Spring naar bijdragen

nieuw


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Ha Myle,

dat is lief en doet me goed, een compliment! Is het je gisteren gelukt niet online te bestellen? Eigenlijk zou de verkoop van alcohol via thuisbezorgd en andere eetbestellijnen verboden moeten worden. Dan heb je tijd om over je craving heen te komen. Nu is de verleiding te gemakkelijk bereikbaar. Ik vind het knap dat je steeds verder komt in je gevecht juist door je kwetsbaar en open op te stellen.  Zo kom je steeds dichter bij jezelf en kom je sterker uit de strijd: een nieuwe Myle die weet wat ze wil en die niet schroomt hulp te vragen. Niet voor niets is hier op adb de quote: zelluf maar niet alleen. 

Ga nu proberen te slapen. Wekker staat om 5 uur. Slaap lekker, Myle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Maja! , ja ik heb niks online besteld. Het was even moeilijk maar het ging voorbij.

Net als vannacht. Het was ook weer moeilijk. Maar het moment uitzitten is het waard. Het weegt op tegen alle neerwaartse spiralen en rotzooi die alcohol brengt. Ik voel me nu heel erg moe en uitgeput. Maar ik weet nog waar mijn serie over ging. Ik ben me bewust van mezelf (Voor zover dat lukt)  Ik -ben - er. Het komt weer goed. ookal ben ik in rustig vaarwater overboord geslagen. Ik vind dat bootje wel weer. Het komt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei lady jane:

je zou een pakket bier en wijn kunnen geven als bijdrage voor het feest
en er meteen bij zeggen, dat jij even "opruimt" daarin juist omdat je niet
in de verleiding wilt komen met die medicijnen erbij.
Later kun e je dan verklaren door te zeggen dat het niet drinken je zooo goed bevalt
dat je dat nog wel een poos door wilt zetten, omdat het je gezondheid zo goed doet.
Daarna zijn mensen er aan gewend.
Waarom ik dit schrijf is dat dat bier e nu sterker maakt, maar er komt zeker een dag
dat je je zo triggert en de omstandigheden even minder goed zijn, en je waarschijnlijk
overstag gaat. Mij overkwam dat ooit en met het drinken van die ene fles wijn, was ik meteen
weer een paar jaren verloren. Je kunt zo van de euforie omslaan in voor gaas gaan!
En geloof me, dat geeft echt een dubbel rot gevoel. Ik lees het hier ook vaker op t forum.
Ik weet zelfs niet of je wijnkelder dan veilig is. Maar goed jij kent jezelf het beste daarin.

Hoi lady jane,

Drank weg doen is moeilijk hier want krijg heel veel aanloop en bezoek en omdat ik niet meer drink ga ik niet tegen mijn bezoek zeggen dat ik niets in huis heb. Vandaag dus verjaardag maar sta er heel goed in, ben ook niet bang dat ik iets wil hebben. Begrijp zeker dat des te langer ik droog sta de drang om iets te nemen wel een keer de kop op steekt maar kan dan altijd de hulp van mijn man inschakelen. Ik leef ook met de dag nu en ben er nog steeds niet uit of ik (ooit) weer sociaal kan drinken. Maar tot nu toe bevalt dit me heel goed al merk ik nu mijn aandoeningen wel veel meer. Met drinken kon ik  dat nog verdoven maar de ene kwaal vervangen door de andere is het ook niet weet ik nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Maja:

Hoi @kanikhet ,

hoe gaat het? Je zit al weer op dag 13 (en ik op 19). Ben benieuwd naar het alcoholvrije Duitse bier. Hoe heet het en waar kun je het kopen? Tot nu toe is het adb blijven goed te doen. Wel ontloop ik zo veel mogelijk de drankafdeling van de supermarkt en zorg ik ervoor dat ik geen bier of wijn in huis heb. Bij onrust ga ik of een blokje om in het bos en dus niet richting supermarkt of ga mijn tanden extra poetsen. Tijdens poetsen weeg ik in gedachten de voor en nadelen af en door de frisse smaak in mijn mond heb ik doorgaans ook geen zin meer in alcohol. Dubbel voordeel dus! O ja, ik heb geen FB of messenger. Wel kun je binnen forum ook persoonlijke berichten sturen naar elkaar. Vandaag gaat slapen wat minder, maar ach, dat hoort er ook bij. Nu tijd om berichtjes te beantwoorden. :)

Hoi Maya,

Het gaat best goed op dit moment. Het alcoholvrije bier uit Duitsland heet bittburger en warsteiner, wij kopen het altijd bij de drankhandel in Duitsland net over de grens hier. Ik ben gisteren uren wezen winkelen en lekker op een terrasje gezeten met een cappucinno . O wist ik niet moet dan uitzoeken hoe dat moet om hier een persoonlijk bericht te sturen. Ik moet ook elke dag de nadelen door mijn hoofd laten gaan want weet dat die anders steeds meer vervagen. Hoop je hebt nog wat kunnen slapen. Groetjes van mij en een fijne dag:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei kanikhet:

Hoi Maya,

Het gaat best goed op dit moment. Het alcoholvrije bier uit Duitsland heet bittburger en warsteiner, wij kopen het altijd bij de drankhandel in Duitsland net over de grens hier. Ik ben gisteren uren wezen winkelen en lekker op een terrasje gezeten met een cappucinno . O wist ik niet moet dan uitzoeken hoe dat moet om hier een persoonlijk bericht te sturen. 

 

Hoi @kanikhet . Top dat het nu (best) goed met je gaat. Houden zo! Ik zag dat je bij appie online ook warsteiner alcoholvrij kunt bestellen. Bij de bestelling volgende week ga ik ook de warsteiner bestellen. Dank voor de tip! Als ik dichtbij de Duitse grens zou wonen, zou ik ook elke dag Duits brood halen. Doppelback of Krustenbrot, mmmm! Overigens: Persoonlijke berichtjes kun je sturen door op profielfoto te klikken en dan te klikken op het envelopje dat je rechtsboven ziet. Vandaag is de dag voorbij gevlogen zonder veel trekmomenten. Nu een grote kop spicy mix thee en kijken naar GTST. Heerlijk verstand op nul. In slaapkamer alle ramen open zodat het er lekker fris is. Niets heerlijkers dan onder je dekbed kruipen en genieten dat de plakkerige warme nachten voorbij zijn. 

Voor straks: slaap lekker allemaal en in het bijzonder jij ook @Myle!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Maja:

Overigens: Persoonlijke berichtjes kun je sturen door op profielfoto te klikken en dan te klikken op het envelopje dat je rechtsboven ziet.

Iets tekort door de bocht: drukken op profielfoto. Dan klikken op de streepjes onderelkaar in de rechter bovenhoek en daarna op het envelopje ook in rechter bovenhoek:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-9-2019 om 22:23 zei Maja:

Hoi @kanikhet . Top dat het nu (best) goed met je gaat. Houden zo! Ik zag dat je bij appie online ook warsteiner alcoholvrij kunt bestellen. Bij de bestelling volgende week ga ik ook de warsteiner bestellen. Dank voor de tip! Als ik dichtbij de Duitse grens zou wonen, zou ik ook elke dag Duits brood halen. Doppelback of Krustenbrot, mmmm! Overigens: Persoonlijke berichtjes kun je sturen door op profielfoto te klikken en dan te klikken op het envelopje dat je rechtsboven ziet. Vandaag is de dag voorbij gevlogen zonder veel trekmomenten. Nu een grote kop spicy mix thee en kijken naar GTST. Heerlijk verstand op nul. In slaapkamer alle ramen open zodat het er lekker fris is. Niets heerlijkers dan onder je dekbed kruipen en genieten dat de plakkerige warme nachten voorbij zijn. 

Voor straks: slaap lekker allemaal en in het bijzonder jij ook @Myle!

Hoi Maja,

Ja gaat echt super, op wat lichamelijke kwalen na die trouwens naar alle waarschijnlijkheid niets met drinken of niet drinken te maken hebben. Ja moet je zeker doen dat bier is echt heel lekker en smaakt super. Ik kwam gisteravond ineens tot de ontdekking dat het drinken de hele dag nog niet in mijn gedachten was geweest:D En de 17e op verjaardag heb ik wel 10 flessen wijn leeg geschonken en de nodige biertjes uitgedeeld, zelf alleen maar warsteiner gehad en toch een super dag gehad. Dus zo kan het ook. Ben ook 2 dagen wezen shoppen en zolang weg geweest dat ze me hier al gingen missen hahahaha. Enigste wat ik nog mis is mijn ijver die wil nog niet helemaal maar zal ook wel weer goed komen.  Voor de rest kijk ik veel TV en videoland en verkoop spullen op marktplaats dus krijg mijn tijd wel ingevuld. Hoop het gaat met jou ook nog heel goed.....groetjes van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @kanikhet , 

Nog gefeliciteerd met je verjaardag de 17e en wat stoer dat je zelf wijn en bier hebt geschonken! Echt top! Komende woensdag komt appie de warsteiner bezorgen. Kijk er naar uit. Gek gevoel hè, om te ontdekken dat je het ook supergezellig kunt hebben zonder alcohol. En met een fris hoofd trots je bed in en de volgende dag niet hoeven denken of je dingen hebt gedaan of gezegd waar je je voor schaamt en de eerste tijd niemand onder ogen durft te komen. Heb je alle overgebleven open flessen leeggegooid? Een aangebroken fles wijn in de ijskast blijft mij anders aangrijnzen , iedere keer als ik de deur open doe om wat te pakken. Dan ben ik bang toch voor de bijl te gaan. Sta jij steviger in je schoenen? Het hangen op de bank en uren lang kijken naar tv omdat je geen energie hebt, herken ik sterk. Op advies psycholoog waar ik sinds 2 weken in therapie ben (nu fase intake) dwing ik mezelf af en toe van de bank te komen en toch iets te gaan doen. Ben nu in de tuin gaan werken, alles klaar te maken voor de herfst/winter. Pas klein deel gedaan: gras gemaaid, klimop aan 1 kant gesnoeid en oude bloemen uit de eenjarige planten in pot geknipt. Vandaag spierpijn. Schandalig! Geeft wel aan dat ik de laatste tijd veel te weinig bewogen heb. Wel doe ik zoveel mogelijk alles lopend en met de fiets. Op werk geen lift maar de trap nemen. Mag nu ook geen autorijden ivm medicatie dus dat is  nu mooi meegenomen, maar ook onhandig. Vooral omdat ik nu mijn moeder die heel slecht ter been is en ook geen auto mag rijden ivm epilepsie en slechtziendheid, nergens naar toe kan brengen. Maar goed, op naar betere tijden! Dan geniet ik er extra van als het weer kan. 

Jij zit nu al weer op 17 dagen droog. Goed hoor! Morgen geef ik mij weer op voor het weekpact. Een mooie tussenweg tussen dagpact en jaarpact. 

Groetjes en houd de spirit vast!

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maja,

Sorry voor de late reactie we waren er een paar daagjes uit (verassing van mijn man) Hier gaat nog alles goed hoop bij jou ook. Heb zelf de nodige terrasjes gehad en van alles uitgeprobeerd zonder alcohol uiteraard en moet zeggen dat ging me goed af. Nu dag 22 dus we gaan ervoor. Mijn ijver komt langzaam weer terug dus dat is ook gunstig. Het beetje wijn wat over was hebben mijn man en moeder opgedronken. Binnenkort een langer verslag best druk geweest en moe dus duik lekker ff de bak op beetje TV kijken. 

Groetjes en een fijne avond, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Goeiemorgen allemaal

Hoe gaat het.....niet goed ben weer helemaal terug bij af. Heb het denk ik te gemakkelijk ingeschat en boem alles weer aan diggelen. Ben van plan maandag weer met frisse moed te herstarten heeft dit weekend nog geen zin want hebben twee dagen familiefeest dus begin liever als alles weer rustig is. Hoop het gaat met jullie allemaal goed en wens jullie een fijn weekend..... groetjes van mij^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @kanikhet,

heb je de familiefeesten overleefd? Wat zijn nu je plannen? Goed dat je je weer op het forum hebt gemeld. Met steun en advies kun je gemakkelijker de draad weer oppakken. Helemaal nu je weet wat je valkuilen zijn. Mijn grootste valkuil is de gedachte dat ik 1 wijntje heb verdiend vanwege hard gewerkt, moeite om te ontspannen, slecht nieuws of juist heel goed, enz. Terwijl ik dondersgoed weet dat 1 glas betekent tenminste 1 fles en als je dan toch zondigt, een tweede of derde fles er achteraan. En de volgende dag weer want ik stoppen schuif ik dan voor mij uit, enz. Daarom is er maar 1 oplossing voor mij: de eerste niet nemen en ontspanning zoeken in andere zaken. 
Net zoals @bumperjim ben ik ben ik benieuwd: wat zijn jouw valkuilen? 
succes morgen met dag 1! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-10-2019 om 22:25 zei Maja:

Hoi @kanikhet,

heb je de familiefeesten overleefd? Wat zijn nu je plannen? Goed dat je je weer op het forum hebt gemeld. Met steun en advies kun je gemakkelijker de draad weer oppakken. Helemaal nu je weet wat je valkuilen zijn. Mijn grootste valkuil is de gedachte dat ik 1 wijntje heb verdiend vanwege hard gewerkt, moeite om te ontspannen, slecht nieuws of juist heel goed, enz. Terwijl ik dondersgoed weet dat 1 glas betekent tenminste 1 fles en als je dan toch zondigt, een tweede of derde fles er achteraan. En de volgende dag weer want ik stoppen schuif ik dan voor mij uit, enz. Daarom is er maar 1 oplossing voor mij: de eerste niet nemen en ontspanning zoeken in andere zaken. 
Net zoals @bumperjim ben ik ben ik benieuwd: wat zijn jouw valkuilen? 
succes morgen met dag 1! 

Hoi Maja,

Dank je de familiefeesten zijn goed verlopen en erg gezellig. De omschrijving van jouw valkuilen kon ook zomaar mijn verhaal zijn. En dan inderdaad het opnieuw stoppen maar weer voor me uitschuiven. Heb nu een geluk bij een ongeluk dat ik sinds zondag best heftig de griep heb dus daardoor best ziek en heel veel geslapen. Zo is de kop er wel weer vanaf en vanuit hier kan  en wil ik verder gaan en proberen mijn valkuilen te ontwijken want ook ik heb altijd wel een reden (smoesje) om er een te nemen. Je kunt het zo gek niet verzinnen of ik had weer de perfecte reden gevonden voor een drankje....teveel om op te noemen.:wub: Heb ook wel eens gezegd drink alleen als er visite komt of wanneer ik op visite ga en dat was ineens bijna dagelijks. Maar voor nu alles positief....met jou ook nog alles goed hoop ik Maja. Groetjes van mij en nog een fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Myle,

Tot nu toe goed al gaan mijn gedachten vandaag alle kanten op met van het is weekend....je zou wel niets meer mogen al weet ik goed hoe dat eindigt. Blijft moeilijk dat is ook mijn grootste valkuil. Vijf dagen niet gedronken en voelt als 3 weken...hoe bizar. Fijn weekend:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...