook niet. 

Natuurlijk ben ik hier wel om de steun en etc. Maar als een liegende alcoholist zo veroordeeld wordt voor het liegen. Dan voel ik mij niet meer thuis en snap ik ook dat mensen nog meer gaan liegen en bedriegen, deed/doe ik ook. Dus eigenlijk zou je ook moeten zwijgen dan, om anderen geen pijn te doen hier, dat je gedronken hebt. Hmmmmmm kijk en dat bedoel ik.

Ga slapen en ga overwegen wat ik ga doen. Of weer stoppen, of gewoon verder drinken. De roes, zo heerlijk nu. Vergetelheid, harde muziek op de kopptelefoon. Mijn schouders en nek ontspannen, geen pijn!!!!!!!!. 

Ja ik ben gewoon eerlijk en dat mag soms niet hier want dan lieg en bedrieg je. En dat is niet zo.

Laat morgen wat weten, want die 4 bier komen wel hard aan, terwijl ik er normaal veel meer aan kon. Sorry voor het eerlijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sober dan krijg ik een nachtelijke brief zo heet dat hier van je, deze nacht 1:43? Met de tekst, sorry ik heb je een lange pb geschreven maar alles is ineens weg maar je bedankt mij wel om wat ik tik/zeg. Dat hoeft niet!!!!!!!! Je hebt gewoon hulp nodig. En dat is aan jezelf om te aanvaarden. Ja ik ga niet dat aan dat geheime gedoe achter de schermen doen. Hou ik niet, kan mensen echt stuk maken.Net als IRL. Zal er nooit aan meedoen, ben al 46. Dat gaat niet gebeuren, never nooit niet. Sorry maar moest dit wel kwijt. Sober is ws gewoon net zoveel alcoholist als anderen hier. Jee mag het.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Smaragd, probeer het los te laten wat er met een ander gebeurt hier. Richt je gewoon op jezelf, zo maak je het voor jezelf veel moeilijker en je hebt het al moeilijk genoeg, toch? Kom op, gá er weer voor, je hebt zoveel te geven als je in je goede doen bent! Sterkte voor nu :lips:. Groetjes vanaf Schiphol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragd:

Hele fijne vakantie @nancy!!!!!! Djw voor veel, je weet het wel.

@Bor heb gewerkt avonddienst, zag je app te laat en wilde niet heel laat terug reageren. Nee gaat niet goed hier. Moet morgen nog 1 dienstje draaien en dan 2 dagen vrij. App je morgen na mijn avonddienst, kan het niet nu. Ben altijd zo bang als ik app dat er iemand door wakker wordt, al mijn meldingen staan altijd aan. Ook in de nacht. Ben zo niet technisch om dat anders in te stellen. En ik wil anderen liever niet vragen. Wil niet dom en ontechnisch overkomen. Dus dan durf ik zelf ook niet meer zo laat te appen.Bang dat een andere en naasten wakker worden.

Heb gedronken en het is een slap excuus. Kwam door dat gedoe met Sober, wat er wel of niet waar is kan mij niet schelen. Maar wel de reacties erop  en natuurlijk weet en ken ik het gehele verhaal van Kabouter en dat het niet echt was en vele mensen die kabouter wel in het echt hebben ontmoet. Zelfs tijdens een meeting en zelfs in het ziekenhuis. Die vrouw was echt geestelijk ziek(daar kan zij trouwens dan ook niets aandoen). En ik was ook boos maar had ook medelijden, als je op een alcoholisten forum die aandacht moet krijgen, dat is toch heel erg voor haar.

 Bij Sober voel ik dat anders, maar wat doet het er ook toe. Kan er gewoonweg niet tegen en heb heel beheerst 4 halve liters na mijn avonddienst gedronken. Ik moet pas in de middag werken. Tel de uren dat er tussen werken en drinken moet zijn. Heb zelfs een blaaspijpje met meter dat ik kan meten of ik nog onder invloed ben.

Ik beslis morgen na mijn dienst of ik verder ga drinken. Kan niet tegen gemene dingen. En ik ben ik. Er zitten hier veel nette veroordelende alcoholisten waar ik mij totaal niet mee kan identificeren hier en dat zal wederzijds zijn. So be it and thats life.  Als ze dan delen dat ze weleens ooit 1 glas wijn teveel hebben gedronken en daardoor zich zelf compleet kwijt zijn, dan denk ik echt wat heb ik hier te zoeken. Dat is totaal mijn probleem niet en herken ik ook niet. 

Natuurlijk ben ik hier wel om de steun en etc. Maar als een liegende alcoholist zo veroordeeld wordt voor het liegen. Dan voel ik mij niet meer thuis en snap ik ook dat mensen nog meer gaan liegen en bedriegen, deed/doe ik ook. Dus eigenlijk zou je ook moeten zwijgen dan, om anderen geen pijn te doen hier, dat je gedronken hebt. Hmmmmmm kijk en dat bedoel ik.

Ga slapen en ga overwegen wat ik ga doen. Of weer stoppen, of gewoon verder drinken. De roes, zo heerlijk nu. Vergetelheid, harde muziek op de kopptelefoon. Mijn schouders en nek ontspannen, geen pijn!!!!!!!!. 

Ja ik ben gewoon eerlijk en dat mag soms niet hier want dan lieg en bedrieg je. En dat is niet zo.

Laat morgen wat weten, want die 4 bier komen wel hard aan, terwijl ik er normaal veel meer aan kon. Sorry voor het eerlijk zijn.

Smaragd nou ga je vanwege iemand anders dr problemen ZELF weer aan de zuip, wat doe je jezelf nou aan joh? Alsof je eigen gezondheid het minst belangrijk van alles is. Verplegers..... :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze hele discussie is een kwestie van waarden, preciezer gezegd de volgorde daarvan. Medelijden is een waarde, eerlijkheid ook. En zo gauw die met elkaar in tegenstrijd komen, reageren mensen verschillend naarmate het ene belangrijker is of het andere, en dat komt dan weer van je opvoeding, persoonlijke historie etc. Dat is geen zaak van zwart en wit.

Ik vermoed overigens dat de keurige veroordelende niet drinkers (waarvan alcool het laatste probleem was dat ze nog moesten oplossen in hun heerlijke leventje - ik maak er nu een grapje van hè - trouwens ik heb ook niemand in het vizier) wel degelijk medelijden hebben, misschien wel heel veel, maar met alleen medelijden wordt iemand niet geholpen. Soms helpt een trap in je hol maar soms helpt het averechts. Graag een ander willen helpen kan ook weer een camouflage van eigen ellende zijn.

In hoeverre is iemand zich bewust van zn eigen probleem. In hoeverre is iemand anders die alleen maar wat lettertjes leest zich bewust vh feit of die iemand zich bewust is van zn eigen probleem. En bewust van de impact van de lettertjes die hij/zij zelf dan weer schrijft. 

Weet jij het, dan weet ik het ook. Maar ik weet het niet. Hoe meer ik erover nadenk hoe minder ik ervan weet.

Uiteindelijk moet je t zelf doen, dat weet ik wel.

Sterkte allemaal

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoofdschuddend doorlopen... hoofdschuddend en in mezelf mopperend en knorrend. Oude gewoonte die me niet echt goed doet,
maar drank doet me nóg minder goed.
@Smaragd ik voel met je mee, maar inderdaad, dat bier moet je zo onderhand maar eens achterwege gaan laten, daar heb je niet alleen jezelf
mee maar ook je partner, en dat wil je hem natuurlijk ook niet aandoen... moeilijk, moeilijk, moeilijk... laten afglijden, ja, dan maar met wat
'schaafwonden' blijven zitten, maar niet met een afkick, kater, etc....
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Etty:

In the end moeten de ongevraagd adviesgevers/de makkelijk pratenden ook toegeven dat ze beter een goed boek hadden kunnen lezen in plaats van zich bemoeien met dingen die vanzelf tot bloei komen, als je het maar de tijd en het vertrouwen geeft:D

hoe stel je je het ideale forum voor, @Etty?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...