Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
GewoonDoen

Dagdraad 20 juli 2019

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Ik werd wakker en had honger....dus vandaar zo vroeg. Plakje ontbijt koek, kopje thee en hier lezen. 

@niks wat ben jij een goed voorbeeld van niet in de slachtofferrol kruipen, echt mooi en fijn om te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. Vandaag op pad om een bikini te kopen. Misschien volgende week een keer ergens zwemmen. Fles zonnebrand zal ook geen overbodige luxe zijn:sun:  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Alle ramen en deuren lekker tegen elkaar open hier, nog even de warmte uit huis verjagen
en heel hard hopen dat we het beloofde buitje vanmiddag ook echt gaan krijgen... 
Nu eerst een bakje en de krant... 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

Gerelateerde afbeelding              Afbeeldingsresultaat voor veel smoothies  Gerelateerde afbeelding

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allen. Oei, wat somber hier. Ik hoop dat het nog wat opklaart, vanavond een bbq met  collega's. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb zojuist de dagdraad van gisteren even doorgelezen en in aansluiting daarop de wie-is-wie draad van @Sober,
En echt, ik ben verbijsterd. 
Hóe kun je week in week uit zo liegen over niet-drinken? 
Dat je je op het dagpact zet, met het vaste voornemen niet te drinken en dat je tóch drinkt, dat kan, kan heel goed. 
Dat je dat niet wilt of kunt vertellen, kan, kan zeer zeker. 
Máar... dat je vervolgens keer op keer uitgebreid gaat vertellen over dat je nu het licht hebt gezien, dat je ondanks de triggers het droog hebt gehouden....... enz. , 
dan moet je behoorlijk veel lef hebben zou ik bijna zeggen, onbegrijpelijk. 
Je hebt dus weken achtereen de kluit belazerd, en niet zo'n klein beetje ook. 
Vervolgens ben je boos, heel boos als men vraagtekens gaat zetten bij allerlei andere uitingen van jou... 
Dan heb je er niets van begrepen Sober, jammer. 
Probeer te bedenken hoe het omgekeerd zou zijn, hoe jij je zou voelen als iemand jou zó zou 'bedotten'... zou je dan zo lankmoedige blijven als jij nu van ons verwacht? 
Neem de tijd om eens rustig na te denken over wat jij hebt losgemaakt.
Iets minder hoog van de toren blazen zou je gesierd hebben. 
Sterkte Sober. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei nancy:

Goedemorgen allen. Oei, wat somber hier. Ik hoop dat het nog wat opklaart, vanavond een bbq met  collega's. 

Pffff, goedemorgen Nancy, hier schijnt de zon al weer gul... en ik had zo gehoopt op een héle dag regen... het blijft maar droog hier. 
Dusssss, stuur die wolken maar snel deze kant op, dan krijg jij van mij de zon... :sun:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei jopie:

Ook hier wakker van e regen... Lekker! 

Ja, smeer het er nog even in ..... wij zullen het moeten doen met een buitje ergens rond de klok van 3, áls het buitje al gaat vallen... ;) 
Maar lekker genieten van de dag Joop, wat hebben de kinderen het fijn gehad met en bij jou... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen. 

Ook regen hier Yvonne. Kom maar!

Ging veel te laat slapen. Rond de klok van 2 na een zeer gezellige avond. Vriend met wie ik was dronk. En ik zag de verandering. Wat was ik blij dat ik gewoon naar mijn fietsje huppelde. 

Vroeger ben ik na zo’n zelfde avond wel eens gevallen met mijn fiets en overeind geholpen door een vreemde. Brrrr.

Nu wakker. Ik weet alles nog, geen blauwe plekken, geen kater. Voor die beslissing ben ik mezelf zeer dankbaar. Nog steeds.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet zo goed hoe te reageren op @Sober en wat daar is gebeurd.

Voelt vooral als heel erg rot voor @Sober. Dat voel ik het meest, geloof ik.

Dit soort heftige gebeurtenissen maakt altijd een extreme onzekerheid in mij los. Wat vind ik? Hellup?!! Vind ik iets, maar wat? 

Elke keer weer. Dat is waar ik dan het meest mee worstel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve Lika, het is echt niet verplicht ergens  iets van te vinden.... 
Laat gaan.... dit kost jou alleen maar energie heb ik het gevoel, stap er overheen en geniet gewoon nog even lekker na na gisteravond... 

bewerkt door Yvonne
Woordje vergeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Yvonne:

Lieve Lika, het is echt niet verplicht ergens  iets van te vinden.... 
Laat gaan.... dit kost jou alleen maar energie heb ik het gevoel, stap er overheen en geniet gewoon nog even lekker na na gisteravond... 

Dat leer ik hier dus. Voel me dan wel verplicht en op dit forum leer ik daarmee om te gaan.

Was voor mij in het echte leven natuurlijk een goede aanleiding die onzekerheid weg te drinken. 

Nu niet. Leerzaam dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei jopie:

Dus @Lika,9, hoe ver ga je in het energie steken in een ander, ongeacht wat je ziet en merkt?

Ook een behoorlijk Verslavingsgerelateerd vraag, toch? 

Ik schreef er net iets over, maar jij verwoordt het anders @jopie. Dank je.

Klopt als een bus. Ik ga daar heel ver in. Maar minder dan ik ging. 

Tracht daar ‘iets’ mee te doen, in te leren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...