Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
GewoonDoen

Dagdraad 20 juli 2019

Aanbevolen berichten

Dagpact

Kohtje

Yvonne

Lika

niks

Denise79

Rapilos

Jane

Nadia

Reacher

Spirit

Hier al een buitje gehad in het westen. Nog even genieten van een koel briesje en net op radio rijnmond wederom gehoord dat het echt gewoon heet gaat worden.

Ach, dan gaan we met z'n allen maar weer puffen en zeuren hoe warm we het wel niet hebben :D

Uiteraard doe ik daar ook aan mij. Gedeelde smart is halve smart. 

Hier lekker rust en regelmaat. Op tijd mijn kopje koffie, op tijd mijn soepje, op tijd mijn kopje thee, op tijd mijn ijsje.

Even dubben wat ik vanavond en morgen ga eten.  

Ach en Sober. Ik heb zo mijn bedenkingen over haar. Altijd al gehad. Daarom reageer ik weinig op haar.

Maar dit leest ze natuurlijk niet. Ze heeft immers forumpauze ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Lika:

Ik weet niet zo goed hoe te reageren op @Sober en wat daar is gebeurd.

Voelt vooral als heel erg rot voor @Sober. Dat voel ik het meest, geloof ik.

Dit vind ik oprecht het meest verstandige wat over deze kwestie hier is gezegd. Al zie ik dat er hier meer op wordt gereageerd in de trant van ‘ach stil maar lief meisje, dat hoef jij ook allemaal nog niet te begrijpen hoor’.

Ik heb dit vele malen liever dan het overdreven doorslaan in conclusies en oordelen.

Niemand kent de gehele waarheid van de ander. Laat staan hun beweegredenen en achtergronden. Laten wij ons daarom matigen in een oordeel. Laat een ieder zijn eigen rechter zijn. Of, zoals Bor geloof ik al zei: wie van u zonder zonde is, werpe de eerste banaan.

Behalve wanneer ik persoonlijk op extreem vuile wijze word bedonderd – en daarvan was hier warempel nog in de verste verte geen sprake – kan iedereen hier op mijn volle steun en begrip rekenen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Ik meld me om het droog, fris en fruitig te houden. 

Had wat aanvaringen deze week. Moest even mn tanden laten zien. Daar heb ik een enorme hekel aan maar soms moet het. Anders ontploft de boel.
Lastig om confrontaties aan te gaan. Voorheen dronk ik 3 flessen wijn uit rebellie of frustratie.  
Plannen maken voor de danslessen. Leerlingen doen aan verkleedpartijen, zijn erg bezig met kostuums. Zo leuk. 
Mn lichaam verzorgen. Deze week begonnen met elke dag een eigen versie van pilates/yoga op een matje. 

Lang leve de katerloze dagen. Hoera, hoera!!

Nog 1 maand sparen en dan ben ik financieel vrij. En vrij van mn rottige broer. 
Familie was altijd wel de grootste trigger om destructief te drinken. :angry:

Fijn weekend!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb me beneden in de garage gisteren rotgezocht naar onze klamboe. Die hadden we een jaar of vijfentwintig geleden gekocht toen we
met ons tweetjes voor het eerst naar Zweden gingen. We kampeerden achter in ons bestelautootje (dat zwarte dingetje die we Kohtje noemden :))
en hadden daar, beducht voor de beroemde scandinavische muggen, dus een klamboe voor aangeschaft. (geen overbodige luxe trouwens).
Langzamerhand is dat ding, die klamboe, meer en meer uit ons kampeergerief verdwenen en ergens in één van de drie kasten met oud maar soms
ineens weer hartstikke handig en bruikbaar kampeerspul verdwenen.
Nu leek het ons wel handig om hem weer eens mee te nemen. Temeer daar m'n vrouw die enkele jaren geleden de ziekte van Lyme heeft opgelopen
enorme muggebulten ontwikkelt, muggeplakkaten zijn het meer.
Zoeken dus. Een donkerblauw hoesje, centimeter of dertig lang, ik zie dat ding zó voor me... Eerst kast één helemaal leeg en weer stukje voor stukje alles terug.
Geen klamboe. Dan kast twee... zelfde werkwijze, zelfde resultaat. Nou, dan móet ie in kast drie liggen. Nee dus.
Even nadenken, nachtje over slapen, piekerdepieker, we hebben 'm toch niet ooit weggedaan??? nee, waarom zouden we?.. etc..
Tóch die kasten nog een keer nakijken. Dit keer begin ik bij kast drie. Ik begin links bovenin, een groen lichtgewicht dingetje.... :o:blink::unsure:  :blush:
Groen. Niet donkerblauw... groen. We hebben 'm terug. Nu alleen nog een haakje in het plafond van het campertje draaien.
Ik moet ergens nog zo'n haakje hebben. Ik zie het zo voor me...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt beter je vrouw laten zoeken, Koh, die kunnen dat beter, dat is een algemeen bekende waarheid als een ezel.
Ik kijk ook overal overheen, zelfs al ligt het voor mijn neus.

Probeer maar eens met dat haakje, je zult zien dat ze het zo heeft...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gok op geen van deze kastjes. Kijk eens in je gereedschapskist of tussen je andere gereedschap....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

.. en ik zou 'm heel even checken door heel even aan een stukje te trekken. Een gare klamboe houdt weinig muggen tegen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei knakker:

Of, zoals Bor geloof ik al zei: wie van u zonder zonde is, werpe de eerste banaan.

Nee. Ik zei Wie zonder zonde is werpe de eerste fles.

Wat hier gebeurde heb ik heel lang over nagedacht gister en vandaag ook. Vannacht ook toen ik van de warmte niet kon slapen maar ik kwam persoonlijk tot de conclusie dat dit alles wel confronterend, een spiegel is. Want dit is echt wat alcoholisme is. Dit is precies hoe een lijdende alcie zich gedraagt en hoe zijn/haar omgeving daarop reageert.

En uiteindelijk druipt de lijdende alcie af als de gebeten hond en de rest is het vertrouwen beschadigt. Dat is niet zomaar weer heel. Zo gaat het in RL ook met alcoholisme.

Ik moest vanmorgen ineens denken aan een voorval van hier thuis ooit met husband en mij. Hij was erachter gekomen dat ik dronk en ik bleef ontkennen, ikbleef liegen. Zelfs toen hij gevonden flessen voor me hield, nou ik had geen idee waar die vandaan kwamen hoor, hell no. (ja belachelijk maar echt gebeurd). Zelfs toen ik betrapt werd met de fles aan me strot verzon ik wel wat om de confrontatie uit de weg te gaan. Husband ging overdag werken en durfde na werktijd bijna niet meer thuis te komen ..gewoon omdat hij niet wist hoe hij me aan zou treffen.

Toen op een avond brak die man toen ik de ene spijtbetuiging na de andere opbiechtte omdat ik gezopen had, Hij zegt "Toe maar, drink maar, doe het maar als je je leven wilt verzieken maar het aller aller ergste vind ik dat je tegen me liegt". Sindsdien sta ik echt niet constant droog hoor, maar ik ga er wel anders mee om met mijn medemensen en dus ook met de mensen hier.

Doordat ik het met @Kohtje had over de pleuris hier thuis uitbreken doelde ik hierop. En ik zei tegen Koh ik moet nog heel even zo doorgaan dan breekt de pleuris hier uit ja. En toen las ik ineens waar ik (weer) mee bezig was...

@Sober Ik hoop dat je leest. Verdrink jezelf niet verder in ellende vrouw, ik gun je beter. Ga ervoor. Dat ben je waard.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt natuurlijk ook een haakje kopen, wat kost nou 1 haakje?

Hoef je helemaal niet meer te zoeken..-_-

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Asterix:

Je kunt beter je vrouw laten zoeken, Koh, die kunnen dat beter, dat is een algemeen bekende waarheid als een ezel.
Ik kijk ook overal overheen, zelfs al ligt het voor mijn neus.

Probeer maar eens met dat haakje, je zult zien dat ze het zo heeft...

Echt niet. Die van mij is keer op keer haar autosleutels kwijt in een handtasje van 20 X 30 cm. Ik ben een beetje paranormaal en de 2 volgende zinnen voorspel ik altijd letterlijk. “Hoe kan dat, ik stop ze altijd in hetzelfde vakje”. Gevolgd door “Heb jij ze soms gehad?”.  (Alsof ik me ergens in haar belachelijke Fiat Panda zou vertonen). En dan ze is uitgeslingerd omdat ze perse onder het rijden de gordel moet omdoen komt “Gut, heb ik mijn zonnebril laten liggen. Had ik nog zo op het aanrecht klaargelegd”. (Waar die natuurlijk niet lag, anders had ik hem wel gezien). Maar ze krijgt het toch niet klaar om ergens op tijd te komen, echt never, nooit, dus veel maakt het ook niet uit allemaal. Trouwens, vrouwen krijgen het klaar om sokken kwijt te raken in een afgesloten waterdichte trommel van de wasdroger. Zou er zelf niet zo op vertrouwen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jongens, meisjes, wat een aannames allemaal... :D
De garage is mijn terrein. Alles wat in de garage opgeruimd wordt, zeg maar verdwijnt, is mijn verantwoordelijkheid. M'n vrouw gaat
daar echt niet zoeken, zelfs als ze ongeveer weet waar iets is. Dan nog zegt ze me waar ik het ongeveer kan vinden en laat me
'aan m'n lot over'. ('t is een kleine 100 vierkante meter, bijna vier meter hoog, dus er kan een hoop in..) (er staat/ligt ook een hoop in) :blush:
Haakje had ik zo gevonden. Gereedschap, ijzerwaren en hout lijkt voor een buitenstaander een "malle Pietje verzameling" maar ik kan
vrijwel blindelings dat soort dingen (terug)vinden.
't Worden twee haakjes, vlak bij het plafond in de kastjes aan voeteneind en hoofdeind. Daartussen een (ijzer)draadje spannen.
Dan haalt m'n vrouw, als ze 's nachts over me heen moet manoeuvreren voor een plasje, niet haar rug en/of hoofd open aan een haakje
midden in het plafond.. Soms denk ik ook nog wel eens een beetje na over dingetjes.. ^_^

@jopie, uiteraard heb ik die klamboe even gecheckt en voor zover ik zo kan zien en voelen, istie nog bruikbaar. Altijd donker (want goed weggestopt)
en koel (want garage onder het huis wordt eigenlijk nooit warmer dan een graadje of 18) bewaard.

Nu ik dit laatste, dat van die koele garage, zo opschrijf bedenk ik me ineens dat het misschien een idee is om als het 's zomers zo warm is
in de camper (in de garage) te gaan slapen..

Maar nee, daar hebben we het wel al eens over gehad, bedenk ik me dan nu ook weer.. niet erg praktisch ivm hondjes, badkamer die dan
's morgens ineens oneindig ver weg lijkt en meer van dat soort dingetjes..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kohtje:

Dan haalt m'n vrouw, als ze 's nachts over me heen moet manoeuvreren voor een plasje, niet haar rug en/of hoofd open aan een haakje
midden in het plafond.. Soms denk ik ook nog wel eens een beetje na over dingetjes.. ^_^

Het zou simpeler zijn als jij dan naar de andere kant gaat, tenzij je het fijn vindt dat ze "over je heen gaat" natuurlijk.:rolleyes:

*als iemand net als mij in plaatjes denkt, ziet het er best grappig uit allemaal*

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bor:

Het zou simpeler zijn als jij dan naar de andere kant gaat, tenzij je het fijn vindt dat ze "over je heen gaat" natuurlijk.:rolleyes:

Nee, zij hoeft er maar sporadisch uit, ik elke nacht op z'n minst twee keer. 't Is dáárom dat we in de camper andersom (links-rechts) slapen dan
we thuis altijd doen en gedaan hebben.

Wat een intieme details... maar 't zijn dingen die bij wel meer mensen zullen spelen, niet per definitie abnormaal. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee niet abnormaal hoor.

Wij hebben het ook weleens geprobeerd, van links/ rechts ruilen maar dat wordt hem niet bij mij, dan kan ik echt niet slapen.
Hij hoort rechts van mij.:)

bewerkt door Bor
spatie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is even "vervelend" daarom..

Dagpact

Kohtje

Yvonne

Lika

niks

Denise79

Rapilos

Jane

Nadia

Reacher

Spirit

Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een uurtje geleden was het hier noodweer zeg :o

Hagelstenen zo groot als tennisballen. 

Nu hond eten geven, uitlaten en ik weet nog steeds niet wat ik straks ga eten.

Wat een probleem hé?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

uitgebakken spekjes, stuk chorizo in blokjes; ui en knoflook erbij, 1 paprika, 1 aubergine en wat prei kleinsnijden en erbij
even laten sudderen, en toen een zak Indiase linzensoep er langzaam in heet laten worden; jammie

bewerkt door lady jane

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...