Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 13 Juli 2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

@EefjeJ ik heb vanochtend veel last van onrust en dan slaat meteen de twijfel weer toe of ik de juiste keuze heb gemaakt voor de omzetting naar dia. Ik zit nu op 0,5 Mg lora en Mg 4 dia. Volgende week de laatste omzetting. Spreek me nog maar even moed in dat deze onrust weggaat. En dat het goed is dat ik over ben op diazepam. Ik ga nu race fietsen, lief dat je het vraagt. En jij goed opgestaan??

bewerkt door Leen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Leen:

@EefjeJ ik heb vanochtend veel last van onrust en dan slaat meteen de twijfel weer toe of ik de juiste keuze heb gemaakt voor de omzetting naar dia. Ik zit nu op 0,5 Mg lora en Mg 4 dia. Volgende week de laatste omzetting. Spreek me nog maar even moed in dat deze onrust weggaat. En dat het goed is dat ik over ben op diazepam. Ik ga nu race fietsen, lief dat je het vraagt. En jij goed opgestaan??

Is het vooral 's ochtends die onrust? Dat hoor je veel dat het 's ochtends het ergst is.... Wat ik lees is dat je het echt meer tijd moet geven, erg goed van je dat je doorzet! Ik hoop dat het fietsen je helpt :) Sterkte en het komt goed!
Ik ben redelijk oke opgestaan, wel iets onrust, maar het lijkt over de gehele lijn minder te worden....al duurt het natuurlijk veels te lang :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allemaal, 

@Leen, als de overstap eenmaal volledig is (je bent er bijna) zal je lichaam snel wennen aan de diazepam. Ik ben er wel van overtuigd dat het dan beter zal gaan, al zul je heus nog wel even klachten ervaren, de scherpste randjes gaan er ongetwijfeld af! 

@EefjeJ, ik lees bij jou toch steeds positievere berichten, het gaat bij jou echt de goede kant op. Het duurt lang, daar kan ik van meepraten, maar het komt echt goed!

Rustig weekend voor de boeg. Partner heeft een hernia en kan en mag even weinig tot niets, dus op mijn programma staat de zonder stofzuigen, de schuur opruimen, boodschappen doen en de voortuin onkruidvrij maken. Zit nu met mijn hardloopkleding po de bank zin te verzamelen om een rondje hard te lopen. Zal wel lukken, maar het is wat klammig buiten. 

Goed weekend allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

Is het vooral 's ochtends die onrust? Dat hoor je veel dat het 's ochtends het ergst is.... Wat ik lees is dat je het echt meer tijd moet geven, erg goed van je dat je doorzet! Ik hoop dat het fietsen je helpt :) Sterkte en het komt goed!
Ik ben redelijk oke opgestaan, wel iets onrust, maar het lijkt over de gehele lijn minder te worden....al duurt het natuurlijk veels te lang :P

Hi Eefje, bedankt voor je positieve woorden. Ja ik ben veels te ongeduldig..., Altijd :). Fietsen was net heerlijk. Wat ben jij nu aan het afbouwen en lukt dat een beetje? Heleen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Cyclad58:

Mogguh allemaal, 

@Leen, als de overstap eenmaal volledig is (je bent er bijna) zal je lichaam snel wennen aan de diazepam. Ik ben er wel van overtuigd dat het dan beter zal gaan, al zul je heus nog wel even klachten ervaren, de scherpste randjes gaan er ongetwijfeld af! 

@EefjeJ, ik lees bij jou toch steeds positievere berichten, het gaat bij jou echt de goede kant op. Het duurt lang, daar kan ik van meepraten, maar het komt echt goed!

Rustig weekend voor de boeg. Partner heeft een hernia en kan en mag even weinig tot niets, dus op mijn programma staat de zonder stofzuigen, de schuur opruimen, boodschappen doen en de voortuin onkruidvrij maken. Zit nu met mijn hardloopkleding po de bank zin te verzamelen om een rondje hard te lopen. Zal wel lukken, maar het is wat klammig buiten. 

Goed weekend allemaal! 

@Cyclad58 en ben je al gaan hardlopen. Ik ben net terug van fietsen. Zo dat was echt lekker en de onrust is weer wat meer uit mijn lijf. Ik kijk er naar uit dat die onrust wat minder wordt. Ik had toch zware tolera tie ontwenning en tussentijdse ontwenning. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit mijn huis in Rotterdam een bloementje voor jullie allemaal. :heart:
Ik voel me beter met bloemen in huis en deze zijn echt wel heel erg tegek vind ik zelf.
Het weer is niet echt zomers en mijn vriend moet vandaag gewoon werken dus ik weet nog niet zo goed wat ik vandaag ga doen. Boodschappen ... (Jippie...) want anders moeten we dat op de enige vrij dag die we morgen hebben nog doen.


   

lelies in huis.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Leen:

@Cyclad58 en ben je al gaan hardlopen. Ik ben net terug van fietsen. Zo dat was echt lekker en de onrust is weer wat meer uit mijn lijf. Ik kijk er naar uit dat die onrust wat minder wordt. Ik had toch zware tolera tie ontwenning en tussentijdse ontwenning. 

Ja, even 3,6 kilometer hardgelopen. Niet ver, maar wel lekker om even het hoofd leeg te houden. 
Ja, zo'n fietstochtje of loopje is altijd goed, daarmee verzet je je zinnen en voelt het allemaal wat beter aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Cyclad58:

Ja, even 3,6 kilometer hardgelopen. Niet ver, maar wel lekker om even het hoofd leeg te houden. 
Ja, zo'n fietstochtje of loopje is altijd goed, daarmee verzet je je zinnen en voelt het allemaal wat beter aan. 

vaak heb je daarna ook wel de energie de klusjes even te doen denk ik?
Maak er wat van Ad.  Je vecht je er dapper doorheen, elke dag weer, met een partner die ook uitdagingen heeft.  Fijn dat je voor haar kan zorgen. Heel veel sterkte en ik hoop dat je een fijne middag hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

vaak heb je daarna ook wel de energie de klusjes even te doen denk ik?
Maak er wat van Ad.  Je vecht je er dapper doorheen, elke dag weer, met een partner die ook uitdagingen heeft.  Fijn dat je voor haar kan zorgen. Heel veel sterkte en ik hoop dat je een fijne middag hebt. 

Oh ja Liz, dat lukt wel.

De zolder is al gedaan, de tuin wacht vanmiddag. Boodschappen zijn ook al binnen. De schuur opruimen zal wel morgen worden. 
Jij ook een heel fijne dag. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:


@EefjeJ, ik lees bij jou toch steeds positievere berichten, het gaat bij jou echt de goede kant op. Het duurt lang, daar kan ik van meepraten, maar het komt echt goed!

Rustig weekend voor de boeg. Partner heeft een hernia en kan en mag even weinig tot niets, dus op mijn programma staat de zonder stofzuigen, de schuur opruimen, boodschappen doen en de voortuin onkruidvrij maken. Zit nu met mijn hardloopkleding po de bank zin te verzamelen om een rondje hard te lopen. Zal wel lukken, maar het is wat klammig buiten. 

Goed weekend allemaal! 

Ja ik heb wel het idee dat het iets beter gaat, maar kamp nog dagelijks met klachten, maar wil dat niet altijd zeggen ;) het hardnekkigst is op dit moment de onrust bij het wakker worden en zere kuiten. Overdag soms depri/huilbuien, drukkende hoofdpijn, hartoverslagen, wat wazig hoofd, soms nog iets nerveus... Niet alles tegelijk hoor en de ene dag gaat beter dan de andere... Het kan een paar uur aanwezig zijn en dan weer wegebben en soms komt het weer op... Het moeilijkst heb ik het met het feit dat ik me gewoonweg niet mezelf voel en bang ben dat dat niet meer gebeurd, dat ik te lang door ben gegaan en nu permanente schade heb oid... En ik vind het moeilijk om niet gewoon mijn leven te kunnen leven, lekker zonder nadenken leuke dingen doen zonder daarna 3 dgn voor pampus te liggen ;) Als ik het zo terug lees is het niet echt positief haha, maar ik zie wel een licht stijgende lijn hoor :) Ik lees veel succes verhalen en zoek ook nog steeds naar dezelfde verhalen, een soort bevestiging. Terwijl jullie het al zo vaak gezegd hebben dat het echt kan na 5 a 6 wkn gebruik... Ik ben natuurlijk als je het omrekent toch CT gestopt met 7,5 mg diazepam (15mg oxa)...
Maar ik ben nog steeds erg dankbaar voor jullie bemoedigende woorden en steun, ik vond en vind mezelf soms een zeur, maar toch is er altijd wel iemand die me weer een hart onder de riem steekt en me weer een dag verder helpt, heel heel heel erg blij mee :rose:

Je bent al lekker bezig geweest vandaag Ad :) fijne dag nog verder

bewerkt door EefjeJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leen:

Hi Eefje, bedankt voor je positieve woorden. Ja ik ben veels te ongeduldig..., Altijd :). Fietsen was net heerlijk. Wat ben jij nu aan het afbouwen en lukt dat een beetje? Heleen

Ik heb aan het begin van dit jaar max 6 wkn oxazepam geslikt en ben daar cold turkey mee gestopt, dit kon wel volgend de huisarts... Ik ben nu vier maanden verder en ervaar nog klachten helaas, maar kom de dagen redelijk door hoor :) en ik ben ook ongeduldig ;) het duurt me veels te lang, maar je kan het niet bespoedigen. Gewoon lief voor jezelf zijn en afleiding zoeken... Het komt goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Gisteren alvast begonnen met de afbouw van seroquel 150mg naar de 100mg. Ik voelde me zo opgesloten en kon niet meer nadenken werdt er heel down en onrustig van. Nergens kan ik vinden wat de halfwaarde tijd is van seroquel XR van de normale is dat 7 uur. Iemandd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemiddag,

Gisteren alvast begonnen met de afbouw van seroquel 150mg naar de 100mg. Ik voelde me zo opgesloten en kon niet meer nadenken werdt er heel down en onrustig van. Nergens kan ik vinden wat de halfwaarde tijd is van seroquel XR van de normale is dat 7 uur. Iemandd?

schijnbaar ook een uur of 7
.....
SEROQUEL XR 50 mg, 150 mg, 200 mg, 300 mg and 400 mg are capsule .... The elimination half-lives of quetiapine and norquetiapine are approximately 7 and.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...