Spring naar bijdragen

Woensdag 17 juli 2019


catoo

Aanbevolen berichten

En @Bor, wees maar blij en trots op jezelf dat je nu net gestopt bent met drinken. En begin er nu in hemelsnaam
ook niet weer mee nu het allemaal weer extra tegenzit, je kunt je koppie er nou maar even beter helemaal bij houden.
Je hoeft ook niet alleen met dit alles om te gaan, je dochter zal háár best doen (ik neem aan dat je bedoelde dat ze gesolliciteerd heeft),
je husband is er, en samen met een nuchtere JIJ kun je een team vormen. Samen kun je echt sterk staan.  :heart::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@nancy, een oud huis in de binnenstad, aan beide kanten buurhuizen er tegen aan en beneden een ruimte die
vroeger bedrijfsruimte was. Op de oude bouwtekeningen staat links achter in die ruimte nog een paardenbox ingetekend.
Daar zit ook nog een oude staldeur die nu niet meer open kan omdat de vloer later is voorzien van een dikke  betonlaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou @spirit, niet om het één of het ander, beetje toevallig, maar die paardenbox waar ik het net over had was waarschijnlijk voor het paard
van de melk- en kaasboer die hier een opslagruimte had... ergens negentienhonderd en een beetje...
Overigens, ik heb je ooit ontmoet tijdens een forummeeting, maar de gedachte aan een paard of muis kwam niet bij me op. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Gezond2019:

Ik doe mee met de dagpact.

 

6 uur geleden zei Lonster:

Je staat er nog niet op. Dat kan je doen door naar het bericht te gaan van degene die dit het laatste deed. In dit geval het bericht van Denise op de vorige pagina.

Tik op het woord "citeer" dat je onder haar tekst vindt.

Type je naam in het kader onder aan de lijst.

Klik op het zwarte blok rechtsonder "Antwoord plaatsen"

 

De 'handleiding' was duidelijk maar ze was al weg waarschijnlijk, ik zie haar er niet aan toegevoegd.
Dan maar (weer) even helpen...

Dagpact

catoo

 Bor

Moosje 

Lika

Yvonne 

Kohtje

Rapilos 

Denise79

Gezond2019

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaat het goed. Kreeg gisteren een brief handgeschreven in mijn handen gedrukt van een familielid dat anoniem wil blijven maar mij wel heeft gevraagd het te delen, dat doe ik dan ook. En ben dankbaar dat ik kon werken na mijn terugval. Deed mij zo goed dat ik sowieso deze gehele maand en augustus niets ga drinken, super motiverend. Anders kan ik er niet voor anderen zijn. Heb de brief op onze koelkast gehangen, gaat mij scherp houden en geeft aan waarom ik mijn werk zo graag doe en dat gaat niet samen met katers. Volledige aandacht. De brief over getikt hieronder. Had er tranen van in mijn ogen. 

 
 
Jullie, ja jullie, de lieve zorg. De zorgenden voor onze moeder. De broeders en zusters.
Onze zorgen vaak wegnemende.
Wij zouden het natuurlijk zelf beter doen, ja dat denken wij dan. Lastig om de zorg uit handen te geven. Wij willen zorgen voor, maar is niet haalbaar. Het er zijn, is al lastig als ze ons niet eens meer herkent. Zo pijnlijk frustrerend. Dan doe ik soms boos, maar dat ben ik niet op jullie verzorgenden. Ik uit en ventileer mij dan wel naar jullie. Jullie kunnen er niets aandoen dat mijn moeder zo diep weg zakt. Dat is haar ziekte, heb ik geleerd ook mede door jullie begeleiding hierin. Zonder jullie was het waanzin geweest. 
Ons mam zorgde ook voor ons ooit, maar wij kunnen haar die zorg niet meer zelf bieden.
We zien jullie rennen en vliegen om te zorgen.
Steeds maar weer, van hot naar her.
Dan maak ik mij zorgen om jullie!
Niet nodig zegt de lieve avonddienst broeder mij altijd.
Dit is onze taak.
Dat doen wij graag. 
Dan kan ik er berusting in vinden.
Dat de lieve broeders en zusters mijn moeder begeleiden.
Zorgen ervoor dat ze veilig is. 
Zodat wij ook kunnen doorgaan, met zorgen voor onze kleinkinderen, ook nog beetje genieten. Wij kunnen dankzij jullie doorgaan met leven.
Maar wat doet het pijn, om dit uit handen te geven. De zorg voor ons mam.
Uit de diepste grond van mijn hart, diep respect voor jullie allen.
Bedankt dat ons mam bij jullie mag wonen en jullie zo goed op haar letten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Smaragd, motiverend ja. Dat kan ik me voorstellen.

Vandaag is weer voorbij. Ik weet het allemaal even niet zo goed. Voel me wat wiebelig, huilerig. Al een paar dagen. Onzeker. Gaat wel weer over. Vast. Nu is vandaag voorbij en is het bijna vakantie. Slaap lekker allemaal. Knuffel van mij voor wie wil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Smaragd:

Hier gaat het goed. Kreeg gisteren een brief handgeschreven in mijn handen gedrukt van een familielid dat anoniem wil blijven maar mij wel heeft gevraagd het te delen, dat doe ik dan ook. En ben dankbaar dat ik kon werken na mijn terugval. Deed mij zo goed dat ik sowieso deze gehele maand en augustus niets ga drinken, super motiverend. Anders kan ik er niet voor anderen zijn. Heb de brief op onze koelkast gehangen, gaat mij scherp houden en geeft aan waarom ik mijn werk zo graag doe en dat gaat niet samen met katers. Volledige aandacht. De brief over getikt hieronder. Had er tranen van in mijn ogen. 

 
 
Jullie, ja jullie, de lieve zorg. De zorgenden voor onze moeder. De broeders en zusters.
Onze zorgen vaak wegnemende.
Wij zouden het natuurlijk zelf beter doen, ja dat denken wij dan. Lastig om de zorg uit handen te geven. Wij willen zorgen voor, maar is niet haalbaar. Het er zijn, is al lastig als ze ons niet eens meer herkent. Zo pijnlijk frustrerend. Dan doe ik soms boos, maar dat ben ik niet op jullie verzorgenden. Ik uit en ventileer mij dan wel naar jullie. Jullie kunnen er niets aandoen dat mijn moeder zo diep weg zakt. Dat is haar ziekte, heb ik geleerd ook mede door jullie begeleiding hierin. Zonder jullie was het waanzin geweest. 
Ons mam zorgde ook voor ons ooit, maar wij kunnen haar die zorg niet meer zelf bieden.
We zien jullie rennen en vliegen om te zorgen.
Steeds maar weer, van hot naar her.
Dan maak ik mij zorgen om jullie!
Niet nodig zegt de lieve avonddienst broeder mij altijd.
Dit is onze taak.
Dat doen wij graag. 
Dan kan ik er berusting in vinden.
Dat de lieve broeders en zusters mijn moeder begeleiden.
Zorgen ervoor dat ze veilig is. 
Zodat wij ook kunnen doorgaan, met zorgen voor onze kleinkinderen, ook nog beetje genieten. Wij kunnen dankzij jullie doorgaan met leven.
Maar wat doet het pijn, om dit uit handen te geven. De zorg voor ons mam.
Uit de diepste grond van mijn hart, diep respect voor jullie allen.
Bedankt dat ons mam bij jullie mag wonen en jullie zo goed op haar letten.

 

Mooi dat jullie dit krijgen.

Ik stond er alleen voor en deed het met mijn hart en ziel en liefde voor haar.

Gisteren was het nu 4 jaar geleden, zo kort nog maar en zo intens met alles bezig geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...