Spring naar bijdragen

Woensdag 17 juli 2019


catoo

Aanbevolen berichten

Goedemorgen beste mensen,

Vroeg wakker, al om half zeven
Maar lag er dan ook vroeg in

Beetje gefrustreerd
Heb nog 2 betalingen tegoed van mei
Leuk hoor, free-lancer zijn :(
Vandaag voor de tweede keer bij het servicebureau aan de bel getrokken (waar blijft mijn geld ?)

Ook nog geen belastingaanslag gehad, en dat komt normaal altijd half juni
En ik betaal het maar liever meteen, dan weet ik waar ik aan toe ben, en ben er maar vanaf

En helaas maandag weer gedronken na 14 dagen niets
Baal ervan, ging net zo lekker
was na een begrafenis, en er was na de crematie een borrel, op het leven van de overledene :face-icon-small-shocked:
Tja, hoe verzinnen ze het !
Begon met sinaasappelsap, maar toen iedereen bleef hangen, en ik ook nog een nare opmerking van iemand kreeg, dacht ik, wat kan mij het ook schelen
En ja, dan thuis ook nog een paar glazen achter over slaan he
Zucht...
Enfin, draad wel meteen weer opgepakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei jopie:

 Beetje diffuus pisgeurtje om ons allen heen :)

Moet meteen weer denken aan vroeger thuis, driekamerflatje, drie heel jonge broertjes, luiers die in een grote wasketel op het gasfornuis werden
uitgekookt en 's morgens wasteil op de eettafel met een groot stuk plastic er onder om de jongsten te wassen. 's Winters nog met de gordijnen
dicht, de kolenkachel hoog opgepookt en de buizenradio op Hilversum 1 of 2.. als de VARA uitzond altijd een 'strijdlied' etc. etc...
Wat een arremoei. Wat een heerlijke herinnering. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gezond2019:

Ik doe mee met de dagpact.

Je staat er nog niet op. Dat kan je doen door naar het bericht te gaan van degene die dit het laatste deed. In dit geval het bericht van Denise op de vorige pagina.

Tik op het woord "citeer" dat je onder haar tekst vindt.

Type je naam in het kader onder aan de lijst.

Klik op het zwarte blok rechtsonder "Antwoord plaatsen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is altijd wel een smoes of een reden. Maandagavond was dat voor mij een emotie die ik moeilijk aan kon. Had heus wel gekund zonder. Heus wel. Troostvoer was ook voldoende geweest, maar daar moest ik toch nog even voor naar de supermarkt.  

Straks even naar een terras met vriendin. Muntthee of tonic. Zij drinkt waarschijnlijk ook geen alcohol, dat scheelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei spirit:

[...] ik ben van plan om een soort van peen en uien te maken. Heb worteltjes over van gisteren en uien heb ik altijd in huis.

Moet kunnen toch?

Een soort van....?? Da's toch gewoon peen en uien? Oftewel hutspot?  Tja, dat moet kunnen. Toch? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Lonster:

Er is altijd wel een smoes of een reden. Maandagavond was dat voor mij een emotie die ik moeilijk aan kon. Had heus wel gekund zonder. Heus wel. Troostvoer was ook voldoende geweest, maar daar moest ik toch nog even voor naar de supermarkt.  

Straks even naar een terras met vriendin. Muntthee of tonic. Zij drinkt waarschijnlijk ook geen alcohol, dat scheelt.

Dit is dus een ingewikkelde manier om ons te zeggen dat je tegen je zin toch wat gedronken hebt...?
Ik begrijp er uit dat je wel drank in huis had maar geen troostvoer en dat je dus uit een soort gemak maar wat te drinken hebt genomen.
Maar waarom zorg je dan niet voor een flinke kast met troostvoer. Hier moesten de koelkast (kaas en cervelaatworst) en de 'snack-la' (chips en nootjes)
met zeer grote regelmaat aan/bijgevuld worden toen ik net gestopt was. Ik zorgde daar zelf wel voor want ik moest er niet aan denken dat er niets
te snaaien in huis was. Er was/is hier eigenlijk ook altijd wel drank in huis maar ik kon, als ik trek had, altijd die koelkast en/of la voorrang geven.

Geniet van je terras, als je net zulk weer hebt als ik hier, dan zal het er heerlijk toeven zijn met een muntthee of tonic. Zelfs al zou je vriendin wel
wat alcoholisch nuttigen. Niet teveel op focussen, dat helpt. :sun::rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingewikkeld? In mijn beleving niet, ik reageerde op het verhaal van Rapilos die ook op maandagavond alcohol dronk. Nee ik heb nooit drank in huis, tenzij ik het vlak daarvoor gehaald heb. Waarom ik niet voor een grote kast met troostvoer zorg? Nou heel eenvoudig, omdat ik geen maat kan houden. Koekjes, nootjes, chips, chocolade... dat blijft nooit lang in de kast.

De zon is hier nu even weg, maar het is lekker weer voor een wandeling plus terras.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik kon er niet uithalen dat je op het verhaal van Rapilos reageerde, @Lonster.
Blijft het voor mij een beetje een raadsel of je nu wel of niet gedronken hebt. Je hebt nooit drank in huis tenzij je het vlak daarvoor in
huis hebt. Had je dan maandagavond vlak daarvoor drank in huis gehaald?
En maat houden was voor mij ook zo goed als onmogelijk. Vandaar die grote, grote voorraad snaaispul. Als dat op zou zijn was de weg naar
drank erg kort. 't Was of het één of het ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bor:

Wat voor "strijdlied" @Kohtje?

De twee die me nog een beetje bijgebleven zijn zijn 'Morgenrood' en 'de Internationale'..
Gezongen door het koor 'De Stem des Volks', geloof ik. Verstond er geen woord van maar vond het altijd wel sfeervol op een bepaalde manier.
Ik kom wel een beetje uit een rood nest maar niet extreem. M'n vader was communistenhater vanwege de bezetting van z'n vaderland
door de Russen, dus zó rood waren 'we' niet..  en aan mij is van die kleurtjes in de politiek helemaal niks meegegeven. Beetje kameleon, ik
kleur mee met de omgeving en de omstandigheden. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei jopie:

[...] met tegelijkertijd vrij linkse onderwijzers(met ribbroek  en zonder stropdas) .

 

Zo een had ik ook op de lagere school. De rest allemaal in pak, onderwijzeressen allemaal in nette jurkjes..
Die ene bewuste reed ook eend.
Later, op de middelbare school was er een duidelijke scheiding. Een jaar daarvoor waren HBS, MMS en Gymnasium opgegaan in een scholengemeenschap.
De HBS-lerarenkant reed veel eend, mehari en renault 4 en 6, en droeg bovengenoemde kleding, de Gymnasium-lerarenkant veel opel, ford, volvo en twee zelfs jaguar,
altijd keurig in pak mét stropdas. De karakters van de leraren waren niet net zo verdeeld.. de vrolijke, vrije, fijn-om-wat-van-te-leren-leraren kwamen
in beide 'kampen' voor, net als de stijve, strenge, niet-zo-fijn-om-wat-van-te-leren-leraren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Bor, wat een ellende, wat nancy ook zegt.
't Is door dit soort dingen dat ik altijd pas blij kan zijn als er iets met de overheid 'geregeld' moet worden als het allemaal
'gelukt' is en we een jaar of twee verder zijn. D'r is altijd wát bij die instanties... denk met huiver terug aan de tijd dat onze splinternieuwe
kunststof kozijnen ineens verboden werden verklaard. Na een hoop gedoe en veel geld en al met al twee jaar onzekerheid zijn
ze uiteindelijk goedgekeurd verklaard. Eerst durfden we het nóg niet helemaal te geloven, maar nu zijn we al weer jaren verder
en nooit meer wat gehoord..
Uit een soort van 'wraak' hebben we vorig jaar een parkeervergunning aangevraagd en gekregen. (nou ja, je krijgt zo'n ding natuurlijk niet, 't kost wat..)
terwijl we volgens de regeltjes geen recht op zo'n vergunning hebben omdat we een eigen garage onder ons huis hebben. Maar we zagen er
meerdere hier in de stad met eigen plek én vergunning, dus toch geprobeerd. Nu heb ik weer een beetje klusruimte in de garage.

O, zo... :P, vervelende gemeente 'D'..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...