Spring naar bijdragen

Voorstellen


Verbloemen

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier.

Ik ben een vrouw van 70 en met tussenpozen...terugval...al 40 jaar verslaafd aan benzo s.

Ik heb het heel moeilijk nu en zal proberen morgen meer te vertellen.

Ik had me eerder op een verkeerd forum voorgesteld. Ik moet  of even mijn weg  inden hier.

Liefs....

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Verbloemen, hartelijk welkom hier. 

40 jaar verslaafd aan benzo's, dat is een hele tijd. 
Wil je wel van de benzo's via door een afbouwplan? Welke benzo slik je en hoeveel?
Op dit forum komen ervaringsdeskundigen en benzogebruikers die afbouwen/willen afbouwen bij elkaar. Wij steunen elkaar en geven tips. 
We hebben ook en dagelijkse huiskamer waar we bij elkaar geven en dingen van de dag bespreken en ervaringen uitwisselen.

Je vindt de huiskamer onder Ditjes Datjes en Dagdraad. 

Sterkte! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Goedemorgen @Verbloemen, hartelijk welkom hier. 

40 jaar verslaafd aan benzo's, dat is een hele tijd. 
Wil je wel van de benzo's via door een afbouwplan? Welke benzo slik je en hoeveel?
Op dit forum komen ervaringsdeskundigen en benzogebruikers die afbouwen/willen afbouwen bij elkaar. Wij steunen elkaar en geven tips. 
We hebben ook en dagelijkse huiskamer waar we bij elkaar geven en dingen van de dag bespreken en ervaringen uitwisselen.

Je vindt de huiskamer onder Ditjes Datjes en Dagdraad. 

Sterkte! 

 

Het gaat heel slecht met me. Ik wil hulp een opname of zo. Ik Kan niet meer voor mezelf zorgen. Eten drinken gaat niet. Mijn lijf doet hels pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Verbloemen, ik heb inmiddels je bericht op een ander gedeelte van het forum gelezen. De moderator zal het nog wel hierheen verplaatsen. 
Wat ik begrijp is dat je 40 jaar benzo's slikt en een paar maanden geleden 40 mg Diazepam in 6 weken volledig hebt afgebouwd, waarna je heel veel klachten kreeg, voornamelijk ook angst.

Inmiddels ben je op 2 x 10 mg Oxazepam gezet.

Allereerst is 40 mg Diazepam afbouwen in 6 weken na zo lang gebruik  krankzinnig snel, dat kan echt niet. het is dan logisch dat je zoveel ontwenningsklachten hebt. 
Beter is om een heel langzaam afbouwschema op te stellen met een geheel geleidelijke afbouw, bv 1 mg per 2 weken. Dan duurt het wel anderhalf jaar (dat is lang, ik weet het) maar ervaar je veel minder heftige klachten. 
Nu zit je op 20 mg Oxazepam. Dat is het equivalent van 7 tot 10 mg Diazepam, meer niet. Om te herinstalleren ook te weinig, ik kan me voorstellen dat je je hiermee niet beter gaat voelen. 
Bovendien is Oxazepam kortwerkend, je kunt dus tussen de doseringen door al tussentijdse ontwenning ervaren. 
Mijn advies zou zijn om te herinstalleren op Diazepam en van daaruit langzaam af te bouwen. Diazepam is in zijn algemeenheid toch echt gemakkelijker af te bouwen dan Oxazepam. 

Wat betreft je wens voor een opname: die begrijp ik. Je ziet het niet meer zitten en kan niet voor jezelf zorgen. Bespreek dit met je behandelaar. De opname moet je dan rust geven en je laten herstellen en mag er niet primair op gericht zijn om snel af te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo cyclad

Ik mag naar 20 mg diazepam terug maar reageer nu even rot er op.

Zal dar genoeg zijn om te herstellen? Ik slaap eet en drink niet goed meer. Net heeft iemand van de thuiszorg me gedoucht.

 Niemand is in mijn omgeving op de hoogte hoe af te bouwen.

Ze roepen dat het niet van de afbouw kan zijn en dat maakt me nog onzekerder. Afleiding zoeken lukt me niet meer. Omdat ik niet onder de mensen durf zie ik niemand meer.ik kan alleen  of in bed liggen en hopen dat 20 mg genoeg is want meer krijg ik niet.

Zo fijn dat jullie er zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in het  verleden clonazepam en oxazepam gebruikt. Mijn angst en en paniekaanvallen vlogen me om mijn oren. Toen wilde de psych me op buspar zetten .die kon alleen maar werken als ik geen be zo.s gebruik va daar de snelle af  bouw.  Super werd ik gek van en toen had ik nix meer.

Toen begon de hel. Ik heb in 40 jaar ook onwijs  wel ad moeten slikken en weer stoppen. Alles werkte averechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt dus al veel medicatiewisselingen achter de rug. Heb je nu geen AD meer? Ook het stoppen/afbouwen kan een aanslag zijn op je zenuwgestel. 

Slaap je wel goed?

Of 20 mg Diazepam genoeg is om te stabiliseren moet je ervaren. Het is in elk geval beter dan 20 mg Oxazepam. 

 

36 minuten geleden zei Verbloemen:

Hallo cyclad

Ik mag naar 20 mg diazepam terug maar reageer nu even rot er op.

Zal dar genoeg zijn om te herstellen? Ik slaap eet en drink niet goed meer. Net heeft iemand van de thuiszorg me gedoucht.

 Niemand is in mijn omgeving op de hoogte hoe af te bouwen.

Ze roepen dat het niet van de afbouw kan zijn en dat maakt me nog onzekerder. Afleiding zoeken lukt me niet meer. Omdat ik niet onder de mensen durf zie ik niemand meer.ik kan alleen  of in bed liggen en hopen dat 20 mg genoeg is want meer krijg ik niet.

Zo fijn dat jullie er zijn.

Heb je een psychiater die je begeleidt? Of doet je huisarts dat? Artsen hebben geleerd dat benzo's binnen enkele weken uit je lijf zijn. En dat klopt!  Wat ze niet (willen) weten is dat het centrale zenuwgestel door benzogebruik beschadigd is en dat herstel duurt vele malen langer, zeker bij langdurig gebruik en een hoge dosering. Dus ja, jij hebt nu echt last van ontwenningsklachten. 

Je krijgt nu 20 mg Diazepam? Dat is al beter, Diazepam stapelt en je zult dan minder last hebben van tussentijdse ontwenning. Wij zijn er om je te steunen, als je meer wilt weten dan zeg je het maar!

Liefs, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Verbloemen:

Mij hoofd ploft uit elkaar...Mijn lichaam doet zeer onrust angst paniek. Ik ben radeloos .  Net de 3e 5 mg ingenomen. Straks om 11 uur weer 5 mg dan heb ik 20 mg gehad. Hoop eindelijk te kunnen slapen. Ik ben bang.

Heb je de Diazepam al? Dan moet het beter gaan, met de Oxazepam heb je steeds ontwenning vanwege de kortdurende werking. Diazepam gaat je meer rust geven. Nu even doorbijten en vooral moed houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Verbloemen:

Help mijn diazepam werkt averevhts Wat moet ik doen ik ga dood

Bel de huisartsenpost! Zij moeten je kunnen helpen. Je bent overduidelijk erg bang en in paniek. Je overleeft het zeker, maar ik snap dat het anders voelt. Zo kun je de nacht niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...