Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 juli


IJsvogel

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Kohtje:

Ik ben niet grappig, ik lees grappige dingen die ik doorgeef. Ben maar een doorgeefluik.

Van wat ik gebruik word ik verre van grappig. Afbouwen van de pijnstiller gaat niet naar m'n zin. Zit op de grens van door m'n
knieën gaan van de pijn in m'n schouder en arm (:unsure:) en superzenuwachtig, warrig en somber en ongeïnteresseerd worden door dat medicijn.
Ik heb een zgn. 'vervanger' meegekregen maar van de bijsluiter word ik ook niet vrolijk en dan zal ik ze in de overgangsfase
ook nog alletwee door elkaar moeten gebruiken.. huisarts is nu op vakantie en aansluitend ga ik zelf, dus pas over een week of vijf
zie ik hem weer. Tot die tijd hou ik 't maar bij zo min mogelijk oud, maar min of meer bekend, spul... met dat andere begin ik pas als
hij weer bereikbaar is.

Gebruik je tramadol? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kohtje:

Frankrijk heeft te lijden onder de Nederlandermetcaravanprocessiemens, las ik vanmorgen.

Pff de Fransen zouden zelf eens met vakantie moeten gaan. 80% blijft in eigen land en de meesten daarvan gaan op bezoek bij familie. 

Daar is niks mis mee, maar zeur dan niet als je wat buitenlanders over de vloer krijgt die wèl eens een kijkje over de grens willen nemen. 

Tis wel waar dat die caravans met gele platen zich hier over "mijn" weg met 50 km/u voortbewegen terwijl het normaal gesproken het dubbele is. En blind inhalen daar waar het niet kan, daar ben ik niet frans genoeg voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets waar ik al de hele dag blij om ben...

Tijdje terug mijn dure zwembadabonnementwanthetzwembadisonderdeelvanluxesportschool stopgezet omdat ik steeds minder ging zwemmen omdat ik van mezelf vond dat ik niet snel genoeg meer en harder ging zwemmen en dus gewoon schoolslag bleef zwemmen en niet zo snel en dus maar helemaal stopte.

Ben weer begonnen. Nu mag ik ook gewoon schoolslag doen. Geen moeten. Vind het heerlijk en beter dan met zak chips op de bank.

Had ik vanochtend toch opeens zin om borstcrawl te zwemmen. Ik heb het ook gewoon gedaan. Lekker puh. Gewoon gedaan vanwege zin in. 

bewerkt door Lika
Typo’s
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Even pijnvrij zowaar. En nog maar net iets meer dan de helft van m'n dagelijkse milligrammen gehad. Het gaat zo onvoorspelbaar op en neer)

Ik kan geen borstcrawl, kom er niet mee vooruit, al doet al het geploeter en gespetter anders vermoeden..:huh:. Schoolslag is voor mij het
meest functioneel. Samen met watertrappelen, niet om vooruit te komen maar om het hoofd boven water te houden...

@bumperjim, ik heb het idee dat de Fransen veel minder blind inhalen op plekken waar het niet kan dan pak 'm beet, vijftien jaar geleden.
Zal het puntenrijbewijs daar misschien een rol in spelen? Regelmatig bekruipt me het gevoel bij terugkomst in Nederland dat we ons hier
in het verkeer franser gedragen dan de Fransen. Buiten dat is het hier altijd en overal vol, vol, vol...

 

 

2 uur geleden zei Gezond2019:

Gebruik je tramadol? 

Oxycodon.
'We' gaan proberen over te stappen op pregabaline.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel, jopie. Dat je me lief vindt vind ik geloof ik wel fijn.. nee, vind ik fijn.
Dat van te min en mindbreaking heb je helemaal gelijk in.. Het is dat steeds opzoeken van het randje van te weinig of teveel. Het vervelende is
dat dat spul niet direct effect heeft, duurt soms een drie kwartier, soms anderhalf of wel twee uur. Ben dus vaak bang dat ik te snel nog wat neem.
Ik probeer het zo gelijkmatig mogelijk over de dag te verdelen, zet zelfs de wekker op vier uur 's nachts.
Uiteindelijk zal ik er wel uitkomen, alleen die vakantieperiode is nu even lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje, sterkte!  Vanmorgen was er een mevrouw op de radio die hoogleraar is in afbouwmedicatie. Ik had er nog nooit van gehoord,  maar ze bestaat en afbouwen steekt nauw, dat weet ik helaas ook uit ervaring. Vorig jaar was ik na de operatie zo bang dat ik verslaafd zou raken aan de oxycodon dat ik de neiging had om te snel te stoppen. Ik vond het een verraderlijk “prettig” middel tegen mijn pijn dus ik snapte wel dat je er aan verslaafd kunt raken.

Vanmiddag trouwde mijn nichtje, na de ceremonie werd er getoast met champagne. In een split second dacht ik: ik kan best “even” ........ en het staat toch stom als ik de enige ben die niet.......... en wat kan het me ook eigenlijk schelen...... en wat ben jij nu aan het doen.? Ben je niet goed bij je hoofd?...... Verassend wat je in een split second allemaal kunt denken.

Afijn, ik vroeg aan de serveerster: hebben jullie ook bubbels zonder alcohol? Jazeker mevrouw, ik breng het zo even, en dat deed ze. Dus wèl getoast, maar niet met alc. Maar die gedachten hè!

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

(Even pijnvrij zowaar. En nog maar net iets meer dan de helft van m'n dagelijkse milligrammen gehad. Het gaat zo onvoorspelbaar op en neer)

Ik kan geen borstcrawl, kom er niet mee vooruit, al doet al het geploeter en gespetter anders vermoeden..:huh:. Schoolslag is voor mij het
meest functioneel. Samen met watertrappelen, niet om vooruit te komen maar om het hoofd boven water te houden...

@bumperjim, ik heb het idee dat de Fransen veel minder blind inhalen op plekken waar het niet kan dan pak 'm beet, vijftien jaar geleden.
Zal het puntenrijbewijs daar misschien een rol in spelen? Regelmatig bekruipt me het gevoel bij terugkomst in Nederland dat we ons hier
in het verkeer franser gedragen dan de Fransen. Buiten dat is het hier altijd en overal vol, vol, vol...

 

 

Oxycodon.
'We' gaan proberen over te stappen op pregabaline.

Het is idd super verslavend. 

Goed dat je overstapt. Hoe lang heb je al last en wat is precies de diagnose?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond

Ach @jopie wat ontzettend verdrietig, zie het zo voor me. Tranen mogen er zijn dan, zeker als je iets zoiets graag wil en dan kan/mag het niet. En ook de tranen bij degene die het als cadeau gaf. Hoe naar ook, toont wel de liefde voor elkaar aan. Mooi!

@Jannigje knap gedaan van je!

@Kohtje sterkte. Het is idd balanceren. Ken het nwe middel vanuit mijn werk wat jij gaat gebruiken ipv. Slaat vaak beter aan. Hou hoop man. Je bent er altijd voor iedereen hier. Gun je wat rust in de pijnbeleving en bestrijding. Goed dat je het wel deelt hier!

@Lika goed idee dat zwemmen, vooral de schoolslag, juist de schoolslag!!:P Hou van de borst-en rugcrawl. Maar als ik lekker ontspannen wil zwemmen, zwem ik altijd de schoolslag. Die kan ik ook keurig netjes zwemmen, is nog een hele kunst hoor haha.

Ik kan mij dankbaar en droog afmelden. Geen onrust en trek vanavond. Weer een dagje erbij. Zo bouwen wij weer verder. Er is weer een fundamentje.

Welterusten voor zo/straks en tot morgen.

bewerkt door Smaragd
Tikfout, moet echt een leesbril gaan aanschaffen:)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kohtje:

 

@bumperjim, ik heb het idee dat de Fransen veel minder blind inhalen op plekken waar het niet kan dan pak 'm beet, vijftien jaar geleden.
Zal het puntenrijbewijs daar misschien een rol in spelen? Regelmatig bekruipt me het gevoel bij terugkomst in Nederland dat we ons hier
in het verkeer franser gedragen dan de Fransen. Buiten dat is het hier altijd en overal vol, vol, vol...

Hier in de bergen (bergjes) is het blinde inhalen nog niet uitgestorven helaas (letterlijk), ook het dronken rijden nog niet. Wel zijn de fransen langzamer gaan rijden, vooral op de autoroute waar je vroeger 160-180 reed, rij je nu als je 150 rijdt vrijwel iedereen voorbij. De extremen zijn eruit, alleen de zwitsers en italianen rijden nog zo hard. En als je je verbruik ziet bij zo'n snelheid dan is de lol er ook bij voorbaat al af :) 

Het puntenrijbewijs heeft ertoe geleid dat naar schatting 0,7 miljoen fransen inmiddels zonder rijbewijs en dus onverzekerd rondrijdt. Of dat nou een vooruitgang is? :( 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Hier bijna 59 uur. Ben nu wel wat klaar met dat uren tellen hoor :rolleyes:Daarom ga ik vanaf morgen in dagen tellen. Dag per dag verder.

@Gezond2019 Is het goed gegaan vandaag? 

Knap hoor, 59 uur. Inmiddels dus 60 uur.

het is goed gegaan vandaag bij mij, qua niet drinken dan he.

lig wakker nu met de 4de kop slaap thee op een rij.

laat het over me heen komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...