Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
GewoonDoen

Dagdraad 20 juli 2019

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een festival,  dus van middag  liever geen regen alsjeblieft hier in Brabant. 

Goedemorgen allen trouwens 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel plezier op je festival @Cleo66.

Ik kom even vertellen dat ik zes kittens te logeren heb. 

Mijn benen zitten onder de krassen. Ik heb overal kattenbakken staan. Grit ligt overal gordijnen hangen schots en scheef....

Hieronder een sfeerimpressie van de filosofen met de kittens

tenor.gif?itemid=10400139

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei jopie:

Dus @Lika,9, hoe ver ga je in het energie steken in een ander, ongeacht wat je ziet en merkt?

Ook een behoorlijk Verslavingsgerelateerd vraag, toch? 

Deze vraag speelt bij mij ook, in relatie tot dochter van 17. Laatbloeier, add en nu soort  puberteit.  De ene ramp na het volgende drama, en ineens zag ik mijn gedrag deze week. Redden en niet relativeren. Zelf stress over spullen kwijt, te laat op afspraken  enz. Ik moet nodig wat gaan loslaten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dan die vijf minuten op een dag dat ze plots allemaal slapen bovenop elkaar. Eentje ligt er dan naast mij op de stoelleuning terwijl ik zit te lezen. 

Dat piepkleine opgekrulde lijfje.. :heart: het is de bangste van het stel maar op dat moment wil ze toch dicht bij mij zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei IJsvogel:

Deze vraag speelt bij mij ook, in relatie tot dochter van 17. Laatbloeier, add en nu soort  puberteit.  De ene ramp na het volgende drama, en ineens zag ik mijn gedrag deze week. Redden en niet relativeren. Zelf stress over spullen kwijt, te laat op afspraken  enz. Ik moet nodig wat gaan loslaten.

Dat doet me altijd weer denken aan de zuurstofmaskers in het vliegtuig. I.p.v. eerst zorgen dat anderen zuurstof krijgen; eerst voor jezelf zorgen. Daarna kun je er zíjn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei IJsvogel:

Oh, haha we reageren gelijktijdig op elkaar. Mooie vergelijking idd, zuurstofmaskers

Het kwam mij altijd zo egoïstisch over. Niet je kinderen eerst maar jij. Maar toen bedacht ik me dat jezelf opofferen voor een ander terwijl je beiden had kunnen overleven eigenlijk geen mooi cadeau is voor degene die overblijft. .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei IJsvogel:

Herkenning!Heb zelf een dochter van 21 met add.Hoeveel nieuwe pasjes ik wel niet heb aangevraagd.Vond loslaten en zelf laten doen nooit heel makkelijk.Ze gaat nu samen wonen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dagpact

Kohtje

Yvonne

Lika

niks

Denise79

Rapilos

Jane

Nadia

Reacher

Spirit

Hier al een buitje gehad in het westen. Nog even genieten van een koel briesje en net op radio rijnmond wederom gehoord dat het echt gewoon heet gaat worden.

Ach, dan gaan we met z'n allen maar weer puffen en zeuren hoe warm we het wel niet hebben :D

Uiteraard doe ik daar ook aan mij. Gedeelde smart is halve smart. 

Hier lekker rust en regelmaat. Op tijd mijn kopje koffie, op tijd mijn soepje, op tijd mijn kopje thee, op tijd mijn ijsje.

Even dubben wat ik vanavond en morgen ga eten.  

Ach en Sober. Ik heb zo mijn bedenkingen over haar. Altijd al gehad. Daarom reageer ik weinig op haar.

Maar dit leest ze natuurlijk niet. Ze heeft immers forumpauze ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Lika:

Ik weet niet zo goed hoe te reageren op @Sober en wat daar is gebeurd.

Voelt vooral als heel erg rot voor @Sober. Dat voel ik het meest, geloof ik.

Dit vind ik oprecht het meest verstandige wat over deze kwestie hier is gezegd. Al zie ik dat er hier meer op wordt gereageerd in de trant van ‘ach stil maar lief meisje, dat hoef jij ook allemaal nog niet te begrijpen hoor’.

Ik heb dit vele malen liever dan het overdreven doorslaan in conclusies en oordelen.

Niemand kent de gehele waarheid van de ander. Laat staan hun beweegredenen en achtergronden. Laten wij ons daarom matigen in een oordeel. Laat een ieder zijn eigen rechter zijn. Of, zoals Bor geloof ik al zei: wie van u zonder zonde is, werpe de eerste banaan.

Behalve wanneer ik persoonlijk op extreem vuile wijze word bedonderd – en daarvan was hier warempel nog in de verste verte geen sprake – kan iedereen hier op mijn volle steun en begrip rekenen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Ik meld me om het droog, fris en fruitig te houden. 

Had wat aanvaringen deze week. Moest even mn tanden laten zien. Daar heb ik een enorme hekel aan maar soms moet het. Anders ontploft de boel.
Lastig om confrontaties aan te gaan. Voorheen dronk ik 3 flessen wijn uit rebellie of frustratie.  
Plannen maken voor de danslessen. Leerlingen doen aan verkleedpartijen, zijn erg bezig met kostuums. Zo leuk. 
Mn lichaam verzorgen. Deze week begonnen met elke dag een eigen versie van pilates/yoga op een matje. 

Lang leve de katerloze dagen. Hoera, hoera!!

Nog 1 maand sparen en dan ben ik financieel vrij. En vrij van mn rottige broer. 
Familie was altijd wel de grootste trigger om destructief te drinken. :angry:

Fijn weekend!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb me beneden in de garage gisteren rotgezocht naar onze klamboe. Die hadden we een jaar of vijfentwintig geleden gekocht toen we
met ons tweetjes voor het eerst naar Zweden gingen. We kampeerden achter in ons bestelautootje (dat zwarte dingetje die we Kohtje noemden :))
en hadden daar, beducht voor de beroemde scandinavische muggen, dus een klamboe voor aangeschaft. (geen overbodige luxe trouwens).
Langzamerhand is dat ding, die klamboe, meer en meer uit ons kampeergerief verdwenen en ergens in één van de drie kasten met oud maar soms
ineens weer hartstikke handig en bruikbaar kampeerspul verdwenen.
Nu leek het ons wel handig om hem weer eens mee te nemen. Temeer daar m'n vrouw die enkele jaren geleden de ziekte van Lyme heeft opgelopen
enorme muggebulten ontwikkelt, muggeplakkaten zijn het meer.
Zoeken dus. Een donkerblauw hoesje, centimeter of dertig lang, ik zie dat ding zó voor me... Eerst kast één helemaal leeg en weer stukje voor stukje alles terug.
Geen klamboe. Dan kast twee... zelfde werkwijze, zelfde resultaat. Nou, dan móet ie in kast drie liggen. Nee dus.
Even nadenken, nachtje over slapen, piekerdepieker, we hebben 'm toch niet ooit weggedaan??? nee, waarom zouden we?.. etc..
Tóch die kasten nog een keer nakijken. Dit keer begin ik bij kast drie. Ik begin links bovenin, een groen lichtgewicht dingetje.... :o:blink::unsure:  :blush:
Groen. Niet donkerblauw... groen. We hebben 'm terug. Nu alleen nog een haakje in het plafond van het campertje draaien.
Ik moet ergens nog zo'n haakje hebben. Ik zie het zo voor me...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt beter je vrouw laten zoeken, Koh, die kunnen dat beter, dat is een algemeen bekende waarheid als een ezel.
Ik kijk ook overal overheen, zelfs al ligt het voor mijn neus.

Probeer maar eens met dat haakje, je zult zien dat ze het zo heeft...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...