Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
knakker

Dinsdag 16 juli 2019

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Kohtje:

Ben je, als je niet goed tegen warmte kunt, een warmkleum?

Als het te warm is kleum je volgens mij niet maar zweet je of puf je van de hitte, dus een warmtezweter of hittepuffer misschien?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei jopie:

Jij snapt 't, @Kohtje :heart:

Ik kan 't af en toe niet helemaal volgen bij jou, jopie. Zoveel verblijfplaatsen..  sorry daarvoor.
Alleen die vogeltjes en de rust zijn zo'n beetje een constante..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En toch ook, naast alle lichte praatjes.... 

Deze nu vierjarige had, in 't begin van die afschuwelijke scheiding in december, ineens een mist over haar ogen. Niet dat open onbevangene wat haar zo eigen was, wat een kind zo verdient. Een kind dat "wist". Dat, en vreselijke nachtmerries, schokkend wijze opmerkingen en vragen over haar vader. 

We zijn een dik  halfjaar verder en als ze zo onbevangen rondbanjert, duidelijk met vertrouwen, en weer met dat voor kleuters heel gezonde egoïstische "ik ben de allerliefste van de hele wereld voor de hele wereld", me volledig open aankijkt ..... Dan kan ik wel janken. 

Dat doe ik niet, natuurlijk, maar... Nou ja.... Dat dus. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kohtje:

Ik kan 't af en toe niet helemaal volgen bij jou, jopie. Zoveel verblijfplaatsen..  sorry daarvoor.
Alleen die vogeltjes en de rust zijn zo'n beetje een constante..

Koffie smorgens. Op 't trapje of in de deur. 

Maar..... De locatie volgen hoeft ook niet. Ik heb inderdaad andere constantes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil je ook niet op de hielen zitten hoor...:blush: alleen een beetje voor te stellen hoe en wat. De omgeving is voor mij altijd wel
bepalend voor hoe ik me voel. Zo probeer ik me dan ook de omgeving van de mensen hier een beetje voor te stellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha... ja hoor, dat helpt. Maar je hoeft je niet uit te sloven voor mij, hoor... ik fantaseer wel wat 'omgeving' in elkaar voor mezelf. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog steeds geen Bor, hoop dat ze zich om 12 uur even meldt dan... 
Met of zonder koorts, maakt niet uit. 
Hoewel zonder koorts voor Bor zelf natuurlijk een stuk prettiger is... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi ik ben er.

Wel onder invloed van enige medicatie maar ik kan die constante pijn moeilijk verdragen, het maakt me pissed off ook.

Daarmee heb ik al meteen 2 triggers te pakken; Pijn en Angry. En omgaan met medicatie is voor mij ook alweer zoiets...:rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben jullie ook zo"n "stay up to date" berichtje?

Wat houdt dat in, krijg ik dan bericht op me lappie of mobiel terwijl ik hier niet ben ingelogd of zo?

Wie weet dat?

bewerkt door Bor
ik was niet echt duidelijk..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dagpact   

Reacher 

Yvonne 

Lika

Moosje 

Jane

Kohtje

Nadia

Spirit

Oh, Kothje toch. Dat kan zo'n pijn doen!

Bor, was je nou naar de dokter geweest vandaag? Weet niet wat je hebt, maar beterschap!

Hier nog een dagje extra met de kleine. Zoon had gisteren pech onderweg, dus overmacht. Niet dat ik er zo blij mee ben. Had de tas al ingepakt. Flesjes omgespoeld, knuffels erin.

Ma, ik heb autopech, sta langs de kant. Door dat alles ook best wel laat thuis, dus heb ik haar nog maar een nachtje extra gehouden.

Straks word ze dus echt opgehaald en ze krijgt het heilige kruis mee. Wat een dramaqueen zeg :o

Ze heeft de hele boel alweer op stelten gezet bij de apotheek. Ze wilde uit de buggy. Nou pech dan. Nu even een middagdutje voordat papa haar weer komt halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus ze mocht niet eens even uit de buggy om te spelen in dat speelhoekje.. "Nee, we gaan niet uit de buggy, omdat oma dat zegt, punt".

Streng hoor.:P

Ikzelf zit dan weer net een leeftijdscategorie hoger hier. Kleindochter (4) en moeder hebben hier geluncht en gaan straks zwemles. Ze, kleindochter, wil vanavond ook mee eten maar dan moet het wel patat zijn. Nou ik zeg Nee, vanavond eten we groenten en zo. Welke groente ik ook opsomde was de reactie niet erg enthousiast. Ach ja..beetje appelmoes erover doet vaak wonderen bij kinderen.

Ik ben een wat milder dan @spirit he,.... zeg maar ja.:lol:

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha, @Bor. Goed je weer te zien. Sluit je maar aan bij de 'onder-invloed-van-enkele-medicatie-zijnden' en ga in elk geval droog door...
Trouwens geen idee wat je met 'stay up to date' berichtjes bedoelt.

Ha, @spirit, familiekwaaltje zeker? Zoon met autopech en kleindochter met 'buggypech'.. al zijn het ook twee totaal verschillende soorten pech.
En je, die kopstoot vanmorgen deed pijn, daar helpt m'n pijnstiller echt niet tegen op zo'n moment..:D. Maar het gaat wel weer, hoor.
De bult is alweer geslonken, beetje rood vlekkie nog en ik moet er niet aan zitten.

Die hond van ons, de ouwe, is een beetje zorgen'kindje' momenteel. Gisteren wilde hij niet eten, alleen 's avonds wat, lopen had ie geen zin in,
de eerste vijftig meter gingen goed, paar plasjes gedaan, maar terug... echt straatklinker voor straatklinker vooruit. Ben voor honderd meter een
half uur onderweg geweest. :wacko: Maar vandaag doet ie weer 'normaal'.. nou ja, dat lopen gaat erg langzaam. (zestien jaar en acht maanden..)
Toch gaan we er vooralsnog van uit dat ie meegaat met de camper naar Zuid Zweden. Tot nu toe knapte hij altijd erg op van camperreisjes,
andere omgevingen, andere luchtjes. Wel moeten we vaker tussenstopjes maken, maar dat vind ik niet zo erg.

Zo, m'n koffie is weer op dus tijd voor wat anders. Ik ben weer even uitge-ditjes-en-datjest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bor:

Hebben jullie ook zo"n "stay up to date" berichtje?

Nee, ik niet. Zal wel spam zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Kohtje:

Die hond van ons, de ouwe, is een beetje zorgen'kindje' momenteel.

Onze hond staat aan het begin van zijn leven en heeft om de haverklap diarree...
Nu stelt de dierenarts voor om hem maar aan het dieetvoer te houden, omdat hij het daar goed op doet.

Zijn leven lang aan het dieetvoer, €85 per zak. :(

Denk dat ik erbij zal moeten gaan dealen, weet alleen nog niet waarin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou toedeledoki met die dierenarts, ik zou gewoon allemaal verschillende zakken voer proberen en kijken hoe hij reageert.

Die van mij reageert ook verschillend op andere merken voer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ik zelf trouwens ook. Ik kan wat beter tegen het ene biermerk dan het andere.

Ja, het moet toch een beetje alc gerelateerd blijven hier he, maar tis wel waar.

*oh zo laat al, moet naar de keuken... strx zijn ze terug van zwemles. en is er niks te eten, dat kan natuurlijk niet*

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Asterix probeer eens wat rijst, kip en worteltjes of boontjes. En als je niet te zout eet, gewoon met de pot mee laten eten.  Een beschuitje, prima. Waarom denk je dat dierenartsen zo rijk zijn? Die zak voer moet je zeker bij hem kopen? De hond heeft misschien heel gevoelige darmen. Gewoon wat uitproberen. Wel goed opletten dat hij genoeg drinkt. Desnoods geef je een dag niets zodat de darmen wat rust krijgen. Laat de dierenarts maar uitzoeken hoe het komt i.p.v. duur voer te verkopen aan je.:unsure:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou niet allerlei verschillende dingen geven. Mijn hond is ook snel aan de diarree, zo gauw ik hem dingen ga toestoppen. Stukje kaas ed. hij krijgt nu alleen nog heel saai droge brokken (lam en rijst van Kenner). En dus echt niks anders meer, want dan is het meteen weer mis

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Mijn hondje krijgt in principe alleen brokjes van een goed merk met soms een minuscuul beetje vlees van caesar of 2 likjes smeerleverworst erdoorheen. Maar bij acute problemen. ...Gekookte kipfilet met wat witte rijst

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Asterix, dat ouwetje van ons heeft ook van jongs af aan last van z'n darmen. Idd, zoals Bor suggereert, van alles proberen. Die van ons
deed het dan weer hier een tijdje goed op, dan weer daar, we hebben alle fabrikanten de revue wel laten passeren. Voor je het weet ben
je veertien jaar verder.
Als het weer eens heel erg was gaven we hem gekookte kipfilet, soms wat rijst erbij, maar daarna toch zo snel mogelijk weer brokjes.
Sinds hij een jaar of acht geleden overging op seniorbrokken ging het beter.. allerlei merken weer uitgeprobeerd en uiteindelijk heeft ie een
paar jaar de seniorbrokken van AH-huismerk goed verdragen. Twee jaar geleden ging het weer mis en toen kreeg hij van de dierenarts
salazobactin om z'n darmen rustig te krijgen. Dat was oorspronkelijk een kuur, maar elke keer als we ermee stopten was het weer hommeles.
Nu krijgt hij al twee jaar vóór elke keer eten een half pilletje (verstopt in een klein kneedbaar 'lam/rijst-hartje') en weken we z'n brokjes
omdat z'n gebit niet meer je van het is, senior brokjes van Pedigree, daar gaat het redelijk stabiel goed mee.
Met al dat geklooi en gedoe is ie nu toch dik zestien en een half geworden, dus érgens hebben we toch iets goed gedaan.
Je bent en blijft ermee bezig, maar ik/we hebben het er graag voor over. Toen ik vanmorgen m'n kop stootte en even later
met dat beessie de trap af liep was ik de pijn aan m'n kop snel vergeten toen ik dat hondenkoppie zo rustig wiebelend voor me
om zich heen zag kijken.. hij kan zich zo heerlijk makkelijk aan de situatie overgeven. Heb hem in het begin van m'n herstelperiode
heel vaak als groot voorbeeld gezien (en genoemd) voor het in het hier en nu leven. En dat doe ik eigenlijk nog steeds.
Ben stapelgek op dat dier, ondanks dat ie erg 'bepalend' is geworden voor ons doen en laten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...