Spring naar bijdragen

*verwijderd*


angstmetbenzos

Aanbevolen berichten

@angstmetbenzos welkom op het forum. Best een heftig verhaal zeg. Of je verslavingsgevoelig bent of niet heeft volgens mij niets Te maken met je afhankelijkheid van de benzooi. Want daar is in jouw geval zeker sprake van. Zelf ben ik nl ook niet verslavingsgevoelig, maar wel totaal afhankelijk geworden van de benzo.

mijn advies zou echt zijn om over te stappen op diazepam. Dat is langwerkend in tegenstelling tot de oxazepam. Je slikt trouwens best een hoge dosis. Soms 90 mg per dag als ik het goed begrijp. Bespreek dit met je huisarts. Ben je bekend met de ashton manual? Zo niet, dan raad ik je aan deze op internet op te zoeken en evt voor te leggen aan je huisarts. Ook vwb de hoogte van de omzetting. Als dit alles nu niet gaat zoals je wilt, zou je ook eens contact met Erik Paling op kunnen nemen. Meerder van ons zijn bij hem in behandeling, waaronder ikzelf of hebben contact met hem gehad. Zoek maar eens op dit forum dan zul je zijn naam regelmatig tegenkomen.

Succes en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn @angstmetbenzosdat je zo'n begripvolle arts hebt. Het is ook prima om eerst te stabiliseren, zeker in jouw situatie. Wanneer je stabiel bent kun je gaan afbouwen, Prima ook dat je huisarts weet dat afbouwen langzaam moet. Er zijn artsen bij die het wel begrijpen gelukkig, dat geeft hoop.

Hoeveel Diazepam heb je? 3 x 10 mg? 

Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt moedig en strijdlustig! Langzame afbouw is natuurlijk prima, 12 weken kan nog te snel zijn, maar als dat zo is merk je dat wel en kun je het schema bijstellen. Heel verstandig dat de arts je meerdere momenten per dag tabletten van 2 mg laat nemen. Prima, ook goed te doseren zo. 

Sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI @angstmetbenzos
Wat een verhaal joh. Ik vind het heel naar voor je hoe alles is gelopen in je leven. Toch niet echt altijd de juiste hulp gehad, maar ja, dat is ook mensenwerk.

Met oxazepam heb je gewoon ook heel snel tussentijdse ontwenning, dus ik neem aan dat dat een grote boosdoener is in jouw verhaal.

De stappen van 25% gaan echt tegen mijn gezond verstand en de onderzoeken in, maar ik snap dat je je er nu eerst bij neerlegt en je daar niet over in gevecht gaat met de arts.
Wat niet in de Ashton Manual staat vermeld, is de methode van micro-afbouwen. In de afgelopen 40 jaar hebben we namelijk van uit de ervaring een heleboel wijsheid opgedaan en heel veel knappe koppen die hier mee te maken hebben gekregen, hebben goede methodes ontwikkeld.
Microafbouwen zorgt er voor dat je een glijbaan effect krijgt, in plaats van een trapsgewijs afbouwen waar je lichaam doorheen moet. Bij de trap 'stuiter' je naar beneden, bij de glijbaan gaat het gladjes in het zelfde tempo. Dit is te doen door een weegschaaltje aan te schaffen dat 0.001 op de teller kan laten zien. Daarmee kan je het pilletje wegen en de kleine stapjes dmv een vijltje gewoon afvijlen. Dit is veel veiliger en veroorzaakt minder belasting voor je lichaam, dan de grote stappen die nu worden voorgesteld.  MOcht die stap van 25% goed gaan, dan zou ik spreken van geluk, niet van wijsheid.
 

Ik wilde je het toch laten weten. Meer informatie kan iemand helpen te begrijpen waar ze voor kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...